Forum hoppers - deel 2

Oef Pat, wat zal jij geschrokken zijn zeg! En fijn dat je na wat overredingskracht toch voor een echo kon komen en daar een kloppend hartje zag!!!! En dan dinsdag dus weer, je maakt echt de hele ontwikkeling mee.
Maar kan me zo goed voorstellen dat je hart dan weer in je keel zit en dat je ook als het wel mis is, dat dan wilt weten.... deze zw.schap heb ik ook paar keer bruin verlies gehad met 1 of 2 keer ook wat helder bloed en Junior is toch echt blijven zitten... hoop dat jij over een week of 27 met net zo'n pokkel op de bank zit .

@Petra, succes met de verhuizing. Na alle voorbereiding ben je er nu ook wel aan toe lijkt me. Kan je weer gaan opruimen/ inruimen ipv alleen maar zooi ruimen en zooi maken.... we horen het wel als je weer in het land der levenden aangeland bent.

@Carina, hoe was de echo????

@verder, eh eh eh sorry niet alles helder op het moment.

Hier gaat het nu echt vlot. Groene muur zit erin, alle andere muren zijn weer even opgefrist met een laagje neutraal, commode is aan de bovenkant licht opgeschuurd en alweer gelakt, kastje boven commode is geschuurd bij mijn mams en komt vandaag in de grondverf. Gordijntjes hangen, wiegbekleding heb ik gestreken en het eerste babywasje draait nu.... morgen moet de kledingroede weer opgehangen worden en dit weekend ga ik de commode uitsoppen en de eerste dingen er weer netjes inleggen, wiegje bekleden.... geurzakje in de kamer mikken om de verflucht zo snel mogelijk weg te krijgen en dus verder hopen op veel mooi weer, zodat de ramen de hele dag open kunnen staan.

Nu die babykamer loopt.... bezig met de geboortekaartjes maar (oh errug 35 weken zwanger en dat moet nog.... gelukkig hebben we inmiddels 'connecties' bij de drukker en hoeven we niks uit te zoeken, dus is zo geregeld).

groetjes,
Marije

hoi hoi!

nou daar kwam ik dan vanmorgen op tijd uit mijn bed. een flinken wandeling gemaakt met de hondjes, boodschappen gedaan en een wasje opgehangen.
ben in ieder geval goed bezig geweest.. en dan maar hopen dat de kleine wat meer van zich zou laten zien!

en we hadden geluk. onze gup was ook al een stukje hoger gaan spartelen, dus kon ze veel beter kijken!

het hartje werkte naar behoren en ook de kleine hersenen kon ze nu goed bekijken.
het vocht bij de niertjes (wat bij een bepaald geslacht het meeste voorkomt) was nu eigenlijk zo goed als weg. dus ze zei al dat we konden googlen wat we wilden, maar het absoluut geen zekerheid zou geven. omdat het maar een momentopname is geweest.

verder bleek onze kleine toch weer een behoorlijk voetje te hebben. ik heb er even naar gevraagd omdat het bij de 12 weken echo zo opviel. dus onze kleine zal niet snel omwaaien! hahaha

verder hebben we het gezichtje goed kunnen bekijken vandaag.. en moet zeggen dat dat me beter bevalt dan die ingewanden hoor!
een leuk mopsneusje was te zien en dat hebben we ook op de foto!
ik hoop dat jullie het een beetje kunnen zien, heb weer een foto van de echo moeten maken omdat de scanner nog steeds niet werkt.

hier is onze gup! 20 weken en 6 dagen oud!

@ marije.. goed bezig emt het kamertje joh! ik merk dat ik op het moment weinig met het huis bezig ben. vriendlief is daar gelukkig wel druk mee. die doet zijn best snel de badkamer af te hebben! wat issie toch geweldig! (moet ik hem straks toch nog maar even vertellen!)

@ patricia.. wat een schrik weer zeg, maar gelukkig is alles goed.
ennuh.. gewoon bellen hoor, als je je onzeker voelt! heb ik ook gedaan!

@ petra... succes met de verhuizing! en hopelijk tot snel weer!
ik zal aan je denken als ik lekker met mijn kont in luxemburg zit komende week!
ik denk dat we alletwee heel wat terug te lezen hebben!

tot morgen weer!
groetjes

hallo!
enerverende dagen dus weer voor iedereen!

@ pat; wat een opluchting dat alles goed was. kan me voorstellen dat je iedere keer weer je hart in je keel hebt. hoe ver ben je nu? ik hoop dat je snel over die grens heen bent en wat geruster kunt zijn!

@ dattig; 4 november! jeetje dat gaat opschieten zeg! aan de ene kant heerlijk en aan de andere kant heel maf dat je nu precies weet wanneer jullie kindje geboren gaat worden! spannend hoor! dan ben je de eerste van ons!! (tenzij die van ons ineens heeeeel ongeduldig worden :) )

@ carina; wat een schattig kindje zeg! met grote voeten dus!! :)

@ petra; jij leest dit niet meer, maar ik zal aan je denken als je aan het verhuizen bent. heerlijk, na het weekend ben je lekker klaar en kun je je op andere dingen gaan richten! en uitrusten denk ik zo!

@ marije; zo jij schiet op ineens zeg!! hoe bedoel je nesteldrang haha! ik ga volgende week beginnen met kleertjes enzo wassen. heb je nog tips? ik heb eens ergens gelezen dat je geen wasverzachter moet gebruiken.... is dat zo? en wat denk je van het wassen van een nieuwe voetenzak voor in de maxi cosi? is dat nodig?

@ de rest die ik vergeet...sorry! :)

ik ben vandaag heerlijk met een vriendin op pad geweest en heb nog wat knutselspulletjes voor de baby gekocht, kan ik weer aan de naai haha! verder ben ik naar een borstvoedingsbijeenkomst geweest. was erg eh...speciaal. maar goed, ik heb er wel wat nuttige info uit kunnen halen. verder ben ik moe en dik. haha! ik kan bijna niet geloven dat het nog maar zo kort is en dat ik me eigenlijk zo goed voel. heerlijk! morgen moet ik in gala, ik ben erg benieuwd! en vanaf dit weekend is m'n vriend weer gewoon thuis joepie!! kijk er helemaal naar uit!

nou ik ga slapen, tot later maar weer!
sabine

@Carina, wat is die moooooiiii  Blijf het zo leuk vinden die echo's en dan te beseffen dat die kindjes over een paar maand in een wiegje/bedje liggen te slapen, mmmm.
En die van jullie lijkt op die van ons... ook 2 keer nodig om alles te laten zien, ook grote voeten... benieuwd of het dan ook 2 van hetzelfde geslacht zijn haha, maar dat duurt nog eventjes voor we dat met zekerheid weten natuurlijk!

@Sabine, ja erg he, ik heb echt enorm last van nesteldrang ineens. Gister hydrofiel luiers gewassen en die heb ik vanmorgen al staan strijken. En dat strijken is dus echt mijn anti-hobby! Maar vond het ineens leuk haha. Die hydrofiel luiers liggen dus al op een net stapeltje klaar. Als de kleine er is strijk ik alleen nog maar een paar voor onder het hoofdje in bedje en wagen... ziet er wel zo netjes uit en lijkt me ook wel zo prettig slapen zonder kreukels erin.

Wij gebruiken eigenlijk nooit wasverzachter, dus ook de babyspullen gaan zonder wasverzachter en gewoon met ons eigen wasmiddel. Wasverzachter wordt idd afgeraden, met name omdat kindjes nog weleens allergisch willen reageren.... maar daar ben je dan ook snel genoeg achter en kan je er alsnog mee stoppen natuurlijk. Zelf vind ik het dus niet echt nodig om te gebruiken.... mocht de kleine dan wel ergens op reageren op de huid dan is het hoogstwaarschijnlijk het wasmiddel, maar hier kan ik zelf tegen en de jongste ook die nogal gevoelig is, dus komt vast goed.

En nieuwe voetenzak van de cosi heb ik niet gewassen hoor... heb hem helemaal opengeritst opgehangen om lekker te laten luchten. Daar liggen ze met kleertjes en al in en is niet iets wat door allerlei handen is gegaan in de winkel.... toen ik eentje geleend had heb ik die wel even gewassen voor ik hem terug gaf (maar nu hebben we dus een eigen).

Voor het weekend staan hier de kleertjes op de planning om te wassen en te strijken en weg te bergen.... heb er weer helemaal zin in (en na strijken is ook wassen normaliter  een anti-hobby ).

groetjes,
Marije

hoi hoi!

@ sabine.. je knutselt wat af zeg! wat ga je nu maken?

@ marije.. ik ben erg benieuwd of de grote voeten wat met het geslacht te maken kunnen hebben... mijn zus had gehoord dat dat bij een jongetje hoort, maar ja, of ik dat serieus moet nemen???
we zullen nog ff geduld moeten hebben!

gisteren zij bij ons de kranen van de badkamer aangesloten. wat bleek toen.. hebben ze tijdens het anleggen van de leidingen, deze verkeerd om aangesloten. dus als je warm water kiest, krijg je koud. en andersom.
domme fout van de loodgieter dus!
gelukkig moeten ze dat zelf repareren, maar het nadeel is weer dat de gang net dicht zat en netjes dichtgesmeerd (klaar voor de spuiter!) en dat nu dat plafond er dus helemaal uit moet!
vanmiddag komt de loodgieter kijken hoe of wat. grrrr.. was zo blij dat het binnen nu en 2 weken beneden ook de gang af zou zijn! nu is het weer afwachten!

ik ga de steeds mooier wordende badkamer een beetje opruimen en poetsen, en zorgen dat we dit weekend het huis netjes achterlaten.
want we willen volgende week natuurlijk niet in een rommel thuiskomen!

groetjes!

hoi, even zeuren en misschien kennen jullie het wel; ik voel me zo beroerd! het lijkt wel of m'n darmen en maag van streek zijn (want ben steeds misselijk en er is veel gerommel in m'n buik), en de baby is zo druk en schopt echt hard tegen die pijnlijke darmen en maag aan. eigenlijk doet alles waar ie tegenaan schopt een beetje pijn. het kan toch niet van de ene op de andere dag beurs zijn allemaal? misschien is het gewoon een griepje ofzo. heb ook af en toe harde buiken, maar dat kan ook met het indalen enzo te maken hebben he? tis stom, iedereen voelt zich wel eens niet zo lekker, maar je gaat je nu toch sneller zorgen maken he. maandag gelukkig naar de vk.
vandaag maar even rustigaan doen.

lekker hoor marije dat het zo opschiet! hihi ik heb ook een hekel aan strijken (doe ik dus echt alleen als het echt heel heel erg nodig is), maar ik kijk er ook helemaal naar uit om de babyspulletjes te gaan doen! ga ik begin van de week doen jippie! wat gaat het opschieten he! nog een week of 5 te gaan!

carina wanneer gaan jullie weg? veel plezier he! balen van de wateraansluiting zeg. wat een stomme fout.

meiden geniet van het prachtige weer!
sabine

hoi hoi

je mag hier lekker zeuren hoor sabine! dan weet ik wat me allemaal nog te wachten staat! hahaha

het was zeker een stomme fout van de loodgieter. ik baal er al van dat het plafond in de gang er weer uit moet, maar nu zei mark dat die aansluiting naar boven toe ook best in de kamer boven het plafond kan lopen....
dan zou het betekenen dat ook in de woonkamer er een gedeelte plafond uit moet!
ik hoop nu dus dat het bij de gang mag blijven zeg! moet er niet aan denken!

we vertrekken morgenochtend naar veldhoven en maandagochtend richting luxemburg.
misschien ben ik morgenavond nog even online bij mijn schoonouders...
en anders... tot volgende week!

groetjes Carina

hoi,
allemaal aan het genieten van het mooie weer?
ik ben donderdag weer naar zh geweest voor controle en bloeddruk was 140/80.
ik ben erg opgelucht,we mogen over twee week weer terugkomen. mijn verlof is nu officieel ingegaan.dus nog 6 week ...........erg spannend!
gaan jullie ook borstvoeding geven,ik ga het wel proberen. donderdag hebben we een voorlichting hierover.
oja over de kleertjes strijken,normaal is het ook niet mijn hobby,maar om deze kleertjes te strijken vind ik geen ramp. had er zelfs plezier in.hihihihi
iedereen een goed weekend hoor.
x jose.

Terug
Bovenaan