Forum hoppers - deel 2

lekker he als je gewoon rust in je donder kan hebben en ook kan genieten van op de bank zitten.... dat onrustige is gewoon onplezierig (ben ook blij dat ik dat kwijt ben, had ik een paar week terug wel, toen moest het ook allemaal nu direct dadelijk).

En die bevalling... ja wil ik wel vertellen hoor en een ander moet zich daar ook weinig van aan trekken, want echt elke bevalling is anders, zelfs mijn 2e was heel anders dan bij de oudste.

Ik was toen op een dinsdag uitgerekend en we hadden nog vrolijk kaarten voor de bios gereserveerd voor zaterdag ervoor. Voelde me uitstekend... tot die zaterdag. Voelde me al wat raar en ongemakkelijk, maar geen weeen ofzo. Zei tegen m'n man: laten we dan maar voetbal gaan kijken (EK, Nederland tegen Zweden... ja dat vergeet ik dus niet weer haha). Maar in de loop van de middag/avond kon ik niet meer zitten, staan, liggen, alles deed in eens pijn, vooral mijn buik (maar nog geen weeen) en toen begon ik er enorm bij te spugen en de VK toch maar gebeld.
Was eigenlijk binnen een halfuur bekeken: naar het zhuis. Wat er was??? Dat wisten ze niet maar wel dat het niet klopte. Bleef ook maar spugen en spugen, niet grappig meer.

In het zhuis aan een infuus met vocht geslingerd en wat ik ze achteraf erg kwalijk neem is er toen geen echo gemaakt om te kijken bij de kleine. Hadden ze dat toen wel gedaan hadden ze toen gezien dat ik eigenlijk amper vruchtwater meer had. Nu kwamen ze er maandagochtend achter dat ik geen vliezen meer had!
Ze zouden de vliezen breken en inleiden, maar geen vliezen meer te bekennen. Lag al aan het infuus dus direct weeenopwekkers en antibiotica erbij aan, want gezien het moment dat ik klachten kreeg had ik op maandagochtend waarschijnlijk al een dag of 4/5 gebroken vliezen.
Ik kon nog steeds niks binnenhouden, zelfs geen water, ondanks antibraakmiddelen die door het infuus zijn gemikt/ Toen werd er alsnog een echo gemaakt van de kleine en die bleek praktisch droog te liggen! Je maakt altijd wel wat nieuw aan, maar dat bleef ik dus ook verliezen, dus veel was het niet waar hij in lag.

Rond 9 uur ging het infuus erin en in het begin viel het wel mee (had meer last van dat continu spugen dan van de weeen). Lag helaas wel 'vast' door allerlei apparatuur en natuurlijk infuus, kon geen kant op. Rond een uur of 2 kwam ik toen in een weeenstorm die geduurd heeft tot het moment dat ik persweeen kreeg rond kwart voor 6 en dat was enorm heftig.... ik ben op een gegeven moment ook echt van de wereld geweest, ben hele stukken kwijt, kon niet meer praten en voelde mijn handen en gezicht niet goed meer.... waarschijnlijk stukje hyperventilatie.

Toen ik eenmaal mocht persen ging het heel snel en makkelijk. 20 minuutjes.... oké wel een knip gekregen, want hij lag er niet goed voor en ze hebben pressie op mijn buik uitgevoerd (zuster van 80 kilo met haar volle gewicht meeduwend... kind moest er NU uit) en hij was er.

Hij mocht even bij me liggen, maar toen kwam de kinderarts en hij moest toch mee naar de kinderafdeling, infuus met antibiotica in zijn hoofdje en van alles meer.

Die hele week in het zhuis is me niet echt 'bevallen'. We hoorden weinig tot niks van de kinderartsen, moesten alles eruit trekken, kreeg geen ondersteuning bij de borstvoeding en veel meer van dat soort dingen.

Later hoorde ik het verhaal van een moeder die beetje zelfde had gehad als ik, alleen zij kreeg niet de infectie maar haar kind.... dat ventje heeft nooit leren lopen, omdat de infectie op zijn botten is geslagen. Dat vond ik zo heftig om te horen... het had heel anders af kunnen lopen met onze vent!
Natuurlijk enorm blij dat ik degen was die zo ziek is geweest (ook nog weken na de bevalling) en er niks met hem was, maar alles bij elkaar gaf mij/ons niet het vertrouwen de 2e bevalling thuis te doen.

En zijn bevalling was er echt eentje uit het boekje.... rustige weeen die langzaam heftiger werden, vliezen gebroken met 6 cm, toen in een kwartier naar volledige ontsluiting (wel even heel heftig) en 7 minuten persen later had ik onze 2e zoon op mijn buik. En daar mocht hij blijven en konden we genieten... en hij mocht na alle controles gewoon direct mee naar huis, zo relaxed, heerlijk.... daar gaan we nu weer voor (al weet ik nu als geen ander dat je je niet teveel op iets in moet stellen, want het gaat toch anders)

Nou lang verhaal, helft staat er niet in, maar moet naar school haha.

groetjes,
Marije

pffffff jeetje wat een verhaal! wat een belevenis! hoe kan het nou dat het vruchtwater bijna op was?? was je dat al aan het verliezen en had je dat niet doorgehad? en waar waren je vliezen dan gebleven?? of verschrompelen die dan helemaal? het klinkt wel heel erg heftig zeg. en hoe je in het ziekenhuis bent behandeld vind ik ook heel erg! wat voor infectie was het dan die jij hebt gekregen? is dat zo'n infectie die je kunt krijgen als je te lang met gebroken vliezen loopt? of toch iets anders? wat een 'geluk' dat jij die infectie hebt gehad en niet je zoon. daar moet je toch niet aan denken zeg!
nou, ik ben er aardig van onder de indruk.
wat fijn dat je 2e bevalling zo goed is gegaan.

ik ben toch wel zo benieuwd wat straks ons verhaal zal zijn. ik ben niet bang, niet voor de pijn. meer dat er iets misgaat met het kindje. te weinig zuurstof of zoiets. of dat ie niet in orde blijkt te zijn. maar eigenlijk maak ik me daar zelden druk om, geen zorgen voor de dag van morgen. je weet het toch niet van te voren. ben blij dat we in het ziekenhuis gaan bevallen, dan heb je in ieder geval alle hulp bij de hand mocht het nodig zijn.

nou ik heb net boodschappen gedaan en dat was echt weer meeeeeer dan genoeg. lig nu moe op de bank, even lekker lezen en uitrusten. wat kun je 'achteruit' gaan zeg in een paar dagen tijd!

tot later!
sabine

jeetje wat een bevallingsverhaal!
laten we hopen dat niemand van ons dat mee moet maken zeg!

@ sabine...ik kan wel vaker vervangen en toevallig vrijdagochtend ook weer op diezelfde school.
de directeur belde wel net om me te vragen voor morgen en woensdag, maar ik kan niet omdat ik morgen naar de verloskundige moet. en aangezien ze 1 persoon voor beide dagen willen... zoekt hij nog even verder.
(moet ook niet gelijk teveel van het goede worden he! hahaha)

@ marije.. ik hoop dat ik de laatste weken ook zo relaxed kan zijn als jij bent. maar dat zal wel niet met een eerste...

heb trouwens vanmiddag de voetenzak gekocht voor bij de wandelwagen... tja tegen de tijd dat ons kleintje kan zitten in die wagen is het herfst. dan moet je wel aan de voetenzak he!

voor mij is het nu tijd een grote pan zoep te gaan koken! heerlijk..
en ik moet even kijken hoe het met de houtkachel staat. (heb ik net aangestoken)
groetjes

Dag meiden,

Allereerst Dattig: Heel erg veel succes morgen enne vergeet vooral je fototoestel niet hahaha.

@ Marije: wat een verhaal zeg! wist helemaal niet dat je   ongemerkt vruchtwater kunt verliezen, maar gelukkig toch alles nog goed gekomen.

@Keesje: nog een paar spannende dagen, ik leef met je mee hoor!
Schrijf wel niet elke dag maar lees vaak wel elke dag even mee....

@Petra; doe je het wel even rustig aan he!!! het is nog net wat te vroeg om te moeten bevallen.
Had je de badstandaard nog kunnen vinden btw?

@Carina: Ben pas begin jan. uitgerekend, dus kan nog een hele tijd verhalen wisselen met je over de zwangerschap hahaha, je bent dus niet de enige die nog wat 8er loopt met de rest...
Gaaf wiegje trouwens!

@ Pat; hoe gaat het met je?
Neem aan dat je nog steeds wel eens mee leest hierzo.

@ sabine: Tja, die laatste loodjes die wegen echt heel zwaar he!
Nog even geduld hebben en geniet nog maar even, voordat je het weet is jullie hummeltje er ook al..

Hier gelukkig weer een beetje hersteld van dat akelige griepje, moest zo hoesten dat ik begon te twijfelen of ik geen vruchtwater verloor.
gelukkig was dit niet het geval volgens mijn gyn. gewoon een zwakkere blaas momenteel haha.
Baby ligt nog wel in stuit, maar was nu nog niet zo erg.Ook hoef ik vanaf nu geen inwendige echoos meer te ondergaan JOEPIE!
Wel verwacht ie weer zo"n flinke baby (dochterlief woog maar liefst 9 pondjes)
Krijg volgende week weer een uitgebreide groeiecho, dus ben benieuwd.

Zaterdag ook naar de jonge gezinnenbeurs geweest, en idd carina gewoon te zielig voor die kids. Ik was blij dat die van ons thuis waren.
Wel weer iets te veel gekocht, leek wel een pakezel aan het einde van de dag!

Nou, ga even aan het eten beginnen, hopelijk ben ik niemand vergeten, anders sorry!!

Veel liefs Wanda

hoi,

Waarschijnlijk heb ik een scheur gehad in mijn vliezen waardoor ik dus continu vruchtwater heb verloren, maar niet in dusdanige hoeveelheden dat ik dat gemerkt heb (om het even smakelijk te houden vaak verlies je op het laatst ook al meer afscheiding die dunner is van zichzelf... en tja als je niet beter weet....). Ging vaak naar de wc en als er dan elke keer vruchtwater mee komt merk je er natuurlijk ook niks van.

De infectie is idd doordat de vliezen langdurig gebroken zijn geweest.... het is niet voor niets dat je normaliter toch binnen 24 uur moet bevallen (en tegenwoordig hoor je zelfs 18 uur wel) na het breken van de vliezen en anders over gaat naar het zhuis voor opwekken.

En tja wat er allemaal dan in mijn lijf is gebeurt dat blijft gissen, maar het begon dus met buikklachten en spugen en pas toen ze de vliezen wouden breken zagen ze dus dat er niks meer te breken viel....

Op dat moment zelf werd er heel snel gehandeld, ik hing toch al aan het infuus dus alles was er zo bij geprikt en het was ook echt een beetje: tot dan en dan gaat de snee erin. Gelukkig pakte mijn lijf die opwekkers wel op en ging het voor een 1e en ingeleide bevalling allemaal best vlot.
Tijdens de weeen heb ik me wel druk gemaakt om onze zoon (wat we toen overigens nog niet wisten hihi) helemaal toen zijn hartslag op hol sloeg, maar pas achteraf kwam dus het besef wat er met hem had kunnen gebeuren.... heb het daar ook best wel moeilijk mee gehad, terwijl er uiteindelijk eigenlijk niks gebeurt is en we gelukkig een hele gezonde knul hebben.

En de behandeling en slechte communicatie in het zhuis hebben we toen ook officieel melding van gemaakt en ook VK praktijk heeft nog contact opgenomen over een aantal zaken.
Het scheelt wel: mocht er nu nog zoiets 'wazigs' of raars gebeuren... dan laten wij ons niet zomaar meer wegsturen of in een afwachtende positie duwen.... bij een 1e overkomt je gewoon veel meer ook al ben je normaliter nog zo mondig.

groetjes,
Marije

even een vraagje tussendoor.... af en toe lijkt het of m'n hoofd opzwelt, ik krijg het dan enorm warm en het lijkt of m'n hart heel hard klopt. duurt paar minuutjes en dan gaat het weer weg.... komt dat bij iemand bekend voor? ik vind het maar raar! oja en ik word dan helemaal roze.
gelukkig morgen naar vk, maar wie weet kent iemand van jullie dat ook.
sabine

Hallo,

Nou bedankt allemaal! Ikke ga nog even wat foto's plaatsen en dan .... ja dan krijg ik morgen (of vannacht het kan natuurlijk zomaar) dan een baby. Half acht melden en dan ben ik de derde... dussss.

Oooooooh nou jullie horen het vanzelf wel een keer, geduld!

Hee dames: sterkte en succes allemaal en veel plezier etc etc.
Ik probeer nog even de wieg, echo en de commode te plaatsen, weten jullie ook weer hoe dat er uit ziet!

Sorry staat op zijn kant, poes staat er ook bij!

dit is 17 okt, morgen weten we hoe het er echt uitziet!

en dit is dan de commode (hele oude, van de familie)

Liefs D.

Zo wat is er veel geschreven zeg door iedereen. Ik moest echt wel even de tijd nemen het allemaal te lezen.

@ Marije, wat een bevallingsverhaal. Dat is wel een bijzondere en zware bevalling geweest idd. Als ik ineens ga braken weet ik dat het mis is haha. Gelukkig ging de tweede heel anders he.

Bij mij waren de bevallingen allebei wel zwaar en 2 x een vacuum maar goed de tweede was rottiger dan de eerste dus ik hou mn hart vast voor nummer 3. Het gaat overigens weer goed met me vandaag. Ik doe rustig aan al ligt alles om me heen in een puinhoop want gisterenavond zijn we bezig geweest met onze administratie maar konden het niet afmaken, wat een zooi overal bah bah. En nog strijk maar doe ik stukje bij beetje. En dat is wel nodig natuurlijk voor de baby, ik wil dat alles netjes in de kast ligt.

@Wanda, de enige badstandaard voor op een ligbad vond ik bij babywalz dus dat zal hem dan toch moeten worden. Ben blij dat alles goed met je gaat. Eng he dat hoesten af en toe. Ik heb dat met niezen, dan denk ik straks knapt er iets ofzo haha. Moet er niet aan denken zeg.

@ Carina, lekker even werken he. Dan kan je ook weer even met iets anders bezig zijn dan het huis en de voorbereidingen voor de baby. Ik moet er soms ook echt even uit hoor. Dan ga ik gewoon maar even een stukje rijden naar de winkels ofzo, even mijn gedachten op wat anders. Oh ja die stof voor de wieg heb ik gevonden op de stoffenkraam.nl idd. En iemand gaat me helpen, super! Ik heb toch een matrasje moeten bestellen op internet. duurt ongeveer 2 weken dus dat is te overzien. Als we geluk hebben blijft ons kindje nog een week of 5 zitten dus dan zou het moeten kunnen haha..gedoe zeg.

@ Dattig, meid ik heb je geen geluk meer kunnen wensen gisteren maar doe het gewoon vandaag. Echt superspannend joh. Hopelijk kan je man even wat achterlaten voor ons hier want we zitten natuurlijk met spanning te wachten op nieuws over jullie. Ben zoooo benieuwd wat het wordt en hoe je kindje gaat heten etc etc. Veel geluk alvast!!!

@ S, Mijn hart gaat soms ook erg tekeer gewoon zomaar. Maar heb geen ontplofte kop hahah...wel eens een heel zwaar en warm rechterbeen tot dat weer wegtrekt. Echt gekke dingen allemaal. Nou ja het zal er wel bij horen. Ik begin ook echt steeds meer vocht vast te houden merk ik en dorst heb ik ook wat meer idd. Klinkt wel bekend bij mij iig. Ben benieuwd wat je vk hierover zegt he.

Nou meiden tot latersssssssssss

Terug
Bovenaan