Forum hoppers - deel 2

goeiemorgen drukke hoppers!

wat is iedereen toch eigenlijk nog met vanalles bezig he!
ik ben nu aan het twijfelen of ik eerst het ledikantje af ga schilderen, of toch met de trap ga beginnen. Mark is zo goed bezig geweest door de trapopgang te schlderen.. dat ik dat eigenlijk ook wel af wil maken nu!

vandaag weer naar de verloskundige geweest. baarmoeder komt inmiddels boven mijn navel uit en de kleine groeit dus entjes volgens het boekje.
wat mijn kilo's betreft woog ik daar nu 71 kg. precies 2 kg meer dan 4 weken terug. volgens de verloskundige was dat hele netjes. een pondje per week.

ik blijf mezelf nog wel gewoon thuis ook wegen hoor! iedere vrijdag. want nu heb ik natuurlijk dikkere en dus zwaardere kleding aan dan 4 weken terug... en laarzen ipv schoenen.

@ petra... wat goed dat je iemand gevonden hebt die je kan helpen met het wiegje!
en 2 weken levertijd is goed te doen toch voor een matrasje.. gaat dus helemaal goedkomen!
en wat goed om te lezen dat het beter gaat met je vandaag. neem je wel op tijd je rust he! anders zal ik eens langskomen!!!!!

@ Dattig... misschien ben je op dit moment al wel mama! stoer!!!

@ wanda... wat een geluk dat jij er ook nog een tijdje bent! dacht eigenlijk dat jij ook een december mama was... wanneer in januari verwacht je de kleine?

ik ga mijn moeder nog even bellen en dan kijken wat ik vanmiddag ga schilderen...
groetjes

hallo!
spannend!! dattig heeft nu vast en zeker haar baby!! ik ben zo nieuwsgierig!! moeten echt nog een paar dagen geduld hebben voor we weten hoe of wat vrees ik! :)

petra fijn dat je je weer wat beter voelt. maar blijf nog wel even rustig doen he!!! eigenwijs!! ;-)

hier gaat het goed, we hebben onze laatste aankoop gedaan, een luieremmer. tja, die moet je ook hebben he. en een aerosleep matje voor op het matrasje. vond m'n vriend wel prettig. prima!
verder vk bezoek gehad, alles was goed gelukkig!! ik vind het zo spannend dat de bevalling ieder moment kan beginnen! echt leuk!

met julle alles goed verder?

groetjes!

Ja spannend he dat 1 van ons al een kindje heeft inmiddels. Ik denk dat we ook nog een aantal dagen zullen moeten wachten voor we iets horen.....tenzij ze haar man instructies heeft gegeven haha.

Ik vraag me af hoe ze het maken en of ze veel pijn heeft nu na de keizersnee. Mijn zus had enorm veel pijn daarna, moet er niet aan denken. Hopelijk blijft haar dat bespaart he. Hoe zou het kindje heten hihi...ben echt heeeeel nieuwsgierig nu hoor. Wij worstelen nog steeds met een jongensnaam!! Ik word er niet goed van haha.

Nou meiden ik ga naar mn bed, ben op en ja ja Carina ik doe rustig aan hihi. Wil wel honder km per uur maar het kan nou eenmaal niet he. Voel wel goed vandaag gelukkig. Nou groetjesssss en trusteee

Hier ook erg benieuwd naar de eerste hopper-baby hoor!
Hopelijk heeft Dattig manlief even ingeseind, maar ben bang dat we nog een paar dagen moeten afwachten.
En dan is het natuurlijk afwachten wanneer de volgende hopper een kleine op de wereld mag gaan zetten. Wel erg leuk dat we vanaf dat 'rot-forum' nu toch vrijwel allemaal hier zitten en zo langzamerhand de babietjes gaan komen... gaat nog lekker lang door tot de laatste er is.... kunnen we steeds weer nieuwe vers van de pers babies bekijken .

Gister weer op controle geweest bij de VK en die vond me ook lekker nuchter... heb echt een beetje een komt zoals komt houding en tot er nog niks is gekomen vermaak ik me ook wel hihi. Controle was helemaal oké, jongens hebben weer mogen helpen met hartje luisteren en daar hebben we nu ook foto's van, leuk voor later.

Mijn moeder heeft hier gister de badkamer uitgebreid staan boenen, zelfs het plafond! Was ook wel erg nodig, had het eigenlijk willen herverven, maar mijn moeder had zoiets: moet met bleek ook wel lukken en ja hoor, we hebben weer een mooi wit plafond in de badkamer. Bijna zonde om die nu nog te gebruiken zo netjes  (mijn bijdrage was het badspeelgoed een sopje geven.... hoezo onnodig haha maar ook dat is dus schoon).

@Keesje hebben jullie de uitslag al binnen??!?!?!

groetjes,
Marije (38+6)

hahaha badspeeltjes soppen.. ach het kan maar schoon zijn he!

ik heb vandaag de trap verder geschildert! vandaag heeft ie zijn 2de laagje gekregen!
ben helemaal blij!
want nu is alles van mijn takenlijstje zo'n beetje af. behalve de babykamer dan, maar dat zie ik als iets leuks, niet als een taak!

morgen komt de glaszetter, glas in onze nieuwe schuiframen zetten.
en als het een beetje meezit, krijgen we dit weekend de badkamer helemaal af!
dan kan ook hier de badkamer gesopt worden (dus marije als je moeder zich verveelt!)!!
en kan ik eindelijk voor het eerst in bad! daar heb ik me toch een zin in!

verder ben ik begonnen met het vergelijken van babyuitzetlijstjes, want blijkbaar zegt niet ieder lijstje hetzelfde. ik wil nu 1 lijst maken en daar dan op aanvinken wat we hebben.(lekker de dozen met spullen leeghalen en kijken wat ik ook alweer allemaal geshopt heb! hahaha)

groetjes!

Hoi,

Nee nog steeds geen uitslag, sta helemaal stijf van de zenuwen.Gisteren de vk gebeld, die zei het kan ook wel langer duren. Maar ja, dan haal ik afbreken via curettage niet meer. Toen zei ze al:nou dat is eigenlijk ook niet echt meer te doen, dus dan wordt het gewoon bevallen . Maar dat was niet erg want ik kreeg wel pijnstilling. Aaaahhh. Dat wil ik niet. Wat moet ik mijn zoon dan vertellen. Maar goed, ik vandaag het ziekenhuis gebeld en uitgelegd dat ik tegen de 14 weken aanzit. Ze zouden het opzoeken en me bellen. Dus ik denk ik krijg de uitslag. Nou nee dus, ze belden om te zeggen dat het morgen bij de post zit. Pff, ga de postbode dus maar opwachten. Via de telefoon mochten ze niets zeggen.
En zo irritant, ik kan helemaal niet meer denken: het zit wel goed. Ik kan alleen maar denken: het is niet goed. Kortom, nog 24 uur wachten en ik weet alles.

@Marije: jij bent ook nog lekker bezig zeg, schilderen van de trap. Zo denkt junior ook: mamma heeft nog zoveel te doen, ik blijf nog maar even zitten.

groetjes, keesje

hallo!
jeetje keesje wat spannend. wat vervelend dat je zo negatief kunt denken... het zal vast allemaal goed zijn met je kleine! maarja, probeer dat maar eens in je hoofd te krijgen. kun je nog wat afleiding krijgen vanavond? zodat het sneller morgen is en je er niet de hele tijd aan hoeft te denken? filmpje pakken ofzo? ik duim voor je dat het goed is allemaal!

haha marije de badspeeltjes soppen... tja dat zal ook wel eens nodig zijn ja! lekker hoor, zo'n moeder die je zo fijn helpt! mijn moeder heeft ook al aangeboden om te komen soppen. die begint ook zo zenuwachtig te worden, echt leuk! gisteren belde ze en ik nam niet op, dus die dacht meteen dat ik bezig was haha!

hier gaat het goed, ik heb vandaag een aantal uren met m'n zusje in de stad gelopen en het ging heel erg goed! was aan het einde erg moe en had enorm opgezwollen handen en vingers, echt geeeeen gezicht! maar het was erg gezellig! ik heb zo'n zin om straks weer slank te zijn en allemaal leuke kleren te gaan shoppen! hopelijk krijg ik dat nog voor elkaar voordat het weer lente is! ik heb echt geen idee hoe lang je daarover doet. mijn vriendinnen zijn allemaal in no time weer dun geworden, maar goed, dat zegt natuurlijk niets voor mij. :)

ik heb trouwens weer alle creches afgebeld waar we ons hebben ingeschreven en er is nog steeds geen plek. behalve bij een vestiging die ik eigenlijk als laatste redmiddel heb opgegeven, die stonden op m'n voicemail dat ze wel plek hebben alleen niet op onze voorkeursdagen... tja, even bedenken wat we daarmee gaan doen dus! maar goed, ik heb me nog steeds voorgenomen om er geen stress over te krijgen, dus dat doe ik dan ook maar niet.

groetjes!!

@Keesje, aaaargh wat zenuwslopend zeg.... maar we duimen hier gewoon verder voor de post van morgen.
Zelf denk ik dan: als het slecht nieuws is... zouden ze dat dan met de post doen? Heb vaak het idee dat ze slecht nieuws het liefst persoonlijk overbrengen (wat op zich wel zo menselijk is) dus ik hoop dat dat helemaal klopt en jullie morgen goed nieuws te horen krijgen, namelijk dat jullie uk gezond is en lekker verder mag groeien bij mama.... dan kan het genieten ook pas echt beginnen denk ik of niet?

Enne... het was Carina die de trap ging verven . Daar waag ik me niet meer aan... stond wel op mijn verlanglijstje voor de bevalling, maar dan moest ook eerst de vloerbedekking eraf enzo, dus dat bewaren we voor mobielere tijden.

@Sabine, wat lekker even de stad in. Nou ja even haha zolang is voor mij echt eeuwen geleden hoor. Dat van die dikke vingers: HERKENBAAR! Heb vandaag ook bijna de hele dag van die dikke vingers.... ach dat vocht zijn we zo weer kwijt...gaat sneller dan de vetjes in elk geval . En wanneer je het kwijt bent is niet te zeggen. Is zo afhankelijk per vrouw, maar ook per zw.schap. Bij de oudste liep ik na een week zhuis in mijn eigen broeken het zhuis uit! Bij de jongste eh deden we er iets langer over zullen we maar zeggen. Maak me er ook nog niet druk over, zien we ook wel. De borstvoeding in elk geval niet aangrijpen om veeeeel   te eten. Broodje extra per dag en een extra stuk fruit en meer water is in principe echt wel genoeg voor die extra energie (al zijn er vrouwen die als een tierelier afvallen bij de bv en echt veel meer moeten eten om uiteindelijk op gewicht te blijven... ik was niet zo'n vrouw).

Nou ga even kopje thee drinken met manlief en straks naar school.... eerste '10 minuten gesprekje' met de juf van de oudste. We zijn erg nieuwsgierig hoe hij nu eigenlijk op school is... er speelt in ineens zo'n deel van zijn leven buiten ons blikveld af!

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan