Forum hoppers

hoihoi!

@ petra, niet teveel naar je dromen luisteren hoor! tis heel toevallig dat de vorige 2x je droom werkelijkheid werd, maar dit lijkt er wel erg op dat je je angsten in je slaap terug ziet komen... ik denk altijd maar zo, net als bij horoscopen, als het een goede en positieve droom is mag je er best in "geloven" maar bij nare dingen moet je ze maar snel naast je neerleggen... (ik droom nogal wat af al m'n hele leven, en deze instelling geeft wel wat rust)
hoe gaat het verder met je? zijn er al meer dingen duidelijk qua relatie, verhuizen en je kids?

@ marije, dat zal 't idd wel zijn ja, dat kruin-romp en totale lengte verhaal hihi. nou, dan is het toch al heel wat nu he! zo'n 5 cm!
wat bizar van je zoontje, dat hij het dus zo haarscherp heeft aangevoelt allemaal en dat hij die opmerking maakte. die heeft dus idd toch meer doorgehad dan je dacht!

ik maak me een beetje zorgen (what's new haha), sinds 2 dagen heb ik behoorlijke pijn in m'n onderrug en m'n onderbuik zit enorm te zeuren. dit had ik ook tijdens de vorige zwangerschap toen het al mis was.... ik was juist zo blij dat ik nu helemaal geen last van m'n rug en buik had, dat zag ik als een goed teken, maar nu begint me toch wel een grote angst te bekruipen. Het zal wel weer angst voor niets zijn, maar toch, het is een beetje herkenbaar en dat is griezelig.
morgen maar de verloskundige bellen denk ik....

nou, fijne dag, geniet van het mooie weer!
doei! sabine

Hoi S,

Nee hoor naar mn dromen luisteren doe ik in dit geval zeker niet. De vorige 2 keren waren heel anders joh. Toen werd ik wakker met de overtuiging van jaaaaaaa het is zo. Maar dit was gewoon maar een droom zoals zovelen.

Zeg wat rottig dat je je niet helemaal oke voelt he. Ik snap dat je je ongerust maakt hoor. Gewoon bellen hoor naar de vk! Die helpen je wel.

Wat betreft mn verhuizing, we moeten nog echte plannen gaan maken maar dat zal wel zo snel mogelijk gaan gebeuren nu.

Groetjes en liefs Petra

goeienavond op deze mooie zondag avond!

@Sabine, snap heel goed dat je je dan direct zorgen maakt omdat je nu dan weer buik en rug pijn hebt.... misschien een kleine geruststelling: dit heb ik al mijn zw.schappen gehad. Zowel de goeie als degene die misging. Tis echt niet niks wat er allemaal in je lijf gebeurt en groeit ed. Maar als je je gewoon TE VEEL zorgen maakt gewoon die pijnklachten bij de VK een beetje aandikken  dan zullen ze misschien nog wel een keer een echo willen doen?!

Vind het sowieso erg verschillend wat ik om me heen hoor qua extra echo's na een mk. Hier zijn ze dus in principe van het beleid: na 1 mk is er niks anders dan voor die ene mk dus alleen een termijnecho. Ik had in dat opzicht 'mazzel' dat ik er dus middels een echo achterkwam en dus al een blikje extra had kunnen werpen op ons verrassingsei (moet toch eens een andere naam gaan verzinnen haha). Maar bij anderen hoor ik dan wel van vroege echo en dan elke 2 week terug komen etc etc.

@Petra, spannend hoor dat het nu toch langzaam vaste vormen gaat aannemen de verhuisplannen. Gaan jullie dan met z'n allen in het huis van je vriend wonen of zoeken jullie samen nog iets anders? Op zich is het qua termijn nog wel zo te doen dat de kinderen die schooljaar lekker op hun huidige school afmaken en dan met een frisse start na de vakantie of niet? Is allemaal wel even hectisch denk ik, maar je hebt daarna gelukkig nog even voor de beeb zich aandient en grote kans dat het tegen die tijd op rolletjes loopt.
Wij zijn vroeger zelf verhuisd toen mijn broertje 8 was, ik bijna 11 en mijn oudste broer 13. Vond het VRESELIJK om weg te gaan.... maar was toch eigenlijk heel snel gewend in de nieuwe omgeving en had al snel nieuwe vriendjes en bij kinderen is het in de meeste gevallen echt uit het oog uit het hart. Misschien nog een keertje logeren en een verjaardag langs, maar op een gegeven moment houdt dat op. Hoop dat het bij jullie ook relatief soepel mag verlopen.

Hier gaat het allemaal goed. Groei de pan uit inmiddels . Het begint (ondanks mijn eigen nog wel aanwezige spekkies) al echt een zwanger buikje te worden. Gingen vandaag op pad met een vriendin en ze kwam binnen en zei direct: zo geen twijfel mogelijk he haha. Denk dat het voor mensen die het niet weten nog wel een beetje twijfelgevalletje is: is ze nou zwanger.... of gewoon dikker....
Vind het alleen maar leuk dat het al zo groeit hoor. Zolang die buik groeit.... groeit dat kindje ook wel en dat is toch op dit moment wel een lekker gevoel. Het voelt nog zo lang over 2 week 'pas' het hartje mogen luisteren. Maar die tijd komen we ook wel door.

Gister trouwens op kraamvisite bij de buren en de oudste kwam binnen: kijk mama heeft een zusje in haar buik! Gelukkig waren de buren al op de hoogte . Ze moesten er (net als wij) wel om lachen hoor. Benieuwd waar en bij wie hij dat nog meer gaat lopen verkondigen haha.

Merk wel dat mijn lijf aan de hormonen begint te wennen dan wel dat het niveau aan het dalen is (wat ook klopt). Begin wat minder extreem moe te worden, kan langzaam weer wat meer dingen eten (jippie) en heb gewoon wat meer fut.

Hoe gaat het verder met alle andere meiden?!?!

groetjes,
Marije

hoihoi!

hihi volgens mij heb je echt grappige kids marije! en hij is er dus van overtuigd dat het een zusje is? ben heel benieuwd!!

over dat de pan uitgroeien, daar ken ik er nog 1 van! ik hoor van vriendinnen steeds dat je de eerste paar maanden nog niets zag en dat ze nog hun eigen broeken aankonden, maar ik groei echt de pan uit! zelfs een wijde broek (die ik voorheen kon uittrekken zonder de knoop los te maken) zit nu strak! ik ga er 'ns 'n nieuw topicje van maken, kijken wat anderen te melden hebben haha!

fijn dat je merkt dat de hormonen wat minder gaan worden! ik merk ook dat het qua misselijkheid en etenslust weer beter gaat, maar aan m'n geestelijke toestand merk ik nog niet zoveel...laat staan m'n vriend haha! ik ben afgelopen dagen heel regelmatig uit m'n slof geschoten en had gisterochtend echt onverklaarbare huilbuien....oeps! gelukkig kunnen we er daarna wel weer om lachen, maar echt leuk is het niet!

doei fijne dag!
sabine

oja, die pijnklachten, ik heb gisteren heeeel rustig aan gedaan en heb het idee dat het beter gaat. stelt me ook wel gerust dat jij het ook hebt gehad en wat ik er op internet en in boeken over lees geeft ook wel aan dat het er bij hoort. ik hou het wel even in de gaten vandaag en anders bel ik de vk toch nog.

ik vind het eigenlijk stom dat er zoveel verschil in zit qua echo's enzo.... het lijkt mij logisch om mensen die een mk hebben gehad wat meer gerust te stellen en in de gaten te houden. maar goed, wat ik hier in de omgeving wel erg merk is dat het enorm vol zit qua echo's en dat er zeker 2 weken wachttijd is.... hihi misschien moet ik me gaan omscholen en een echopraktijk beginnen!

doei!

Hey Marije,

Goedemorgen, tis maandag en de kids hebben lekker schoolvakantie dus ik ben heeeeel lui, lekker hoor haha.

@ Marije, bedankt voor je verhaal over je eigen verhuizing als kind. Dat geeft me hoop.

Wat betreft die verhuisplannen, we gaan een nieuw huis zoeken want zijn huis is helaas te klein. Maar ik vind dat ook wel heel leuk want dan heb je echt een nieuwe start en is het niet zijn of mijn huis he. En de kinderen....zucht...ze zullen wel wennen maar ik vermoed wel dat ik met mn dochter een hoop te stellen krijg. Die heeft een heel hecht vriendinnenclubje al vanaf de kleuterschool. Tis balen voor haar en het idee alleen al doet haar verdriet. Maar ja ik zou het anders ook niet weten. Hier blijven voor haar is geen optie. Het werk van mn vriend is veel te ver weg dus dat is geen doen om op en neer te rijden. Bovendien denk ik dat als ik sterk ben en haar troost dat ze er toch doorheen zal komen he. Hoop ik dan!!!!! Ik vind het erg haar pijn te moeten doen hoor pfff.

Met de zwangerschap gaat het goed. Heb wel af en toe dat ik gewoon niet kan beslissen over bepaalde dingen. Dan zeg ik tegen mn vriend, doe jij dat maar want ik weet het gewoon ff niet meer haha....spullen die wegmoeten bijvoorbeeld. Ik gooi op het moment alles weg als ik het zat ben maar ben wel bang dat het door mn zwangerschap kom en dat als ik straks weer op aarde ben ik daar spijt van heb hihi. Ik ben een beetje te drastisch bezig geloof ik.

Verder qua lichamelijke klachten...ehh...die zijn er bijna niet haha. Krijg mn energie weer wat terug en verder heb ik geen klagen. Gelukkig!!! Voel mn baarmoeder groeien en hoop dat het gewoon allemaal goed zit.

@ S hoe staat het er voor vandaag?  Voel je je  al wat beter?

Groetjes Petra  

Hey meiden,

Nou bij mij is het weer allemaal niet zo leuk. Het verhuizen is ook weer van de baan. Ben al blij dat ik het mn kinderen nog niet had verteld pff.

Het komt er op neer dat ik even helemaal niet meer weet wat ik doen moet. De gevoelens van mn vriend zijn dus ver te zoeken. Dat kwam er vanmorgen uit. Vandaar dat alles al zo moeizaam ging wekenlang. Nu zit ik dus met n kindje in mn buik....en een man die niet echt meer van me houdt blijkt....Ik weet het even allemaal niet meer.

Hoop dat het bij jullie allemaal wel goed zit.

Groetjes van een verslagen peet

lieve petra

Dat meen je toch niet, ik vindt het ongelofelijk.
Ik vindt het verschrikkelijk voor je dat je dit nieuws te horen moet krijgen, terwijl je net het gevoel had dat het weer een beetje de goede kant op ging, en dan krijg je dit voor je kiezen.
Ik leef enorm met je mee, het liefst zou ik je een dikke knuffel willen geven.

dikke knuffel en veel liefs diana

Terug
Bovenaan