Forum hoppers - deel 2

Hallo,

Nou de laatste loodjes hierro hoor, dat ik nooit echt kwaaltjes heb gehad moet ik nu vergelden ben ik bang. Gisteren na het boodschappen doen kon ik bijna niet naar  huis lopen, hele kleine pasjes en een steken in mijn buik.... Ik was nog even bang dat die kleine had bedacht alvast te komen. Maar goed voor alsnog zit hij/zij nog keurig op de plek. Vandaag voor het eerst echt een off-dag, heb hoofdpijn en helemaal nergens zin in. Haha zeur,zeur,zeur.... nou ja een beetje moeilijk doen mag ik ook wel een keer van mezelf. Ik ga zo beginnen met onze slaapkamer bezoek-vaardig maken en dan duik ik meteen het bed maar weer in denk ik.
Goh als ik dat zo lees van geen hartje horen .... brrrr wat een angst moet je gevoeld hebben! Fijn dat je snel terecht kon in het ziekenhuis en je kleine nog net geen lekker puh deed naar zijn/haar moeder! Hee en straks met je opvoeding... bezorg mij maar werk hoor! Al die kleine draakjes zorgen er toch maar weer voor dat ik kan werken straks!  Nee sorry flauw, wij hebben ook al plannen om die van ons te vertellen dat het schoppen van moeders echt niet kan!

Zo ik ga maar weer naar boven, zucht. Trouwens hebben jullie dat ook (gehad bij de geboorte van de eerste) ik ben soms helemaal nostaligisch als ik bedenk dat ik nóóit meer alleen maar mijn man 'heb', als jullie begrijpen wat ik bedoel. Haha toch die hormonen he!
Liefs
D

Hey meiden,

Alles oke daar aan de andere kant van het beeldscherm? haha...

@ D,   Heftig allemaal ineens he, het einde van de zwangerschap komt zo dichtbij. Je realiseert je vanalles idd. Ik heb dat met de eerste gehad dat ik me besefte dat ik voor altijd een kind heb gewoon. Echt een heel raar iets. Bij de tweede had ik ineens weer een heel nieuw gevoel erbij want ik was bang dat ik nooit zoveel kon houden van de tweede als de eerste en vond het zelfs soms zielig voor de eerste dat ze me moest gaan delen haha...allemaal flauwekul hoor want voor elk nieuw kindje is er een plekje en een compleet ander gevoel, hoe bestaat het eigenlijk he. Voor je man zal het trouwens ook wel zo ongeveer voelen hoor, hij zal nooit meer alleen jou hebben maar gewoon een kind er bij voor de rest van zn leven. Het is echt een heel groot iets maar zo mooi he.

@ S, het samenwonen gaat nu pas een beetje wennen. We hebben eigenlijk een paar dipjes achter de rug want ik had best heimwee en mijn vriend was zo doodmoe van de verhuizing en wekenlang rennen en vliegen en dan na zoveel jaren alleen te hebben gewoond zn huis te moeten delen met een heel gezin was ff te veel van het goeie vorige week. Maar nu gaat het de goede kant op en ik ben heel blij en hij ook. We zijn gisterenavond sinterklaasinkopen gaan doen want er was een verkoopavond voor familie en vrienden. Het was erg gezellig. Ik wilde iets kopen voor de baby maar ik heb geen idee of ie dan al geboren is of nog lekker bij me zit dus toch maar niet gedaan hihi. We zijn nu langzaamaan echt een gezinnetje geworden. De kids wennen langzaam en krijgen wat vriendjes op school en voor de rest is het een megaverandering voor ons allen die je niet in de koude kleren gaat zitten hoor. Maar het zal allemaal wel goedkomen. Ik heb ontzettend veel zin in de baby en de rest hier ook. De kids vinden het erg spannend en mijn vriend die is met de dag trotser aan het worden. Leuk om te zien.
Wel gaaf dat je vriend zo bezorgd om je is he meid? haha...dat is het voordeel als ze eens meegaan naar een vk ofzo he, dan zijn ze nog meer betrokken gelijk. Succes met rusten hihi.

@ Keesje, meid wat een schrik. Gelukkig is alles nog goedgekomen en kan je weer rustig ademhalen. Je ziet het de streken beginnen al in de buik hihi. Kan je inmiddels al echt genieten?

@ Marije, wat gemeen is dat toch he, ga je naar fysio ben je er fysiek slechter af dan eerst pff. Irri en pijnlijk, niet leuk dus. Jammer dat je niet meer kan fietsen he. Ik doe het ook niet meer want de school is nu zo dichtbij dat het de moeite niet is de fietsen uit de schuur te halen joh. Bij mij heeft het dus een andere reden haha. Gelukkig krijg je hulp en heb je een auto he. Ben ik ook nu zooooo blij mee dat mijn autotje lekker voor de deur staat. Ik zou me anders geen raad weten met de boodschappen en bij heel slecht weer hoor. Sterkte met de pijn he. Doe maar zo veel mogelijk op het gemak he want het is niks in die laatste weken als je pijn hebt.

Slapen jullie nog goed trouwens? Ik had vannacht weer een vreselijke nacht met ontzettende krampen in mn bil en dijspieren nou dat is echt een gekke plek om kramp te hebben en erg lastig om dat kwijt te raken ook pfff. Een kussen tussen mn benen maakt het erger dus daar heb ik niets aan helaas.

@ Wanda, al een beetje opgeknapt? Ik hoop het maar.

hoi meiden!

ik kan nu goed merken dat jullie al een stuk verder in de zwangerschap zijn...
ik houdt me bezig met het beginnen aan de babykamer en voor het eerst naar zwangerschapszwemmen te gaan en jullie... jullie mogen al bijna bevallen!

zitten jullie in de beschuit met muisjes.. moet ik hier hele monologen gaan voeren...
jullie moeten niet allemaal tegelijk gaan puffen hoor!

ik heb nog leuk nieuws..
de wieg is af! helemaal bekleed en wel klaar...
het is erg sjiek geworden al zeg ik het zelf. willen jullie al en foto zien? of liever wachten tot hij gevuld is met baby?

@ dattig... wij hebben ook steeds meer het gevoel van: jeetje straks zijn we met zijn 3tjes. en straks moeten we voor een baby zorgen. dat voelt als zo iets groots!
ik denk dat iedereen het wel heeft bij de eerste.
een vriendin van me was net bevallen en de eerste avond lag de baby bij hun op bed en het enige wat ze dacht was: en jij gaat nooit meer weg...

@ petra... het is natuurlijk niet gek dat je af en toe een dipje hebt in het begin. je bent je eigen dingetjes gewend en ineens moet je dat delen. ook voor je vriend lastig, want die krijgt niet alleen jou, maar een heel gezin erbij. en dan ook nog eens zijn eigen kindje straks. (is het voor hem trouwens zijn eerste kindje?)

nou meiden.. laat je lekker verzorgen/ verwennen door jullie mannetjes!
krijg helemaal de kriebels als ik jullie over de laatste loodjes hoor! hahaha

groetjes

hoihoi allemaal!
gezellig toch he, dit forum! :)

marije wat balen dat je slechter uit de fysio bent gekomen nu joh! ik hoop dat het met wat rust snel wat beter zal gaan met je! ook erg jammer van het fietsen :-(

peet ik kan me goed voorstellen dat het een hele verandering is hoor! en dat jullie er allemaal even aan moeten wennen. het is ook niet niks allemaal. wel heel bijzonder dat jullie met z'n allen een gezamenlijk hoogtepunt hebben om naar uit te kijken, de baby!!

dattig, ik ken dat gevoel heeeeelemaal! wij waren pas een paar daagjes samen weg en ik was ook zo nostalgisch als wat haha! nu ook af en toe nog, maar ik heb wel het gevoel dat we onze 'samen tijd' heel fijn hebben 'afgesloten' door die daagjes samen. gaan jullie nog iets doen om het 'af te sluiten"?

carina, jaja, jij moet nog even! maar echt, voor je het weet zit jij er ook zo bij! ik geloofde dat nooit, want het ging mij allemaal veel te traag, maar dat ik nu al officieel mag bevallen is toch ineens wel snel gegaan! oja, laat zien die wieg!! ik ben wel benieuwd!

ik voel me ineens toch zo zwanger! met het aantrekken van m'n schoenen zat ineens m'n buik een beetje in de weg! en het lopen gaat ook ineens lastiger en pijnlijker! gisteravond was ik zooooo moe, ben lekker vroeg gaan slapen en voel me weer topfit. tenminste, ik ga nu wel weer even liggen. m'n moeder heeft vandaag het hemeltje voor ons wiegje afgemaakt en het is zo mooi geworden! Ik ben helemaal verliefd! en m'n moeder ook! haha!

nou volgens mij vergeet ik de helft, maar goed dat komt wel weer.

groetjes!
sabine

Hoi meiden,

het wordt wel spannend hoor, jullie gaan allemaal bijna bevallen. Moet ik me inderdaad straks bij de monologen van Carina voegen, gelukkig zijn het dan geen monologen meer .
Vandaag de controle bij de vk die maandag zo abrupt werd afgebroken. Geloof het of niet: doptone erop en gelijk een hartje. Waar zat ie maandag dan toch? Het is ook niet zo gek dat ik mijn baarmoeder voel zitten: hij zit al bij m'n navel!
Helaas willen ze de datum niet naar voren schuiven; vorige week zei de echo al dat ik verder was dan gedacht en maandag zei de echo 13 weken, maar de vk blijft bij maandag 12.2. Jammer, qua verlof komt die eerdere datum beter uit, loopt het precies af aan het begin van de zomervakantie. En ik ben tot nu toe van het vroege bevallen geweest, dan is een eerder datum ook wel prettig. Maar goed, niets aan te doen. Nu nog een week wachten op de uitslag. Begin er nu echt naar uit te kijken want ik wil graag gaan shoppen voor kleding, want ik pas echt mijn broeken niet en ben nu bezig met verhullende tunieken en knoopsgaten elastiek, omdat ik en nog niet wil zeggen dat ik zwanger ben (vandaar verhullend) en ik geen geld aan broeken uit wil geven voor het geval de uitslag niet goed is. Maar het lijkt me heerlijk zo'n ruimere broek met een hogere of evt. lagere taille.
Heb nog wel een extra echo gescoord, dat is wel lekker.

@ Carina: jij had toch zo'n "doptone" gehuurd? Waar heb je die vandaan en is dat duur? het lijkt me wel leuk om zo af en toe extra te luisteren.

groetjes, keesje

gelukkig Keesje.. dat jij er dan ook nog bent! dan hebben we in ieder geval dialogen te voeren! hahaha

wat betreft die doptone... die heb ik gekocht en niet gehuurd.
bij de kijkshop kun je een angelsound kopen voor geloof ik 40 of 45 euro.
ook zie je ze wel 2de hands op marktplaats staan.
maar bij ons was er geen2de hands  te koop in de regio...

we luisteren ju eigenlijk bijna niet meer, maar ik heb er een week of 6 veel plezier van gehad. nu voel ik onze gup meerdere keren per dag en ook mijn vriend heeft het gevoeld. dus is ook de behoefte minder.
volgens mij is huren dan duurder dan zo eentje kopen. maar misschien is de kwaliteit wel beter van het apparaat wat je kunt huren. al heb ik het idee dat een hartje nou eenmaal een hartje is.

oja.. vordat je er eentje aanschaft of huurt.. bedenk wel dat je zelf het hartje misschien niet altijd gelijk kunt vinden. wat doen je als je een avond het hartje niet vind? raak je in paniek, of kun je het wel relativeren. want het kan best even zoeken zijn hoor.
als je in paniek raakt, zou ik hem niet aanschaffen...

Goedemorgen dames,

Wat een gezellig forum idd zo he. En tja het einde van sommige zwangerschappen is in zicht maar voor jullie gaat dat ook straks ineens een stuk harder hoor meiden. En Pat is er ook nog he...die hobbelt er vast straks ook nog lekker achteraan als ze de gevarenzone een beetje uit is. En wij blijven heus niet weg hoor, dont worry want we willen van jullie ook alles blijven lezen en lekker bljiven kletsen.

Het lijkt idd of ik dan ook al heel snel ga bevallen maar ik heb nog wel eventjes al voelt het soms niet zo. Ik heb nog steeds geen bedje maar......ik moet vertrouwen hebben dat dat goed komt Het bedje staat maar een paar straten verder maar ik zou het toch veel liever opgemaakt en wel naast me klaar hebben staan pffffff. Verder moet ik alle kleertjes nog wassen en strijken en ook moet ik nog naar de winkel voor die #@!@#$standaard voor op het bad haha. En ik heb nog geen box klaarstaan, die komt hopelijk snel deze kant op want die staat nog bij mijn zus. De dekentjes voor in het bedje moeten nog worden aangeschaft...we zijn gewoon superlaat met alles, laat staan geboortekaartjes ed!!! Dat heb ik nog niet gedaan en oh ja....een jongensnaam....we zijn er niet uit nog steeds niet. We hadden een leuke naam en nu blijkt dat het buurjongetje zo heet. Nou meiden er is nog zat te doen voor mij (ons) en ik heb die weken nog hard nodig tot de bevallingsdatum haha. De dozen zijn ook nog niet allemaal weg en alles loopt nog niet helemaal soepeltjes in huis en met boodschappen etc. Alles is nogal veranderd. Dus ik hoop maar dat de baby netjes blijft zitten tot vlak aan de uitgerekende datum, duim duim duim.

Ik ga heel gauw wat doen hier want ik krijg straks mijn ouders over de vloer, leuk maar dan ga je toch weer een paar uurtjes zitten niksen terwijl er nog zooooveel moet gebeuren pff.

Iedereen succes met de voorbereidingen en Carina zet die wieg er maar op hoor ik wil hem heel graag zien.
@ S, gisteren kwam mijn schoonfamilie het onderste gedeelte van mijn kast brengen die is wit geschilderd zoals jouw commode, hij is supermooi geworden!! Nu moet het bovenste stuk geschilderd worden en daar gaan ze snel aan beginnen. Ik kan niet wachten tot het af is want het staat heel mooi in de woonkamer vind ik.

Groetjessssssssss en tot later misschien

Terug
Bovenaan