Forum hoppers - deel 2

hoi!
ff kort want moet echt even m'n ogen dichtdoen, ben moeoeoe
marije ik heb misschien een tip voor je qua letters op je slinger; je hebt van die 'fluweelachtige' kant en klare letters in allerlei kleurtjes, net als van die appeltjes die je vroeger op je kapotte knie van je broek kreeg... die letters kun je op de slinger strijken! zo is het op die van ons ook! en je zou ze zelf kunnen knippen van vilt bijvoorbeeld.

@ Carina Gave foto zeg. Je ziet het best wel goed zo vind ik. Mijn buik die wordt nu echt groot pfff. Ik zal zsm een foto sturen. Ik zal er dit weekend even eentje laten maken door mn vent haha. Of door mijn kids want die maken ook altijd wel goede foto's op de een of andere manier.

Vandaag weer op controle geweest. Gisteren naar de gyn (wat een eikel) en vandaag naar de vk en dat was een leuk mens. De baby doet het goed en is inmiddels weer omgedraaid dus niet meer in stuit. Ik dacht het al gevoeld te hebben want het was echt weer kermis in mijn buik geweest de dagen ervoor. En toen kreeg ik een enorme trap in mijn blaas waar ik door in elkaar kromp en ik vermoed dat hij/zij toen een soort duikeling heeft gemaakt en is omgedraaid.

@ marije, slinger al af? haha. Gedoe he als je aan iets begint wat toch wel veel werk is ineens.

@ dattig, ben je je al mentaal aan het voorbereiden op de komst van je kindje. Het duurt nu niet lang meer he. Spannend hoor.

@ S, gaat het een beetje allemaal? Ik heb niet alles goed kunnen lezen van iedereen vandaag haha sorry daarvoor. Ik ben best wel moe en ben nog steeds te druk bezig voor mijn toestand eigenlijk pff. Maar goed, de beeb doet het goed bij de controles en is zeer beweeglijk ook dus dat gaat prima.

Nou ik ga mn bed in. Morgen weekend maar er staat nog veel op het programma. De slaapkamer moet nu echt af dit weekend anders kan de baby niet slapen ......grrrr.

Oke tot heeeel snel weer allemaal.

jaaaaa de slinger is klaar!!!!!!!
En hangt nu even in de kamer ook nog haha. Moest natuurlijk passen of ik er echt wel was met het aantal vlaggetjes en gelukkig gelukkig.... was namelijk ook door de stof heen .

@Sabine: das idd nog wel een idee van die opstrijkletters.
Moest maar eens even gaan kijken of ik iets kan vinden wat er bij past qua kleur.

groetjes,
Marije

ps sorry weer voor dit non nieuws hoor haha, maar ja moet het wel kwijt natuurlijk.

goedemorgen!!!
nog iemand wakker?
heb het gevoel dat het midden in de nacht is maar is al kwart over 7 dus valt wel mee. wilde uitslapen maar dat is mooi mislukt!
wat is het nog donker!
ik heb trouwens een beetje menstruatiepijn...leuk! haha! kontje voel ik ook lager in mn buik dus hij zal wel weer wat aan het indalen zijn!
tot later!

nee toen was ik gelukkig nog niet beneden.
Wel weer meerdere keren wakker geweest, dus vanmorgen toen de kids wakker waren is manlief met ze naar beneden gegaan en ben ik blijven liggen tot een half uur geleden . En ben er alleen maar uit gegaan omdat ik gewoon niet meer kon liggen, alles deed pijn... en het allerergste... voel me nog steeds moe!

Wel lachen... gister had ik die slinger dus opgehangen om te proberen en die hadden we er nog niet afgehaald. Hoorde ik nog net toen de oudste beneden de deur open deed zeggen: oh kijk de slingers hangen al, onze baby komt er aan!!!!  Hij is er zo mee bezig en wij maar zeggen dat het wel kan duren tot we sinterklaas vieren.... en dat dat nog na sint maarten is.... maar tijd is en blijft een moeilijk begrip.

Dat menstruatie achtige gevoel.... herkenbaar! Heb ik de vorige 2x dus helemaal niet gehad he, maar nu al sinds een week vrij vaak. Afgelopen week lag ik een keer in bad en leek het zelfs iets in kracht toe te nemen, maar gelukkig was het na een tijdje ook over, want ik was 'bang' dat Junior toch echt zou komen terwijl opa&oma (mijn ouders)  in Afrika zaten. Die stappen morgenmiddag daar weer op het vliegveld, dus Junior heeft sowieso nog 2 dagen 'reisverbod' .

Voel Junior trouwens nog niet lager liggen in mijn buik, al heb ik wel zoiets 'dat gevoel moet toch in elk geval betekenen dat er iets gebeurt?!?!?   Ben benieuwd dinsdag bij de controle of hij/zij toch ingedaald is!

groetjes,
Marije

goedemorgen meiden,

Het is voor mijn gevoel heel vroeg maar dat is helemaal niet zo. Ik voel me lekker lui vanmorgen. De kinderen sliepen uit (we hebben rolluiken om het lekker donker te maken op zijn tijd) en was ik als eerste in mn uppie beneden. Das ook wel eens heeeeerlijk. Maar nu is iedereen wakker inmiddels en gaan we zo maar eens eten. Ik heb niet zo goed geslapen overigens, ik word totaal gek elke nacht van het gedraai. En sinds we samen wonen hebben we een kleiner bed (uit ruimtegebrek) en dat ben ik totaal niet meer gewend pffffffffff. Dus draaien we regelmatig tegen elkaar aan, fijn! Het enige leuke is dat het wel een nieuw en mooi bed is haha....maar klein en dat merk ik met buik nu erg goed. Mja, over een paar weken is die buik weg en is het vast erg knus

Fijn dat die slinger af is Marije haha, net op tijd misschien? Wie weet komt junior wat eerder he haha. Ik had ook vandeweek een menstruatieachtige pijn maar bij mij moet ie echt nog ff blijven zitten hoor, dat zou niet goed zijn om op dit moment al er uit te komen. Er is wel weer veel beweging in mn buik geweest vannacht en ik hoop maar dat het kopje nog beneden ligt. Volgens mij wel want ik voelde dacht ik de billetjes bovenaan hihi.

Nou meiden ik ga even voor het ontbijt zorgen, het is de hoogste tijd. tot laterssssssssss

hoi meiden!

even een mijlpaaltje melden...
vannacht (we waren op stap geweest) heeft mark ovor het eerst de baby voelen bewegen!!!
hij had al wel eerder de baby gevoeld in mijn buik, maar toen bewoog het niet, was het een verharding ten op zichte van de rest van mijn buik.
nu voelde hij het dal ook echt draaien.
je had zijn gezicht moeten zien!!!

ik kom vanavond even lezen....
groetjes

@Carina, wat fijn dat hij jullie uk heeft voelen bewegen!!!! En ik had graag die blik in zijn ogen willen zien hihi. De eerste keer blijft gewoon super speciaal... het wordt voor de as papa ook steeds echter en echter op die manier.

@Petra, dat zou ik nu ook niet moeten hebben een smaller bed. Liever nog een half metertje erbij . Dan kan ik tenminste rustig heen en weer draaien zonder mezelf de hele tijd te 'verleggen' en manlief te storen hihi. Tis wat aardig hoogzwanger aan het raken en dan een smaller bed. Ach die zwangere status raak je weer kwijt, tis de bedoeling dat jullie het bed nog lang samen delen en dat komt vast goed.

@Sabine, beetje late reactie, maar hier zowel een draagdoek als een draagzak. En straks zelfs nog even 2 draagzakken, we mogen namelijk ook nog een babybjorn lenen. Die is dan vooral voor manlief, zelf red ik me met de zak en doek die we hebben.

De draagzak die we hebben is zo eentje van Premaxx, weet niet of je die kent, ik noem het altijd maar een banaan. Kunnen ze direct na de geboorte in, lekker weer in die foetus houding terug. Vooral de jongste vond dat heerlijk tijdens een wandeling en sliep al zo'n beetje als hij dat ding rook. In de fase rechtop zittend heb ik die in het begin niet gebruikt, dan had ik draagdoeken. Zijn 2 losse kokers, waarbij een kindje net zo zit als een babybjorn, maar het gewicht voor de drager beter verdeeld kan worden over de schouders. Is een alternatief op zo'n hele lange doek.

Die banaan heb ik trouwens nog gebruikt toen hij bijna 2 was! Dan kunnen ze daarin op de heup zitten, ideaal.

Je hebt daar trouwens ook eentje van van Minimonkey (www.minimonkey.nl). Is volgens mij hetzelfde principe, weet niet of die anders is in draagcomfort of niet...

Op mijn 'verlanglijstje' dan wel zelfmaaklijstje staat ook nog een mei tai. Dat kan ook vanaf de geboorte, maar lijkt me vooral voor iets groter ideaal. Kan je je kleine mee op de buik, maar ook op de rug dragen. Maar die kan ik misschien ook nog lenen van een vriendin.... ik vind dragen wel erg makkelijk in sommige gevallen. De jongste was lang zo zwaar niet als de oudste, dus die kon ook langer gedragen worden. Je hebt toch nog je handen vrij.... denk dat ik Junior ook regelmatig zal dragen richting school al moet ik nog maar kijken hoe dat bevalt hoor met nog 2 heren die mee sjouwen.

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan