Forum hoppers - deel 2

hoihoi!
ja iedere keer weer spannend als ik dit forum open of er al baby's zijn!!
ik denk ook dat dattig de 1e zal zijn! gaaf hoor!! ben je er klaar voor dattig? goed weekend gehad, zo voor het laatst met z'n 2tjes?

goed te horen dat jij de baby dus ook op die manier voelt marije. het is ook zo spannend nu, zo vlak voor het einde!

keesje ik denk dat je dromen te maken hebben met het verwerken van je (onbewuste) angsten. zou niet teveel waarde hechten aan de betekenis ervan. ik ben een expert op het gebied van (enge) dromen en heb inmiddels wel geleerd dat je er niet vanuit moet gaan dat er een 'voorspellende' werking aan zit. gelukkig niet trouwens, want dan zouden er bij mij al ontelbare verschrikkelijke dingen gebeurt moeten zijn. het is vast allemaal goed met je kindje. ik hoop voor je dat die 2 dagen snel voorbij gaan, dan kun je tenminste echt gaan genieten, zonder zorgen!

hoe gaat het met de rest? diana? en jose? en wanda?

ik ben aan de Grote Schoonmaak begonnen.... het idee dat ik straks ineens beval en er dan mensen hier in huis lopen en dat zij dan heel misschien wel denken dat ik niet goed ben in m'n huis schoonmaken...brrrrrrrr!! idioot eigenlijk he. maar goed. is ook wel lekker als alles even lekekr schoon is!

verder ga ik zo nog wat naaien, ik heb gisteren nog een lakentje voor de wieg gemaakt, is zooooo leuk geworden! en ik heb nog wat ideeen voor de rest van ons huis (nieuwe hoezen om de megakussens die we hebben, etc), dus ik ga de rest van de 'wachttijd' wel goed doorkomen! we hebben gisteren nog even ons 'to do-lijstje' doorgekeken en er zijn echt heel weinig hoogstnoodzakelijke dingen over, dus dat is wel een erg fijn idee! alleen die schoonmaak he! en die troep! m'n vriend heeft echt poep in z'n ogen wat dat betreft, dus die kreeg vanmorgen alweer de wind van voren, maar goed, als hij het niet uit zichzelf ziet en doet, dan maar met opdracht van mij. wat een kreng he! haha!!

fijne dag vandaag!!
en dattig, HEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEL SUCCES MORGEN!!! ik wacht in spanning op een berichtje van je!!! geniet ervan he!!!

groetjes sabine

Hey meiden,

Nou de stofjes jacht valt niet mee. Op de markt hier is geen stoffenkraam meer. Ik heb een tip gekregen van iemand die altijd de stoffen van internet haalt maar ja ik kan er geen wijs uit hoor. Wat is nu een goede stof voor een wieg? Ik met 0,0 ervaring op dat gebied vind het echt niet meevallen. Ik zag staan, lakenstof....is dat dan het juiste? Geeeeen idee. Verder heb ik toch maar op internet even een prijsopgave gedaan van een matrasje want ik durf eigenlijk niet zo goed gewoon een stuk schuimrubber in de wieg te doen. Stel dat het niet goed is he pff. Gedoe zeg. Nah ja het zal wel goedkomen. Verder heb ik vanochtend de vk al moeten bellen want ik heb ontzettende buikpijn gehad en daarbij wat bruinige afscheiding, de alarmbellen begonnen gelijk te rinkelen. Ze zegt dat ik het heel rustig aan moet doen en op de bank moet gaan hangen, fijn! kan dus echt niet he maar goed. Als het bruinige rood gaat worden moet ik onmiddelijk weer bellen. Ik hoop maar van niet zeg. Ik moet zo de kids weer naar school gaan brengen en zal dan toch echt aan de strijk moeten. ja ja, alles is gewassen in het weekend. Mijn vriend heeft er geloof ik wel 6 gedraaid en opgehangen etc haha. Doet ie zonder gemok dus dat gaat prima zo.

@ Keesje, ik heb ook al menig enge of zeer levendige droom gehad hoor. Dat hoort bij zwanger zijn joh. Ik duim voor jullie dat de uitslag goed is! Dan kan je het loslaten en gaan genieten hopelijk.

Meiden ik ga er vandoor, schooltijd! tot latersssssssssss

@ Keesje, ik bedoel natuurlijk levensechte! droom en geen levendige haha alhoewel ze wel erg levendig waren ook hihi.

Nou dan ga ik nu echt anders komen de kids zometeen nog te laat.

hee peet, kijk jij een beetje uit?? straks krijg jij nog ineens de 1e baby hier, heel leuk maar liever nog even niet he!! wat zei de vk dat het geweest kon zijn? voorweeen ofzo? die strijk kan best even wachten of er is vast wel iemand die dat voor je kan doen.... anders doe je alleen de allerbelangrijkste dingetjes (die je de 1e dagen nodig hebt), dan kun je daar even rust over creeeren in je hoofd en dan komt de rest later wel.
wat voor buikpijn had je dan? vannacht ofzo?
voorzichtig!!!!!!!!
groetjes sab

Hé Petra, doe niet zo raar.... strijken is zeer zelden echt MOET werk.... dan maar iets gekreukte kleren hoor. Lijkt me nou juist zoiets waarvan ik denk: als ik dan toch moet rusten dan kan dat wel blijven liggen.
Nu WIL ik op het moment wel alles gestreken hebben, maar is echt het eerste wat vervalt als klus/ doe ding. Dus eh graag met de voeten omhoog jij, want hoe nieuwsgierig je ook bent, die beeb mag nog wel een paar weekjes bij mama in de buik blijven lijkt me!

En stofjes... in principe is gewoon een katoentje prima voor wieg bekleding. Lakenkatoen is vaak toch alweer iets dikker en over het algemeen ook gewoon helemaal witte stof. Weet dus niet wat jij wilt met motiefje of broderie etc?

Is er geen lappenland ofzo in de buurt? (www.sikkens.nl of www.lappenland.nl weet niet welke het is, maar Sikkens Lappenland.... of is dat iets van het noorden?)

En Sabine dus druk aan de schoonmaak hihi, wie verwacht je dan als speciale visite  In principe is alle kraamvisite hier wel vaker in huis hihi. Maar ik heb die manie al achter de rug, maar niet voor de visite maar voor mezelf. Ergerde me echt aan alles wat niet helemaal goed schoon was. Mijn man vindt het wel tijd voor de bevalling... hij zag me gister namelijk de verwarming schoonmaken . Het moest niet gekker worden haha.

Overigens valt het mensen wel op, want iedereen die nu nog komt (zijn er niet veel, ben een beetje aan een lichte vorm van kluizenaarsbestaan aan het wennen en dat geheel vrijwillig), maar of dat nou een compliment is weet ik nog niet zo.... denk dat het hier anders blijkbaar nogal een puinbak is . Valt volgens mij ook wel mee hoor, maar er ligt (hoe kan het ook anders met 2 kinderen) altijd wel losse zooi overal en nergens en dat is dus nu allemaal weg en aan kant... dat verschil zie je wel duidelijk.

Heb wel ook hele domme dingen die af zijn hoor.... traktatie voor de oudste ligt al klaar in de vriezer, heb al snoep voor sint maarten in huis (weet niet of dat bekend is bij iedereen?) en er moet minimaal 1 brood in de vriezer liggen etc etc. Ach ja, ieder zijn eigen rare dingen volgens mij op het laatst haha

groetjes,
Marije

hoi meiden!

ff kijken of ik nog weet wat er getypt is hoor!

@ keesje.. nog een paar dagen en dan de uitslag.. spannend! die dromen moet je echt niet serieus nemen hoor! het komt vast allemaal goed!
moet je zelf bellen voor de uitslag? of bellen ze jou?

@ marije.. dus de fysio is nu beter gegaan? gelukkig maar!
jij bent er helemaal klaar voor he! ik merk helemaal geen spanning bij je.. maar ja, je bent dan ook wel ervaringsdeskundige. of is het maar schijn   en stiekem ook wat zenuwachtig?

@ petra.. lakenstof gebruik je voor de lakentjes. voor de wieg gebruik je of een wat dikkere vitragestof (zoals ik) og boderiestof (geloof dat mijn moeder het zo noemt.. met borduurseltjes erop) of volgens mij kan het ook gewoon emt katoen.
wil je met plaatjes erop? of ook effen? misschien kan ik helpen zoeken op het web...

@ sabine... Heerlijk zeg! je lijstje met things to do zo goed als af! en dat poetsen komt vast ook goed hoor!
mijn vriend ziet dat ook niet uit zichzelf, maar in de 5,5 kjaar dat ik hem ken heeft ie wel al heel wat bijgeleerd op poetsegebied.. hahaha dus ik ben net zo'n kreng!!!

ik ben gisteren naar de jongegezinnenbeurs geweest. erg druk trouwens! maat wel leuk. heb wat spulletjes aangeschaft en wat proefmonsters meegenomen. als ik volgend jaar weer ga met mijn zus, dan neem ik echt de kleine niet mee! wat vond ik dat sneu zeg! al die kleine hummeltjes in de wagen... de ene viel bijna om van de slaap, de ander lag te huilen. vond het zo zielig!!!!

vanmorgen heb ik voor het eerst sinds weken weer eens gewerkt. was erg leuk! en vrijdagochtend mag ik weer naar die school. vandaag was het voor groep 6 en vrijdag voor groep 1.. iets heeeeel anders!
maar wat voelde het goed om even niet alleen maar de hondjes om me heen te hebben en het huis met al die klusjes. heb lekker gewerkt emt de kids en ze waren superlief!!

ik ga nu lekker ff bijkomen op de bank (half uurtje hangen!), dan een wasje op hangen en dan eens kijken wat we gaan eten. volgens mij had ik beloofd een pan soep te koken...

@ dattig.. misschien lees je het nog... veel succes morgen! en ik wacht vol spanning af hoe het gegaan is! het eerste hoppertje is dan een feit!

ennuh... petra.. wel rustig aan doen he! jij moet nog ff!

@Carina, ben eigenlijk ook wel erg relaxed.
Ben het ook nog niet zat ofzo ondanks de pijn aan mijn bekken die toch wel zal blijven... vind het gewoon wederom veels te speciaal dat zwanger zijn, nog even 1 met ons kindje etc etc. Mij is weleens verweten een enorm hoog zwanger mutsen gehalte te hebben .
En de bevalling zie ik ook niet eens tegenop. Bij de jongste had ik dat wel enorm, omdat de bevalling van de oudste nou niet bepaald zo ging als verwacht/gehoopt. Maar de bevalling van de jongste was er echt eentje uit het boekje en ik kijk er nu met vertrouwen naar uit. En hoe dan ook: komt er echt wel uit hihi.

Ik had laatst 1x dat ik dacht: mmmmm ik weet dat ik het op het eind echt niet leuk meer ga vinden en ga zeggen dat ik dat noooooooooit meer wil doen.... maar hoe erg die pijn ook alweer was kan ik me niet eens meer voorstellen, dus dat stuk gaat hoe dan ook weer tegenvallen weet ik nu al. Gelukkig is het moment van persen eigenlijk nooit meer ver weg als je gaat roepen dat je het niet meer kan.

Nee ik kijk enorm uit naar ons kleintje en ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig hoe deze bevalling zal verlopen en hoe ons kleintje er nu echt uit zal zien, hoe de grote broers zullen reageren en hoe het leventje zal zijn met 3 kids. In dat opzicht merk ik dat ik er in mijn hoofd wel klaar VOOR ben (niet zozeer klaar MEE ben). Tis goed als het komt, tis goed als het nog even duurt....maar gaat helemaal goed komen.

groetjes,
Marije

hoi!
zo het 1e deel van De Grote Schoonmaak zit erop, wc en badkamer zijn van top tot teen gesopt. dat was het weer even voor vandaag, morgen weer een dag. bizar, het is kwart voor 3 en ik ben zo rustig. normaal heb ik echt geen rust in m'n kont en sinds vorige week vind ik alles prima. dus dat kluizenaarsbestaan waar jij het over hebt marije dat ken ik wel. heerlijk! kreeg een uitnodiging om een filmpje te pakken vandaag, maar die heb ik afgeslagen. haha!

qua stofjes, op internet zit ook www.destoffenkraam.nl, die hebben ook echt van alles! ik heb geen verstand van wat voor stof je waarvoor gebruikt. wij hebben een heel dun lakenstofje met polyester voor de lakentjes, en voor het hemeltje een soort inbetweenstof. verder geen bekleding in het wiegje zelf. oh zal ik eens een foto maken! kunnen jullie ook zien hoe het is geworden!

hebben jullie ook zo'n dorst de hele tijd? zal dat ook te maken hebben met het vocht vasthouden? m'n benen handen polsen en vingers worden echt steeds eerder op de dag al dikker en ik ben deze week volgens mij weer 2 kilo zwaarder geworden. 2 kilo! in 1 week! moet niet gekker worden! nouja, zolang het echt schijnkilo's zijn (zoals de vk ze noemde) dan maak ik me er maar niet te druk om.

lekker carina dat je weer even hebt gewerkt! ga je daar dan komende tijd nog vaker naartoe?

hee marije wel fijn dat je zo relaxed tegenover de bevalling staat. wat is er eigenlijk allemaal gebeurt tijdens je 1e bevalling? of wil je dat liever niet vertellen? (mij maak je in ieder geval niet bang hoor, ik ben zelf ook erg relaxed eigenlijk. behalve nadat we pas de matrasbeschermer hadden neergelegd, toen vond ik het even erg spannend en erg dichtbij komen haha!)

doei ik ga even boodschappen doen!

groetjes sab

Terug
Bovenaan