Februari 2021

[quote quote=10340752]Hoi allemaal! Nu (als het goed is) bijna 9 weken zwanger. Dan zou ik half februari ongeveer uitgerekend zijn. 28 juli de eerste echo. Ik ben erg onzeker en terughoudend. Eerst die echo maar eens. Ik kan nog moeilijk van deze zwangerschap genieten. Dat komt doordat ik afgelopen februari met 24 weken afscheid heb moeten nemen van onze dochter. De komende maanden en misschien wel de hele zwangerschap zal dus erg onzeker zijn. Lekkere domper op alle feestvreugde sorry! Ik stuur vooral een bericht omdat ik toch wat meer probeer bezig te zijn met deze zwangerschap. Ondanks dat ik dat nog erg moeilijk vind. Zo’n forum (of misschien een appgroep?) helpt me misschien… oh en natuurlijk: gefeliciteerd allemaal! Ps. Ik heb al een zoontje van 2 jaar. Liefs.[/quote]
Jeetje wat heftig dat je je dochter zo laat nog bent verloren! Hoe is dat zo gekomen? Ik kan mij voorstellen dat de vreugde die je voorheen had niet meer te voelen is. Eerst zien, dan geloven. Zo zonde dat dat zoveel impact heeft. Ik hoop dat het nu lekker uitgroeit tot een gezond en blij frummeltje!! Heel veel succes! 

Imke wat heftig zeg. Ik kan me voorstellen dat deze zwangerschap erg beladen is. 

Wij hebben gisteren de eerste echo gehad. Alles was goed, een mooi klopend hartje. Heel erg fijn! Ik ben twee dagen vooruit gezet, vandaag 8 weken zwanger. De komende dagen gaan we het vertellen. Zo leuk weer!

Hee meiden, 
Hier afgelopen vrijdag een goede echo gehad:)! Super blij, en de uitgerekende datum staat op 2 feb. 
Maar ben even benieuwd, doen jullie de nipt test? En waarom wel? En waarom niet ? 
Wij zijn nog erg er over aan het denken. Benieuwd naar jullie mening. 

[quote quote=10340775] Jeetje wat heftig dat je je dochter zo laat nog bent verloren! Hoe is dat zo gekomen? Ik kan mij voorstellen dat de vreugde die je voorheen had niet meer te voelen is. Eerst zien, dan geloven. Zo zonde dat dat zoveel impact heeft. Ik hoop dat het nu lekker uitgroeit tot een gezond en blij frummeltje!! Heel veel succes![/quote]

Dankjewel Littlesnuggle.
Met de 20w echo kregen we te horen dat ze veel te klein was. Veel onderzoeken in het ziekenhuis volgenden, maar lang kon de oorzaak en verdere afwijkingen niet achterhaald worden. Uiteindelijk zagen ze met 23+4 dat er waarschijnlijk een hart- en hersenafwijking was. Op basis daarvan hebben wij besloten om afscheid van haar te nemen. De volgende dag na een second opinion werden de afwijkingen bevestigd en ook dat ze het Rubinstein-Taybi syndroom heeft. Zeer zeldzaam en ontstaat spontaan. Uiteindelijk moest het toen allemaal snel gaan vanwege die 24w grens. Dus ben ik met 23+6 ingeleid maar is ze met 24w precies geboren... 

Nu dus verschrikkelijk veel onzekerheid!! Het lukt ons nog moeilijk om blij te zijn, terwijl we natuurlijk super blij zijn dat we een tweede kans hebben gekregen. Ik probeer dit als een 'gewone' zwangerschap te behandelen en er nuchter in te staan, dat verdient deze baby natuurlijk ook! 

[quote quote=10340910]Hee meiden, Hier afgelopen vrijdag een goede echo gehad:)! Super blij, en de uitgerekende datum staat op 2 feb. Maar ben even benieuwd, doen jullie de nipt test? En waarom wel? En waarom niet ? Wij zijn nog erg er over aan het denken. Benieuwd naar jullie mening.[/quote]
Bij de eerste keer 2x nipt gedaan zonder uitslag, kregen niet genoeg 'gegevens' van de baby uit het onderzoek. Toen een gezond kindje. Tweede keer nipt gedaan en goede uitslag. Maar uiteindelijk bleek ze toch een syndroom te hebben, alleen dan een heel zeldzame. 
Nu, zou ik de nipt toch weer doen. Van onze dochter hebben we afscheid genomen omdat we haar en onze zoon een gezond leven zonder zorgen wilden geven. Dat zat er voor haar niet in. Dus op basis van een slechte nipt-uitslag zou ik zo'n beslissing weer nemen. Beetje zwaar allemaal. Maar ik zou hem dus wel weer doen, ondanks dat het je toch maar beperkt  zekerheid geeft... daar moet je je hoe dan ook bewust van zijn! Een gezond kindje is zo'n enorm wonder, er kan van alles mis gaan. Niet dat je daar teveel bij stil moet staan hoor! 
kortom: je moet een nipt doen als een negatieve uitslag een beslissing zou betekenen. Als je snapt wat ik bedoel. Als je zegt: mijn kindje is hoe dan ook welkom, dan hoeft een nipt ook niet. 

[quote quote=10341087] Bij de eerste keer 2x nipt gedaan zonder uitslag, kregen niet genoeg ‘gegevens’ van de baby uit het onderzoek. Toen een gezond kindje. Tweede keer nipt gedaan en goede uitslag. Maar uiteindelijk bleek ze toch een syndroom te hebben, alleen dan een heel zeldzame. Nu, zou ik de nipt toch weer doen. Van onze dochter hebben we afscheid genomen omdat we haar en onze zoon een gezond leven zonder zorgen wilden geven. Dat zat er voor haar niet in. Dus op basis van een slechte nipt-uitslag zou ik zo’n beslissing weer nemen. Beetje zwaar allemaal. Maar ik zou hem dus wel weer doen, ondanks dat het je toch maar beperkt zekerheid geeft… daar moet je je hoe dan ook bewust van zijn! Een gezond kindje is zo’n enorm wonder, er kan van alles mis gaan. Niet dat je daar teveel bij stil moet staan hoor! kortom: je moet een nipt doen als een negatieve uitslag een beslissing zou betekenen. Als je snapt wat ik bedoel. Als je zegt: mijn kindje is hoe dan ook welkom, dan hoeft een nipt ook niet.[/quote]
Oh oeps! Gefeliciteerd en fijn dat de eerste echo goed was! Sorry 

Hoi dames!
ondanks dat ik hier eigenlijk niet mee praat (ik ben op een gegeven moment in een groepsapp gegaan, en ben daarna niet meer actief op het forum geweest). Gisteren had ik mijn tweede echo, en ik ben vooruit gezet! Officieel ben ik nu 12 weken zwanger en ben ik nu uitgerekend in januari! Ik zal nu dus helemaal niet meer gaan reageren..
ik wens jullie een hele fijne zwangerschap toe! Dat we allen gezonde kindjes mogen krijgen. ?

[quote quote=10341081] Dankjewel Littlesnuggle. Met de 20w echo kregen we te horen dat ze veel te klein was. Veel onderzoeken in het ziekenhuis volgenden, maar lang kon de oorzaak en verdere afwijkingen niet achterhaald worden. Uiteindelijk zagen ze met 23+4 dat er waarschijnlijk een hart- en hersenafwijking was. Op basis daarvan hebben wij besloten om afscheid van haar te nemen. De volgende dag na een second opinion werden de afwijkingen bevestigd en ook dat ze het Rubinstein-Taybi syndroom heeft. Zeer zeldzaam en ontstaat spontaan. Uiteindelijk moest het toen allemaal snel gaan vanwege die 24w grens. Dus ben ik met 23+6 ingeleid maar is ze met 24w precies geboren… Nu dus verschrikkelijk veel onzekerheid!! Het lukt ons nog moeilijk om blij te zijn, terwijl we natuurlijk super blij zijn dat we een tweede kans hebben gekregen. Ik probeer dit als een ‘gewone’ zwangerschap te behandelen en er nuchter in te staan, dat verdient deze baby natuurlijk ook![/quote]
Poeh, dat moet een heftige beslissing zijn geweest maar wel heel moedig. En inderdaad fijn dat er nog een kans is. Ik ga heel hard voor jullie duimen!! 

Terug
Bovenaan