Februari 2021

@sammys 

Ja ik heb me aangemeld voor moeders voor moeders. Vorige keer heb ik ook meegedaan. Bij mij komen ze zaterdag de spullen brengen. En aankomende dinsdag intake bij de verloskundige, wel telefonisch.

@sammy nee helaas niet, ook niet via de laptop, dan houden we het maar zo, vind het super leuk dat ik iemand heb gevonden die rond dezelfde periode is uitgerekend hopelijk kunnen we elkaar op de hoogte houden over hoe alles gaat enzo. 

Hoi,
Ik mag ook meeschrijven :-D Na zondag negatief getest te hebben, gistermiddag positief (en toen nog maar een gedaan omdat ik het niet geloofde, haha).
Ik ben volgens eigen berekening 10 februari uitgerekend. Mijn vorige zwangerschap stond ik onder controle van de gyneacoloog, die gaf aan dat ik bij een tweede zwangerschap ook onder controle van het ziekenhuis zou moeten. Ga morgenvroeg nog 1 keer testen (geloof het nog steeds niet), en dan ga ik bellen voor een afspraak.
Ik voel me prima, heb wel al sinds zaterdag menstruatie achtige kramp in m'n buik. Dit had ik bij m'n vorige zwangerschap niet (of ik kan het me niet meer herinneren).
Wij hebben al een kindje van bijna 11 maanden. 

@sammetje,

Gefeliciteerd. Menstruatie achtige krampen is niet raar hoor. Betekent dat er van alles in je baarmoeder gebeurd. Ik heb dit deze zwangerschap ook en mijn vorige zwangerschap had ik dat ook. No worries.
Ik liep de vorige zwangerschap ook bij de gyn en deze zwangerschap ook. Mag ik vragen waarom jij bij de gyn loopt?

@Loma
Ja, ik probeer er niet teveel aan te denken. Ben toch telkens bang dat het nog mis gaat. Dat had ik de vorige keer ook totaal niet. Gek he,  hoe anders je er dan toch mee bezig bent..
Ik heb een bindweefsel afwijking, alles is wat slapper. Ik heb er in het dagelijks leven weinig tot geen last van, maar krijg extra controles voor de bijbehorende hartafwijking en om te zien of de baarmoederhals niet te snel verstrijkt (dat is een bekend risico bij mijn aandoening). Het voordeel dat alles wat slapper is, is dat mijn eerste bevalling zo gepiept was, haha. Ik ben een week voor tijd ingeleid omdat ze het echt goed onder controle wilden hebben en bang waren dat als de bevalling thuis zou beginnen ik niet op tijd in het ziekenhuis zou zijn. 
Waarom ben jij onder controle van de gynaecoloog?

Ik had ook extreme menstruatiekrampen! Maar sinds eergisteren is dit echt minimaal geworden. Wat mij ook weer laat twijfelen. Maar goed geen bloed is goed zeggen ze dus daar vertrouw ik maar op.
Wat betreft moeders voor moeders: eigenlijk zou ik dat wel willen, maar ik weet niet hoe ik alles dan ga verstoppen voor de buitenwereld.. daar loop ik een beetje op vast ? misschien moet ik het gewoon maar doen

Terug
Bovenaan