even voorstellen.

Hoi,
Even een update:
m'n moeder is dus woensdag geopereerd. Ze hebben toch alles weg moeten halen, inclusief de okselklieren, omdat er een 2e plekje in de borst was te zien op de MRI. Ze nemen dan geen risico en halen gewoon alles weg.
De operatie is goed gegaan, ze voelt zich redelijk goed. Wel ligt ze nog in het ziekenhuis, omdat ze 2 drains heeft en daarmee niet naar huis wil. Nu is het weer afwachten, want alles wat weggehaald is wordt onderzocht en dan wordt pas besloten wat de verdere behandeling zal zijn.
Dus nog spannend, hopelijk weten we eind volgende week meer.

Fijn weekend allemaal!

groetjes Anita

@ Renate:
Heb nu pas echt even de tijd gehad om je verhaal goed te lezen. Poeh, weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Alleen: volg jullie gevoel en laat je niet gek maken door je omgeving.
Het is jullie keuze en daar heeft niemand iets over te zeggen!
Zou je medicijnen tegen de bloedstolling moeten slikken als je weer zwanger bent ?
Ik hoop ook voor jullie dat je snel goed nieuws hebt en er weer een kleintje op komst is. En hopelijk kun je dan toch genieten van je zwangerschap, ook al blijft de angst altijd wel aanwezig, al is het op de achtergrond...

@ iedereen:
ik mag dinsdag weer naar het ziekenhuis, weer even onze uk bekijken en horen. Want dat laatste is niet altijd zo, daar moet je echt om vragen. Als de echo goed is, is het goed. Maar het hartje horen blijft toch erg mooi!
We hebben ook een afspraak gemaakt voor een pretecho, maar dat duurt nog een tijd: pas 13 augustus. Wel leuk om naar uit te kijken!

groetjes Anita

Hoi!

Vanmorgen heeft ons mam de uitslag gehad en we zijn er niet ontevreden over. Ik dacht ik laat het jullie maar even weten:
- het was een langzaamgroeiende soort, dus niet agressief, tumor was 2,5 cm groot.
het 2e plekje wat gevonden was, was niet kwaadaardig
- alle snijranden waren schoon, dus ze hoeft niet bestraald te worden
- de kanker was hormoongevoelig, en dat is ook gunstig. ze krijgt hiervoor wel medicijnen, die moet ze 5 jaar slikken.
- 2 van de 12 klieren die weggehaald zijn waren wel besmet, daarom moet ze wel chemo en ook moeten er nog wel wat onderzoeken gebeuren: een botscan, leverecho en longfoto. dit alles om uit te sluiten dat er nog uitzaaiïngen zijn of komen.
- de chemo zal waarschijnlijk 5 kuren zijn, om de 3 weken. Dat betekent dat ze hier dus nog wel mee bezig is als onze uk geboren wordt, da's minder.
- volgende week moet ze naar de internist, die neemt het nu over, samen met de oncoloog en radioloog. overal wordt spoed achter gezet, om alles maar zo snel mogelijk achter de rug te hebben.

Afgelopen maandag weer controle gehad en alles was weer goed. Hartje luid en duidelijk.
Nu mag ik over 2 weken weer terug, nog voor de vakantie van de gyn.

fijn weekend allemaal en tot de volgende keer!

groetjes Anita

Hoi Petra,

Bedankt voor je lieve berichtje! En je hebt gelijk dat ik aan mezelf moet gaan denken, maar moet eerlijk zeggen dat dat niet altijd meevalt!
Gelukkig is het bijna vakantie en heb ik meer tijd. Deze week nog even erg druk (laatste schoolweek), maar dan lekker 6 weken niks, joepie!

groetjes Anita

p.s. vind jij dit forum ook zo wennen? Ik ben er niet echt blij mee, je moet zo zoeken...

Hoi,

@ Anita

Dat klinkt goed (over je moeder) kom je nu je vakantie hebt wat meer aan jezelf toe?
Hoe zijn jullie van plan 27 augustus door te komen? Ik kan dan niet online komen want ik ben op vakantie maar weet dat ik aan je denk!
Ik zeg het nu maar vast want ik kon deze topic maar nergens terugvinden, vind het forum waardeloos maar ben ook niet slim genoeg om het even aan petra te vragen... Haha!
Ga je nog op vakantie?

Xx Wendy.

Hoi,

@ Anita

Dat klinkt goed (over je moeder) kom je nu je vakantie hebt wat meer aan jezelf toe?
Hoe zijn jullie van plan 27 augustus door te komen? Ik kan dan niet online komen want ik ben op vakantie maar weet dat ik aan je denk!
Ik zeg het nu maar vast want ik kon deze topic maar nergens terugvinden, vind het forum waardeloos maar ben ook niet slim genoeg om het even aan petra te vragen... Haha!
Ga je nog op vakantie?

Xx Wendy.

Terug
Bovenaan