Forum hoppers

Hoi Marije,

Ja heerlijk he dat gevoel. Ik hoop zo dat het blijft zitten dit keer. Maar mn goede gevoelens overheersen wederom haha. Ik was gewoon bang gisteren vanwege de laatste ervaringen he en niet omdat het van binnen niet goed voelde eigenlijk. Ik weet wel dat als ik een volgende echo krijg ik dan weer net zo bang ben denk ik. Dat is elke keer weer erg spannend natuurlijk.

De vk zei dat als ik me volgende week ongerust voel of in paniek ben of wat dan ook dat ik mocht bellen en gelijk weer een echo mag. Ik was daar heel erg blij mee. Ik denk dat ik het echter wel gewoon die 2 weken ga volhouden hoor.

Maar goed, voor nu kan ik lekker genieten en laat de natuur zn werk doen!

Groetjes Petra

ik heb totaal geen last van uitpuilende cups etc.. hoewel het wel mijn derde is. heb wel last dat alles niet echt super zit maar ook niet extreem. ben wel super moe savonds en zoals marije zegt is 2 kinderen om je heen echt pittig. dus ben ik savonds altijd aan het uitblazen als ze op bed liggen.. heb verder erg weinig klachten. hebben jullie ook last van misselijkheid en kotsen in de auto bij langere afstanden? drama11

nou het volgt elkaar nu snel op hoor.... vandaag (alweer) voor intake naar de VK geweest. Tja ik vroeg me vantevoren al af hoeveel nieuws ik ze kon vertellen na de intake van december en dat was ook niet bijster veel.
Gewoon even wat dingen doorgenomen, het nieuwe was natuurlijk de mk/ curettage, nog even aangegeven dat ik allergische reactie had op ?!?!? (medicatie dan wel narcose) vond ze wel het noteren waard... je weet maar nooit of je aan het eind van de rit nog met spoed op de ok kom te liggen ofzo.

Verder Hb geprikt (8.5) en bloeddruk gemeten (125/85.... voor mijn doen een hoge onderdruk) en naar het lab voor bloedprikken.

Mag over 2,5 week even terug komen apart om het hartje te luisteren (jippie) en dan over 5 week weer reguliere controle. Het wordt echter en echter....

@Petra: ik denk dat ik over 2,5 week ook gespannen ben als we het hartje mogen komen luisteren... en dat elke keer weer zal zijn. Had ik het ook nog over met de VK dat zo'n erfenis van een mk er best wel inhakt...

groetjes,
Marije

Hoi Marije,

Ja daar heb ik het ook nog over gehad met haar hoor dat ik die echo zo eng vond en dat he kwam door de miskraam. Het is zo dubbel op dat moment. Je staat te popelen maar bent bang voor het beeld dat komen gaat pfff. Dat zal ik idd ook de volgende keer wel weer hebben. Morgen ben ik 7 weken en dat is de week waarin het vorige keer fout ging....dus ook wel redelijk eng. Ik voel me verder wel gewoon goed en nog niet bang ofzo dus ik hou me daar maar aan vast.

Hopelijk vliegt de aankomende week gewoon voorbij.

Groetjessss

goedemorgen!!!
hoe gaat 't met jullie?
al lekker aan het genieten?!?
ja, vreselijk spannend idd die echo... soms vind ik het zo ontzettend jammer dat het zo is gelopen, omdat je je nu toch echt best vaak zorgen maakt. Zouden anderen dat nou ook hebben, dat ze zelfs na 1 goede echo nog ongerust zijn? waren komende 2 weken maar voorbij, dan weet ik in ieder geval zeker dat m'n lichaam me niet voor de gek houdt en ik niet voor niets af te toe loop te stuiteren van enthousiasme. (ja gelukkig kan ik wel regelmatig stuiteren! maar die ongerustheid drukt 't toch ook wel flink de kop in).
komt vast goed met ons allemaal!!!
fijne dag he!
liefs sab

oja, marije ik vergeet je steeds te vragen...hoe groot was je baby op de echo? en hoe ver was je toen precies?
het is zo gek, in ieder blad/boek/website staat weer een andere "maat" van de baby... gisteren was 10 weken, dus 5 cm dacht ik, maar ergens anders zie ik weer 3 of 4... (haha wat die paar centimeters nu voor een   verschil maken he! :)   )
doei!

hoi hoi,

@Sabine, onze spruit was bijna 4 cm van kop tot kont.... als je daar nog een stukkie beentjes bij op telt ga je al hard richting 5 cm hoor . Meeste boeken gaan uit van uitgestrekte lengte en de meting voor de termijn is kruin-stuit... tja als ik naar mezelf kijk scheelt dat ook best een stuk of je m'n benen er bij neemt of niet.
Bij de oudste 2 had ik dan ook zoiets van: huh hoe kan dat? Worden dat geen ontzettend kleine kindjes dan? Maar viel mee hoor... ze kwamen er uit 'vallen' (het was iets meer werk dan dat ) met ruim 9 en ruim 8 pond. Dus ga er maar gewoon vanuit dat de metingen kloppen.

Op zich ben ik enorm gerustgesteld door de echo en kan me niet echt meer voorstellen dat het mis zal gaan, maar ja.... als straks die controle om het hartje te luisteren nadert weet ik toch al dat ik ga zenuwen. Wil dan ook nog niet de kinderen mee... stel dat er toch niks te luisteren is?? Moet er niet aan denken!

Overigens ontkennen we nu niks meer bij hun. De oudste roept al weken dat er een baby in mijn buik zit en deden we een beetje van 'oh ja?' maar nu zeggen we dan ook gewoon dat dat klopt. Tja dat kind is niet gek.... we hebben nu toch ook een paar kaartjes gekregen enzo, dus wil die weten voor wie die zijn (en hij herkent zijn eigen naam al en die stond ook op 1 envelop) en vooral: waarom.

Wel 'eng' was dat hij laatst bij mij op de bank ging zitten: mama jij hebt een baby in de buik he? En deze gaat niet dood!
We hebben hem dus nooit vertelt de vorige keer dat ik zwanger was of dat het mis was, ook niet vertelt dat ik naar het zhuis moest (ik heb wat afgewerkt in hun ogen die tijd... je moet wat) maar hij heeft toch veel meer meegekregen dan we dachten .

We hopen dus maar dat hij gelijk heeft: deze baby gaat niks mee gebeuren.... en dan maar eens kijken of zijn zusjes voorspelling ook uitkomt.

Oh ja gister wel mijn dieptepunt in zwangerenland bereikt hoor.... had niks gegeten tijdens het avondeten (ja een cracker) en had later honger... en had toch zin in kroket! En wat tijdens de vorige 2 zw.schappen nooit gebeurt is: mijn man is er apart op uit gegaan om voor mij een kroket te halen haha. Zooooooo erg.... maar we wel lekker hoor. Ach hebben we dat ook een keer mee gemaakt.

groetjes,
Marije (die nog steeds wel stuitert haha)

Hahaha een kroket gaan halen, tja.....ik ben benieuwd wat ik mijn vent nog ga laten halen voor me. Ik heb ook echt savonds geen trek in mn avondeten vaak hoor pff.

Zwanger zijn is toch een apart iets he. Maar ik ben wel bang dat als ik toegeef aan waar ik echt trek in heb dat ik heel snel veel aankom en dat is niet echt de bedoeling. Dat is ook weer niet goed voor je gezondheid en dat van  het kindje dus ik probeer me echt in te houden.

Vannacht droomde ik heel akelig over bloed pfff hoop maar dat me dat bespaart blijft. Ik zit nu in de week waarin het vorige keer misging. Meiden duim voor me dat ik er voorbij kom zonder dat het me weer overkomt please. Ik droom nogal de laatste tijd, eerst over de bevruchting, toen dat ik zwanger was en nu dit dus ik hoop echt dat het laatste niet uitkomt!!!! Heb er wel een ander gevoel bij, het was meer een soort droom die mn vrees weergaf ipv iets voorspellends. En mn gevoel van binnen is gewoon nog goed dus we hopen er maar het beste van. Ik wou dat ik al voorbij de gevarenzone was zeg.

Fijn weekend alvast voor iedereen, ik ga maar wat afleiding zoeken.

Groetjes Petra

Terug
Bovenaan