Februari 2021

Hallo allemaal! 
Ik meld me voor het eerst op deze app in dit topic. 15 mei mijn laatste menstruatie dag gehad en volgens de berekeningen nu 5 weken +6 dagen zwanger van mijn eerste kindje. 
Omdat het de eerste is en dit dus nog nooit heb meegemaakt dus best onzeker. Heb alleen wat last van maagzuur en mijn borsten beginnen nu wat gevoelig te worden.
Zijn er meer mensen die wat onzeker zijn? 

Onzeker ja dat is het geen wat me al weken achtervolgd. Maandag heb ik de eerste echo. Volgens eigen berekening ben ik vandaag 7 weken. Ik hoop zo een sterk kloppend hartje te zien maandag. Voor ons ook de eerste keer. Je leest zo veel verhalen dat het niet goed gaat en ik snap dat,dat benoemd moet worden maar je hoort heel weinig dat het wel goed gaat. Dat maakt de onzekerheid alleen maar groter.

Ook ik mag me melden, als het goed is wordt het voor ons randje februari. We hebben wel een bijzonder verhaal van hoe we erachter kwamen dat we zwanger zijn ;)
Afgelopen maandag moest ik naar het ziekenhuis (afdeling radiologie) en ik wilde 100% uitsluiten dat ik zwanger was ivm de straling. Toen ik na een paar minuten terug liep naar de badkamer en op de test keek, viel ik bijna stijl achterover. EEN DIKKE VETTE STREEP, echt niet te missen. Meteen mijn man erbij geroepen. Vanochtend een clearblue (plusje, geen wekenindicator - ik vraag me nu echt af waarom?!) en de plus verscheen binnen 10seconden ofzo. Harstikke zwanger.
Het wordt dan ons tweede kindje. Afgelopen november ben ik bevallen van onze dochter. Zo'n 6 weken geleden gestopt met kolven en de minipil met het idee van 'we zien wel'. Het duurde bij onze dochter zo'n 8 maanden voor ik zwanger was (met een miskraam na 6 maanden), dus we gingen er van uit dat het nu ook wel even zou duren. Zo'n 2 á 3 weken geleden een testje gedaan omdat ik nog geen bloeding had gehad, maar die was negatief. Afgelopen maandag dus harstikke positief. Ik gok dat ik nu rond de 5 weken zwanger ben, maar heb dus geen flauw idee. Snel even bellen met de verloskundige.

Mag ik ook bij de groep? Zo onwerkelijk! Ik ben zwanger! Na onze tweede IUI poging (waarvan ik 2 cyclussen moest overslaan ivm corona).
Vorige week positief getest. Voor de zekerheid de volgende dag nog geen keer. Echt zo bizar. Zo blij! Volgens eigen berekening 24 feb uitgerekend. Nu precies 5 weken.
Dit weekend aan de fmilie verteld omdat iedereen wist van de ziekenhuisbezoeken. En ook fijn dat ik het er met meer mensen dan mijn man over kan hebben. 
En meteen begint de twijfel en onzekerheid.. Ik hoop dat het goed is. Dat er geen teleurstelling komt bij de echo. Ik mag wo 8 juli voor een echo. Lekker al snel, maar het duurt mij natuurlijk veel te lang!
Totaal geen klachten, het enige waar ik aan kan merken dat ik zwanger is, is dat ik niet ongesteld ben. En dat ik lichte krampjes heb. 

[quote quote=10334116] Klopt, was voor jou idd! Ik baal als een stekker. Had eigenlijk afgelopen vrijdag met 6+3 een echo omdat wij nu 2,5 week op vakantie zijn. Belt ze mij donderdagmiddag af. Vk vond het toch nog te vroeg. Zo zuur. Nu pas 9-7 m’n eerste echo. Ben ik al 9+2 maar goed, het is niet anders. Nu optimaal genieten van onze vakantie en lekker loslaten. Voel me mega zwanger dus dat stelt gerust ?[/quote]
Oh wat balen zeg, maar je gevoel zit goed dus lekker genieten van die vakantie! ? ik heb volgende week de 2e echo. Maar voor mijn gevoel zit het ook nog goed haha. Misselijk, bh wordt krap en nog altijd geen trek. ? ook zit me broek echt niet meer lekker... dus daar ook maar eens wat op gaan verzinnen. 

Hoi,
gisteren 8 weken echo gehad en was goed weer een kloppend hartje en was goed gegroeid zag er perfect uit officieel vrijdag 8 weken maar de gynecoloog zei alles als 8 weken eruit zag. Toch na de 6 weken echo maakte ik me zorgen door elke keer menstruatieachtige buikpijn maar dat hoort er dus bij.
erg blij mee wel weer even schrikken vanmiddag ineens lichtroze rood met afvegen rond 15:00 uur en sinds dien niet meer. De gynecoloog gaf al aan gevoelige baarmoeder heb na de inwendige echo heb ik het ook. Knapt snel een bloedvaatje hoef maar te hoesten of door de obstipatie lastig na de wc kunnen en ja hoor. 

ondanks de gynecoloog zegt niet druk om maken schrik je toch ?‍♀️ 
ook al weet ik van mezelf als je verder niet bloed en geen krampen hebt het goed is maar toch door de miskraam in dec schrik je wel steeds.
op na de 10 weken echo op 9 juli. ?
schrikken er meer vrouwen of dat je snel onzeker van iets word ?

@gebruiker10249159; zelf een vroege mk gehad in juni 2018 met 7 weken. Dus ik snap je onzekerheid heel goed bij bloed.
Bij mijn 2e zwangerschap waar onze dochter uit is gekomen bloedde ik best wel even bij 13 weken. Flinke paniek hier.. Denk je de 12 weken gehad te hebben.. Bij vk was alles goed op de echo, waarschijnlijk ook een vaatje ofzo. Maar toch bloed tijdens je zwangerschap is zo niet fijn! 
Nu ben ik nog pril zwanger (4+3), maar ook erg onzeker of alles wel goed zit. Voor mijn gevo6heb ik al weer veel gewonnen als ik die 7 weken doorben. Ik hoop uiteraard niet zo ziek te worden als bij de 2e zwangerschap.. 

Terug
Bovenaan