Februari 2020 uitgerekend

elsiejoy; Ohh ben nu zo nieuwsgierig naar je jurk! En mooi dat je hem zelf maakt! Hou ik wel van! Geniet lekker van de voorpret!

cindy; dan heb je indd toch ook wat last van bandenpijn want die tip helpt indd ook met niesen en hoesten.

ik heb nu alweer de volgende kwaal te pakken hoor.. nachtelijke kruit krampen.. en alleen maar in m’n rechter kuit.. zo vaak en zo veel nu gehad dat ik er gewoon een beetje mank van loop :( gelukkig vanavond koop avond en dan even met vriendlief kijken naar magnesium gel (kreeg ik als tip) en hopen dat het dan ophoud of minder wordt! 

gelukkig ook heel veel positieve dingen hoor! Voel me kleine meisje steeds meer en steeds vaker trappen.. Ohh wat is dat toch bijzonder! Word er steeds bewuster van dat er een klein leventje in me groeit :) en kan niet wachten om haar straks over ong 4 maandjes vast te houden! 

@elsiejoy ben ook nieuwschierig naar je jurk maar zal vast mooi worden. 
@cindy wel fijn dat je alles al klaar hebt staan. Hebben jullie ook al geboortekaartjes klaardan?
@sannestar wat lastig die kuit krampen. Ik had dat in een andere zwangerschap ook toen kreeg ik advies meteen me tenen omhoog te trekken bin zon kramp dat hielp super goed voor mij.
@nan welkom in de groep. Goede zwangerschap zover?
@newmommie fijn dat je niet veel pij  hebt. Ik vind het ook wel verwonderlijk hoe veel zwangerschappen er zijn en hoeveel verschillen.
Ik heb verder gelukkig geen pijn of zo ervaren alleen wel heel last van hormonen waar in mezelf dan niet herkent zo anders ben ik dan. En helaas in negatieve zin. Maar ja ik merk als ik mezekf daarop aanspreekt gaathey wel wat beter.
Hebben jullie ook gravings naar iets specifieks? Ik moet nog muurstickers plakken dan is kamertje ongeveer ook klaar. Kleertjes ook al in huis. Ben zelf ni bezig met geboortekaartjes.

Heb inderdaad gelukkig geen pijn, maar ben begonnen met gesprekken bij maatschappelijke hulp omdat het begin van mijn zwangerschap zo zwaar was door de hyperemesis gravidarum, en dat moet ik nog even verwerken. Rot ziekte.
Maar we zijn bezig met het kamertje, de spullen komen over 2 weken binnen.
Gravings heb ik eigenlijk niet echt. Het is meer als ik iets hoor dat ik dat dan gelijk wil hebben...vorige week bijvoorbeeld had iemand het over zuurkool, dus dat moest ik dan ook gelijk maken?

Ha
@New Mammie ik heb ook last van hyperemis gravidarum. Heb drie keer in het zkh gelegen ervan. Nu is het gelukkig te doen, maar nog niet over. En bij jou? Ook heb ik nu last van maagzuur. Tot week 20 kon en mocht ik niet werken, door de duizeligheid van het overgeven. nu zit ik in week 24 en tel echt al af. Heb jij dat ook? Gelukkig voel ik de kleine wel heel veel bewegen en groeit het zoals het hoort! Dat vind ik toch het belangrijkste. ;-)

Hoi,
Ja ellende he! 
Ik heb inderdaad een aantal keer naar het zh gemoeten voor infuus, en laatste keer heb ik er een week gelegen.
Zat op bijna 2 weken zonder eten en drinken, kon niet meer, ging letterlijk door een hel. Gelukkig met medicatie kan ik het stabiel houden maar ik krijg me lichaam niet meer op pijl. Heb zoveel ingeleverd.
Maar met de kleine gaat het prima. En ja ik tel al af vanaf de eerste dag helaas. Het is voor mij helaas geen roze wolk, vandaar ook de maatschappelijke hulp.
Heb jij het zonder medicatie gered? 

Hey,
Heb je geen sonde gehad aangezien je veel heb moeten inleveren? Ik heb het bijna gehad, maar scheelde niet veel. Ik slikte 3x per dag emesafene en had 3x p/d ondansetron. Maximale hoeveelheid van wat je mag. Nu gebruik ik alleen nog de emesafene, omdat ik geen auto mocht rijden en de muren op me af kwamen. Ik probeer het positieve ervan in te zien, dat ik bijvoorbeeld heel veel echo's heb steeds. En dat het na de bevalling over zal zijn. Elke dag dat ik me ietsjes beter voel is dan mooi meegenomen. Ik hou me ook vooral voor ogen dat ik het doe om straks ons hele mooie, lieve kindje in mijn armen te hebben. We gaan ook een 3D/4D echo laten doen, zodat we er toch al meer een voorstelling bij kunnen hebben. Maar ondanks alles tel ik toch echt af..! ;-)
Sterkte met alles! 

Ik heb geen sonde gehad, maar meer omdat ik en de arts dat liever niet wilde en omdat na 2 weken de ondansteron gelijk goed aansloeg.
Ik gebruik nu nog een halve ondansteron 2mg,en ben daarnaast nog elke dag misselijk helaas. Kreeg die eerste week 6 zetpillen van emesafene en mitoclopramide maar beiden hadden geen effect, ondansteron wel gelijk.
Heb alles wat ik in me had ingeleverd en kom ook niet meer op me energie niveau, werk op therapeutische basis en heb hulp om alles te verwerken. Dus nee, leuk is inderdaad anders.
Hopelijk kan ik toch wat meer genieten nu ik de baby ook meer ga voelen en een buikje ga krijgen.
Fijn dat jij ook weer wat meer kan doen en dat je het red met alleen de emesafene ??. Tis een ellendige ziekte die ik niemand gun.

Ben ik weer :)
hier gaan de nachtelijke kuit krampen beter.. op advies van andere vrouwen een magnesium spray gehaald en dat helpt!
gistere bij de vk geweest en alles gaat goed alleen krijg ik extra medische echo’s 1 met 26w en 1 met 30w omdat ik begin zwangerschap 6 kilo ben afgevallen en pas er weer 2 kilo aan zit.. dus ze wil kijken of dat verder geen invloed op m’n kleine meisje heeft (zit nu namelijk al een x aantal weken vast op me gewicht en kan eten wat ik wil niets komt er aan, zelfs snoepen tussendoor helpt niet)

Terug
Bovenaan