even voorstellen.

Hoi allemaal,
Heb even een dagje alleen en dus tijd om over vanalles te denken.
Heb een vraagje. Gisteren waren we even bij het grafje van onze zoon. Zoals het nu is kan het natuurlijk niet blijven maar hoe dan wel? Hoe pak je dit aan? Wat of waar kan je terecht? Wil graag iets persoonlijks voor ons mannetje.
Toch nog even een andere vraag. Wat zet je bijv. op een kaartje als afzender?

groetjes Roos

Hoi Roos,

Wij hebben in het begin zelf nog bloemen en plantjes op het grafje gezet, totdat het uiteindelijke monumentje geplaatst werd. Wij hebben zelf een ontwerpje gemaakt en zijn daarmee naar een steenhouwer gegaan om te vragen of het mogelijk was wat wij wilden. En dat was gelukkig zo.
Ik heb veel op internet (makkelijk zeg, dat googlen) gekeken bij sites van steenhouwers. Daar vind je vast ook wel een bedrijf dat bij jullie in de buurt zit. Zij hebben vaak standaard stenen, maar kunnen meestal ook wel iets persoonlijks maken. Er zijn ook bedrijven/ kunstenaars die helemaal iets persoonlijks kunnen maken, in overleg en zelfs samenwerking met jou. Wij hebben dat voor een deel ook gedaan: een regenboog van glas, die hebben we zelf gemaakt onder begeleiding van haar.

En wat je op kaartjes zet, daar hebben wij ook even over na moeten denken toen. Ik wilde wel dat ons Floor* er op een of andere manier bij stond, maar vond het niet per se nodig dat haar naam echt vernoemd werd. Mijn man zei ook: zij kan hem/haar toch niet meer feliciteren. Wij schrijven nu onze namen, met een streep eronder en aan het einde van die streep tekenen we een sterretje. Voor ons is dat voldoende; de meeste mensen weten wel dat we daar ons Floor* mee bedoelen: een sterretje dat altijd bij ons zal blijven horen.
Met kerstmis hebben we haar naam er wel bijgezet, omdat we toen een kaartje hebben gestuurd aan onze vrienden en familie met een gedichtje om ze te bedanken voor de steun in het afgelopen jaar. En dat voelde toen heel goed.
Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet weet hoe we het straks zullen doen, als we deze uk er wel bij zetten op kaartjes. Maar ik ben nogal van het 'voelen': wat dan goed voelt, zo doen we het gewoon.

Ben weer klaar met werken voor deze week, het was erg leuk, maar wel vermoeiend!! 6 weken alles op m'n gemak kunnen doen en nu 'moet' je weer. En dan kleuters: normaal ga ik altijd even bij ze aan tafel zitten tijdens het werken, maar dat is niet echt prettig meer voor m'n bekken, dus ook even zoeken naar hoe dan wel. Een bureaustoel met wieltjes is een goede uitvinding, haha!

Ik begrijp dat jij ook juf bent. Was het bij jullie al vakantie toen Joris* geboren werd? En hoe zijn ze er bij jou op school mee omgegaan?

Ben gisteren weer op controle geweest. Alles was weer goed, maar ik had ook niet anders verwacht! De kans dat de placenta weer loslaat is wel ietsiepietsie groter dan bij iemand die het nog nooit heeft gehad, maar ik voldoe aan geen van de risicofactoren (hoge bloeddruk, roken, stollingsafwijking o.i.d.), dus de gyn zegt ook: de kans dat het nog een keer gebeurd is echt heel klein, dat hebben we nog bijna nooit meegemaakt. En ik heb er nu ook wel alle vertrouwen in dat het goed komt deze keer. Dat inleiden geeft zeker rust: ik hoef niet af te wachten wanneer het gaat beginnen en word tijdens de bevalling van begin tot eind heel goed in de gaten gehouden. Een fijn gevoel!

groetjes Anita, mama van Floor* en onze uk

Hoi Anita,
Eerst wil ik je even laten weten dat ik het erg fijn vindt dat, ook nu je weer zwanger bent, je nog steeds actief bent op dit forum. Natuurlijk verdwijnt door deze zwangerschap niet het verlies van jullie Floor* maar je zit toch in een hele andere fase van je leven en het verwerken van het verlies. Voor mij is het nog geen 2 maand geleden dat we onze zoon verloren. Heb erg veel steun aan het contact d.m.v. dit Forum, hiervoor bedankt!
Kan me zo voorstellen dat je straks hele andere bezigheden hebt wanneer jullie uk geboren is,daarom nu dit bedankje.

Fijn dat alles goed gaat!
Fijn dat alle extra controles ed. je gerust kunnen stellen (hoop dat ik dat punt ook een keer mag bereiken). Zal maandag ook eens vragen wat voor mij de risico’s zijn. De kans op herhaling is bij mij hetzelfde.

Heb al op internet gezocht naar een bedrijf in de buurt voor het monument op het grafje van Joris* . Weet al redelijk wat ik wil, iets met glas, rvs en witte stenen (klinkt vaag maar in mijn hoofd heb ik het al redelijk op de rit).

Denk zelf ook dat je vooral moet doen wat goed voelt . Probeer dit zelf ook te doen, is niet altijd makkelijk. Dat van dat kaartje spreekt mij ook wel aan. De meest dierbaren weten wel wat de betekenis is van dat * .
Om mensen te bedanken voor alle steun op het kerstkaartje vind ik ook wel wat. Dit kaartje krijgt voor ons ook zeker dit jaar een hele andere betekenis. Geen foto met z’n 4en onder de boom…….

Ben nog niet op mijn werk geweest, kan dit nog niet. Er is een brief naar alle ouders gegaan in de laatste week van de vakantie. In de groep is er over gesproken door mijn duo. Ze begrijpt en steunt mij erg goed. Wat ik van haar begreep deed het de kinderen toch wel veel. Heb dit jaar dezelfde groep kinderen, ze hebben dus bijna de hele zwangerschap meegemaakt. Was er al wel een tijd uit i.v.m. mijn bekken maar toch. Kreeg deze week ook nog een mooi boekwerk met tekeningen en kaarten van ouders. Heb een kaartje aan de kinderen en het team geschreven en hoop over een tijdje weer naar mijn werk te kunnen gaan. Hoe ging het bij jou?

Geniet nog even lekker, voor je het weet ben je er al en krijgt Floor* een broertje/zusje!

Warme groet Roos
Trotse mama van 2 schatjes

Afgelopen donderdag heb ik mijn 12 weken echo gehad. De kleine beweegt goed en het hartje klopt. Ik vind het allemaal erg spannend. Ook ben ik emotioneler. Ik ben veel bezig met de kleine Xiano*. Ik mis hem verschrikkelijk.

Liefs Petra

ps @ Anita: hoeveel weken moet je nog?

@ Anita,

Lees net dat ze jou bij 37 weken gaan inleiden.
Ik heb dat ook gevraagt omdat Xiano is overleden in week 38 maar dat doen ze niet. Baal daar best een beetje van.

Liefs Petra

Petra,
Misschien dat ze later in je zwangerschap toch anders besluiten, deden ze bij mij ook. Bij ons stond de afspraak voor 39 weken. Joris* overleed met 38 weken en 2 dagen dus ........
Mochten we voor nog een zwangerschap gaan en mag dit ook lukken dan willen ze met 38 weken inleiden. Dit geeft mij alleen nu nog geen "goed" gevoel. Maar zo ver is het allemaal nog niet.
Heb wel de ervaring dat er over te praten is.

Groet Roos

Terug
Bovenaan