Februari 2021

Ik heb 15 juni ook een positieve test in m'n handen gehad. Een week later een lichte bloeding gehad waar in zo van in paniek ben geraakt dat ik huilend de vk heb opgebeld. Omdat ik in december en januari ook al 2 miskramen heb gehad, mocht ik 23 juni langskomen voor een echo..
Op de echo bleek helaas niks te zien, geen enkel teken dat ik zwanger was/ben dus ze dachten dat het weer een prille miskraam was.
10 juli toch nog een echo gekregen, just in case, om te kijken of er echt niks zat of dat echt alles weg was.
Vk zet het echo apparaat op mijn buik en meteen plopt er een klein frummeltje omhoog,van goed 7 weken met een flink fanatiek kloppend hartje ?
Bleek dat de bloeding ws de innesteling is geweest en was ik ten tijde van de eerste echo geen 5/6 weken maar pas een week of 3/4 zwanger en dat is natuurlijk nog niet te zien. Wat de vk alleen al wel heel bijzonder vond is dat ik een week voor de waarschijnlijke innesteling al positief testte ?
Maar alles gaat nu goed, geen bloedingen meer gehad, wel heel erg misselijk en kan slecht tegen luchtjes (wat niet heel ideaal is als je net een week geleden de sleutel van je nieuwe huis hebt en flink moet klussen ?)
Volgende week woensdag weer een nieuwe echo en dan ook de "officiële" datum ws rond 26 februari

Ik heb gisteren ook mijn eerste echo gehad! Uiteindelijk alles goed maar wat een stress afspraak was het zeg. Eerst uitwendige echo. Mijn darmen lagen gigantisch in de weg dus ze kon niks zien. Toen inwendig. Ze bleef maar zoeken, vroeg wanneer heb je voor het laatste een test gedaan? Ik dacht ik heb me verbeeld dat ik zwanger ben. Heb allerlei symptomen maar het zit gewoon in mn hoofd. Toen vond ze eindelijk iets en hoorde we de hartslag! Zo blij maar toen gaf ze aan dat ze niet zeker wist of het in mn baarmoeder zat! Ze kon het niet met zekerheid zeggen. 50% zeker. Ik helemaal verdrietig natuurlijk. Ze wilde een second opinion van een collega. Die opgebeld, 20 minuten zitten wachten. Intussen 2 glazen water gekregen, volle blaas is goed voor de echo. Collega komt, begint met uitwendige echo. Glazen water hebben geholpen want meteen goed beeld en een prachtig wondertje met sterke hartslag in mijn baarmoeder!!!
tranen van geluk en opluchting natuurlijk! Nu 8+4 weken zwanger, 2 dagen teruggezet.
alles uiteindelijk dus goed ? 

Hi allemaal.
vorige week maandag eerste echo gehad, mooi kloppend hartje (flikkeren lichtje haha) gezien. Op dit moment 10 wk en 3 dagen. 
Blijf het wel spannend vinden, veel minder als bij mijn dochter 3 jaar geleden. 
Misselijkheid is weg ik merk alleen dat ik wel regelmatig druk, soms steekjes voel down under meerdere dames hier last van? 
3 augustus termijn echo. Daarna vertellen wij het?
Groetjes

@cornelia, zo fijn he om dat hartje te zien!?
maar ik blijf het idd ook super spannend vinden. Ik heb de laatste 2 dagen ook weer veel last van steken/krampjes. Ik ga er maar vanuit dat het er bij hoort. Heb geen vergelijkingsmateriaal, eerste zwangerschap. Ben blij als de eerste 12 weken er op zitten.

wij gaan het morgen aan mn ouders vertellen. Wordt hun eerste kleinkind. Zo'n zin in! De rest van de wereld wacht ik nog ff mee tot na de termijnecho die voor 10 augustus gepland staat. Maar mn ouders durf ik wel aan. Mn man z'n ouders hebben we het ook al verteld maar dan via de telefoon want die wonen in het buitenland.

@kicky bavel 
Gelukkig, dan ben ik dus niet de enige. Ik denk ook wel dat het meeste erbij hoort. Er gebeurt natuurlijk ook wel veel daarbinnen qua verandering in de eerste weken.
Wat leuk voor je ouders een eerste kleinkind. Blijft erg speciaal als ik mijn ouders moet geloven ;) zeker de eerste. 
Hopelijk krijg je weer een mooie echo te zien op 10 augustus!
Liefs.

Geslachtsbepalings echo:
Wij geven echo training van (verloskundige)echoscopisten en hiervoor zijn wij op zoek naar zwangeren die (gratis) model willen liggen.

Dus lijkt het je leuk en ben je op woensdag 12 augustus tussen de 13 en 14 weken zwanger ??? 
Het is in Amsterdam west. 
Bij intresse mailen naar: 3DTRAINSTERS@gmail.com

Ik heb het zelf destijds gedaan. Ze zijn heel goed. Als ze het niet zeker weten dan zeggen ze dat ook. Ze kijken met meerdere personen tegelijk en zijn pas tevreden als ze het echt zeker weten. Het ligt ook aan je ervaring en de apparatuur of ze het goed zien. 

Terug
Bovenaan