Forum hoppers - deel 2

hoi allemaal,

@Pat, wat een supernieuws! Jullie krummel groeit dus lekker en doet gewoon zijn/haar best om uit te groeien tot een mooie grote baby (en een dag meer gegroeid dan de tijd tussen 2 echo's das millimeter werk he, niet direct aan 12 ponders gaan denken nu )

@Petra, wat fijn dat jullie over zijn. Kan me voorstellen dat het zwaar is hoor, verhuizen met 2 kids en buik... maar   deze week lekker de kamers van de oudsten afmaken, zitten die goed op hun plekje en dat bedje komt ook wel goed joh! En anders toch nog maar even langs de IKEA voor eentje. Zijn prima bedjes voor een lief prijsje.

@Dattig, 4 november... mooie dag om mama te worden of niet hihi. Lijkt me wel apart om dat zo ver van tevoren al te weten: dan zijn we echt papa&mama!!! En als de spruit zich nu eerder zelf aankondigt? Dan is het snel richting zhuis?

@Sabine, hier al tijden harde buiken, maar nu wel om echt alles en niets. Kan ook gewoon in bed liggen, lekker relaxed boekje lezen en ineens enorme harde buik....

Afgelopen weekend waren we even bij mijn ouders en de jongens wouden eikels en kastanjes zoeken, dus even een blokje om. Toen had ik op een gegeven moment het idee dat mijn buik tussen mijn knieen zakte en zwaar/pijnlijk gevoel. Dus ik dacht: jippie Junior ligt ingedaald (was bij de oudste namelijk net zo ook tijdens het lopen, controle erna netjes ingedaald). Maar maandag bleek tijdens de controle dat dit niet zo was. Vorige keer lag het koppie deels in het bekken, deze keer lag het er weer helemaal boven. Wel nog in de goede richting gelukkig.
Verder gaat het hier zijn gangetje. Kamertje is dus af (op nog steeds 1 plank na....) kleertjes liggen klaar, gestreken en wel hihi, box staat nu met de bodem op hoogte, kinderwagenbak is weer naar beneden en de muisjes zijn 'in bestelling'. Wil niet het risico lopen een bekende bij de kassa te zien en dat ik daar sta met mijn muisjes op kleur... dus een vriendin van mij neemt ze komend weekend mee als ze op bezoek komen.

Nu mijn nesteldrang nog lekker botvieren.... nou ja lekker, word er onrustig van, maar ja gaat wel weer over en dan wordt het huis vanzelf weer een zooi .

Ga nog even kopje thee drinken en dan de jongste ophalen van de psz.

groetjes,
Marije

hoi meiden,
hoe is het? metmij prima,morgen alweer 35 week.vandaag doe ik lekker rustigaan,want ik slaap ook niet zo best.dinsdagochtend zat ik om 5 uuur al in woonkamer.heb gister een voedingskussen gekocht en die vannacht gebruikt om relaxed te liggen en heb deze nacht goed geslapen...of zal het toeval zijn hihihihi.
@petra: fijn dat je verhuisd bent,denk je wel aan jezelf? over nog geen bedje hebben.....ik begrijp je frustratie. ons ledikantje staat ook nog niet inelkaar,want ontbreekt nog een zijkant. ik baal als een stekker,want de fabrikant heeft nog niet geleverd. je wilt alles in orde hebbenvoor de kleine. gelukkig hebben we eenwiegje gekocht en die zit wel inelkaar. kan ik die opmaken. en anders naar ikea,ze hebben daar leuke ledikantjes.
@pat: fijn dat het goed gaat met de kleine en dat het goed groeit.
@dattig:apart idee he dat je weet dat jullie kleine op 4 nov wordt geboren!
@sabine en marije: ik heb nu ook regelmatig harde buiken en licht menstruatiegevoel in onderbuik. gyn zegt dat dit indalings/voorweeen zijn. als ze erg regelmatig komen dan moet ik aan de bel trekken.
nou,ik ga weer relaxen.... fijne dag nog.
x jose.

Dag dames. Ik ben een tijd afwezig geweest. Maar ik ga nu echt proberen om wat vaker langs te komen. Alles goed met jullie?
Ik ben inmiddels 36 weken en heb gister te horen gekregen dat mijn kindje klein is en dat de pi waarde van de navelstreng niet goed was. Dit betekent dat er te weinig voeding bij het kindje komt. Wat verklaart dat het klein is. Ik krijg ook al vanaf het begin groeiecho's omdat dit kon gebeuren en het was aldoor boven gemiddeld toen gemiddeld en nu eronder. Dit betekent dat de curve de andere kant opgaat. Ook had ik nog net genoeg vruchtwater maar kon altijd wel wat meer bij. Mijn baar moeder ziet eruit als iemand die rookt en dat terwijl ik niet rook. Heel bijzonder. Ik heb inmiddels ook veel last van overslagen van het hart. Verder heb ik last van zwangerschapsischias waardoor ik steeds moeilijker loop. Kortom ik ben er goed zat van. En dan die vreselijke zuurbranding en misselijkheid. Help!!!!! Moet even zeuren. Maar goed aankomende dinsdag gaan ze opnieuw kijken hoe de pi waarde is. Dan ben ik de dag erop 37 weken. Ben benieuwd wat ze gaan doen als het nog niet goed is. Mijn eerste kindje is ook als dysmatuur ter wereld gekomen met de nodige toeters en bellen. Alleen wisten we het toen pas toen ze geboren werd met 40 week en 3 dagen. Het ziet er naar uit dat we dit weer gaan krijgen. Maar deze keer zijn ze erop voorbereid. Als ik weinig voel bewegen wat ik af en toe ook had. Moet ik aan de bel trekken. Wie heeft hier ook ervaring mee. En kan mij misschien een beetje gerust stellen?
Groetjes Isanie

Hoihoi
Nou zit ik hier met een briefje aantekeningen te maken zodat ik eens een keer echt kan reageren op iedereen... of nou ja de meeste... haha oud wijf.
Komt 'ie:
Petra: gefeliciteerd joh! Ergste is achter de rug, die dozen komen wel joh. En dat bedje komt vast ook wel goed. Anders is marktplaats ook een goede en snelle oplossing denk ik? En een stuit... ah joh wie weet stuitert het weer terug? Anders gewoon ff een keizersnede joh, haha, of het niets is he.... pfff nog drie weken min een dag...
Pat: wow fijn zeg en dan ook nog een jumbo-groeier, alleen maar van genieten, met zo'n fijne gyn gaat het vast wel lukken hoor. Dit keer komt het goed!
Isanie: jee zeg wat een verhaal, spannend. Scheelt wel dat je dan al voorbereid bent, nou ja enigszins dan. Mijn vriendin kreeg ook te horen dat ze witte vlekken had of zoiets die duiden op teveel rook terwijl ze niet rookt. Maar zij had niets over de waarde van de voeding e.d. Zij is net bevallen, 6 dagen voor uitgerekende datum, alles goed. Goed dat je zo in de gaten gehouden wordt hoor. Gelukkig ben je al wel een eind op weg he? Sterkte!
Sabine: harde buiken.... die ken ik! Eerst dacht ik steeds waar heeft men het over, nou nu niet meer hoor! Haha maakt niet uit wat ik doe of gedaan heb. Loop ook steeds moeilijker en als ik zit (bijv. in de auto...) wow wat kan die kleine goed gemikt trappen, ik kan niet meer stil zitten, au au au.  Wat een druktemaker dan. Ben zoooo benieuwd naar het mensje, zal het echt ook zo'n draakje zijn?
Kaartjes zijn besteld, we zijn er eindelijk uit, mijn vriend oh neeeeeeee man, wilde ineens het uitgezochte kaartje niet meer. Wij aan het zoeken enzo... nu wordt het toch dat kaartje, haha. Dus bestelling maar gedaan. Ook de we zijn getrouwd kaarten zijn gemaakt en die ga ik morgen maar in orde maken voor versturing, kan dat nog mooi voor de geboortekaartjes he... Haha strakke planning hoor!
Had ik al verteld dat we de kinderwagen zondag hebben opgehaald bij mijn schoonzus? Die kunnen we dus lenen en die had ze maar steeds niet omdat hij bij een ander was. Staat de kinderwagen daar voor ons klaar.... heel lief schoongemaakt en al... is de kap helemaal verkleurd. Ik was zooooo teleurgesteld. Ik ben  vast heel verwend maar ik wil dat dat soort dingen er dus gelikt uit zien. Baal enorm. Mijn ouders wilden ons een nieuwe geven, heb ik afgeslagen vanwege deze (terwijl ik m nog niet gezien had, grrr) en nu hebben we van hen al een maxi-cosi gehad. Natuurlijk moeten we m gaan gebruiken nu, na al die moeite die ze heeft gedaan. OOOOOH heb ik toch nog enorme zeur neigingen nu, ik baal baal baal.
Verder alles ok hoor. Ben mezelf aan het dwingen nog van alles in huis te doen, geen nesteldrang denk ik maar helaas bittere noodzaak, de verbouwing schiet voor geen meter op en overal staat wel wat in de weg. Ga dus het een en ander ruimen. Te beginnen met het kledingrek dat we hebben staan op onze slaapkamer, die ga ik NU uitpluizen. Bah. Gelukkig is de kinderkamer (op planken en raamdingetjes na) klaar en mooi. Hoe plaats ik grote foto's???
Dag allemaal,

Liefs van een bijna drie weken getrouwde en over drie weken moeder geworden
D!

hee dattig, volgens mij staat er in het 'moderator-stukje' bij de oktobermoeders hoe je foto's moet plaatsen. volgens mij zit er een 'verkleinstap' in, misschien moet je die niet uitvoeren en krijg je dan wel grote foto's geplaatst!

hou 't ff hierbij, ben moeoeoeoeoe :)
sab

Ondanks mijn nesteldrang en het gevoel dat er nog veels te veel moet gebeuren in huis ben ik nog aan een nieuw fröbelproject begonnen: een slinger haha.
Ja je moet toch wat he met die hormonen en een naaimachine in de buurt.

Heb vanmorgen in de stad een stukje stof gekocht (was het nou roze/wit of blauw/wit geblokt!?!? ) en de eerste vlaggetjes zitten al aan de lijn. Eigenlijk kan ik mijn tijd veel beter aan andere dingen besteden, maar dit is gewoon veels te leuk .

Nou ja hebben jullie weer een stukje nutteloze info van me haha

groetjes,
Marije (36 weken vandaag)

Haha die Marije, nou veel plezier met die leuke heus wel nuttige bezigheid, staat toch leuk straks.
Ik heb vanochtend (ik word standaard om half vijf wakker en val dan rond half zes weer in slaap en droom dan ontzettend) gedroomd dat de gyn gewoon zo vertelde dat het wel heel duidelijk te zien was op de echo dat het een jongen is.... En het enige wat ik deed toen was vloeken en heel kwaad zijn! Haha, nou ja ik heb wel vandaag (vanmiddag) een echo en moet dinsdag naar de gyn dus wie weet?!
Begin zenuwachtig te worden, wil alles gedaan hebben hier in huis, is dat dan nesteldrang? Pfff, nou maar beginnen met het versturen van de kaartjes met een blij bruidspaar erop. Denk dat menige ontvanger denkt dat het de geboortekaart is!
Fijne dag en alvast een goed weekend,

Liefs
D.

ja die onbedwingbare drang om alles op orde te hebben en vooral ook het daaraan toegeven is nesteldrang! Fijn he .
Maar zeker nu je een datum hebt kan ik me voorstellen dat je echt zoiets hebt: af af af!!!!
Zal hier morgen eens naar de boekhandel om definitieve aantal geboortekaartjes te regelen en enveloppen. Kijken of ik ze deze keer wel voor de bevalling geschreven kan hebben .

En juist wel lachen als ze denken dat het een geboortekaart is toch hihi, als je er nou ook heel flauw geboortezegels op plakt .

Zal zo even 2 buikfoto's plaatsen, zijn gister gemaakt met 36 weken precies....

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan