Forum hoppers - deel 2

hoi hoi,

Ja het was hier echt rustig de afgelopen dagen/week... kreeg bijna de neiging om op mijn eigen berichtjes te gaan reageren, maar dat komt ook weer zo zielig over .

@Dattig, ook al zo'n mooie ronde buik. Volgens mij ontlopen we elkaar niet zoveel als ik jouw buik bekijk. Het blijft mooi vind ik.

@Carina, geloof het of niet die buik komt echt wel zo ver haha, en je was toch ook al mooi onderweg (en anders zou ik zeggen: foto-update ). En die nesteldrang komt vlak achter die buik aan. Waar jij nu nog rustig de zooi van jullie 'bouwval' aanschouwt komt er een dag dat je het compleet op je heupen krijgt en jezelf en je omgeving aan de kop gaat lopen zeuren dat dat anders moet... maar laat je verrassen tegen die tijd haha.

@Petra, fijn dat depc het weer doet, 'zien' we je hier ook weer wat vaker denk ik zo, gezellig! En die slinger... ja gewoon een slinger net als met een verjaardag hihi. Zo'n vlaggetjeslijn, maar dan van stof (blauw/wit dan wel roze/wit geblokt) gemaakt. Vind het zo gezellig om ook na de geboorte slinger(s) op te hangen en ik liep in de stad en dacht: leuk toch zo'n persoonlijke slinger haha. Maar ben sinds vorige week nog niet veel verder, half af dus. Morgen mezelf even weer een slinger achter die naaimachine geven.

@Sabine, lekker he nog even met z'n tweetjes weg! Vonden wij toen ook heerlijk en toch ook wel speciaal.... de volgende keer is er een uk die of meegaat of waar oppas voor geregeld moet worden.
Ben hier eigenlijk wel klaar inmiddels.... ja toen die kamer eenmaal klaar was ben ik als een razende gaan wassen en strijken . Kleertjes hangen/ liggen netjes klaar, hydrofiel luiers, extra boxkleed etc etc. Box staat ook klaar voor gebruik, kinderwagen heb ik vandaag net weer omgebouwd van wandelwagen tot kinderwagen met netjes opgemaakte bak hihi. En elke avond moet er nu opgeruimd worden in de kamer, gelukkig wist mijn man dit nog van de vorige keren dat dit moment zou komen, dus die maant de jongens ook flink aan mee te helpen met de vloer leegmaken voor ze naar bed gaan hihi.

Verder gaat het hier lekker zijn gangetje. Morgen alweer 37 weken en dan zou Junior legaal deze wereld mogen betreden. Merk aan de bewegingen dat de ruimte beperkt wordt. Minder beweging en vooral ook minder 'fel'. Eerst voelde het nog wel als een felle uithaal, maar die kunnen gewoon niet meer gemaakt worden, beetje duwen en porren is het nog hooguit hihi.
Sinds gister ook steeds wat menstruatie achtig gevoel in mijn onderbuik, dus er gebeurt genoeg (Junior was vorige week ook nog niet ingedaald, dus ook dat kan er aan de hand zijn). Hoewel ik zo langzamerhand echt wel nieuwsgierig ben naar die kleine... ben ik het zwanger zijn nog niet zat en ga ik voorlopig echt nog uit van half november.

groetjes,
Marije

Ja ja ik  ben idd weer van de partij en kan weer lekker meekletsen. Ik heb het best wel gemist erg he haha. Mijn vriend snapt er geen bal van dat ik er zoveel van hou om achter de pc te zitten maar goed ieder zijn hobby dacht ik zo. Voorlopig heb ik ff wat in te halen hihi.

Nou over sokken die in benen staan gesproken pfff heb ik ook best al last van en ik ben nu 32 weken en 5 dagen. Snachts lig ik ook echt niet meer lekker joh. Ik rol van de ene zij op de andere en ben steeds maar bang dat mn vliezen breken....waarom?....geen flauw idee. Ik hou dan angstvallig mijn buik vast bij het omdraaien, alsof je het tegen kunt houden haha, belachelijk maar goed. Mijn bedje staat ook nog steeds niet naast me maar ik heb wel inmiddels de persoon gesproken waar het bedje vandaan moet gaan komen en het komt goed! Gelukkig. Ik kan iig gaan beginnen (als de laatste dozen uit mijn slaapkamer zijn grrrrr) met babykleertjes wassen en de lakentjes etc etc. Ik heb echt al langer last van nesteldrang maar ja dat is door de verhuizing gewoon versterkt omdat dan alles op zijn kop staat he. Als deze week voorbij is en mijn ouders zijn weer weg en de meeste dingen staan echt op zijn plaats dan zal het eindelijk echt rustiger worden (voor de storm haha)

Ik zal van de week ook weer eens een foto opsturen naar Carina dan kan ze hem plaatsen voor me. Mijn buik is ook behoorlijk gegroeid in omvang vind ik. Kan me bijna niet voorstellen dat er nog meer bijkomt pff dan klap ik uit elkaar haha.

Nou meiden ik ga afsluiten voor vandaag, ben moe. Tot gauw maar weer.

gezellig!
marije ga je ook de naam op de slinger zetten? wij hebben er eentje van www.hetleveniseenfeestje.nl, ik ben er echt helemaal weg van! had hem ook wel zelf kunnen maken, maarja, ik kan alles wel zelf maken haha...heb nog zoveel te doen!
wel lekker hoor dat je al zoveel hebt gedaan!
petra leuk dat je pc het weer doet en ook lekker dat het bedje nu geregeld gaat worden! ja een buik-update is leuk, ik ben benieuwd!
wij hadden pas een foto gemaakt maar ik vond hem helemaal niet mooi, dus morgen maar even een nieuwe maken. we hebben wel foto's tijdens onze daagjes weg, maar met veel kleding aan dus ook niet echt heel goed te zien.

hebben jullie trouwens een draagdoek of draagzak?

dat van die andere bewegingen van de baby herken ik wel, het zijn inderdaad meer bewegingen etc ipv schoppen, en als ie beweegt gaat echt m'n hele buik heen en weer, zo grappig! ik ben nu wel erg benieuwd hoe groot de baby is. had ik al verteld dat ie volgens de vk iets kleiner is dan gemiddeld? ik moest dan ook 1 uur per dag gaan rusten, maar eerlijk gezegd is daar erg weinig van terecht gekomenl iik hoop maar dat ik het nu niet 'erger' heb gemaakt...

groetjes en slaaplekker!
sabine

hoi meiden!

ben net terug uit de stad.. lekker geshopt met mijn moeder.
het was ook nog eens markt in middelburg, dus gelijk wat vitamientjes ed. meegenomen.

Van mijn moeder hebben we weer een leuk rompertje gekregen met allemaal egeltjes erop.
verder heb ik voor onze gup niks gehaald hoor!
wel voor de kleine van mijn schoonzus. heerlijk die uitverkoopjes bij hennis!

mijn eerste voedingsbh is trouwens ook een feit. ik wilde er alvast eentje hebben. als het borstvoeden dan lukt, kan mijn zus of moeder nog wel een 2de voor me halen...

@ sabine.. kom maar op met die buikfoto! wil me graag voorbereiden op wat me nog te wachten staat! hahaha
heb je niet geluisterd naar de vk? foei! rusten jij!!!!
moet minstens een 8 ponder uit komen toch? hahaha

@petra.. heerlijk he.. weer je eigen pc! moet er niet aan denken dat ik mijn laptopje voor langer dan een week moet missen!
nog wat verhuisdozen uitpakken en dan alles klaarmaken voor de baby! jij wordt een december mama toch?

@ marije.. ik zal misshcien vanavond wel weer een foto plaatsen. die is zondag gemaakt. de 22 weken foto!
een aantal mensen in het dorp kunnen maar niet geloven dat ik nog maar net over de helft ben. dus het zal wel een aanwezig buikje zijn. ik heb natuurlijk maar weinig vergelijkingsmateriaal. de meiden om heen die zwanger zijn, zijn minder ver dan ik ben. als valt het me wel op, dat mijn buik met 18 weken dikker was dan die van iemand hier in de buurt.
krijgen we ook een foto te zien van de slinger?
maak je die ook op bestelling??

ik ga met de hogedrukspuit spelen... als ik weet hoe ik  dat ding aan de praat krijg!
groetjes

hé dat plaatje kan ik mooi gebruiken ter ondersteuning van 'ik ben zwanger wat is jouw excuus' .Hij is leuk haha.
Maar bij mij komt zw.schapsvet uberhaupt niet op de buik... ene kant erg fijn, andere kant erg jammer, want raak het na de bevalling maar kwijt op je heupen .

Over die slinger: NA de bevalling zal ik eens zorgen voor een foto.... aangezien die nogal geslachtsduidelijk is hihi. Heb de naam er verder niet op staan, wel over na zitten denken, maar nog niet uitgevogeld hoe ik dat een beetje makkelijk, maar nog steeds mooi kan doen.... en ik maak de slinger nu.... maar kan ook prima bij een verjaardag weer opgehangen worden (behalve als we ooit nog verhuizen, want ik maak het nu pas tussen 2 muren haha).

En op bestelling... eh nee... vind het leuk om een keertje zo te doen, maar het is best veel werk. Eerst al die driehoekjes knippen, dan 2 tegen elkaar aanzetten, keren, doorstikken (anders is het echt niet stevig) en dan nog aan het lint.... lakentjes en beddengoed zit sneller in elkaar!

Nou ga zo maar even tussen de buien door richting de stad voor kaarten en enveloppen.

groetjes,
Marije

Wat een huisvlijt zeg. Mijn moeder heb ik lakentjes en een hemeltje laten maken en verder.... nou ja maak ik niets he. Ooooh jawel ik heb een hele goedkope lamp gekocht bij de Ikea, voor 2,50 helemaal rood plastic en dan heb ik de kap beplakt met witte stipjes stickers. Staat heeeeel leuk in de overwegend rood-witte kamer! Voor de kleine kabouter he!
En die nesteldrang he... is dat wel nesteldrang? Ik heb namelijk altijd flinke stress als ik weet dat er visite komt en dan hoeft niet eens het hele huis netjes. Nu is het vooral het idee dat er straks allemaal mensen t/m de zolder (onze slaapkamer) komen om naar de baby of mij te komen kijken. Misschien ook mensen in de kasten (kraamzorg voor zover ik daar nog recht op heb zo). In onze schuur staan bijv. de wasmachine en droger en daar is het een enorme bende, manlief (haha) gooit alles zo naar binnen en boven op de machines, troep, vies etc... Jammer genoeg ben ik niet echt vol van energie nu... Maar goed ik ben dus stukje bij beetje bezig met opruimen enzo.
Ik zit hier met een wild kloppend hart waar ik maar niet van af kom. Had net iemand van mijn (ex)werk aan de telefoon en dat ging niet echt prettig. Enorm gedoe om het laatste geld nog binnen te krijgen. Ik heb nog een decl. vanaf februari die ze maar niet betalen. Mijn verlof hadden zijn moeten regelen bij het UWV, doen ze gewoon niet.... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH Een beetje zwangere vrouwen pesten! Is  maar goed dat ik daar weg ben, onbetrouwbare bende.
Nou Petra rustig aan met uitpakken he!
Iedereen maar rustig trouwens.... alleen maar goed voor die ukkies.
Die van mij trapt trouwens nog aardig hoor, aan de (rechter)zijkant heb ik regelmatig het voetje te pakken en als ik die dan terugduw (want au) dan denkt die kleine dat het een spelletje is en komt het weer even hard terug! Haha! Zal het nog gaan missen denk ik.
Oh zeg over twee weken mag ik misschien naar huis met de kleine. Raaaaaaar!
Liefs
D

ff een foto update...
hier ben ik 22 weken...
vandaag alweer 23 weken trouwens, maar we maken niet iedere week een foto hoor.. zo iedere 2 weken vind ik nu nog vaak zat!

lekker hoor.. zo'n kachel!
denk dat ik hem straks lekker aan ga steken!

Terug
Bovenaan