even voorstellen.

@ Petra:
Fijn dat de echo goed was! Maar wat vervelend dat ze niet willen inleiden. Hebben ze ook een reden gegeven waarom niet? Bij mij was het juist andersom: de gyn kwam zelf met het voorstel. Ze hebben daar bij ons in het ziekenhuis een heel protocol voor en daar staat dat ook in als advies, om de moeder psychisch zo min mogelijk te belasten; het is al moeilijk genoeg. (maar het is volgens mij ook wel afhankelijk van de oorzaak waardoor het mis is gegaan, en bij mij is er een klein verhoogd risico op herhaling). Maar wat Roos al schrijft: misschien besluiten ze verderop in de zwangerschap toch anders.
Ben morgen 33 weken, dus nog 4 weken te gaan. Wat vliegt de tijd! Begin het nu ook spannend te vinden, maar meer voor na de bevalling: hoe zal het straks gaan?
En dat emotioneler zijn herken ik ook hoor! Heb ook momenten gehad dat ik verlangde naar dit kindje en tegelijkertijd terugverlangde naar ons Floor*. Gelukkig heb ik alles wel heel goed kunnen scheiden, het zijn voor mij echt 2 verschillende zwangerschappen en wat er met ons Floor* was staat helemaal los van dit kindje.
Ik hoop dat je toch nog kunt gaan genieten van deze zwangerschap! (En als je hem/haar straks gaat voelen, zal dat vast makkelijker gaan)

@ Roos:
Graag gedaan hoor! Ik weet zelf ook hoe fijn ik het vond en vind om m'n verhaal kwijt te kunnen en ervaringen met anderen te delen. En ben niet bang dat ik straks als onze uk er is niet meer hier kom lezen en kletsen, want daarvoor vind ik het veel te gezellig! (al is de reden dat we hier schrijven natuurlijk minder...)
Was bij jou bij Joris* ook al een afspraak gemaakt om in te leiden? Had dat een speciale reden?

Ik ben na de geboorte van ons Floor* al vrij snel (na ongeveer een maand) naar school gegaan. Had de behoefte om m'n collega's te zien en wilde de kinderen laten zien dat het best goed met me ging. Wilde graag foto's laten zien en erover praten. Nu heb ik het geluk dat dat bij mij allemaal makkelijk gaat, maar ik snap heel goed dat dat niet voor iedereen zo is.
Na een tijdje (ongeveer 2 maanden) ben ik zelf 2 ochtenden per week naar school gegaan, om wat aan te rommelen en onder de mensen te zijn. Thuis was ik ook maar alleen, en dat vond ik wel fijn, maar na een paar weken had ik dat wel gezien. Ik heb wel steeds ook duidelijk gezegd: ik kom hier voor mezelf en niet voor jullie. Dus ik heb op m'n gemak wat dingetjes gedaan en merkte dat dat steeds beter ging.
Uiteindelijk ben ik na mijn verlof weer echt aan het werk gegaan, maar dan wel part-time, omdat ik ook nog wel echt tijd voor mezelf nodig had (en heb). Ik heb daar nog geen seconde spijt van gehad!
Nu ik het zo opschrijf en terug lees denk ik wel: Jeetje, da's allemaal wel erg snel, maar voor mij voelde het toen goed en nu nog steeds. Maar ik zou zeggen: neem alle tijd die je nodig hebt! Jij hebt ook nog je kleine meid thuis en ook die heeft je nodig.

Nou, dat was weer een heel verhaal. Ik mag morgen weer op controle. Kleine is ontzettend druk, al 3 dagen. Heerlijk, maar soms mag het van mij wel wat minder, haha!
Wel gek trouwens: nog 2 dagen werken (maandag en dinsdag) en dan begint m'n verlof alweer. Dubbel: vind het net zo leuk weer met de kinderen, lekker opgestart en dan komt er dadelijk iemand anders in 'mijn' klas. Maar aan de andere kant: ik kan mezelf lekker gaan voorbereiden op alles wat gaat komen (voor zover dat kan dan...)

Heel veel groetjes!
Anita

Hoi Anita
Hoe was de controle in het zoekenhuis?
Ben je er helemaal klaar voor om aan je verlof te beginnen? Is alles al klaar voor de kleine spruit? Spannend hoor, nog even!

Ben zelf nog niet naar mijn werk geweest, lukt me nog niet. Heb wel wat collega’s gezien die meer voor me betekenen. Thuis heb ik genoeg mensen om me heen. Vind het wel een goed idee, om op een moment dat ik er aan toe ben, te gaan maar aan te geven dat ik voor mezelf kom. Dat ga ik zeker onthouden. Voorlopig zie ik het niet zo zitten heb het behoorlijk moeilijk. Worstel ontzettend met mijn gevoel.

Het inleiden en een ruggenprik stond bij Joris * op 39 weken i.v.m. een traumatische partus bij onze dochter (zoals de gyn dat zegt) Het inleiden van die bevalling was met 39 weken en 2 dagen i.v.m. zwangerschapsvergiftiging. Lag toen zelf al een week in het ziekenhuis. Vond de bevalling van Joris* met ruggenprik beter te doen maar had me die natuurlijk heel anders voorgesteld.

Succes met de voorbereidingen en rust lekker uit en doe leuke dingen!

Hoe is het met de andere dames die op dit forum lezenen/of schrijven?

Groetjes Roos

Hoihoi!

Ondertussen alweer 2 keer op controle geweest. Vorige week het kindje weer gemeten, lag precies op schema. En ook deze week was alles weer oké. Vrijdag moet ik weer en dan gaan we waarschijnlijk DE datum afspreken.
En heb nu dan officieel verlof. Hoewel ik het eerst jammer vond dat ik alweer 'moest' stoppen, kwam vorig weekend echt een omslag: het is genoeg geweest, tijd voor mezelf!
Dinsdag dus m'n laatste werkdag gehad, fijn afscheid genomen van de kindjes, ouders en collega's. En woensdag had ik echt weer een 'omschakeldag'. Beetje down, veel janken, moe. Heb dat altijd wel gehad, ook aan het begin van vakanties enz.

Moet wel zeggen dat ik merk dat het nu even veel is alles bij elkaar: de spanning voor de komende bevalling (en wat daarna komt, want dat ken ik nog niet), de chemo's van ons mam, en ook het verdriet om ons Floor* komt af en toe weer flink opzetten. Was woensdag ook echt boos op de hele situatie, en ook wel een beetje jaloers op alle vrouwen die wel een 'zorgeloze' zwangerschap hebben.
Maar dat duurt dan even en dan is het ook weer goed.

@ Roos:
Heel goed dat je zelf aangeeft nog geen behoefte te hebben om naar het werk te gaan! Jij (en de rest van je familie) komt nu op de eerste plaats! Neem alle tijd die je nodig hebt en laat de rest maar lekker verder gaan.
Ik heb ook het gevoel dat ik in het begin echt een periode 'afwezig' ben geweest, niet heb meegekregen wat er om me heen allemaal gebeurde. Maar dat was ook niet belangrijk op dat moment, ik had wel iets anders aan m'n hoofd.

En dat worstelen met je gevoel, ook logisch, er is zoveel gebeurd. Probeer je niet te verzetten tegen wat je voelt, maar laat het maar komen; het zit er, dus het moet er toch uit. En komt het niet nu, dan komt het later wel een keer.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, dat weet ik ook wel. Uiteindelijk moet iedereen er toch z'n eigen weg in vinden en daar kan niemand echt bij helpen... (maar dat wil iedereen zo graag)

Wij gaan nog even lekker van de zon genieten.
Fijn weekend nog allemaal verder!

groetjes Anita

Hoi Anita,
Ondanks dat ik je niet persoonlijk ken leef ik ontzettend met je mee. Kan me heel goed voorstellen dat het allemaal even veel is alles bij elkaar. Natuurlijk moet die boosheid er ook uit, het is toch ook niet eerlijk! Maar als ik zo terug lees vind ik het erg knap hoe je het allemaal hebt gedaan en doet.

Hoop zelf ook nog weer een zwangerschap mee te mogen maken, ook die zal niet zorgeloos zijn, hier zie ik wel erg tegenop. Maar voor het zo ver is moet eerst mijn cyclus weer beginnen. Wanneer dit niet met 3 maand is moet ik weer terug naar het ziekenhuis. Duimen dus.

Jullie nog even lekker genieten en tot schrijfs

Groeten Roos

@ PC74

Ik lees dat je een goede 12-weken echo hebt gehad. We zaten samen op het januari -forum toen Xiano overleed. Meid, wat fijn dat jullie weer een kleintje krijgen. Maar wat zul je hierdoor ook dubbel en dwars stil staan bij Xiano. Heel veel sterkte en hoop dat je ook kan genieten.... ondanks al het verdriet!

xx

Hoi,

Hier ben ik ook weer tjeetje wat is hier veel geschreven de afgelopen periode! Ik heb met Petra via hyves contact en dacht dat dit forum niet zoveel meer gebruikt werd (kon het ook slecht terugvinden) Vanaf nu ben ik ook weer regelmatig aanwezig en sorry voor mijn afwezigheid!

@ Roos

Fijn dat je je gevoelens met ons wilt delen ik hoop net als de rest dat je er wat aan hebt... Wat Anita schrijft over het afscheid moeten nemen van een droom zo heb ik het ook gevoelt (en dat doe ik nu nog wel) een soort vernedering ofzo waarom anderen wel en wij niet? Ik vind het ook best beangstigend wat ons te wachten staat tijdens een volgende zwangerschap bevalling en natuurlijk de tijd erna. Ik merk wel dat ik er enorm klaar voor ben!
Las ik nou goed dat je eisprong nog niet op orde is? Bij mij is het ook een drama. De ene maand is het goed en vervolgens scheelt het zo weer twee weken. Wij schrijven op een kaartje Merle haar naam wel en dan met een sterretje erachter. Wij vinden dat ze erbij hoort en dat mag iedereen weten. Het lijkt me ook raar om als we nog een tweede kindje mogen krijgen zijn of haar naam wel te noemen en die van Merle* niet. Maar ook hierin geld volg je eigen gevoel! Wij hebben het grafsteentje laten ontwerpen bij een steenhouder in Sneek Ze ontwerpen iets maar een keer dat sprak mij erg aan. Wij zijn daar heen gegaan met een aantal ideeen en teksten en zo is haar grafsteentje ontworpen. Zie je er erg tegenop??

@ Anita

Pff jeetje je gaat al bijna bevallen, wat gaat de tijd toch snel! Mooie tekst die jullie op het geboortekaartje willen zetten. Wij hadden de laatste zin ook op Merle haar geboorte kaartje staan, ik wil hem bij een tweede kindje eigenlijk wel weer gebruiken zo mooi vind ik hem! Wat een mooie zin je kind verliezen is het ergste wat er is maar ik had het voor geen goud willen missen.

Hoe gaat het met je moeder???

Ook ik vind het ontzettend knap hoe je met deze situatie omgaat en ik denk ook dat het heel logisch is dat de boosheid en het verdriet er een keer uit moet ik hoop dat het je oplucht!
Meid ik wens je erg veel sterkte en geluk voor de komende tijd!!!

@ Petra

Ook ik had dat heel erg hoor dat je heel erg in het voren leeft Hoe moeten we dat eens gaan doen? Wat gaan we doen? Wie willen we erbij hebben? Kan ik het wel aan?
Voor mij geld hetzelfde als voor anita het is me erg meegevallen ik heb er meer tegenop gezien dan dat nodig was geloof ik...

Wij waren dus de week voor Merle haar geboorte/sterfdag op vakantie met Sybren zijn ouders en fam. Ik ben ziek geweest en miste Merle heel erg. Steeds kinderen om ons heen behalve Merle,daarbij kwam ook nog eens dat mijn zwager en schoonzusje vertelden dat ze hun derde kindje verwachten. Ik wist dit al maar het doet toch pijn hoor wij willen het zo graag weer en dat lukt nog niet en zei zijn binnen een maand weer zwanger, toch gun ik ze het ook wel heel erg maar ja moelijk is het ook. Nu ben ik trouwens morgen twee weken overtijd maar de testen zijn negatief. Mijn eisprong zal wel weer in de war zijn denk ik...

Op Merle haar 1 e geboorte en sterfdag viel het me erg mee we hebben bezoek gehad veel cadeutjes voor Merle gekregen ik vond alleen het moment van Merle haar geboorte erg moeilijk toen had ik mijn moeder aan de tel en toen hielt ik het niet meer droog. Het was ook wel weer een opluchting dan is de druk er weer even af zeg ik altijd maar..

Meiden ik ga er nu vandoor maar kom snel terug!!

Liefs Wendy mama van Merle* (wat klinkt dat toch lekker!!)

He meiden even een vraagje. Schrijven jullie ook op een ander forum ofzo? Vind het hier zo rustig heb het idee dat alleen hier geschreven wordt.

He meiden even een vraagje. Schrijven jullie ook op een ander forum ofzo? Vind het hier zo rustig heb het idee dat alleen hier geschreven wordt.

Terug
Bovenaan