Forum hoppers - deel 2

Hey meiden,

Even een vlugge korte vraag. Waar kan ik een badstandaard voor op een ligbad krijgen? Ik heb ze gezien bij babywalz maar die zijn nogal prijzig. De hema zag ik alleen staande en geen eentje voor op een ligbad. Iemand een idee? Ik heb al gekeken op internet bij de babyzaken die me te binnen schoten zoals de superstore ben babydump maar nergens een standaard voor op een ligbad. Help.

tot laterssssssss

heb ze nog nooit gewoon in de winkel gezien eigenlijk.....
Ken ze alleen van Babywalz, maar die zijn idd behoorlijk aan de prijs . Is volgens mij een niet NL'se oplossing net als die vierkante aankleedkussens die je dus ook veel in het buitenland ziet.

Misschien dat je een gezocht oproepje op MP kan zetten en dan met een foto van Babywalz site erbij. Er zou maar toevallig iemand in je buurt zitten met zo'n ding in de aanbieding!

Hoi meiden,

Vraagje, jullie zijn inmiddels ervaren zwanger (ik kan het me nl. van mijn vorige zwangerschappen niet herinneren). Ik ben nu 12.5 week zwanger en sinds een paar dagen voel ik mijn baarmoeder zo duidelijk zitten. Zij doet geen pijn of zo, maar ik voel dat ding gewoon zo duidelijk onderin mijn buik zitten. Herkennen jullie dit van een paar maanden geleden? Ik schiet nl. gelijk weer in de stress en denk dat het foute boel is en dat ik haar daarom zo duidelijk voel, dat er binnenin al wat aan de hand is. Kan natuurlijk ook een groeistuip zijn, maar dat is nog zo vroeg denk ik dan.

groetjes, keesje

Hoi petra,

Effe snel een berichtje, lig namelijk niet helemaal lekker op de bank....Beetje grieperig denk ik.

Maar volgens mij heb ik ze laatst bij prenatal in breda gezien.

Zag daar een bad te staan en die had er zo"n standaard op staan.
Misschien kun je daar eens informeren....

Ga weer snel onder de dekens.
Spreek jullie snel weer meiden.

Veel liefs wanda

goedemorgen allemaal!

keesje ik voelde mijn baarmoeder rond die tijd ook heel duidelijk zitten. echt een soort hard balletje in m'n onderbuik. anderen konden het ook heel goed voelen, het pastte precies in m'n handpalm, heel gek gevoel. zelfs de vk zei een keertje "wat leuk!!!" omdat ze 'm zo goed voelde. ik zou me geen zorgen maken, maar als je dat toch doet, dan even je vk bellen, dan weet je het echt zeker!

wanda ben je weer een beetje opgeknapt? vervelend!

petra ik heb geen idee waar je zo'n standaard kunt halen, nog nooit gezien. zou idd even op marktplaats kijken ofzo...

marije hoe is het? en met je bekkenpijn etc? het gaat nu echt opschieten he! ik denk steeds dat jij al zoveel verder bent, maar het scheelt maar een dag of 5 haha! wij hebben zo'n lange draagdoek besteld, ik vind het zo geweldig! en via marktplaats voor een 10tje een baby bjorn. ook niet verkeerd!! het lijkt me echt heerlijk om die kleine straks zo lekker tegen je aan te dragen!

carina wat gaaf dat je vriend de baby heeft gevoeld! gaaf he! ik moest meteen terugdenken aan hoe het bij ons was, en dat was ook zo geweldig en genieten!

dattig nog eventjes!!! hoe laat gaat het eigenlijk gebeuren? kunnen we voor je duimen!

hier gaat het goed, veel harde buiken en menstruatiegevoel. ik ben zo benieuwd of dat het indalen is of een teken dat het niet zo lang meer gaat duren. morgen naar de vk, ben benieuwd wat zij zegt. voelen jullie de baby ook zo anders bewegen dan anders? of had ik dat al een keer gevraagd? het wordt echt krap daarbinnen denk ik!
verder zijn alle kleertjes, lakentjes etc gewassen, heeeeerlijk!! zo leuk om te doen! er moet nog een lakentje en een hemeltje genaaid worden, maar toch ben ik er wel echt klaar voor hoor! nog 3 weken te gaan, spannend!!!!

hele rare vraag aan de ervaren moeders; hoe beweegt je kindje eigenlijk tijdens de bevalling? schopt ie dan ook rond in je buik? of voel je dat op dat moment helemaal niet?

een bevriende anesthesist raadde me aan om te checken of er in ons ziekenhuis mogelijkheid tot epidurale pijnbestrijding bestaat. gewoon voor de zekerheid, voor als het te lang duurt of te zwaar wordt. hoe is dat bij jullie? ik ga het wel even navragen, en ik heb me erin ingelezen zojuist, dan weet je tenminste wat je mogelijkheiden zijn en wat je er zelf van vindt, maar voor mij is het wel echt alleen in geval van uuuuurenlange ellende en niet te houden pijn. liefst ga ik het zonder proberen.

groetjes!! sabine

Goedemorgen meiden,

Mijn eerste echte dag alleen in mn nieuwe omgeving. Vorige week waren mijn ouders nog een weekje hier in een hotel maar dat is nu klaar. Ik ben moe moe moe niet normaal en ik lag er gisteren voor half 9 al in!! Zou de verhuisstress nu toeslaan? Ik heb ook hele gekke nachten. Veel kramp in mijn heupen....raaaar. Ik kan alleen van zij op zij draaien en mn spieren doen zo'n pijn in mn heupen en dijbeen. Snachts moet ik er echt meerdere keren uit omdat het zoveel pijn doet. Echt balen. Mijn vriend is trouwens helemaal opgeschoven voor me zodat ik gewoon draaien kan haha. Vond ik wel lief vannacht.

@ Wanda, bedankt voor de tip, ik zal even kijken bij prenatal. Gaat het wat beter met je vandaag? Tis niks he zwanger zijn en dan ziek worden bah bah.

@ S, ik had ook een draagdoek bij mijn eerste, ik vond hem zo leuk. Ik heb het alleen nooit helemaal onder de knie gekregen het ding goed te gebruiken. Ik had altijd het gevoel dat mn kind er toch uit ging vallen. En dan zag ik anderen met zo'n ding met het grootste gemak bewegen en rondlopen en ik liep te zuchten en te steunen omdat ik het heel zwaar vond. Ik deed duidelijk iets niet goed haha. Na heel vaak proberen is het me uiteindelijk nog steeds niet gelukt dus toen heb ik hem maar weggegeven. Nu heb ik een draagzak van......weet niet meer haha. Van mn zus gekregen, die kan op de buik en op de rug. Wel handig voor papa misschien ook. We gaan hem uitproberen en dan onze mening over een paar maanden maar eens daarover uitspreken. Wat voor kleur is je draagdoek?

@ Marije, toch maar ziekenhuis las ik dat nu goed? Beetje late reactie sorry. Heb echt een slome start gehad in het nieuwe huis en zo weinig tijd nog steeds. Elke keer moet ik ff tussendoor lezen hoe het er overal voor staat en dan wil ik zoveel zeggen maar dat komt er dan niet van. En gisterenavond bijvoorbeeld kon ik nog net dat berichtje typen over die badstandaard en ben eigenlijk niet lang er na gewoon naar boven gegaan en naar mn bed gegaan haha. Ben echt zo moe savonds.

@ keesje, volgens mij is het volkomen normaal hoor. Ik kan het me herinneren dat ik alles juist zo goed voelde. mijn baarmoeder groeide ook zo ontzettend hard. Bij 8 weken stond ie al net boven mn schaambeen joh. Die liep vooruit op de zwangerschap zei de vk toen. Het is tenslotte niet mn eerste. Ik voelde echt elk dingetje. En zoals je later in je zwangerschap harde buiken krijgt bijvoorbeeld, had ik die gewoon al vanaf het begin en was mn baarmoeder af en toe keihard, hoe klein dan ook. En de groei voel je gewoon joh. Het rekken enzo. En dat ie daar overduidelijk zit voel je ook haha. Ik zou me geen zorgen maken meid. En anders bellen idd dan ben je misschien geruster. Genieten he.

@ Dattig, meid de datum komt rap dichterbij. Ben je het helemaal klaar voor? Het lijkt me zo ontzettend spannend allemaal joh. Ik wil ook wel weten hoelaat het geboren wordt dan kunnen we idd duimen en meevoelen. Ben zooooo benieuwd en we willen ook foto's zien he hihi.

@ Carina, wat gaaf dat ie de baby heeft gevoeld. Super is dat he. Ik vergeet het ook niet meer hoor toen mijn vriend het voor het eerst voelde. Hij bleef heel lang op het randje van het bed zitten om nog meer te kunnen voelen. Hij was ook erg onder de indruk daarvan. Een geweldig moment he.

Meiden ik ga ff aan de slag hier, voor zover me dat lukt maar die was moet echt afgehaald worden en ik moet boven verder. De slaapkamer is nu bijna gereed voor de kleine dus .....werk aan de winkel haha.

Groetjesssssssssss en tot later

Ja zeg inderdaad het komt heel rap dichterbij. Morgen over een week ben ik zeker mamma (kan natuurlijk ook eerder he). Hoe laat? Geen idee, moet me om half acht 's ochtends melden, dat wordt dus de hele dag duimen! Of misschien krijg ik het maandag te horen, dan heb ik een intake om half twee en mag ik weer naar huis (gelukkig). Alles klaar... tsja ik heb niet echt dat gevoel, er is nog zoveel te doen in het huis, maar ja baby-technisch gezien wel hoor. Ik wil alleen zo graag dat in ieder  geval de kamer helemaal af is (nog twee planken en een iniministukje schilderen op de commode).
 Moet ik nu al de flesjes uitkoken trouwens? Of moet mijn echtgenoot (blijft lachen) aan het werk zetten als ik bijna thuis kom? Geen idee! Maar ik word al wel onrustiger moet ik toch toegeven. Oh en de maagzuur (t/m bijna overgeven) is weer terug, dacht dat ik er van af was... haha not!
Petra: ik weet zo zeker dat ik zo'n standaard ergens gezien heb maar weet niet meer of het nu prénatal was of babypark of -dump. Sorry! Op marktplaats staan er iig twee, heb ff gekeken. Heb je een badje erbij, leuk voor je kids in de tuin ofzo...
Wanda: gaat het alweer? Hoop het!
Keesje: klinkt normaal, ik kan me niets herinneren eigenlijk, maar idd bij vragen gewoon maar bellen denk ik zo. Die zorgen snap ik helemaal, hoop dat je tussendoor ook wel kan genieten! Sterkte!
Carina: gaaf he dat je vriend nu mee kan voelen en genieten, heel bijzonder hoor!
Vind het fijn dat jullie zo meeleven. Moet erg lachen om mijn omgeving, als ze me even niet kunnen bereiken denken ze dat ik aan het bevallen ben geslagen, haha! Hoop dat die kleine het nog even uit gaat houden bij/in mij, wil deze week nog echt van alles doen in huis, uiteraard op het gemak, kan helaas niet eens anders.
Fijne dag allemaal,

Liefs
D

hoi meiden!

ik ben niet zo fit vandaag.
ik ben gisteren op visite geweest bij een vriendin en die heeft 2 katten. laat ik daar nou allergisch voor zijn... ik reageer niet altijd op ze, maar gisteren dus wel behoorlijk.
vandaag dus een beetje bijkomen en wat huishoudklusjes doen.

@ petra.. ik ken zo'n standaard niet, maar het lijkt me wel erg handig! als je hem gevonden hebt, laat je het dan weten waar? wij hebben een badje met standaard van die vreidnin gekregen, maar een standaard voor in het grote bad lijkt me ideaal!

@ dattig.. wat gaat het snel he! zo spannend allemaal! nog iets meer dan 1 week en dan weet je hoe jullie kindje eruit ziet.. op wie het lijkt ed.
dat uitkoken lijkt me dat je dat wel een paar dagen van te voren mag doen hoor.
volgensmmijn schoonzuys hoeft ze trouwens niet meer iedere avond de flesjes uit te koken. dat moest ze een paar jaar geleden wel. je moet zs nu schijnbaar alleen nog uitkoken als je ze net gekocht hebt en verder niet meer....

@ keesje. dat harde voelen is normaal hoor! geen zorgen maken daarover!
gaat het verder goed met je? kwaaltjes?

@ de rest.. ben ff vergeten wat er nog meer geschreven is... erg he!

Terug
Bovenaan