even voorstellen.

@ Wonderwomen

Idd ik snap je verhaal helemaal ik misgun het een ander niet maar je gunt het jezelf het hardste! Ik denk dat als ik echt zo ga denken ik naar de dokter stap want daar doe je jezelf alleen maar pijn mee en je helpt jezelf er niet verder mee. Gelukkig kan ik er heel goed met mijn moeder over praten en idd ik heb niet alleen verdriet om die kleine meid maar denk ook met een lach terug aan haar en ben zo ongelofelijk trots op haar dat sleept me er echt door. Ik weet ook niet of ik alles goed doe maar dat weet je nooit denk ik het voelt zo goed en dan ga ik er maar vanuit dat het goed is.

Liefs Wendy mama van Merle*

Hoi allemaal,

Ben een beetje sip. We hebben gisteren onze hond (die van m'n ouders eigenlijk, maar die voelt ook van ons) moeten laten inslapen.  Ze was al 6 weken erg ziek en de dierenarts kon niets vinden. We hebben alles geprobeerd, ze heeft zelfs een echo, scan en operatie gehad, maar uiteindelijk bleek niets meer te helpen. Daarom hebben we gisteren besloten haar te laten inslapen. Er waren tijdens de operatie stukjes weefsel weggehaald voor onderzoek en daar is vandaag uitgekomen dat het een agressieve vorm van darmkanker was, die niet te genezen is.
Ik weet niet of jullie een hond hebben, maar ik kan je vertellen dat het veel pijn doet als je daar afscheid van moet nemen. Het voelde even net als met ons Floor*, echt pijn in m'n hart, zo diep zit het.
Maar aan de andere kant ben ik wel blij dat het nu over is, dat ze niet meer ziek is en dat wij weten waar we aan toe zijn. Ze heeft een mooi plekje gekregen bij m'n ouders in de tuin en we zullen haar nooit vergeten.

Maar ik heb ook goed nieuws: ik voel ons frummeltje af en toe al bewegen. Dacht eerst: dat kan niet zo vroeg, maar nu weet ik toch zeker dat het zo is.
Was vandaag bij de huisarts en die zei ook dat het wel kan. Ging eigenlijk voor m'n rug/bil, m'n SI-gewricht zat vast, en moest gekraakt worden, maar hebben ook nog even fijn gepraat over de zwangerschap en hoe ik me daarbij voel en dat ik, als ik het moeilijk mocht krijgen, altijd bij hen terecht kan. Dat weet je natuurlijk wel, maar dan voel je je extra welkom, een fijn idee.

@ Simone:
Ik moet dinsdag weer naar het ziekenhuis, nu nog gewoon om de 4 weken. Over het algemeen gaat het heel goed. Voel me goed en geniet er echt van. Heb vorige week alleen wel even de kriebels gehad toen ik aan de aanstaande bevalling dacht. Ga volgende week dan ook vragen of ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis mag als het zo ver is en misschien al wel eerder.
Bij ons Floor* bleek  bij de  meting van de echo dat het hoofdje 2 weken 'achter liep' bij de rest, en ik vroeg: is dat erg?...zei de verloskundige ook "nee hoor, hij moet er ook nog uit". haha!
Fijn dat je je laatste werkweek hebt! Kun je vanaf volgende week echt lekker tijd voor jezelf nemen! Geniet van 'de laatste loodjes', ik hoop dat ze niet te zwaar wegen!

@ Wendy:
Ik heb hetzelfde als wat jij schrijft: het voelt goed, dus dan zal het wel goed zijn.
Moet wel zeggen dat ik me ooit schuldig voel dat ik ons Floor* niet méér mis  en niet meer  verdrietig ben, dat ik er wel vrede mee heb, dat het is zoals het is.
Maar aan de andere kant: ik voel me goed, denk met een warm en trots  gevoel aan haar terug. Mooier kan denk ik niet!
Bovendien denk ik dat als je nog heel erg veel bezig zou zijn met je verdriet en met wat er is gebeurd, er dan ook geen ruimte is voor andere dingen. Je moet iets loslaten om plek te maken, in je hoofd en in je leven. Klinkt misschien allemaal wel wat zwaar, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

@ Petra en Violet: al even niks meer van jullie gehoord, ik hoop dat het goed met jullie gaat!

groetjes Anita

Hoi,

Ben ik weer even, 't is maar rustig hier...

Afgelopen dinsdag weer in het ziekenhuis geweest. Alles was weer goed. Hij/zij lag er relaxed bij, net alsof hij/zij in een hangmat lag.
We hebben het alvast over de bevalling gehad en waarschijnlijk word ik eerder ingeleid of opgenomen in het ziekenhuis en aan de apparatuur gehangen. Is wel een fijn idee, geeft een veiliger gevoel. Moet nu over 3 weken weer terug en over 5 weken 20-weken echo.

Zaterdag ga ik met m'n mannetje nog een keer naar Tarzan. Ben er al met m'n moeder geweest, maar wilde nog een keer, en dat was m'n moederdagcadeautje. Heb er nu al zin in!

Hoop dat alles goed met jullie gaat!

groetjes Anita, mama van Floor* & ....

Hoi,

Ik ben nu voor de tweede keer ongesteld. Ik moest de 16e ongesteld worden maar werd het de 15e. Het voeldt goed dat mij de twijvel van het wel of niet zwanger zijn bespaard is gebleven.

Ik vind het fijn om foto`s te bewerken en nu heb ik ook een leuke foto van Xiano* bewerkt. Eigenlijk twee en ik heb al een leuk idee voor de derde.

Ik las al wat over de 20 weken echo. Jeetje Anita, wat gaat dat snel. Kun je er een beetje van genieten?

Liefs Petra

@Anita

Ik moest idd ook om de 4 weken weer terug naar de gyneacoloog, daarna om de 3, daarna om de 2 en nu moet ik 29  mei weer. Ik ben blij dat je ook zo lekker strak onder controle wordt gehouden. Bij jou is de kritieke datum nog ver weg en heel dicht bij je bevalling. Ik kan me voorstellen dat je zoiets hebt van: hou me maar in het ziekenhuis en haal het desnoods maar. Ik heb het er nog eens met mijn gyn erover gehad en hij zei tegen mij dat het beter was als het zanzelf komt, maar als de baby al goed rijp is en er niks in de weg staat het dan misschien toch ook gehaald wordt. En ga ik over de datum dat ik uitgerekend ben, wordt het gewoon gehaald. Toch hoop ik stiekem dat de baby zich eerder laat zien, ik moet nog maar een kleine 3,5 week!!! Het is echt superspannend. Alles staat klaar, dus kom maar, kom maar, kom maar, kom maar........

Maar ik ben het wel met je eens. Je schreef dat als je nog erg bezig bent  met je verdriet er ook geen plek is voor iets anders, om verder te gaan. Daar geloof ik ook in. Pas als je geest weer de rust en het verdriet een plek heeft kunnen geven kan je verder met je leven. En dat betekent idd niet dat je niet meer aan haar denkt of niet meer verdrietig bent omdat je haar zo mist!! Acceptatie is heel belangrijk!!

Ik vind het wel erg voor jullie hond!! Wij hebben nl een rottweiler en ze is zo ontzettend lief. Ik zou het verschrikkelijk vinden als het niet samen zou gaan met onze baby!!   Mo is ook een beetje mijn kindje en zo gedraagt ze zich ook......... whahahahaha........ Maar volgende week moet ze onder het mes om gesteriliseerd te worden. Ik schijt nu al 7 kleuren!! Maar het is goed voor haar hoop ik. Ze kan soms zo ontstuimig zijn en zeker heel dominant naar ander honden, dus ik hoop dat dat ook ietsje minder wordt!! Er mag best wel pit in een beest zitten, maar soms wordt je er knettergek van!! Maar goed ik hou zielsveel van haar en zou het vreselijk vinden haar te moeten missen en ze heeft nog een goed leven voor zich. Ze is nog maar 4.
Dus ik wil  je even sterkte wensen, want een verlies van een dier doet ook zeker pijn!!  

@Petra
Gaat het voor de rest wel goed met je?? Want dat zet je er niet bij............
Ik ben in ieder geval blij voor je dat je je idd deze keer even geen zorgen hebt hoeven maken over het wel of niet zwanger zijn. Anders wordt het misschien een obsessie voor je en dat kan je denk ik niet gebruiken.

Groetjes Simone mama van Kyra*

@ Simone:
Lijkt me inderdaad spannend, nog een paar daagjes en dan mag het gebeuren... Ik hoop voor je dat je niet te lang hoeft te wachten!
Ik ben ook niet zo'n voorstander van inleiden, omdat het eigenlijk onnatuurlijk is: het kindje komt wel als het er klaar voor is. Dus misschien wil ik liever gewoon opgenomen worden, maar gelukkig hoef ik die keuze nog lang niet te maken, want als het eenmaal zo ver is denk ik er misschien heel anders over...
En succes met de hond!

@ Petra:
Inderdaad fijn dat je geen twijfels hebt gehad over een mogelijke zwangerschap.
Hoe voel je je verder? Fijn om met de foto's bezig te zijn, hè?! Dat vond ik ook altijd en nu nog steeds vind ik het leuk om ze te bekijken, zie ook nog  soms 'nieuwe dingen', die me nog niet eerder waren opgevallen.
Ik heb dat ook een hele tijd echt nodig gehad: dat ik met heel m'n aandacht bij ons meisje kon zijn en verder nergens aan hoefde te denken. Ik deed dat ook door met de foto's bezig te zijn, gedichtjes te schrijven en in m'n dagboek te schrijven. Dat heeft mij wel geholpen, er is niets meer wat ik voor mijn gevoel nog 'moet' doen, maar alles mag. Maar dat zoeken naar de balans tussen vasthouden en loslaten kost wel veel energie!
Met mij gaat het erg goed, ben afgelopen zondag nog wel een keer extra in het ziekenhuis geweest, want we hebben zaterdagnacht een aanrijding gehad. M'n gevoel zei wel dat het goed zat en er niks aan de hand was, maar m'n verstand wou het ook bevestigd hebben, dus heb het ziekenhuis maar gebeld en toen mochten we even komen. Echo gehad en er is bloed afgenomen,  en alles was goed (dacht ik eigenlijk dus al...)
Ben nu bijna 17 weken, dus dat gaat inderdaad wel snel: de helft is al in zicht!  Ik vind het nu nog niet echt spannend,  sta ook wel ontspannener in deze zwangerschap: ik heb alles al een keer meegemaakt en weet wat ik kan verwachten. Denk dat het aan het einde wel moeilijker zal worden, maar dat zien we dan wel!

Fijn weekend alvast voor iedereen!

groetjes Anita

Hoi,

@ Anita,

Jeetje een aanrijding veel schade?
Idd dat zoeken naar een balans kost veel energie wij merken het beide we zijn soms zo moe! We vroegen ons steeds af waardoor dat toch kwam (dachten steeds dat we de griep kregen ofzo) totdat mijn moeder zei dat dat allemaal bij de verwerking hoorde nou ja ze heeft meestal gelijk dus dan zal dat nu ook wel zo zijn haha!

@ Simone

Jeetje dat schiet al lekker op spannend hoor kan me voorstellen dat je zoiets hebt van laat maar komen dat zou ik denk ik ook hebben!

@ Petra

Nou ja geen nieuws eigenlijk maar ja we spreken elkaar ook op hyves he!

Wij zijn woensdag gebeld door het ziekenhuis de onderoeksresultaten van het chromosomenonderzoek zijn bekend: er zijn geen afwijkingen gevonden!

Xx Wendy trotse mama van Merle*!!

@ Wendy:

Wat fijn dat de uitslagen van het chromosomenonderzoek goed zijn!
Dat moe zijn hebben  wij ook nog regelmatig. Ik ben altijd al wel een langslaper geweest, maar ik merk dat mijn man sinds de geboorte van ons Floor* echt meer slaap nodig heeft en vaker moe is. We geven er gewoon lekker aan toe, dat werkt het beste.

De auto zat inderdaad flink in elkaar na de botsing, maar als het goed is is hij vrijdag weer klaar. Het is een auto van mijn man z'n werk, dus alles wordt geregeld, da's wel fijn! Want er komt toch een hoop bij kijken. Gelukkig was er verder met niemand iets aan de hand, daar zijn we al lang blij om!

ik heb deze week weer lekker vrij (lang leve het onderwijs, haha!), en met dit weer is dat wel genieten! Zit heerlijk onder de parasol buiten...

tot de volgende keer maar weer!

groetjes Anita, mama van Floor* en ...

Terug
Bovenaan