Forum hoppers - deel 2

Heee bedankt voor het plaatsen weer meid.

Nee ik heb totaal geen streep maar die trekt als het goed is compleet weg hoor na de bevalling. Ik heb soms hele rare stipjes op mijn buik alsof ik de mazelen heb haha. Maar dat is altijd pas savonds als ik erg moe ben.

Ik wil je foto graag zien hoor kom maar op. Straks als ik in Terneuzen lig moet je echt gewoon maar op kraamvisite komen hoor, luxe kraamsuite dus je mag gewoon binnenlopen haha.

Groetjessss

@ marije, das echt relax dat je goed hebt geslapen. Ik weet totaal niet hoor, enorme kramp in mn reet whaha. Moet er wel om lachen. Heb er ook nog niet eerder van gehoord dat iemand dat heeft. Begint meestal wel door de pijn vanuit de heupen door het gewicht idd. Ik kon rond 6 uur echt niet meer liggen, wat een drama. Nah ja...nog eventjes he. Wat je zegt over die volle maan, dat kan heel goed hoor. Ik ben heeeeel benieuwd of jij en sab en jose alledrie tegelijk gaan beginnen dan hahaha. Zou wat wezen.

Tot laters weer.

hoi!
dat is gezellig, lekker veel te lezen!!
ik ben nog heerlijk tegen m'n vriend aangekropen en heb nog tot 10 uur geslapen!! nu lekker lui met koffie achter de laptop. wat is het donker zeg, ik heb gewoon de lichten aan!

mooiie buik peet!!! mooi bolletje is het!! heb jij trouwens verschil in buik gehad bij je zoon of bij je dochter? zodat je daaraan nu kunt 'afleiden' wat er nu in je buik zit?? als je wilt dat we meedenken over een naam dan moet je het even zeggen! en ook even in welke richting je dan zoal zoekt (paar namen die het net niet worden ofzo).
gek hoor, kramp in je kont! in heb wel spierpijn in m'n bilspieren, dat vind ik al gek haha! heb je wel een kussen ofzoiets tussen je benen in bed? ik slaap met zo'n voedingskussen en dat ligt echt heerlijk!
ga je trouwens in een kraamhotel bevallen? dat je een luxe bruidssuite hebt? hahaha kraamsuite bedoel ik dus!

marije lekker zo'n uitslaap en relax ochtend! ja zal dit voorwerk echt in cm's schelen? ik ben erg benieuwd! ik ben ook erg benieuwd of de miskraam me nu van pas gaat komen. bij een vriendiin van me zeiden ze bij haar bevalling dat ze 'voordeel' had van de miskraam die ze daarvoor had gehad, omdat het allmeaal iets minder stug was dan normaal bij je eerste.

deze week is trouwens wel erg spannend, want m'n vriend moet naar 2 projecten 'ver weg' en blijft daarom ook 1 nachtje overnachten.... ik zie het eigenlijk niet zo heel erg zitten...maarja, hij kan ook moeilijk nog 2 weken thuis gaan zitten wachten! ga er maar vanuit dat hij z'n mobieltje altijd naast zich heeft en dat het vast uren zal duren voor de bevalling echt op gang is.

carina hebben jullie nog veel te doen in huis of begint het einde al in zicht te komen? wat een klus joh!

over opgeruimdheid, hier in huis is het nu ook errrrrg netjes haha!! alles is schoon, opgeruimd en supergezellig, ik voel me er zo thuis! goede stok achter de deur, zo'n baby op komst haha! wil nu alleen de ramen van de babykamer nog zemen, ga ik zo wel even doen.

het is trouwens wel perfect weer om met het eerste dvdtje te gaan beginnen vanmiddag!! dussss mochten jullie zin hebben! :)

groetjes sabine

@ petra.. graag gedaan hoor!
ennuh. ik wil zeker weten wel op kraamvisite komen!
ik cross wel ff de tunnel door hoor! maar dan moet je nog wel ff het adres van het ziekenhuis mailen ofzo...

oja.. heb trouwens een poetspauze ingelast. de badkamer poetsen is best zwaar met bukken en uitstrekken.. blegh! maar het gedeelte bij het bad is schoon... nu de rest nog! ik baal er al bijna van dat we nu een grote badkamer hebben! hahaha

@ sabine.. tja veel werk.. wat is veel. als je bedenkt wat we gedaan hebben... en hoe het huis er eerst uitzag. dan is er al heel veel gebeurt hoor! het zijn nu de afwerkdingen. en die kosten erg veel tijd!
ik zal eens een paar foto's plaatsen van ervoor en erna...
dan heb je een idee.
(en heb ik weer een reden om langer te pauzeren van het poetsen! ghegheghe)

oja.. petra.. je kunt op mijn hyves de foto's van de verbouwing zien. staan er heel veel op vanaf het begin tot nu!

groetjes!

ons huisje was eerst een ouder herenkapsalon met woonruimte.
de kapsalon hebben wij omgetoverd tot keuken...

voor:

tijdens:
alle leidingen moesten nog naar deze ruimte gehaald worden..

en na:
tadaaaa! onze trots... de keuken voorzien van alles wat je je maar kan wensen..
degene die zo aan het helpen is met poetsen is mijn moeder!

wat bij de vorige bewoners de keuken was, hebben wij dus de woonkamer van gemaakt.

voor:

tijdens:

beetje stoffig, want we hadden net geveegd...

en na:

ok.. er hangen nu gordijnen en op het witte muurtje vooraan staat een mega aquarium, maar zo heb je een beetje een beeld!
naast de groene poefjes staat nu de houtkachel. die heb je gezien bij mijn buikfoto als het goed is!

en zo hebben we 2 hele verdiepingen gehad. de bovenverdieping is zelfs zover gesloopt dat er geen muurtje meer in stond!
wat na deze 2 verdiepingen nog ove ris: de zolder en de tuin. en ook daar moet alles eruit en alles op nieuw gemaakt worden.
maar dat is pas over een paar jaar hoor!

zo lekker druk weer hier haha.

@Petra, mooie buik! en ik vind het juist wel leuk om die rood/witte kat heerlijk zijn middagdutje te zien doen in de stoel hoor . Bij jullie dus ook huisdieren. Hadden jij en je kids die al of is dit de oorspronkelijke huisgenoot van je vriend?
Hier is 1 VK allergisch voor katten.... en wij hebben er dus 3 haha. Ze wist het nog van de vorige zw.schap dat wij meerdere katten hadden, toen is ze bij ons thuis geweest voor extra controle en ging jankend de deur weer uit  (was de medicatie vergeten mee te nemen).

@Carina, is er nog iets afgekomen van de dingen die je in hoofd had of gewoon rustig aan gedaan en beetje aangeklungeld in en om het huis?

@Sabine,  ze zeggen wel dat voorweeen vaak wel wat op zich nemen, al is het maar het sneller verstrijken waardoor de ontsluiting 'direct' begint als je bevalling ook echt begint. Of ben je inmiddels stiekum al bezig en ga je voor je beurt .

Hier zijn we blij weer binnen te zijn, wat een vies weer vandaag zeg. Gelukkig kwamen we droog over naar en van school daarnet. De oudste helemaal bleekjes. Was gister al erg warm, maar vanmorgen niks aan de hand... begint nu ook te hoesten en voelt zich niet lekker zegt die.... wou in de joggingbroek hangen en dat doet hij nu dus ook. Zou wel balen zijn als hij morgen ziek is en niet met zijn lampionnetje de straat op kan zeg . Nou ja maar even aankijken. Vanavond op tijd op bed en desnoods morgen niet naar school en rustig aan en in de avond met muts en sjaal naar buiten.

Ga maar even lekker bij hem hangen!

groetjes,
Marije

hoi!
jeetje carina wat een veranderingen zeg! mooi hoor!! die keuken joh, lijkt wel professioneel! enne...koken jullie er ook echt in? ;-)

vies weer he! ik heb het net gelukkig ook droog gehouden. heb boodschappen gedaan en had iets geks, m'n rechterbovenbeen schiet steeds op slot ofzo als ik loop, heel raar! de aftakeling gaat nu wel steeds harder haha!

eh...bedoel je dan ook dat de bevalling dan sneller zal gaan omdat je baarmoedermond/hals al verstreken is? of zijn de weeen gewoon meteen voor de ontsluiting ipv voor die verstrijking? krijg acuut de zenuwen omdat m'n vriend de hele week heel ver in het land zit en zelfs een keertje niet thuis slaapt... nou ja, we merken het wel! (haha ik ga nog niet voor m'n beurt hoor!! NOG niet! :) )

zielig zo'n ziek zoontje, vooral als ie morgen idd ook ziek is. st maarten is toch dat je langs de deuren gaat en snoep ophaald? hier in de omgeving kennen we dat eigenlijk helemaal niet. waar staat het nog meer voor?  

ik heb geboortezegels gehaald en ga nu even verder adressen schrijven op de envelopjes. grappig werk, vooral als je je beseft dat je het voor je eigen kindje zit te doen! joepieeeeeee!!!

groetjes!

bedoel idd dat je baarmoederhals/mond dan soms al een heel stuk verstreken is... hoeft niet, maar bij veel voorweeen hoor je dat wel vaak. En dat scheelt toch weer iets... als het dan echt losbarst dat je dan dus vrij vlot aan ontsluiting mag denken en niet dat de hele boel nog op gang moet komen en je er zeker bij een eerste een paar uur over dat verstrijken kan doen.
Lijkt me trouwens ook niks als mijn man nu nog het land in moest hoor... die heeft op het werk gelukkig nu geen afspraken ver weg en kan in principe in een half uurtje thuis zijn (en mijn moeder kan hier nog sneller zijn om de jongens op te vangen en mocht manlief toch niet zo snel zijn mij bij te staan hihi).

Sint Maarten is idd met lampionnen langs de deuren, liedjes zingen en dan krijg je een snoepje of mandarijn of wat dan ook. Kinderen doen het natuurlijk het liefst voor snoep . Alhoewel onze jongste ook gek is op mandarijntjes, dus vindt hij ook prima.

http://www.vanharte.nl/kal_sintmaarten.htm

even een link voor je gegoogled, kan het wel uittikken, maar zo gaat het sneller haha.
Overigens staat er Drenthe/ Overijssel, maar ook in Groningen wordt het gevierd hoor... daar ben ik namelijk op gegroeid en ik weet ook niet anders dan dat we elk jaar een lampion maakten en dan langs de deuren.

In mijn gedachten was het altijd slecht weer en volgens mij is het morgen ook echt slecht weer . Krijg je van die zielige verregende kindjes en lampionnen die helemaal kapot zijn natijd... das wel erg jammer, want ze zijn er zo trots op hun maaksels.

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan