Februari 2021

[quote quote=10335230]Net gehad! Alles was goed!? Kloppend hartje en alles volgens termijn! Zo opgelucht en blij. ik ben nu rond de 8+2. Volgens de meest duidelijke echo zou het 8+4 zijn, maar dat was dan milimeter werk, dus niet betrouwbaar. 16 juli termijnecho en dan weten we meer![/quote]
Had je een vaginale echo of normale? Omdat ik vaak hoor in een vroeg stadium doen ze het vaginaal. Ik heb 8 juli afspraak bij de gynaecoloog en zie er tegenop als het een vaginale echo wordt ?. Ben bang dat er daardoor wat mis kan gaan. 

[quote quote=10335381] Had je een vaginale echo of normale? Omdat ik vaak hoor in een vroeg stadium doen ze het vaginaal. Ik heb 8 juli afspraak bij de gynaecoloog en zie er tegenop als het een vaginale echo wordt ?. Ben bang dat er daardoor wat mis kan gaan.[/quote]
Ik had uitwendige echo. En daar konden ze heel mooi het kindje zien. Ze konden zelfs zien dat het de armpjes uit stak.
Maar wees gerust. Ze gaan echt geen vaginale echo doen, als ze het niet vertrouwen. Geen onnodig risico's lopen. Soms kan je met vaginale net een wat mooier beeld krijgen!

[quote quote=10335425] Ik had uitwendige echo. En daar konden ze heel mooi het kindje zien. Ze konden zelfs zien dat het de armpjes uit stak. Maar wees gerust. Ze gaan echt geen vaginale echo doen, als ze het niet vertrouwen. Geen onnodig risico’s lopen. Soms kan je met vaginale net een wat mooier beeld krijgen![/quote]
Fijn dat ze dat doen. Ja na 2 miskramen heel angstig. Het kan natuurlijk altijd misgaan en je hoopt gewoon dat het dit keer goed zit. Succes met je zwangerschap! Ik heb 8 juli pas echo dus nog wachten. 

[quote quote=10335429] Fijn dat ze dat doen. Ja na 2 miskramen heel angstig. Het kan natuurlijk altijd misgaan en je hoopt gewoon dat het dit keer goed zit. Succes met je zwangerschap! Ik heb 8 juli pas echo dus nog wachten.[/quote]
Ik snap de spanning! Ik heb (gelukkig) nooit een miskraam gehad en vind het nu al mega spannend allemaal.. Laat staan hoe spannend het is als je wel al eerder een miskraam hebt meegemaakt. Ik duim voor je dat alles lekker goed zit! Geniet van je zwangerschap!

Ik had nu bij 7 weken ook gewoon uitwendig. Bij de vorige zwangerschap had ik dat ook. Als je blaas niet vol genoeg zit heb je geloof ik kans dat ze het inwendig doen.  
Bij mijn vorige zwangerschap deed ze de termijnecho wel inwendig (probeerde eerst uitwendig) maar zo kon ze de meting beter  doen. Wel fijn natuurlijk omdat dan de officiële uitgerekende datum wordt vastgesteld. 

Wat doen ze bij jullie allemaal vroeg de eerste echo! Hier is het pas rond 10/11 weken. Ik moet dus nog wachten tot 14 juli! ? duurt nog veel te lang zeg

@lizzyluc bij mij doen ze ook pas de echo met 10/11 weken. Ik mag 10 juli voor een echo. Wel vandaag op intake gesprek geweest bij de verloskundige, vond ik niet heel spannend, ze ging wat vragen stellen over mijn gezondheid, en die van mijn vriend. Bloeddruk werd gemeten gewicht gewogen en voor de rest eigenlijk niks. 
Ik vroeg toen wel waarom ze pas een echo doen met 10 weken en sommige al met 7/8 weken. Maar dat is dus echt per echo praktijk verschillend. En jou echo praktijk zal daar dus ook zo zijn redenen voor hebben om het later te doen.
Maar dat wachten duurt lang he! Vind ik ook.. kan mij niet snel genoeg zijn nu. 

Even offtopic van me afschrijven..
Mijn oma ligt al een tijdje slecht en nu is het zover gekomen dat we afscheid van haar moeten gaan nemen omdat het lichaam niet meer wil. 
Zulke gemengde gevoelens nu.. Ik zou haar nog zo graag willen vertellen dat wij een 2e kindje krijgen, maar daar is ze helaas te slecht voor. Ze kijkt je wel aan, maar er zit geen leven meer in het lichaam. Ze reageert ook nergens meer op. Zo akelig om te zien..
De lijn tussen leven en dood is voor ons nu zo dun. Het voelt voor mij nu ook of ik even niet mag genieten van het nieuws van een 2e kindje omdat het verdriet 'de baas' is nu.
Ik hoop dst ze snel haar rust mag vinden zodst ze niet meer hoeft te vechten. 

Terug
Bovenaan