Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Suus,

Die onderzoeken vooraf kan heel erg verschillen. Bij onze 1e hebben we alleen een zaadonderzoek gehad, maar mocht ik diezelfde dag nog met clomid (100mg per keer)  beginnen. Natuurlijk hebben we ook een samenlevingstest gehad maar toen had ik mijn eerste clomid al binnen. Toen was ik dus zoals ik al verteld heb binnen een maand zwanger. Maar deze keer ging het heel anders. We zijn in oktober voor het eerst naar het ziekenhuis geweest. Toen moest ik eerst ongesteld worden voor ik met clomid mocht beginnen. Ze begonnen eerst met een dosis van 50mg, nou dat sloeg dus niet aan, daarna wéér wachten op een menstruatie (moest bij mij met provera opgewekt worden omdat ik uit mezelf maar eens in de zoveel maanden ongesteld werd) en toen in de 1e week van januari met een dubbele dosis, dus 100mg clomid begonnen. Toen was het wel weer in eens raak. Dus van te voren is het moeilijk te bepalen of je veel onderzoeken krijgt. Je zult in ieder geval wel een inwendige echo krijgen. Maar verder is het afwachten. Wel spannend allemaal hoor.
Ik dacht altijd dat een huisarts geen clomid voorschrijft, maar nu zag ik hier ergens op een forum dat iemand het wel van een huisarts krijgt, dus nee heb je, ja kun je krijgen.....

Ja ben ik ook erg blij om. Je weet tenslotte maar nooit wat er kan gebeuren en zolang het goed gaat geniet ik er weer enorm van.

Groetjes van Corina

Hé Patries,

Dank je. Het is wel een eind rijden voor een kraambezoek, maar goed we zijn naderhand lekker naar het strand gereden. Daar een broodje gegeten en nog wat langs het water gelopen. Voor die kleine man van ons was het de eerste keer dat hij bij zee kwam. Hij vond het allemaal wel interessant. 't Was wel fris zo aan zee maar ook even heerlijk uitwaaien!

Ja ik was weer enorm opgelucht dat ik het hartje hoorde. Telkens krijg ik er weer een brok van in mijn keel. Mijn zoontje heeft het nu ook gehoord en als ik aan 'm vraag hoe de baby in mama's buik doet dat probeert hij het een beetje na te doen. Echt grappig!
Nou ik ben blij dat ik wat betreft die 20 weken echo de knoop heb doorgehakt. Nu hoef ik er niet meer over te piekeren en maar gewoon hopen dat alles goed is. Ik zei tegen de verloskundige: ik denk als het zover is dat ik stijf sta van de zenuwen. Ze zei tegen me: oh maar dat is niet de bedoeling, je moet er ook wel van kunnen genieten hoor. Dus ik probeer het allemaal maar een beetje van me af te zetten.

Ja dat is iets want je niet snel meer zult vergeten. Het zal je man, vrouw of ander familielid maar zijn die door zo'n gek wordt doodgereden. Het is afschuwelijk en steeds als ik de beelden zag kreeg ik weer kippevel. 6 onschuldige mensen hebben het met de dood moeten bekopen. Afschuwelijk en inderdaad je kunt je er heel boos om worden, maar helaas heb je er weinig aan.

Oh meid wat spannend! Dus wie weet gaat het vanavond of morgen gebeuren!!! Ik zit al voor je te duimen hoor! Toi toi toi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En dan maar afwachten. Spannende weken breken er nu voor jullie aan. Ik leef met jullie mee hoor!

Jij ook een fijn weekend (in dubbele zin )

Liefs van Corina

Hoi meiden,

Ik heb eergister of gister mijn eisprong gehad. Ik had toen een ook een super duidelijke ovulatietest twee dagen lang. Mijn temperatuur was 36,4 en vandaag al 36,8, meestal stijgt die bij mij morgen nog hoger.
Ik was zo blij dat de ovulatietesten een veel donkerder streepje aangaven dan de test zelf. Nog nooit meegemaakt, dus zat precies op het goede moment.
We hadden donderdag en vrijdag sex gehad, dus dacht is wel voldoende omdat de sperma van de man drie dagen in leven blijft. Ik had zoiets van om gister ook nog een keer extra verplicht te vrijen werd me een beetje teveel van het goede.
Ik hoop dat het deze keer raak is!! Dus nu weer die ellendige twee wachtweken.
Ik hoop dat het forum mij een beetje afleiding kan bezorgen. Zodat de tijd snel gaat.
Van de week maar een hoop leuke dingen doen. Versnelt de tijd!!haha.

Hoe is het met jullie?
fjne dag nog!

Groetjes van Patries.

Hey!

Dat kan ik me voorstellen dat dat je te veel van het goede was. Officieel hoeft het maar om de dag dus had je het gisteren sowieso niet hoeven doen, want dan was vanavond weer aan de beurt geweest. Ik hoop met je mee dat er nu wat gebeurd is in je lichaam. Dat zou natuurlijk fantastisch zijn!
Je praat alles maar van je af hoor hier, we praten wel met je mee om je er doorheen te slepen.
Met mij gaat het allemaal nog prima hoor. Geen bijzonderheden, gewoon lekker groeien haha.

Liefs van Corina

Hoi meiden,

Ik zit hier in de wachtweken, nog één weekje.
Ik denk nu bij alles wat ik voel, zou het een teken zijn.
Ben namelijk al een paar dagen beetje duizelig, misselijk en moe.
Maar goed, kan natuurlijk ook door de vemoeidheid komen of zo.
Ik had gister en eergister voor de gein even 's middags getemperatuurd ipv ' s ochtends.
En mijn temperatuur was 37.6 en 37.7 hoog he! Maar ik voelde niet warm aan, vond het een beetje vreemd. Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Hoe is het met jullie allemaal?
Gaan jullie van het weekend nog iets leuks doen?

Ik heb het hele weekend wat.
Vanavond met mijn werk uiteten en morgenavond verjaardag van mijn broertje die 18 is geworden en zondag moederdag. En eten bij mijn schoonouders.

Fijn  weekend!!
Groetjes van Patries.

Hey Patries,

Wilde vandaag een berichtje plaatsen om te vragen hoe het met je gaat. Ik was toch wel benieuwd. Tweestrijdig die gevoelens die je hebt hè. Ik had dat ook zo erg. Gevoelige borsten. Kan een zwangerschap betekenen, maar het kan ook een voorbode zijn voor een menstruatie. Je hoopt op zwangerschapskwaaltjes maar tegelijkertijd durf je er niet op te hopen. Had je het de vorige keren ook dat je wat "kwaaltjes" had of is dit de eerste keer?
Ik heb nooit getemeratuurd dus ik kan je niet helpen met de vraag over je temp. Wel heb ik hier ergens iets van iemand gelezen die zei dat je tot je menstruatie een hogere temperatuur houdt.....

Met mij gaat het prima hoor. Zijn gangetje. Niks te klagen.
Geen bijzondere plannen voor van 't weekend behalve bij de ouders op bezoek voor moederdag.
Alvast gefeliciteerd met je broertje en jij ook een fijn weekend.

Groetjes Corina

Hoi Patries,

Wat fijn dat je een eisprong hebt gehad!!!
Tja, en dan nu die rottige wachtweken. Nog 1 weekje en dan weet je meer.
Jullie hebben in ieder geval goed jullie best gedaan he, daar zal het niet aan liggen.
Hopelijk duiden de klachtjes op een zwangerschap!
Ik duim voor je!

Wij mogen 20 mei dus naar de gyn. Ben zo benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren. Zou het liefst ook meteen clomid krijgen!
Ik ben nu 7 weken verder en heb nog steeds geen eisprong gehad. Omdat ik niet weer een cyclus van 3 maanden wilde hebben, heb ik de huisarts weer om een kuur gevraagd om de ongi op te wekken. Vond hij maar raar. Hij zei, je wilt toch zwanger worden? Ik dus uitgelegd dat ik niet weer 3 maanden wil wachten en dat ik na de vorige kuur weer een beetje een cyclus had (tussen de 4-6 weken) en dat ik daar nu weer op hoop. Toen snapte hij het gelukkig wel.
Hij zelf nog, maar dan kun je beter clomid nemen. Toen vroeg ik dus of hij dat ook voorschreef. Maar dat doet ie dus niet. Dus verteld dat ik pas 20 mei bij de gyn terecht kan. En dan nog af moet wachten wanneer ik iets ga krijgen.
Dus morgen maar beginnen met de kuur. Dan 10 dagen later ongi en kan mijn nieuwe cyclus dus rond 18 mei beginnen. 20 mei naar de gyn, dus dan kan ik (als de gyn het meteen voorschrijft, meteen beginnen.
Ja, ben op mijn voorwerk.
Ik wil liever zo min mogelijk tijd verloren laten gaan.
Inmiddels alweer bijna 3 maanden na de miskraam (en 1 jaar en 8 maanden in z'n geheel), dus van mij mag het wel weer!

Groetjes en succes met de laatste loodjes van de wachtweekjes!

Suus

Hoi Corina,

Fijn dat bij jou alles verder goed gaat!
Bedankt voor jouw info over het gyn bezoek.
Ik hoop maar dat ze net zo voortvarend zijn als de eerste keer bij jou en ze mij meteen clomid gaan geven.
Helaas schrijft onze huisarts die dus ook niet voor.
(zie mijn reactie hier boven).
Prettig weekend!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan