Forum hoppers - deel 2

Hoi meiden,

Pfff, wat ik nou heb meegemaakt. Had aan het eind van de middag controle bij vk, dat was ook om te kijken of de baby de vlokkentest had overleefd (0,5% kans dat het mis gaat). Dus bij binnenkomst gelijk luisteren: niets te horen! Hoe de vk ook haar best deed: helemaal niets. Zelfde vk als bij mijn vorige miskraam ,dus helemaal deja vu. Toen ziekenhuis gebeld en ik kon langs komen. In tranen en helemaal overstuur naar het ziekenhuis gereden, ondertusen man gebeld, die moest ook wel even slikken, moest naar de afdeling verloskunde omdat de poli al dicht was. Gelukkig werkte daar iemand die ik ken, dus die kon me wat troosten en mijn hand vasthouden. Gyn komt erbij, uit voorzorg werd het echoscherm al van me weggedraaid, echo erop en: het hartje deed het gewoon!!!!!!!!!!!!! Wat een kind! Het zwaaide ook nog even vrolijk naar me.
Voel me opgelucht en tegelijkertijd ook uitgeput, wat doen die emoties met een mens.

Nou dit was even mijn avontuur voor vandaag.

groetjes, keesje

Ps weet je wat ik nou bedoelde met dat ik mijn baarmoeder voelde: dat ik hem zonder aan te raken gewoon voel als ik op de bank zit, dan voel haar zitten in mijn buik zeg maar. Raar verhaal ik weet het. In de paniek natuurlijk vandaag niet meer over gehad.

oh Keesje wat een 'draak' van een mini heb je in je buik zeg!
Wat moet jij in de stress hebben gezeten toen je eerst geen hartje kon horen en door mocht naar het zhuis, brrrr. Maar wat heerlijk dat jullie kleine het toch nog deed en zelfs de moeite nam om even te zwaaien!
De vlokkentest is dus goed doorgekomen en nu op naar een goede uitslag hiervan. Wanneer mogen jullie die uitslag eigenlijk verwachten?

groetjes,
Marije

Hoi Marije,

Ik heb ook gezegd dat we een hartig woordje met elkaar moeten spreken zodra hij eruit is. Dit soort gedrag accepteer ik niet hoor . Je wilt echt niet weten hoe bang ik was. Zo vreselijk gehuild op weg naar het ziekenhuis, gelukkig maar 5 min. hier vandaan, maar toch. En heel blij dat ze me na "sluitingstijd" nog wilden zien.

De vlokkentest was achteraf gezien wat eng, die gyn. moest 3x keer prikken voor hij goed zat. Volgens hem geen probleem want de 1e 2x prikte hij "slechts" in mijn vet. Uitslag verwachten we uiterlijk halverwege volgende week. Dus nog heel even afwachten.

groetjes, keesje

Nee dat lijkt me idd gedrag dat je direct na de geboorte de kop in moet drukken, want dat kunnen we niet hebben .
Hoop dat de uitslag zo snel mogelijk binnen is en gunstig uitvalt, zal voor jullie duimen.

groetjes,
Marije

hoihoi!
jeetje keesje dat is schrikken zeg!! gelukkig loos alarm! kan me voorstellen dat je nu uitgeput bent, na al die emoties!
dat van die baarmoeder voelen, zal dat niet gewoon een soort harde buik zijn? dat je dat voelt?

petra hoe bevalt het samenwonen eigenlijk? heerlijk zeker om iedere nacht samen te slapen? en om samen thuis in 1 huis thuis te zijn (snapje? haha!)

hier gaat het goed. heb weer een vk bezoek gehad en was 3 kilo aangekomen in 2 weken!!! PFFFF!!! ze zei dat ze dacht dat het vocht is, omdat je dat er echt niet zomaar aan eet... ik denk het ook want heb steeds beetje dikke vingers en 'sa vonds dikke enkels. en m'n broeken zitten echt strakker. ben nu 17 kilo aangekomen in totaal. en jullie?
kindje komt volgens de vk uit op iets van 6,5 pond, toch niet zo heel klein als ze vorige keer dacht dus gelukkig. mooi maatje volgens mij toch? verder moet ik nog steeds blijven rusten per dag, ze zei nu 2 uur per dag!! ik heb me er vorige keer niet zo heel goed aan gehouden. er is zoveel te doen! gelukkig hebik nu wat meer rust in m'n hoofd dus zal het rusten ook makkelijker gaan. m'n vriend was erbij vandaag en hij houdt me echt goed in de gaten nu joh haha, krijg steeds op m'n kop als ik niet ga rusten.
ik voel me de laatste dagen trouwens wel echt heel erg zwanger! kennen jullie dat gevoel? haha klinkt gek, maar goed.

hoop dat het goed gaat met jullie!
en met jouw bekkenpijn marije? gaat dat nog?

groetjes! sabine

hey Sabine, jij dus ook weer voor de check geweest.
Hier tot nog toe 8 kilo aangekomen, best netjes dus. Bij de oudste kwam ik in totaal 10 aan, bij de jongste 18 en nu kom ik vast ook weer rond die 10 uit van bij de oudste (ga er namelijk nog steeds vanuit de 40 week vol te maken).

Hier ook vandaag weer geweest en was allemaal goed. Junior wordt NU op zo'n 7/7,5 pond geschat, dus rond 40 weken zit je dan zeker wel op een pond of 8, maar daar gingen we al die tijd al wel vanuit. Zolang het onder de 9 blijft valt het me allemaal mee, Maar ja hier komen ze blijkbaar gewoon net in een maatje groter ter wereld hihi.

Junior ligt nu wel vrijwel geheel met het koppie in mijn bekken en dat voor een 3e! Wel blij om dat te horen, dan gok ik er op dat hij/zij nu ook wel zo blijft liggen eigenlijk.

Mijn bekken is nu weer wat minder... de vakantie en het dus niet hoeven zeulen was erg fijn, maar nadat ik gister bij de fysio ben geweest is het een stuk minder... het heeft met deze keer dus duidelijk meer kwaad dan goed gedaan en daar baal ik behoorlijk van. Lukt me nu dus echt niet meer om te fietsen en lopen is ook al niet haalbaar voor die afstand en meerdere keren per dag. Ben dus erg blij met mijn eigen kleine autootje, want anders was ik aardig onthand,

Manlief brengt 2x per week en haalt 2x per week (heeft dit gelukkig kunnen regelen op zijn werk) en mijn ouders zijn nu weer in het land en mijn moeder komt volgende week waarschijnlijk elke dag om tussendemiddag voor haar rekening te nemen, Erg prettig die hulp.

Ach ja het is nu af te zien, zo lang is het niet meer, krijg dus hulp zat en verder is het gewoon rustig aan doen en afentoe even verbijten.

Nog maar 2 tot 4 week... al kan het natuurlijk ook zomaar ineens morgen beginnen, maar daar ga ik niet vanuit eigenlijk.

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan