even voorstellen.

Hoi,

@ Anita

Dat klinkt goed (over je moeder) kom je nu je vakantie hebt wat meer aan jezelf toe?
Hoe zijn jullie van plan 27 augustus door te komen? Ik kan dan niet online komen want ik ben op vakantie maar weet dat ik aan je denk!
Ik zeg het nu maar vast want ik kon deze topic maar nergens terugvinden, vind het forum waardeloos maar ben ook niet slim genoeg om het even aan petra te vragen... Haha!
Ga je nog op vakantie?

Xx Wendy.

Hoi Wendy,

Heb wel meer rust, nu ik vakantie heb, maar toch ook weer niet...
maandag begint m'n moeder met de chemo, en dat is toch ook weer spannend: hoe zal ze erop reageren enz. Gelukkig zijn alle onderzoeken nu afgerond en zijn er geen uitzaaiingen gevonden. Dus nu maar weer afwachten hoe alles zal lopen.

Laatste controle/echo bleef het buikje van onze uk wat achter in groei, moet donderdag weer terug voor een groei-echo. Hoeft niks te zijn, maar kan ook dat de placenta minder goed werkt. Tja, je hoeft bij mij het woord placenta maar te noemen en er is paniek natuurlijk,,, Maar onze kleine frummel blijft lekker druk aanwezig en dat maakt veel goed!

Wat we de 27e gaan doen weten we nog niet precies. De 23e is het in ieder geval mis voor ons Floor* en mogen we het kruisje ophalen dat in de kerk heeft gehangen het afgelopen jaar. En we willen sowieso een ballon oplaten op de dag/avond zelf. Verder denk ik gewoon met familie en vrienden gezellig wat drinken ofzo.
Weten jullie al wel wat je doet? Of ben je dan nog op vakantie?

In ieder geval veel plezier en tot de volgende keer maar weer!

groetjes Anita

Hoi Anita,

Pfoeh jeetje spannend hoor idd wel fijn dat de baby lekker blijft bewegen, ik hoop dat alles goed gaat.
Ik hoop ook dat je moeder een beetje goed op de chemo reageert ik wens jullie veel sterkte!

Wij gaan waarschijnlijk zaterdags samen naar de ikea we willen nog een mooie doos kopen voor Merle haar spulletjes en willen eigenlijk wel een dag je samen weg
Zondags Merle haar sterfdag krijgen we visite en de dag dat ze begraven is gaan we ook wat leuks doen. Ik wil dan niet aan het werk zijn (wat we toch doen als we thuis zijn) Zondags gaan we balonnen oplaten en bellen blazen voor Merle (dat laatste wou mijn nichtje graag)

Xx Wendy

Hai!

Vandaag weer echo gehad, alles was goed! Uk was enorm gegroeid, lag eerst onder het gemiddelde met z'n buikje, maar nu was alles ruim boven het gemiddelde. (waarschijnlijk vorige keer een meetfout geweest)
Ze kwamen met de metingen samen nu zelfs op 28 weken, terwijl ik vandaag 27 weken ben. Dus da's al een zorg minder!
We hebben het ook nog gehad over inleiden van de bevalling. Ik was daar eigenlijk niet echt voor, wilde alles liever via de natuurlijke weg laten verlopen. Maar de gyn zei: waarom in spanning zitten en misschien onnodig risico lopen als het kindje mag komen? Met 37 weken mag het geboren worden, zonder dat er problemen te verwachten zijn.
Tja, daar zit natuurlijk ook wat in... Bovendien word je dan vanaf het eerste moment in de gaten gehouden en kunnen ze meteen ingrijpen als dat nodig mocht zijn. Dus waarschijnlijk wordt het toch inleiden, en ik heb even m'n agenda nagekeken en ben op 15 oktober precies 37 weken. We hebben dus een datum waarop het waarschijnlijk zo ver is, wel raar hoor!!

Met m'n moeder ging het de afgelopen dagen buitengewoon goed. Vandaag was de eerste dag dat ze zich minder prettig voelde. Als de chemo's allemaal volgens schema blijven verlopen (dus als de bloedwaardes tussendoor steeds in orde zijn), dan valt de bevalling mooi in de 2e week van de 4e kuur, dus kan ze nog mooi een week genieten, voor ze de volgende krijgt.

Zaterdag gaan we voor het geboortekaartje kijken. We hebben al wel wat in ons hoofd en gaan weer bij dezelfde vouw als waar we het kaartje van ons Floor* hebben laten maken (en onze trouwkaart ook). Zij ontwerpt zelf de kaartjes, dus je hebt heel veel ruimte voor eigen inbreng.
We hebben het nog even gehad over of we ons Floor* wel of niet speciaal vernoemen, met een gedichtje ofzo. Maar we hebben gekozen om er alleen "broertje/zusje van Floor*" op te zetten, omdat het het kaartje is van dit kindje, en dat is nu even het belangrijkste.
En ons meisje weet wel dat ze er nog gewoon bij hoort, en altijd bij zal blijven horen!!!

Zo, weer een keer een flink verhaal! Tot de volgende keer maar weer!

X Anita

PS Wendy, dat bellen blazen is ook wel erg leuk zeg! Wij gaan het grafje nog een beetje aanpassen voor Floor* d'r verjaardag. Het is nu niet zo duidelijk waar het ophoudt, omdat wij geen liggende steen hebben, maar er plantjes hebben staan. En we willen nu met stenen die bij de andere steen passen een beetje een afscheiding maken.

Het is wel even wennen hoor dit nieuwe forum.

Hoe gaat het met iedereen?
Wij hebben nu vakantie. Over een week gaat Yentl al weer naar school. Jamey wordt dan eerst voor 6 weken opgenomen. Ze gaan hem dan observeren en na die 6 weken krijgen wij begeleiding aan huis voor hem. Quinn is 3 dus die heeft altijd vakantie, haha.

Een paar weken geleden had ik een positieve zwangerschaps test. Ik heb inmiddels een echo gehad en het hartje zien kloppen. We vinden het allemaal weer heel erg spannend.

XXX Petra

Hoi Petra,

Gefeliciteerd!!! ik hoop dat jullie ook ondanks de spanning kunnen genieten van deze zwangerschap, want het blijft toch ook wel erg mooi!

Ik heb nu 2 weken vakantie gehad en heb er nog 4 voor de boeg, dus kan nog lekker rustig aan doen. Ben vandaag jarig, maar we hebben het gisteren al gevierd. Was heel gezellig!
Het is nu kermis in ons dorp, en op maandag is het dan altijd wielerronde en 's avonds feest. Dan komen eigenlijk alle mensen weer een keer terug naar hier, ook als ze inmiddels ergens anders wonen, dus da's altijd gezellig!

Geniet nog van de laatste vakantieweek en tot de volgende keer maar weer!

groetjes Anita

Hoihoi!

Even een korte update: vorige week 3D-echo gehad, erg mooi. Ons kindje was duidelijk in beeld en we konden ook wel zien dat hij/zij wel op ons Floor* leek, zelfde lipjes en neusje.
Gisteren weer op controle in het ziekenhuis. Alles was prima, moest alleen even urine laten controleren op evt. blaasontsteking. Uitslag was dubieus, wel bacteriën maar of het echt blaasontsteking was, was niet duidelijk. Dus nog een katheter om zuivere urine af te nemen (niet prettig!!!), gelukkig geen blaasontsteking.

We hebben ook de proefjes van de geboortekaartjes gekregen, erg mooi! Nog wat kleine aanpassingen en dan zijn ze goed.
We hebben er 'broertje/zusje van Floor' met daarachter een vlindertje op laten zetten. En wel een gedichtje, niet speciaal voor ons Floor*, maar het geeft wel ons gevoel weer voor dit kindje:

Dag kleine vent/meid, wat ben je mooi!
Zo lief, zo puur en klein!
Het is niet te beschrijven
hoe blij we met jou zijn!

Verder gaat het hier nu al 2 weken op en af. Moet weer vaak even flink huilen, de 'film' van een jaar geleden wordt weer herhaald. Eigenlijk vind ik het wel weer fijn om het nog eens te beleven, al doet het natuurlijk ook weer pijn. Ik zoek het ook weer bewust op: dagboek lezen, kaarten van toen bekijken, foto's kijken. Dan moet ik dus even goed janken en dan is het weer goed.
We hebben het grafje nu wat veranderd, met stenen een soort omheining gemaakt, zodat nu duidelijk is 'dit is het plekje van Floor*'. Mooie stenen, die glinsteren in de zon. Ik ben er weer helemaal blij mee!

Baal alleen wel van deze hitte! Zit nu al 2 dagen binnen, met de rolluiken naar beneden, dus hier valt de warmte wel mee. Maar van dat binnen zitten word ik zo suf, voel me echt opgesloten. Gelukkig wordt het morgen beter!

groetjes Anita

Terug
Bovenaan