@Carina, wat fijn dat hij jullie uk heeft voelen bewegen!!!! En ik had graag die blik in zijn ogen willen zien hihi. De eerste keer blijft gewoon super speciaal... het wordt voor de as papa ook steeds echter en echter op die manier.
@Petra, dat zou ik nu ook niet moeten hebben een smaller bed. Liever nog een half metertje erbij . Dan kan ik tenminste rustig heen en weer draaien zonder mezelf de hele tijd te 'verleggen' en manlief te storen hihi. Tis wat aardig hoogzwanger aan het raken en dan een smaller bed. Ach die zwangere status raak je weer kwijt, tis de bedoeling dat jullie het bed nog lang samen delen en dat komt vast goed.
@Sabine, beetje late reactie, maar hier zowel een draagdoek als een draagzak. En straks zelfs nog even 2 draagzakken, we mogen namelijk ook nog een babybjorn lenen. Die is dan vooral voor manlief, zelf red ik me met de zak en doek die we hebben.
De draagzak die we hebben is zo eentje van Premaxx, weet niet of je die kent, ik noem het altijd maar een banaan. Kunnen ze direct na de geboorte in, lekker weer in die foetus houding terug. Vooral de jongste vond dat heerlijk tijdens een wandeling en sliep al zo'n beetje als hij dat ding rook. In de fase rechtop zittend heb ik die in het begin niet gebruikt, dan had ik draagdoeken. Zijn 2 losse kokers, waarbij een kindje net zo zit als een babybjorn, maar het gewicht voor de drager beter verdeeld kan worden over de schouders. Is een alternatief op zo'n hele lange doek.
Die banaan heb ik trouwens nog gebruikt toen hij bijna 2 was! Dan kunnen ze daarin op de heup zitten, ideaal.
Je hebt daar trouwens ook eentje van van Minimonkey (www.minimonkey.nl). Is volgens mij hetzelfde principe, weet niet of die anders is in draagcomfort of niet...
Op mijn 'verlanglijstje' dan wel zelfmaaklijstje staat ook nog een mei tai. Dat kan ook vanaf de geboorte, maar lijkt me vooral voor iets groter ideaal. Kan je je kleine mee op de buik, maar ook op de rug dragen. Maar die kan ik misschien ook nog lenen van een vriendin.... ik vind dragen wel erg makkelijk in sommige gevallen. De jongste was lang zo zwaar niet als de oudste, dus die kon ook langer gedragen worden. Je hebt toch nog je handen vrij.... denk dat ik Junior ook regelmatig zal dragen richting school al moet ik nog maar kijken hoe dat bevalt hoor met nog 2 heren die mee sjouwen.
groetjes,
Marije