Forum hoppers - deel 2

gefeliciteerd sabine!

jonah valentijn.. mooi hoor! dat moet wel een knap ventje zijn!
geniet van de kraamtijd en jullie knulletje!

liefs Carina
(morgen lees ik de rest... ben beetje gaar en moet lief nog alles vertellen over pilates van vanaaf!)

Heeeeee Sab, gefeliciteerd met jullie zoon! He he....ik dacht het al wel dat je bezig was haha en iedereen hier trouwens hoor. Is het geslacht wat jullie hadden gedacht eigenlijk?

Tja die bevalliing he, doe mij maar zo eentje als die van Marije of natuurlijk zoals Dattig maar ik vind een keizersnee nog steeds doodeng. Gisterenavond ben ik in huilen uitgebarsten, ben echt bang en niet zo'n klein beetje ook. Ik zag me al liggen en nooit meer bijkomen en 3 kids achterlaten...damn ...waarom heb ik dit nou? Kan iemand me moed inpraten want ik weet niet waar ik de kracht vandaan moet halen om hier doorheen te komen. Bang voor pijn ben ik niet, bang voor complicaties en enge dingen des te meer. Eerst dan denk ik, het komt goed en daarna slaat de angst veel erger toe. Bah bah. Wil zo graag genieten van dit laatste stukje. Ik hoop zo dat het nog omslaat. Ik lees me suf en zoek naar verhalen die op de mijne lijken maar niks van dat alles. Ik ga de gyn dinsdag vragen of inleiden wel echt nodig is. Ik vind dat een serieus iets hoor, het is echt niet natuurlijk. En als ik langer doorloop so what? Dit is een 3e kindje, andere partner, andere omstandigheden. Wie weet krijg ik het er gewoon zelf uit, zomaar ineens. En als het dan niet lukt kunnen ze toch ook altijd nog ingrijpen? Daarmee blijf ik maar rondlopen. Ik wil dat de baby er zelf klaar voor is. En ja met een geplande keizersnede is dat nog heel anders. De baby halen ze er gewoon uit. Met inleiden dan krijg je geforceerde weeën waar een kindje helemaal nog niet aan toe is en vaak eindigt het dan alsnog in een operatie (helemaal niet nodig dus denk ik) Jullie horen het meiden, ik zit nog even heeeeel erg op de wip hier hoor. Ik hoop zo enorm dat mn kindje gewoon volgende week spontaan komt. Ik praat veel tegen hem of haar dat ik dat erg fijn zou vinden. Wie weet helpt het.

@ S, geniet van je kind. Ben wel benieuwd naar hoe die er uit ziet. Heel veel knuffels en kusjes. Lukt het met de bv?

Meiden, ben er weer vandoor. Vandaag nog wat klusjes doen...wanneer niet haha.

@ D, ik zal eens op hyves spieken.

hoi meiden,

@sabine:       GEFELICITEERD met jullie zoon jonah valentijn,wat een mooie namen.
geniet van dit wondertje en van de kraamtijd. en natuurlijk fotos!!!!!

hier blijft het rustig,wel af en toe harde buiken en weer onrustig slapen.
hopelijk kunnen wij ook binnenkort onze kleine in de armen houden.morgen 40 week.
@carina: en hoe beviel  de pilatesles?
iedereen een fijne dag en tot gauw.
x jose.

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon jonah valentijn!!!
Na al dat harde werken mag ook jij/jullie eindelijk gaan genieten van jullie beebje..

@Petra: zou willen dat ik je wat gerust kon stellen, maar draag volgens mij een beetje hetzelfde soort van angst bij me.
Ik droom er ook vaak van   dat mijn partner alleen achterblijft met de kinderen, bang voor een evt keizersnede, ruggenprik enz enz...
Alleen komt het voor jou nu al zo ontzettend dichtbij en dan word die angst alleen maar groter denk ik.

Ik zou ook wel proberen te kiezen voor een natuurlijke bevalling, weet nog van mezelf dat ze me een infuus wilden geven om in te leiden.
Gelukkig kwamen de weeen spontaan op gang   (na het breken van de vliezen)en kreeg alsnog een weeenstorm over me heen.
De verleegster zei toen tegen me dat ze blij waren geen infuus te hebben gegeven, want ik was zo uit het raam gesprongen!
Moet nog elke keer denken aan wat ze toen zei.

Sterkte meid, en ik hoop dat je deze laatste weken nog wat kunt gaan genieten...

Ik heb van de week gips gehaald, en ga mijn man me buik laten ingipsen hahaha.
Ben benieuwd, zal wel ontzettend lachen worden in de badkamer.

Succes jose!! Hopelijk is het voor jou ook bijna tijd...

Veel liefs Wanda

hoi moeders en bijna moeders!

@ petra.. ik wou dat ik je gerust kon stellen. maar ik moet er ook nog niet aan denken dat er een kindje uit moet komen hoor!
brrrr!
ik hoop dat jullie allemaal hele positieve verhalen hebben en ik daar straks wat hoop uit kan halen ofzo....

@ jose.. nou meid.. nog even! ik ben benieuwd wanneer je aan de gang gaat. morgen 40 weken he!

@ wanda.. leuk gipsen! is dit de eerste keer? hoeveel gips heb je gehaald? en waar? gewoon bij de drogist?? op school hebben we wel eens maskers gemaakt van je gezicht. vergeet niet dat je behoorlijk goed insmeerd met vaseline! anders blijven de haartjes plakke   in het gips en wordt je dus geharst! brrrrr
maar daar had je vast al aan gedacht!
krijgen we hetr resultaat ook te zien? ik wil het ook wel, maar weet niet of ik mijn vriend overgehaald krijg...

vandaag is mijn kraampakket gekomen. vorig jaar had menzis een foutje gemaakt en kwam het pakket alsnog. toen vond ik het vreselijk.. nu  was het echt even feest.. nou ja.. totdat je die kraamverbanden ziet ed. bah!
wel heb ik nu het leuke kado dubbel. een badcape en een knuffellapje.  
ook zat er een hele  serie  babyverzorgingsproducten in van naturalis. iemand bekend met dit merk? of moet ik toch voor de zekerheid maar een bekender merk aanschaffen??

pilates was leuk.  we waren maar met 5. dus een gezellig klein clubje.  
beetje oefeningen gedaan en  een voorstelrondje. wat ademhalingstechnieken geoefend en toen was het al snel laat.
ik hoop dat ik het  vol kan houden met mijn knie....

nou meiden.. ik ga nog wat voorbereidingen voor het eten treffen!
groetjes  

Hey Wanda,

Wat rottig he dat we dat beide hebben. Ik zie hele doomscenario's voor me. Ik hoop maar dat me alles bespaart blijft. Ik heb mijn besluit genomen. Ik ga dinsdag zeggen dat ik het niet wil dat inleiden en laat de natuur zn gang gaan. Tenzij de gyn met dingen komt waardoor het niet anders kan ofzo. Als ik alles bij elkaar optel dan kan het nu gewoon ineens een heel andere soort bevalling worden. Andere omstandigheden, nieuwe partner. Wie weet kan ik het gewoon zomaar zelf en dat gevoel heb ik maar steeds dat ik dit klusje zelf ga klaren zonder al die toeters en bellen en mocht het nodig zijn lig je zo op de operatie tafel want ik ben toch al in het ziekenhuis dus.....

Nah ja we zien het wel

@ Jose, nog niks bij jou?

@ Keesje, hoe gaat het met je zwangerschap? Voel je je nog goed?

@ Carina, haha je kunt me niet geruststellen idd maar ja meid erover praten is al fijn vind ik. Hopelijk wordt jij door ons niet bang gemaakt...zou ik niet leuk vinden.

Tot laters maar weer.

Hoi Carina,

Dit word de eerste keer dat we dit gaan doen helaas, vind het nu al jammer dat ik die straks van de andere zwangerschappen niet heb...
Ik heb 6 rolletjes gips gehaald bij een hobbyshop (pipoos), kostte ongeveer 15 euro geloof ik.
Je kunt het ook via internet bestellen op sommige sites, prijzen zijn dan vanaf 20 euro ongeveer.

Had idd al begrepen dat je goed moet insmeren met vaseline, al moet ik zeggen dat ik het daar beneden niet meer zo goed kan zien, dus dat zou geen overbodige luxe zijn om dat een keertje goed te harsen hahaha AUWWW...

Gaan het volgende week uitproberen, dus jullie horen wel of die gelukt is, en zal dan proberen een foto te maken.

Alvast welterusten   allemaal.
Veel liefs Wanda

Terug
Bovenaan