even voorstellen.

Hoi Anita,
Ook ik juich het gemak van de laptop toe, was toch wel erg benieuwd hoe het met jullie ging. Kijk regelmatig of er een nieuw bericht is maar het is erg rustig op het foum.
Fijn dat alles goed gaat met jullie. Bijzonder dat van de kraamhulp, had zelf ook een kraamhulp met ervaring. Het contact is dan toch net even anders, geeft steun en vertrouwen.
Hier gaat alles zo zijn gangetje. Morgen lekker zwemmen met mijn dochter.
Lekker verder genieten en tot snel.
X Roos

Lieve Anita,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.
Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met moeder en zoon. Ik hoop dat het met de vader ook goed gaat en dat jullie heerlijk kunnen genieten van elkaar en van de nieuwe gezinssituatie.

Liefs Petra

Hoi,

@ Anita

Van harte gefelicitieerd met de geboorte van jullie zoon Tijn! Wat een mooie naam en ik vind het ook erg goed passen bij Floor! Fijn dat alles goed gaat en je bevalling is idd erg snel gegaan. Wij hebben nu al anderhalve week geen internet maar ik heb veel aan jullie gedacht! Ik heb vanmiddag een vriendin gebeld en gevraagd of ik even bij hun op het internet mocht pff ik was zo benieuwd!!

@ Roos

Hoe gaat het nu met je menstruatie?? Ben je nog bij de dokter geweest?

@ Petra

Hoe gaat het met je?

Als onze comp. het weer doet ga ik echt proberen hier vaker te zijn hoor!!

xx Wendy mama van Merle en ??

Hoi meiden
Elke keer denk ik aan jullie maar ontbreekt me de tijd om even te schrijven. Niet omdat ik zo ontzettend veel te doen heb. Nee, omdat ik zo ontzettend veel in mijn hoofd heb en hierdoor eeuwig over mijn dagelijkse dingen doe. Daarbij zit onze dochter in de peuterpubertijd en ik hoop dat dit de top is want o jee ..................... Weet ik mag niet klagen maar trek het soms erg moeilijk dat opstandige en driftige.

Mijn menstruatie is sinds vorige week woensdag over. Klaar voor de 1e ronde zegt mijn verstand maar mijn gevoel is er niet echt duidelijk in. Kan niet te lang twijfelen want tijd is kostbaar!

Hoe is het met de kleine Tijn en natuurlijk zijn mama? Hoe is het met Wendy en haar prille nieuwe geluk?
Hoe is het met Petra en haar zwangerschap?

Hoop snel iets van jullie te vernemen

Stop er nu even mee om verder te gaan met mijn "taakjes" maar ben zeker snel terug!

Liefs!

Hoihoi!

Onze kleine vent ligt lekker te slapen (letterlijk te snurken, is een beetje verkouden), dus ik kan weer even lekker meelezen! En schrijven...
Hij is vandaag alweer 2 weken, dat gaat snel!
Mijn man is vandaag weer werken, dus ben voor het eerst alleen thuis geweest. Schoonmoeder is vanmorgen nog wel even hier geweest, en heeft onze Tijn lekker mee in bad gedaan.
Vond het best een beetje spannend hoe het zou gaan, maar meneer heeft zich keurig gedragen! (afgelopen dagen was hij vrij onrustig, waarschijnlijk regeldagen van de borstvoeding)

Gisteren zijn we met z'n 3en naar ons Floor* gewandeld, even blaadjes geharkt en alles weer netjes gemaakt.
Had verwacht dat ik het misschien erg moeilijk zou krijgen nu ons mannetje geboren is, omdat ik dan zou beseffen wat we gemist hebben met onze kleine meid, maar het valt me mee. Natuurlijk heb ik er wel aan gedacht, maar ik heb het zo druk (wel fijn druk) met onze Tijn, dat ik weinig tijd heb om er bij stil te staan.

@ Roos: erg herkenbaar, dat gevoel dat je over alledaagse dingen zoveel langer doet dan je eerst deed! Dat is eigenlijk ook wel logisch, want "rouwen" vreet gewoon energie!! Wij waren ook elke avond helemaal op, ook al had je niks gedaan voor je gevoel. En dan hebben jullie nog jullie kleine meid erbij. Dan mag je best even klagen hoor!

@ Petra en Wendy: hoop dat met jullie ook alles naar wens gaat!

Tot de volgende keer maar weer!

Groetjes Anita, mama van Floor* en Tijn

Hoi hoi,

Onze computer doet het weer! Pff wat is dat iritant zeg!

@ Roos

Wat Anita al schrijft 'rouwen' vreet energie. Wij hebben dat ook gehad. We zijn zelf aan het bouwen en dat heeft vorig jaar echt een poosje stil gelegen omdat Sybren sávonds echt helemaal kapot was van alleen al zijn werk. Ik heb ook wel eens gehad dat als we bijv. naar een verjaardag of iets dergelijks moesten ik daar gewoon de energie niet voor had, ik vond dat toen heel vreemd maar als ik er nu op terug kijk is het eigenlijk heel normaal en volgens mijn moeder (en huisarts met wie ik het er ook wel eens over gehad heb want ik dacht op een gegeven moment ik heb bloedarmoede ofzo) heeft het echt de tijd nodig, doe waar je je goed bij voelt en als het niet wil is dat echt niet erg! En kom hier maar lekker klagen hoor!!
Hoe is je gevoel nu wat betreft een volgende zwangerschap?

Ik moet morgen weer naar het ziekenhuis voor een echo ik vind het erg dubbel, heb er natuurlijk zin in om kleintje weer te zien maar ben zo bang dat het niet goed is pff ik hoop dat dit gevoel na morgen weg is want ik baal hier behoorlijk van zo ben ik niet en zo wil ik ook niet zijn!

Ik ga ervandoor eten koken vriendjelief belde net dat ie over een kwartiertje thuis is en kleintje en ik hebben onderhand ook wel zin in wat!

Xx Wendy mama van Merle* en ??

Moet even iets van me af schrijven. Voel me zo ontzettend verdrietig, ongelukkig en leeg. Gisteren kwam mijn vriendin vertellen dat ze hun 3de kindje verwachten. Ben natuurlijk super blij voor ze maar .... Heb er slecht van geslapen en voel me vandaag zo leeg. We willen echt wel weer voor een kleintje gaan maar iets in mijn gevoel houdt me tegen. Weet niet precies hoe mijn cyclus is en voor deze maand zijn onze kansen al weer verkeken. Weet dat te veel druk ook niet goed is maar we ploeteren nu al 4 jaar, het spontane is er al lang af.

Moet nu eerst naar de Appie ivm mijn oppas. Kom straks nog even langs, dan voor jullie

Liefs een verdrietige en eenzame mama van twee prachtige kinderen

@ Roos

Ow meis ik snap je zo goed, wij troffen het het afgelopen jaar ook met een aantal vrienden van ons die moeilijk zwanger konden raken, ze raakten allemaal zwanger en zijn ook allemaal al bevallen. Ik vond het af en toe best zuur en dat mag je ook gewoon zeggen hoor! Geen mens die dat niet begrijpt en als dat wel zo is sorry maar dan kennen ze je niet goed. Ik zei altijd ik gun het iederen maar mezelf het hartste! Wij hebben een prachtig kindje maar mogen er niet voor zorgen...
Probeer het van je af te praten dat mag natuurlijk altijd hier!
Wat betreft het zwanger raken ik denk (dat is mijn ervaring) dat als je het echt weer wilt je dat voelt, wij hebben een paar maanden gewacht maar dat was toen ook meer een verstandelijke keuze mijn gevoel zei heel iets anders hoor. Merle is geboren doormiddel van een keizersnede (dan mag je niet gelijk weer zwanger raken) ik wou eigenlijk ook wel eerst een beetje ontzwangeren en we hebben eerst een aantal onderzoeken afgewacht. Klinkt heel verstandig maar mijn gevoel zei toen ook heel wat ander hoor! Het is gewoon heel erg moeilijk ik merkte dat ik er echt weer aan toe was doordat het in mijn hoofd wat rustiger werd en ik echt weer kon genieten van andere kinderen, dat deed ik daarvoor ook wel maar anders. Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd, ik vind het soms moeilijk iets onder woorden te brengen en hoe wij het gedaan hebben hoeft natruulijk niet de enige juiste manier te zijn he! Doe wat voor jou en je man goed voelt en wat bij jullie past!

Ik wou toch ook nog maar even vertellen dat ik gisteren weer een echo hebt gehad. Het hartje klopte en alles zag er goed uit! Ik was gisteren 7 weken en 2 dagen zwanger.
Ik vond het erg moeilijk gisteren mijn mond te houden we hadden smiddags en savonds bruiloft van vrienden en ik was nog helemaal vol van de echo!

Xx Wendy

Terug
Bovenaan