Ervaringen iui traject

@lenamar ik heb het achteraf wel als prettig ervaren om de uitslagen te weten. Dat stelt wel gerust. Dus ik zou er gewoon naar vragen als ik jou was. Ga ik deze ronde ook gewoon weer doen ?
@annemtm ik heb ook in mijn hoofd zitten dat drank en ongezond eten zorgt voor mindere kwaliteit. Of het echt zo is weet ik niet. Nou eten we redelijk gezond, maar qua drank gaat mijn vriend met feestjes wel eens los. We hebben voor de komende maand afgesproken dat hij gaat minderen, gewoon voor het gevoel. Ik ben erg benieuwd.
Hoe gaan jullie eigenlijk om met het eten van dingen die je niet mag hebben tijdens een zwangerschap en drank? Sinds dat wij bezig zijn (nu 1,5 jaar) heb ik nauwelijks meer sushi, biefstuk,drank en andere verboden dingen gehad. Soms mis ik het wel. als ik ongesteld ben ga ik juist vanalles wat verboden is naar binnen werken. Hebben jullie dat ook? 

Alias wat jammer dat je ongesteld bent geworden! Wij kunnen de uitslagen overigens gewoon online zien in het portaal van het ziekenhuis.
Ik heb inderdaad ook in mijn hoofd zitten dat drank en ongezond eten voor mindere kwaliteit zorgt. Vriend houdt nogal van bier ? dus eind vorig jaar 3 maanden niet gedronken omdat sperma elke 3 maanden vernieuwd. Precies de ronde na die 3 maanden zwanger, helaas dus mis gegaan. Nu drinkt hij wel maar probeert er wel op te letten. 
zelf drink ik al niet zoveel. Eens in de paar maanden neem ik een wijntje. Meestal is dat nog voor mijn eisprong. Van vis en rood vlees houd ik niet, dus dat is makkelijk haha. Ik eet wel sinds een maand elke dag een stuk meer groente. Wie weet helpt het? Je hebt gelijk als je dat gewoon lekker gaat eten als je weer ongesteld bent geworden hoor.

Net een test gedaan, weliswaar 3 dagen te vroeg, maar helaas; niet zwanger. 
Normaal gesproken zou ik gisteren ongesteld moeten worden, dus ik dacht; ik doe de test gewoon. 
Super balen,  nu mezelf bijeen rapen om aan het werk te gaan. 

@alias en @irene, ik eet eigenlijk ook al jaren geen dingen meer die ik niet zou mogen eten, want stel je voor dat het opeens wel spontaan is gelukt en ik dingen eet die niet mogen. Soms denk ik echt bij mezelf dat dit natuurlijk veeeel te ver gaat, lekker overdreven, maar goed. Het voelt voor mezelf gewoon beter. Het enige dat ik echt niet kan laten staan is carpaccio, maar vaak weet ik al dat het dan weer niet gelukt is en ik toch op korte termijn weer ongesteld moet worden...
Biertjes en wijntjes drink ik echt al jaren niet meer, terwijl mijn gynaecoloog heeft gezegd dat ik echt wel meer mag gaan genieten en ook best af en toe een drankje mag nemen. Maar ook hierbij geldt, ik voel me er beter bij als ik het niet doe. 
@lenamar, wat super vervelend. Maar jij had ook woensdags toch de IUI? Kan het daardoor niet zijn dat je menstruatie pas woensdag is of dat je daarna positief test? 
Ik wacht het nog een paar dagen af, al kan ik de tijd nu wel weg kijken.  

@Anne, ja klopt, woensdag de 29e. Normaal gesproken is mn cyclus inderdaad wat kort, wellicht dat het nu iets langer duurt. De moed is me een beetje in de schoenen gezakt voor deze ronde. Maar misschien moet ik nog even geduld hebben. Ik weet niet wat voor effect de hormonen hebben op de lengte van mn cyclus. De verpleegkundige die de IUI uitvoerde zei; niet eerder testen dan de 13e. Maar dat geduld heb ik natuurlijk niet...

Lenamar jammer! Het kan wel zijn dat je test over een paar dagen wel ineens positief zal zijn.  
Ik zag het vandaag ook allemaal even niet meer zitten. Het duurt allemaal lang, 2 miskramen, weinig steun uit omgeving, te hoge werkdruk op werk, heel erg moe. Ik zou as vrijdag uitgerekend zijn van eerste miskraam en ik zou as vrijdag de termijnecho hebben van 2e miskraam. Allebei op Valentijnsdag 

Gelukkig dat ik niet de enige ben die mezelf vanalles verbied! Maar zoals drop en salami kan ik mijzelf niet verbieden. Maar dat eet ik meestal alleen in de eerste 2 weken van de cyclus. En daarna dan voel ik me er zo schuldig over. Erg raar hoe je emoties kunnen schommelen.
@lenamar toch nog eventjes geduld hebben! Ik mocht pas 15 dagen na de iui testen, omdat er toch nog wat van de hormonen in het lichaam kunnen zitten. 
@irene och jeetje ☹️ had je beide miskramen voor de 12e week? 
Het proces van kinderen krijgen en dat het dan niet lukt is soms echt een rollercoaster. Als bekenden vertellen dat ze zwanger zijn dan moet ik me soms inhouden om niet in huilen uit te barsten. Bij het minste of geringste ben ik weer emo... Ik vind het na mijn vrije dag soms fijn om weer aan het werk te gaan, dan heb je afleiding. Als ik dan op het werk ben, wil ik graag weer naar huis ? soms begrijp ik mezelf niet meer. Ik gooi het maar op de hormonen.
Mijn vriend en ik hebben onlangs trouwrns besloten om het te vertellen aan een aantal vrienden waar we close mee zijn. Dat lucht wel erg op moet ik zeggen! Dan heb je even iemand om je ei bij kwijt te kunnen (oh wat een woordkeuze ?)

Jeetje wat rot Alias! Vind het echt heel vervelend om te horen dat de poging niet gelukt is :( ondanks dat ons traject ook verre van kort was, voel ik me dan alsnog schuldig dat het met iui wel meteen raak was. Maar hoop nog steeds dat je er misschien ook een beetje hoop uit haalt ;) 
Qua eten en drinken heb ik er nooit echt rekening mee gehouden, soms wel de week voor nod wanneer ik een feestje had ik een test deed of met de auto ging. Niet dat ik een drankorgel ben normaliter hoor haha! Maar eten heb ik alles gegeten wat ik wilde, dat is zo'n groot onderdeel van ons leven en ik denk dat ik de afgelopen 2,5 jaar dan echt een stuk ellendiger had ervaren nog. Maar iedereen moet vooral doen waar ze zich zelf het beste bij voelen, zeker in zo'n traject denk ik maar!
Lenamar, altijd shit een negatieve test! Maar zolang er ook nog geen menstruatie is, is er nog een kansje.. Ik duim in ieder geval door :) 
Irene aii kan me voorstellen dat het een nare dag voor je is! Wees maar extra lief voor jezelf.
Zo heb ik 20 februari nog in gedachten, dat zou de uitgerekende datum zijn van de laatste vroege miskraam. Dat ging bij mij wel echt al heel snel mis, een paar dagen na nod. Maar die testen waren zó knalpositief, ik zag het echt even niet aankomen dat het niet goed zat. Blijft je toch bij. 

Terug
Bovenaan