Ervaringen iui traject

@irene ik moest de ovitrelle 36 uur voor de iui spuiten. Met pregnyl heb ik geen ervaring.
Wij krijgen bij de 2e poging ook uitleg over de kwaliteit van mijn vriend zijn zaad. Voor de bewerking was het slecht en na bewerking was het allemaal ruim voldoende. Hoeveel miljoen het was weet ik echter niet...
Grappig trouwens dat je ook onder de microscoop hebt mogen kijken. Dat lijkt me erg indrukwekkend.
Na de vorige iui was ik vrij vlot ongesteld geworden. Toen zat er minder dan 14 dagen tussen. Hoeveel het precies was weet ik niet meer.. nu zit ik op dag 12 na de iui, maar ik heb het gevoel dat ik morgen ongesteld wordt... Ik heb al last van wat voortekenen. 
@Bo-belle oh wat fantastisch! Het lijkt me zo geweldig om zo'n klein boontje te zien. Ik ben blij voor jou! je kunt vast niet wachten tot de volgende echo's.

Alias heb je daar eerder nog geen uitleg over gekregen? Mijn vriend heeft hiervoor al 3x moeten laten testen met proefbewerking omdat het zo erg wisselde. Is ook wel eens onder de miljoen geweest na bewerking. Waarschijnlijk was het meer geconcentreerd bij jou na bewerking?
Ze heeft gister wel verteld hoe ze het bewerken, vond ik wel interessant. Wat ik ervan heb onthouden is dat ze olie en water in een reageerbuisje doen. Daar bovenop komt het sperma. De goede zaadcellen zwemmen dan door het mengsel van olie en water heen en belanden onder op. Volgens mij gaan ze dan centrifugeren en wassen zodat de olie weer weggewassen wordt. Daarna doen ze er wat sucrose als pepmiddel bij zodat ze wat sneller gaan zwemmen 

Hey Irene, wauw dat zijn echt afwijkende aantallen dan bij ons! De score (zonder opwerking) was eigenlijk altijd onder de 4 miljoen. Bij de iui (en dus met opwerking) was het 0.8 miljoen. Ze gaven aan dat ze eigenlijk boven de 1 nodig hebben voor iui en als het de volgende keer weer "zo slecht" zou zijn we dan meteen door zouden gaan naar ivf/icsi. Naja, dat is bij ons dus gelukkig niet nodig geweest, maar bizar toch dat die grenzen zo verschillen? 
We hebben nu ook een afspraak bij de vk (18 feb) en een beetje suf de dag erna de laatste echo bij de fertiliteitsarts.. had er liever een weekje tussen gehad haha, die van de vk wat naar voren bijvoorbeeld. Maarja, nog een kleine 2 weken geduld! Zo spannend! 
Alias, het is echt heel onwerkelijk. Ik geloof het gewoon ook bijna niet haha. Jaren heb je van dat moment gedroomd en dan is het er "ineens". We kijken wel echt uit naar de volgende, dan zit er al wat meer vorm in haha.

@irene de eerste keer heb ik inderdaad geen uitleg gehad. Maar ik heb zoveel verschillende gynaecologen gehad ondertussen (7 of 8 in een aantal maanden tijd), dat ze volgens mij van elkaar niet meer weten wat ze doen. Dat is soms behoorlijk irritant, want ik weet soms niet zo goed waar ik aan toe ben.
Voor de iui hebben we uiteraard ook een semenonderzoek gehad. Toen kregen we te horen dat het van slecht kwaliteit is, maar echt uitslagen of wat ook hebben we toen niet besproken.
Hoeveel miljoen mijn vriend heeft is dus een raadsel voor ons haha. Maar goed de iui's zijn door gegaan dus het was vast voldoende  en dat is het belangrijkste. 
Maar 3 x semenonderzoek. Dat is wel vaak geloof ik of niet? Verschilde de kwaliteit ook per keer? Want dat lees ik ook wel eens.
Goh wat grappig zeg! Ik zie het al voor me ?

Wel vreemd dat ze de uitslagen niet hebben besproken. Kan je het niet online zien? Wij hadden het de eerste keer (dus eigenlijk is het 4x getest) ook in een ander ziekenhuis laten doen. Toen we belden voor de uitslag was het: vraag maar aan je huisarts. Toen we de huisarts belden was het: we weten niet zo goed wat deze getallen betekenen vraag maar aan het ziekenhuis. Dus intussen had ik zelf maar helemaal onderzocht wat de getallen betekenden en zijn we nooit meer naar dat ziekenhuis geweest?.
Ja de kwaliteit verschilde enorm per keer van redelijk tot heel slecht. Daarom ook zoveel testen. Was vooral irritant omdat er moest elke keer 3 maanden tussen zitten omdat het sperma zich om de 3 maanden vernieuwd.
Ik keek gister over mijn lijk en toen dacht ik daarna wel Oja die jonge mensen overlijden en ik zit me druk te maken over 4 miljoen wat niet eens héél slecht is. Bedenk me ook maar elke keer dat het bij Bo Belle ook is gelukt met 0,8

Helaas. Ik mag door naar ronde 3 van iui. Ik ben erg teleurgesteld...
Ja achteraf is het wel gek inderdaad dat ze de uitslag niet hebben besproken. Geen idee waarom er bij de eerste keer niet gebeurd is. Maar ja ik kan het toch niet meer terugdraaien.
Ik heb verder qua ziekenhuis niet veel keuze. Wij wonen 'aan het eind van de wereld' zoals ze wel eens zeggen. Beide ziekenhuizen hier in de buurt zijn van dezelfde zorggroep. Als ik naar een ander ziekenhuis wil, moet ik of één uur rijden of naar duitsland.
Ik zat gisteren ook te kijken naar over mijn lijk. Ik dacht ook meteen: waar maak ik me druk over?! Sommigen komen er helemaal niet aan toe om kids te krijgen, want ze overlijden al voor het zover is en sommigen krijgen ze wel maar moeten ze achterlaten op veel te jonge leeftijd...

Wat onwijs balen Alias! Kan me voorstellen dat het een enorme teleurstelling is. 
Zelf moet ik nog een paar dagen geduld hebben...
Bij mijn partner is 1x een zaadonderzoek geweest en daaruit bleek dat het 'wel oké ' was. Met de IUI hebben we het niet gehad over de kwaliteit of over getallen. Ik was ook niet in de veronderstelling dat dat zou gebeuren.

@alias, wat ontzettend vervelend! Wij hebben 1x te horen gekregen dat de kwaliteit in orde was, toen hebben we het aantal wel gehoord en laatst voorafgaand aan de iui zei de gynaecoloog dat het een goede productie was geweest. Verder ook geen aantallen meer. Wel jammer, want mn vriend had besloten dat hij in januari minder ging drinken, best lastig als er veel feestjes in januari zijn. En ik had wel graag willen weten of dat een positief effect heeft gehad. 
@alias, heel herkenbaar wat ziekenhuiskeuze betreft, wij hebben hier in de buurt 2 ziekenhuizen, beide vallen onder hetzelfde bestuur en Düsseldorf is bijna anderhalf yur rijden en Zwolle ook ongeveer een uurtje. Hopen dat het gewoon in ons eigen ziekenhuis gaat lukken ?
Ik moet ook nog een paar dagen wachten, maar weet al wel vrijwel zeker dat het niet is gelukt. 
@lenamar hoe voel jij je? Nog last van krampen etc? 

Terug
Bovenaan