even voorstellen.

@ Petra wat herkenbaar dat je soms gewoon even  naar de foto's moet kijken om het te beseffen en dat  je dan eens even flink kunt janken ik vind het zo af en toe heerlijk!

Jeetje joh al 8 zwangerschappen gehad pff  

Wij hebbben een album besteld op internet: www.enchanto.nl  We  gaan binnenkort eens foto's  bijbestellen die we daarin  gaan plakken. Heb jij dat alleen gedaan die foto's inplakken?? Ik weet niet of ik dat kan ik doe het liefste alles  samen, maar ga denk ik  aankomende week alle papieren rondom Merle* eens netjes in een map doen

Wat heb je  een mooi gedicht geschreven!! En geen dank hoor voor de steun ik ben zo blij met internet ik kan heel veel van me afpraten op deze manier en ik hoop dat ik anderen er ook mee kan helpen!! En als het niet lukt om te reageren is het niet erg hoor, je moet doen waar jij je goed bij voelt!

Xx Wendy mama van Merle*  

inderdaad heb ik nu een andere partner die een stuk ouder is dan mij en ook hij wik graag een kindje zeker nu hij wat ouder begint te worden, hij is al eens 12 en half jaar getrouwd geweest maar ook daar zijn geen kinderen uit gekomen

nu moeten we dus in februari voor de intake van IVF enerzijds heb ik goed hoop dat het dan wel lukt maar anderszijds ook erg bang dat het niet lukt

in ieder geval in Deaveney* mn eerste kindje en dat zal ze altijd blijven.

het klinkt misschien raar maar soms heb ik het gevoel dat ze bij me is
dat zijn momenten die ik koester en dan denk ik weer even aan haar.

liefs suus

Hallo allemaal!

Wij gaan dadelijk op kraamvisite bij iemand die bij mijn man op kamers heeft gezeten. En ik heb er echt ontzettend veel zin in!! Lekker even zo'n hummeltje in m'n armen...
Heel veel mensen vragen dan: vind je dat niet moeilijk? Maar ik vind het juist heerlijk!
Scheelt ook wel dat het een jongetje is denk ik, misschien zou ik het met een meisje moeilijker vinden. weet ik niet hoor, want het blijft toch een heel ander kindje en niet ons Floor*.

@ Suus: klinkt voor mij helemaal niet raar, hoor, dat je voelt dat ze nog bij je is. ik heb dat ook! Na de begrafenis 's nachts ook heel sterk. Toen voelde ik ook echt dat ze er was en "zei": jullie hebben voor mij gezorgd, nu zal ik voor jullie zorgen. echt heel beschermend, zo fijn!
Ik hoop voor jullie dat het met IVF wel zal lukken en zal voor jullie duimen!
Wij gaan  ook voorzichtig aan weer een poging wagen voor een tweede kindje, maar meer van: we zien wel wat er gebeurt. Het hoeft nog niet meteen.

@ Petra:  Dat gevoel van de knoop die eindelijk los komt, heb ik ook echt gehad in het begin. Maar ik beschreef het meer als iets wat er zat, maar ingekapseld was en waar ik niet bij kon. Dat lukte pas toen ik mijn dagboek van de zwangerschap af had gemaakt en het hele verhaal had opgeschreven. Toen pas 'brak het open' en kon ik bij m'n diepste verdriet.
En die dag dat je uitgerekend was, is natuurlijk moeilijk. Dat blijft ook een datum die altijd in je gedachten zal blijven, net als de geboorte- en sterftedatum...

Als ik je verhaal zo lees, denk ik: poeh, die zal het ook niet altijd makkelijk hebben gehad, 4 miskramen. Een kindje dat autistisch is, wat ook veel zorgen met zich mee zal brengen (ben leerkracht, dus weet er wel wat van, maar weet natuurlijk niet hoe het is als het je eigen kind is...) en dan nu ook nog dit.
Ik hoop dat je in je omgeving veel mensen hebt bij wie je terecht kunt en met wie je je verdriet kunt delen. En hier kun je natuurlijk altijd je verhaal kwijt!
Soms is het zo nietszeggend, maar ik wil jullie toch alle kracht en sterkte wensen om er samen bovenop te komen!

@ Wendy: Het gaat hier al weer een stuk beter, ligt toch echt aan het weer, denk ik!

Ik vond het heel fijn om een  album te maken! Heb dat ook gedaan, maar dan zo'n foto-boek dat je op de computer kunt maken. heb er ook allemaal gedichtjes enzo ingezet. Ik vond het heel fijn om er mee bezig te zijn. Het is nu ook echt een boek waar we trots op zijn en dat we graag aan anderen laten zien.
We hebben trouwens nog steeds niets gehoord over ons grafsteentje, en het is toch bijna eind januari... ben benieuwd hoe lang het nog duurt, ga anders volgende week wel even bellen.

Fijne zondag nog verder!

groetjes Anita, mama van Floor*

Hoi

@ suus wat spannend die intake. Ik duim voor jullie! Het klinkt niet raar hoor dat je denkt dat ze bij je is dat heb ik ook wel eens, ik kan niet zeggen dat ze iets tegen mij gezegd heeft maar ik voel wel dat ze er altijd is mijn lieve engeltje!

@ Anita  Hoe wat de kraamvisite? Ik heb met jongetjes ook helemaal geen moeite maar met meisjes wel een beetje. Mijn zwager en schoonzusje hebben na Merle* ook een meisje gekregen  maar het gaat wel steeds beter ik denk ook dat dat komt omdat ze nu ouder is en  begint te veranderen heb haar zaterdagavond ook nog weer vast gehouden, maar vraag me wel vaak af hoe Merle* er nu uit zou hebben gezien.  

Ik  krijg nu wel eens de vraag uit mijn omgeving wanneer ga  je weer meer werken maar heb daar eigenlijk nog helemaal geen zin in!  Erg he, maar ik merg gewoon dat ik bek af ben als ik een dag gewerkt heb wie  herkent dit?

Xx wendy mama van Merle*

Is het raar dat ik graag zo snel mogelijk weer zwanger wil worden? Hebben jullie een paar weken gewacht of weten jullie helemaal nog niet wat jullie willen? Ik kan op de een of andere manier alleen maar aan een nieuwe zwangerschap denken. Ik vind het ook wel een beetje eng, dubbel hè?

@ Wendy

Ik had even op de site gekeken www.enchanto.nl. Dat is het album die ik ook heb. Ik heb de foto`s niet alleen ingeplakt. Mijn moeder heeft mij geholpen en mijn man was ook thuis. We hebben ook niet alles op 1 dag gedaan. Ik ben wel blij dat het nu klaar is. Als er nu bezoek komt kan ik in ieder geval iets laten zien. Voor mezelf blijft het echt een huilmoment als ik ons manneke bewonder.

@ Anita

Vandaag kwam mijn achterbuurvrouw weer eens eventjes binnen waaien. Ze had haar dochtertje van 5 maanden bij zich. Ik heb heerlijk met de kleine meid op schoot gezeten. Voor mij is het ook heel erg fijn zo`n klein mensje te knuffelen en helemaal niet confronterend. Toch snap ik wel dat mensen denken dat het moeilijk voor ons zou zijn.

@ Petra,

Merle* is d.m.v een keizersnede geboren. Wij hadden een week of twee na haar geboorte een afspreek met de gyn. die haar gehaald had en die zei dat als ik bij weize van spreken toen al had gewilt ik tegen de tijd dat  er druk op de baarmoeder had gestaan het wel sterk genoeg zou zijn ( wij hadden toen de wens al weer dus denk niet dat het raar is maar ik heb me dat ook wel afgevraagd) en we hadden zes weken na de geboorte van Merle* weer een afspraak met mijn eigen gyn. en die zei dat ze aan moeten raden om 6 mnd te wachten i.v.m. de wond en het ontzwangeren. Wij hebben nog een erfelijkheidsonderzoek laten doen en daar zijn we nog mee bezig en we wouden eerst het intake gesprek daarvan gehad hebben dat was 10 dec. en daarna zijn we er weer voor gegaan maar niet heel fanatiek zeg maar gebeurt het gebeurt het en anders nog maar even niet we zien het wel! Ik merk nu wel dat het voor mijzelf wel verstandig is geweest om te wachten want ik merk nu wel dat mijn lichaam dat nodig heeft gehad, ook al dacht ik dat ik er wel weer aardig was en niet hoefde te ontzwangeren, maar ja iedereen is verschillend en ik denk dat je gewoon goed naar jezelf moet luisteren!!!

Liefs Wendy mama van Merle*!!!

@ Wendy:
Het was heerlijk om weer zo'n kleintje vast te houden! heb hem zowat de hele middag op schoot gehad, zelfs de fles gegeven. Op zo'n moment denk ik ook wel: dat wil ik ook! Denk dan vooral aan de toekomst en niet echt 'dit had ik met ons Floor* ook kunnen doen'.

Ik ben ook minder gaan werken (was ik al van plan na m'n verlof) en zeg ook gewoon eerlijk tegen andere mensen dat ik die andere dagen ook nog wel echt voor mezelf nodig heb. En dat ik toch ook wel weer zwanger wil worden en dat zal ook wel moeilijker zijn dan de vorige keer en ik wil daar de tijd voor nemen. Heb er dus ook echt bewust voor gekozen om niet weer 5 dagen te gaan werken. En ik ben ook moe na een dag werken hoor en ben blij als ik 's morgens weer iets langer in m'n bedje mag blijven liggen!
Je moet gewoon doen wat je zelf het fijnste vindt, alleen jij weet wat je wel of niet wil!
En het is echt niet raar dat je (nog) niet meer wil werken!!!

@ Petra:
Helemaal niet raar hoor, dat je zo snel weer zwanger wil worden. Bij ons is die kinderwens ook steeds gebleven en juist groter geworden. Zeker in het begin was dat heel sterk. Ik mocht niet meteen zwanger worden omdat ik nog een bloedonderzoek moest, maar keek uit naar het moment dat dat geweest was. Echt het gevoel van 'dan mogen we weer'.
Maar toen het eenmaal weer mocht, kreeg ik de kriebels: wil ik het eigenlijk al wel weer? ben ik er wel weer aan toe? en zal het niet te zwaar zijn, kan ik het wel aan?
Nu slinger ik daar een beetje tussen heen en weer. de ene dag denk ik:kom maar op en de volgende dag: nog maar even niet.
We gaan er dus nog niet echt aan 'werken', maar laten gewoon gebeuren wat er gebeurt. en gebeurt er nog niks, dan is het zo... (maar vandaag is zo'n dag dat ik stiekem hoop dat het wel gebeurt)

groetjes Anita

Terug
Bovenaan