Forum hoppers - deel 2

hoi!
peet wij hebben een matrasje besteld bij een kinderwinkel (soort prenatal), gewoon standaard 40x80 formaat. moesten er wel 'n paar weken op wachten want ze waren nergens op voorraad. weet niet wat voor formaat het wiegje heeft, maar ik zou niet al te lang wachten met iets bestellen, want er gaat dus wel wat tijd overheen. ik weet dat je ook matrasjes op maat kunt laten maken, maar waar??? ff bij een babywinkel vragen.

hee zal marije bezig zijn??!?!?!?? ze heeft al even niet gereageerd...niets voor haar! spannend!!!

aaaaah dattig dinsdag al!! wat geweldig!! jullie laatste weekend samen! ben je nog steeds zo melancholisch? balen dat je geen laptop hebt, want dan moeten wij ook nog een tijdje geduld hebben tot we weten hoe het met je gaat en wat voor kindje je hebt gekregen! kun je je MAN niet even een berichtje hier laten achterlaten voor ons??

ik voel me ook met de dag meer hobbezak joh! ik hoop echt niet dat de baby te laat gaat komen! die lichamelijke beperking vind ik nogal moeilijk om mee om te gaan. ik heb wel bedacht om vanaf komende week (dan is m'n vriend ook weer aan het werk) lekker filmpjes en dvdboxen van tvseries te gaan kijken. dan blijf je tenminste op de bank en heb je wat leuks te bekijken!

carina was je kroket lekker? of heb je er niet aan toegegeven? ik heb deze week de 80 kilo bereikt. pffffffffffff. echt best wel erg! en dat terwijl ik voordat ik ooit zwanger raakte nog nooit boven de 60 was geweest!! na de eerste zwangerschap was ik al wat kilootjes aangekomen en nu al 17 of 18. nouja, ze zeggen allemaal dat het wel weer goed komt, dus daar vertrouwen we dan maar op.

nog leuke weekendplannen?
ik ga een cake bakken denk ik! en relaxen en een beetje schoonmaken en gezellig met m'n vriend zijn. fijn!

fijn weekend jullie!!
sabine

eerst even ter geruststelling: er is hier nog helemaal niks gaande hoor haha. Gewoon wat 'druk'  geweest de afgelopen dagen (hoe druk kan je het eigenlijk hebben hihi).
We lopen dan wel hobbelen hier nog vrolijk rond hoor.... door het bekken heb ik afentoe een echte ganzenpas, elegant . Gelukkig is die buik overduidelijk en niemand die het dus raar vindt als je dan zo loopt.

Vandaag ook even weer op de fiets geweest. Eenmaal op de fiets ging het wel aardig, maar het volgende 'probleem' dient zich aan: ik pas eigenlijk niet meer goed tussen zitting en stoeltje van de jongste! Ik moest echt een stukje achterover hangen om te kunnen zitten . Gelukkig voor de oudste heb ik een verlengstuk tussen zijn stoeltje en het frame zodat hij dan niet geplet wordt door mama en baby.

@Carina, wat een leuk wiegje is het geworden zeg!!!! Daar zal jullie uk straks heerlijk in slapen denk ik. Ik word nog elke keer blij als ik naar binnen loop en dat opgemaakte wiegje zie staan!

@Petra, wij hebben het matrasje zelf gemaakt. Bij winkels als Lappenland of op de markt verkopen ze vaak wel materiaal waar dat mee kan (polyether is het geloof ik, of ik zit er zw.schaps dement enorm naast nu... tis ook alweer even geleden dat ik dat zelf heb gedaan haha). Moet je wel even laten adviseren over dikte en stevigheid. Geloof dat voor een wiegje 6 of 8 cm dikte genoeg is en je moet het niet zomaar fijn kunnen drukken.
En de bekleding: je hebt de oude stof nog begrijp ik? Die er dus bij zat?
Die zou je als patroon voor de nieuwe bekleding kunnen gebruiken, want die past natuurlijk. Als die ophoudt bij de rand van de wieg en je wilt een overslaand randje dan is het een kwestie van eerst de oude bekleding namaken (denk je wel met de stof dat je de goede kant zichtbaar wilt hebben in de wieg hihi) en er dan een soort van omslagje aan vast te maken dat over de rand heen valt. Moet volgens mij niet al te moeilijk zijn..... maar als je even een foto hebt van de wieg?? Kunnen we hier misschien nog even met je meedenken .

@Sabine, ja had je tijdje terug vast niet gedacht dat die buik nog groter kon en meer in de weg kon gaan zitten of  wel . Ben in de ochtend altijd wiebeliger in mijn bekken dan later op de dag, dus dan is schoenen aantrekken helemaal een kunst, als ik ze aanheb trek ik ze gewoon niet meer uit als ik nog naar school moet ofzo, errug!
Klinkt goed trouwens dat bankhangen met dvd-boxen. Zal eens kijken of ik de jongens tot de bevalling ergens kan 'stallen' kom ik erbij hangen.

@Dattig, ja het is nu echt nog maar even he.... dan ben je dus 'gewoon' mama en papa van jullie kleine uk. En dat gevoel dat dat er nu pas inkicked... had ik ook toen ik van de oudste zwanger was. Je kinderwens is er, die gaat in vervulling nu, maar hoe dat nu eigenlijk zal zijn?!?!?! Bij de tweede vond ik het al veel concreter al vond ik het ook moeilijk voor te stellen dat er straks 2 kinderen zouden zijn.... en dat heb ik nu weer... zat vanavond even op de bank en ineens: de bevalling kan gewoon elk moment beginnen, je weet niet wanneer die wieg een hummel in zich heeft liggen... voor hetzelfde geld is dat morgen! En dan zijn het er dus 3 haha.
Ben errug benieuwd hoe het allemaal zal gaan dinsdag en hoe het moederschap je straks zal 'overkomen'. Wil je nu vast op het hart drukken: genieten!!!!!!

Gaat het verder goed met iedereen?

groetjes,
Marije

ff snel tussendoor...
reageer vanavond wel op jullie berichten.,..

@ petra
een matrasje bestellen kun je bij een babyzaak, maar dat duurt 4 weken en je bent zat geld kwijt. op de markt verkopen ze ook materiaal voor matrasjes. als je dat dan  zelf op maat snijdt, dan kun je stof eromheen doen en ben je klaar!

Haai,

Ik ook ff tussendoor, ben druk, wanneer niet. Ik heb een babywinkel in het dorp zitten die me misschien kan helpen en er zit ook een campingzaak die grote stukken schuimrubber etc verkoopt...zou dat polyether kunnen zijn? Ik heb er geen verstand van. Mag een baby zomaar overal op liggen? LIjkt me niet toch pfff...de veiligheidseisen zijn zo streng geworden. Ik zou dat wel eens echt willen weten maar ik weet niet waar ik dat moet vragen. MIsschien in die babyzaak? Ik neem het risico niet van het bestellen want 4 weken is te lang. Ik geloof nooit de de baby later komt dan de uitgerekende datum namelijk. Ik heb al de hele tijd het gevoel dat het gewoon eerder komt dus bestellen doe ik maar niet.

@ marije, erg he die schoenen pffffffffffffffffffffffffffff. Ik heb laarzen, heerlijk die rits! Bedankt voor het advies over het naaien, ik heb daar wel iets aan. Ik zal proberen of ik een foto kan maken en ff naar Carina kan mailen.

@ Sab, ik wil ook op de bank hangen met dvd's en dan met mn voeten op een tafeltje of bankje rusten. Lekker een bakje fruit of wat anders lekkers erbij en hangen maar hihi. Wat gaan we als eerste kijken? Een echt vrouwen-huilfilm? Titanic hahaha...

@ Carina, lekker een kroket haha, wil ik ook wel vandaag geloof ik. Tis zaterdag en en ik ga eeeeecht niet koken. Dan maar een lekkere snack.

hoi!
wat een weer!! wel gezellig! lekker knus thuis, heerlijk! zo gek, ik ben vandaag alleen en lag me vanmorgen te bedenken wat ik zou gaan doen. iets ophalen bij een winkel in de buurt en groente kopen. dat was het. en ik vond het heeeeerlijk! haha en dat terwijl ik tot voor kort vaak gewoon lekker de hele dag de hort op ging en met anderen ging afspreken. hoe kun je veranderen he in zo'n korte tijd!!

grappig he, dat gewaggel, ik betrapte me er net zelf ook op. het begint trouwens wel steeds meer te rommelen in m'n buik. ik ben zo benieuwd wat er dan precies gaande is! ik hoop zo dat de baby over een week of 1,5 week komt! heb er zoveel zin in! mensen om me heen beginnen me ook steeds succes te wensen, dat is toch wel echt een teken dat het bijna zover is he! leuk is dat!
we hebben trouwens de matrasbeschermer uit het kraampakket op bed gelegd. ik raakte er helemaal van in de war, ik vond het zo ontzettend spannend ineens!! dit was echt een grotere stap dan bijvoorbeeld het neerzetten van de box ofzoiets haha! kennen jullie dat?

nou succes met jullie bezigheden, hou je wel een beeeetje rustig he!! ik ga zo aan m'n eerste filmpje beginnen denk ik :) gezellig als jullie mee komen kijken!

fijne dag nog he! sabine

hallo!
ruuuuustig hierrrrr!!!
alles goed met jullie?
even een vraagje.... ik voel de baby zo anders en minder heftig! m'n buik gaat nog flink op en neer hoor, maar toch echt anders dan eerst. gisteren had ik nogal wat menstruatiegevoel, dat is sinds vanmorgen weer minder. wat ik me nu afvraag, zal de baby zich ook voorbereiden op de bevalling? meer slapen ofzoiets?
ik heb er zooooo'n zin in!!
groetjes sabine

Jeetjes meiden,

Het wordt hier langzamerhand wel spannend. Ik probeer nou toch wel elke dag even te kijken wie van jullie als eerste een baby krijgt. Ben echt zo nieuwsgierig. Hoe verloopt julie bevalling, hoe gaan jullie kindjes heten.

Met mij gaat het wel. Zit nu toch erg in spanning over de uitslag van de vlokkentest. Vanacht een hele echte droom gehad over dat de uitslag niet goed was. Ik werd echt wakker met een beklemmend gevoel op mijn borst. En ik krijg het ook niet goed uit mijn hoofd. Dan pieker ik heel wat af: waarom droom ik dit? Is dit ter voorbereiding op slecht nieuws? Is het om te verwerken waar ik zo veel aan denk?
Geen idee, we zullen nog een dag of 2-3 (hopelijk niet langer) moeten wachten.

groetjes, keesje

hoi hoi,

Ja dat elke keer even kijken of er al iemand bezig is of bevallen herken ik wel.... terwijl het nog best wel even kan duren allemaal haha.
Gok er toch echt op dat Dattig de eerste is die morgen haar uk al in de armen mag houden. Spannund!!!!! (als ik het later vergeet vast succes en geniet ervan meid!)

@Keesje, kan me heel goed voorstellen dat je nu toch in spanning zit... tis ook niet niks, want wat als he.... Die dromen herken ik van het begin van al mijn zw.schappen en deze keer is voor het eerst dat ik er niet vlak voor de bevalling last van heb. Alles waar ik (onbewust?) bang voor was zat in die dromen en dan werd ik ook compleet naar wakker en soms echt bang. Hoe vaak ik mijn man wel niet wakker heb gemaakt na zo'n droom . Hier wordt in elk geval aan jullie gedacht en net zo hard gehoopt op een goede uitslag!!!!!

@Sabine, dat anders bewegen is hier ook zo hoor! Als het beweegt is het idd goed te zien aan de buitenkant (kan ook bijna niet anders nu die kids zo groot zijn geworden... ze vullen de buik wel goed op hihi) maar het is allemaal wat minder en toch ook wel rustiger. Weet eigenlijk niet of een kleine zich 'spaart' voor de bevalling of dat het gewoon door ruimtegebrek komt....

Hier gaat het wederom zijn gangetje.
Vanmorgen toch nog naar de fysio geweest. Wel getwijfeld na vorige week en zoals ik me de hele week heb gevoeld, maar ze heeft nu vooral ter onstpanning gemasseerd en is verder van het bekken afgebleven. Het gebeurt wel vaker dat op het eind door andere ligging kind en sowieso topzware buik de stand van het bekken dusdanig verandert dat er aan komen meer kwaad dan goed kan.... voor volgende week zien we het wel weer of we dan gaan of niet. Voor nu voelt het wel weer redelijk.... al weet ik wel dat de pijn an sich niet meer weg gaat trekken tot de bevalling (en eerst periode erna?)

Voel me wel een beetje draaierig dus hou me vandaag lekker rustig. Beetje op de bank met wat te drinken en eten bij de hand en verder alleen de hoogstnoodzakelijke dingen (zoals kinderen ophalen van psz en school ed... kan ze moeilijk laten staan he ). Morgen weer naar de VK en dan zien we wel weer hoe de week verder gaat verlopen.... denk wel rustig hihi.

Hoe gaat het verder met iedereen? Petra al op stofjesjacht?

groetjes,
Marije (38+4)

Terug
Bovenaan