@ Petra:
Echte huildagen heb ik maar weinig gehad, meestal moest/moet ik gewoon even huilen en dan is het daarna wel weer goed. Wat Wendy zegt herken ik ook wel: dat er steeds meer tijd gaat zitten tussen de periodes/ verdrietige momenten.
Wel zit ik nu midden in m'n winterdipje en voel ik me dus gewoon niet helemaal happy, ben moe en niet helemaal fit enz.
Maar dat heb ik elk jaar rond februari, dus dat heeft niet alleen met ons Floor* te maken. Vandaag was het gelukkig lekker weer en dan voel ik me meestal wel een stuk beter. Weet ook niet of het tijdens een zwangerschap erger wordt door de hormonen, was bij m'n vorige zwangerschap ook niet echt veel emotioneler dan anders. Maar ja, iedere zwangerschap is anders.
Vervelend hè, dat dubbele gevoel over zwanger worden: van de ene kant wil je meteen weer, maar er zit toch ook nog die angst. Ik moet zeggen dat ik nu wel blij ben dat we even moesten wachten, want ik merk dat ik nu pas echt bewust kan zeggen dat we weer een kindje willen. Hiervoor werd mijn gevoel toch vooral geleid door het gemis en het vullen van de leegte, nu wil ik echt een 'nieuw' kindje, naast ons Floor*.
Maar iedereen moet dat voor zich bepalen en je moet doen wat voor jou het fijnste voelt.
Ik vond het juist fijn om met het grafje bezig te zijn, omdat dat toch iets is wat je nog voor je kindje kunt doen. Heb het ook zelf ontworpen en daarmee zijn we naar verschillende mensen gegaan die er aan meewerken (kunstenares en steenhouwer). Het zou nu klaar kunnen zijn, maar we hebben een regenboog van glas gemaakt en die is niet helemaal geworden zoals we hadden gehoopt, dus die maken we nog een keer opnieuw. Maar als het dan klaar is, kan het geplaatst worden.
Ik hoop dat het een beetje beter met je gaat. Neem de tijd om je verdriet te beleven, maar denk ook aan de fijne dingen die je met je zoontje hebt gehad en weet dat hij voelt dat je van hem houdt! Dikke knuffel!
@ Wendy:
Hoe gaat het met je duizelingen? Had je dat bij Merle* ook? Spannend hoor! Mijn NOD is 18 februari, dus we zitten dicht bij elkaar...
Dat wachten hè, die twee weken vond/vind ik echt het vervelendst. Al wist ik bij ons Floor* eigenlijk al dat ik zwanger was: had pijnlijke borsten, een zeurend gevoel in m'n onderbuik, rook alles heel sterk. Ik 'wist' het gewoon. Heb zelfs een negatieve test gehad (was ook te vroeg gedaan) en dacht toch: ach, over een paar dagen is hij wel positief en dat was toen ook zo!
Dus laat die pijnlijke borsten maar weer komen!!!!
Liefs Anita, mama van Floor*