even voorstellen.

Heb ook geen idee of die huilmomenten erger worden tijdens een volgende zwangerschap ik probeer het voor mezelf zo luchtig mogelijk te houden maar ja ik weet niet hoe je dan reageert ik denk dat het onbezorgde er voor altijd af is, maar ik hoop wel dat ik er weer van kan genieten!

Even wat anders ik heb al een poosje last van duizelingen en vandaag was het zelfs zo erg dat ik bijna flauw viel zou dat al met een zwangerschap te maken kunnen hebben of misschien met ontzwangeren?? Ik moet van mijn vriend naar de dokter maar ik ben er de laatste tijd zo vaak geweest dat ik daar een beetje tegenop zie als het niet beter wordt ga ik ook wel maar hoop dat dat niet nodig is!

xx Wendy mama van Merle*

Hoi Wendy,

Ik weet niet of je zo vroeg in de zwangerschap al duizelig kan zijn. Hoe lang denk je ongeveer zwanger te zijn? Zou je al kunnen testen dan? Ik ben zelf ook af en toe duizelig en heb dan ook het gevoel dat ik flauwval maar dat komt bij mij meer van de spanning op dit moment. Ik hyperventileer er regelmatig van. De duizelingen komen ook van mijn hoofdpijn. Mijn nek doet ook zeer. Ik ga daarom eventjes na een fysiotherapeut. Heb je verder ook klachten die op een eventuele zwangerschap zouden kunnen duiden? Gevoelige borsten of een verstopte neus zonder dat je verkouden bent of misschien een zeurend menstruatie achtig gevoel in de onderbuik? Ik noem zo maar wat dingetjes. Het  is altijd spannend als je nog niet echt kunt testen en je hebt wel al een vermoeden. Als je het zo graag wil kan je lichaam je soms helemaal voor de gek houden. Ik zal voor je duimen dat het gevoel flauw te fallen te maken heeft met iets positiefs. Erg spannend maar ook wel erg mooi, of niet dan.

Liefs Petra (mama van Jamey, Yentl, Quinn en Xiano*)

ps: wanneer denk je meer zekerheid te hebben?

Ik ben dan echt nog maar net zwanger denk k ik heb een hele onregelmatige cycles dus ik weet het ook niet zeker ik ben 12 januari ongesteld geweest uitgaande van mijn langste cycles zou ik 16 feb.    weer ong moeten worden en wil eigenlijk nog niet testen heb toen met Merle ook zovaak een neg. test gehad... Maar idd ik vind het nu ook wel erg spannend hoor!! Ik hoop het zo, maar ja kan beter maar niet te hard hopen...

Hoe is het nu met jouw?

Xx Wendy mama van Merle*.

@ Petra:
Echte huildagen heb ik maar weinig gehad, meestal moest/moet ik gewoon even huilen en dan is het daarna wel weer goed. Wat Wendy zegt herken ik ook wel: dat er steeds meer tijd gaat zitten tussen de periodes/ verdrietige momenten.
Wel zit ik nu midden in m'n winterdipje en voel ik me dus gewoon niet helemaal happy, ben  moe en niet helemaal fit  enz.
Maar dat heb ik elk jaar rond februari, dus dat heeft niet alleen met ons Floor* te maken. Vandaag was het gelukkig lekker weer en dan voel ik me meestal wel een stuk beter. Weet ook niet of het tijdens een zwangerschap erger wordt door de hormonen, was bij m'n vorige zwangerschap ook niet echt veel emotioneler dan anders. Maar ja, iedere zwangerschap is anders.

Vervelend hè, dat dubbele gevoel over zwanger worden: van de ene kant wil je meteen weer, maar er zit toch ook nog die angst. Ik moet zeggen dat ik nu wel blij ben dat we even moesten wachten, want ik merk dat ik nu pas echt bewust kan zeggen dat we weer een kindje willen. Hiervoor werd  mijn gevoel  toch vooral geleid door het gemis en het vullen van de leegte, nu wil ik echt een 'nieuw' kindje, naast ons Floor*.
Maar iedereen moet dat voor zich bepalen en je moet doen wat voor jou het fijnste voelt.

Ik vond het juist fijn om met het grafje bezig te zijn, omdat dat toch iets is wat je nog voor je kindje kunt doen. Heb het ook zelf ontworpen en daarmee zijn we naar verschillende mensen gegaan die er aan meewerken (kunstenares en steenhouwer). Het zou nu klaar kunnen zijn, maar we hebben een regenboog van glas gemaakt en die is niet helemaal geworden zoals we hadden gehoopt, dus die maken we nog een keer opnieuw. Maar als het dan klaar is, kan het geplaatst worden.

Ik hoop dat het een beetje beter met je gaat. Neem de tijd om je verdriet te beleven, maar denk ook aan de fijne dingen die je met je zoontje hebt gehad en weet dat hij voelt dat je van hem houdt! Dikke knuffel!

@ Wendy:
Hoe gaat het met je duizelingen? Had je dat bij Merle* ook? Spannend hoor! Mijn NOD is 18 februari, dus we zitten dicht bij elkaar...
Dat wachten hè, die twee weken vond/vind ik echt het vervelendst. Al wist ik bij ons Floor* eigenlijk al dat ik zwanger was: had pijnlijke borsten, een zeurend gevoel in m'n onderbuik, rook alles heel sterk. Ik 'wist' het gewoon. Heb zelfs een negatieve test gehad (was ook te vroeg gedaan) en dacht toch: ach, over een paar dagen is hij wel positief en dat was toen ook zo!
Dus laat die pijnlijke borsten maar weer komen!!!!

Liefs Anita, mama van Floor*

Ik heb nu idd ook het gevoel dat ik klaar ben voor een broertje of zusje voor Merle* en niet om het gemis van haar. Fijn gevoel is dat Merle* is niet te vervangen en dat zou ik ook niet willen ze mag er ook zijn in haar afwezigheid zeg maar (weet weer eens niet hoe ik dat zeggen moet ik hoop dat het niet raar overkomt)

Ik was vandaag boodschappen aan het doen en toen liepen er twee mensen langs waarvan je al een beetje kon zien dat die niet al te fris roken zeg maar dus ik hielt mijn adem al een beetje in en toen ze langs liepen had ik gewoon serieus kokhalsneigingen bah! En een vriendin van mij stond erbij en die rook dus helemaal niks nou ja vaag toch??? Maar ja voor hetzelfde is er niks aan de hand.

Ik vind het ook erg lang duren voordat ik niet ongesteld ga worden haha!!

Laten we hopen dat de toekomst ons veel moois gaat brengen met onze engeltjes voor altijd in onze gedachten en !!!!

Xx Wendy mama van Merle*!

Ha Wendy,

Vind het juist wel mooi gezegd: "ze mag er zijn in haar afwezigheid", ze is  niet hier, maar zal er toch altijd zijn!

Enne...kokhalsneigingen.. je krijgt wel steeds meer 'kwaaltjes'! Zou het...? Heb je al een datum in je hoofd wanneer je gaat testen, als je dan nog niet ongesteld bent?
Ik heb nou ook een beetje de kriebels, maar probeer gewoon af te wachten (je kunt ook niet anders). Merk ook nog niks aan m'n lijf ofzo hoor, maar toch spannend!

Ik heb de hele tijd het gevoel dat ons volgende kindje een jongen zal zijn, terwijl ik daar natuurlijk nog helemaal niks van kan weten. Vreemd...

Misschien kunnen onze meiden wel een beetje meehelpen, zodat ze snel een broertje of zusje krijgen!

Tot de volgende keer maar weer!

groetjes Anita, mama van Floor*

Jeetje pagina drie alweer!!

Dat heb ik ook dat de volgende een jongen gaat zijn!!! Heel sterk gevoel dat had ik met Merle ook (een meisje) raar he?

Krijg idd wel allemaal vage dingen maar voor hetzelfde is er niks aan de hand hoor ik weet het niet ik denk dat ik volgende week zondag ga testen maar weet dat ook nog niet zeker.. Weet niet of ik het zolang uit ga houden en aan de andere kant is het misschien beter om dan even te wachten we zien het wel en jij?
Wie weet helpen onze meiden idd wel ja!! (als ze maar niet meekijken haha)

Weet jij trouwens ook of je onder de zonnenbank mag als je zwanger bent?

Xx Wendy

Nu jullie er zo open over zijn durf ik het ook wel te zeggen. Ik weet bijna voor 100% zeker dat ons volgende kindje (mocht alles lukken) een meisje zal zijn. Raar hè? Zoeken onze hersenen misschien naar zoveel mogelijk punten die anders moeten verlopen om zo min mogelijk vergelijkingen te hebben? Zou dat de zwangerschap makkelijker maken. Het is toch raar dat drie vrouwen een kindje verliesen en alle drie het gevoel hebben dat het volgende kindje van het andere geslacht is.

Van een zonnebank kan je een zwangerschapsmasker krijgen. Dat ziet er niet mooi uit. Ook moet je ivm de bloeddruk voorzichtig zijn met warmte. Ik weet niet of het schadelijk is voor de kleine.

Er mogen zijn in zijn afwezigheid. Dat waren de woorden waar ik iedere keer na op zoek was. Wat een prachtige zin. Er mogen zijn in zijn afwezigheid.
daar ga ik weer. Ik heb ook het gevoel dat hij er is. Vanaf nu kan ik tegen mezelf zeggen dat hij er is in zijn afwezigheid, onze kleine Xiano.

Ook ik zit te wachten of ik wel of niet ongesteld zal worden. Spannend!!!

Gisteren was ik jarig. Ik ben de hele dag zenuwachtig geweest. Omdat wij al drie kinderen hebben wilde ik het feest niet over laten gaan. Op zich was het best een gezellige dag. Toch bleven de zenuwen. Omdat iedereen overdag is geweest kon
ik `s avonds lekker rusten. Ik ben dan ook als een blok in slaap gevallen.

Liefs Petra

Terug
Bovenaan