Forum hoppers

hebben jullie al 'n keer geprobeerd of je je baarmoeder kunt voelen?? ik heb in een paar van die weekkalenders gelezen dat als je op je rug ligt, benen iets uit elkaar, je net boven je botje een harde rubberen bal kunt voelen, maar ik voel niets....   misschien zit ie er gewoon nog onder... of ik voel niet goed genoeg (vind 't ook 'n beetje eng haha!)

wij hebben morgen trouwens niet alleen de echo ('savonds pas GRRRR) maar overdag ook ons 1e echte officiele verloskundigebezoek (hebben we vorige keer niet gehaald) ben heel benieuwd hoe dat zal zijn! ze gaan ook proberen om 't hartje te horen he, is dat bij jullie gelukt? morgen precies 12 weken dus misschien is 't nog te vroeg....

m'n zenuwen liggen weer even in een hoekje, hopelijk blijven ze daar en hoef ik ze er nooit meer uit te halen!

fijne dag he! ik denk dat ik lekker wat eerder ga stoppen en dan op het strand ga liggen! met factor 50 op m'n gezicht hihi.

doei! sabine

Hey Sab,

Je baarmoeder zal je misschien net kunnen voelen. Ik kan de mijne al heel lang voelen want hij loopt vooruit op de zaken. Daar moesten we nog zo om lachen bij de eerste echo. Echt een klein vlekje van een kind in een enorme baarmoeder die al ver overal bovenuit streekt. Tja de vk zei, die baarmoeder van jou weet wat ie moet doen he na 4 x dus dat is helemaal niet zo gek.

Maar je kunt gerust voelen hoor das niet eng of zo. Straks voel je hem ook als je gewoon staat. Kan je precies meten hoever die boven je schaambot uitkomt.

Ik ga vanmiddag ook ff de zon in met een hoge beschermingsfactor haha. Ik merk wel dat ik er minder lang in kan liggen of zitten. Ik zoek sneller de schaduw op nu.

Voor de mensen die er naar vroegen, ik moet morgen afrijden om 13.05 uur. Ik ben bang omdat ik moeite heb met op de snelweg in en uitvoegen. Dat is iets wat ik echt niet leuk vind. Voor de rest rijd ik echt prima maar de snelweg...brrrr echt niet leuk.
Duimen jullie dat het rustig is op de weg en ik zonder moeite in en uit kan voegen?

Thx, groetjes en tot gauw weer, geniet van de dag he!

haai!
spannend joh, morgen afrijden! ik zal voor je duimen!!
enne, met dat in- en uitvoegen, vooral rustig blijven en goed kijken, andere automobilisten zullen echt niet zomaar door je heen rijden als jij aangeeft dat je wilt in- of uitvoegen!
Succes he!!!

kunnen jullie me vertellen wat er allemaal gebeurt tijdens het 1e verloskundige bezoek? ik heb dingen gelezen over vragen over je medische geschiedenis en die van je familie, maar ik zag ook iets staan over een uitstrijkje? getsie daar heb ik nu echt geen zin in! en verder bloed prikken en wegen.... wat nog meer? nog iets speciaals waar je aan moet denken?

doei! sab

hey,

@Petra: spannend!! ga nu vast duimen, voor als ik het morgen vergeet hihi. Maar gaat vast goedkomen. Ze laten je echt niet zomaar opgaan voor je examen als ze niet dachten dat je het zou kunnen! En natuurlijk duimen we voor rustige wegen.

@Sabine: eerste bezoek bij de VK is idd veeeeel vragen en info. Gezondheid van jou en van je partner indien het van belang kan zijn voor jullie kindje/ zwangerschap (denk aan positieve en negatieve resusfactor) en erfelijke dingen van beide kanten (suikerziekte, hartklachten etc etc). Ze hebben echt een hele lijst met vragen voor je hihi. Ook handig: als je nu voor jezelf al vragen hebt om ze even op te schrijven anders vergeet je ze geheid omdat je misschien toch wel zenuwachtig bent die eerste keer.
Uitstrijkje heb ik nog nooit gehad bij de VK en heb inmiddels toch aardig wat bezoekjes erop zitten in totaal dacht ik. Wegen mag je hier ook thuis doen en dat doe ik dan ook, dan kan ik gewoon altijd in de ochtend wegen van de controle, wel zo accuraat. Maar er zijn ook praktijken die helemaal niet meer wegen, want op zich is gewicht zo niets zeggend.... Ze gaan aan je buik voelen voor je baarmoeder. Zij weten wat ze zoeken en zijn niet bang om te voelen.... en is ook echt niet eng hoor om zelf te doen. Vond het op het laatst ook heel speciaal als ze mij dan lieten voelen waar het hoofd of de billen zaten.... kan je echt zo'n kontje vastpakken haha.
Vaak doet de VK een vingerprik om je Hb te bepalen en bloedprikken dan bij het lab op alle andere van belang zijnde dingen (of je bijv. anti stoffen tegen rode hond hebt, aids etc etc).

Eh aardig lang verhaal aan het worden geloof ik terwijl je het morgen natuurlijk ook vanzelf merkt.... maar nu ben je volgens mij van het meeste wel op de hoogte (of ben ik nu alweer dingen vergeten... mijn allerallereerste VK bezoekje dateert van 2003... jemig wat klinkt dat lang geleden ).

En ik kan mijn baarmoeder ook al wel zelf voelen zitten, maar ja ook al iets meer ervaring mee inmiddels. Tis nog niet gigantisch, gaat beetje gelijk op met de zw.schap van de 2e. Toch wel voor de 12 week boven het schaambot uit te voelen, maar daarna ook rustig aan qua groei.

Oh ja hartje.... ligt een beetje aan de ligging van je baarmoeder, placenta en kindje of ze het al zullen kunnen horen. Bij onze oudste was ik 11 weken en 4 dagen toen ze het hartje al konden horen, maar hoor ook van genoeg vrouwen dat ze het dan nog niet eens proberen. Kijk er ook echt naar uit volgende week.... is mijn laatste hobbel denk ik die over moet om echt helemaal yieeeehaaaa te kunnen zijn .

groetjes,
Marije

hoi!
super, dankjewel voor je info!! nou dat gaat vast lukken morgen :)
ga jij zo'n luisterapparaatje kopen voor thuis? of vind je dat weer iets te ver gaan? dus jij hebt ook een beetje een 'datum' in je hoofd (je komende bezoekje) en daarna is het gedaan met de onzekerheid? ik heb dat ook, als morgen alles goed is dan ga ik echt genieten en niet meer piekeren enzo...oooh was het maar vast morgen!!

hee petra, er is nog vakantie he, dus dat zullen wel rustigere wegen zijn!! fijn!!

doei! sab

Pff sab ik hoop dat je gelijk hebt met die rustigheid. Gisteren heb ik nog gereden en toen was het bomvol op de weg. Veel vrachtverkeer en ik kwam er niet tussen, moest over de vluchtstrook een eindje bah bah.

Nou ik heb nieuws, de vader van mn kindje wil mee met de volgende echo, ik val bijna van mn stoel. Ik heb meteen de echo wederom verzet naar de avond haha, het staat nu gepland voor volgende week vrijdag de 16e om half 9 savonds. Meiden ik wou dat het al volgende week vrijdag was!!!!!

Ik ga nog ff lekker buiten genieten van een ijsje, en weet je wat...ik ga gewoon friet halen vanavond hahaha...heb helemaaaaaal geen zin om te gaan koken. Maak nog wel ff lekker een salade erbij ofzo.
Tot latersssss

@ S, morgen ben je opgelucht dat weet ik zeker. Ik duim voor je dat alles oke is.

@ Marije, duim nu maar vast idd anders weet je het morgen niet meer hahaha, zwangerschapsdementie zeker hihi.

Nou Petra net nog even een rondje voor je geduimd  Als dat niet goed komt . En lekker hoor zo'n rustig dagje qua koken enzo. Wij hebben ook patatjes gegeten en die lekker in de tuin opgegeten. Moet afentoe ook best kunnen vind ik.

En super dat de papa mee wil naar de echo..... dat is in elk geval betrokkenheid bij het kindje en wie weet is het toch een soort koud water vrees bij hem?! Dat nu daadwerkelijk het kindje onderweg is hij het allemaal toch wel ineens een beetje boel eng vindt dat hij een instant gezin inwonen heeft straks? Ook daar duimen we voor .

@Sabine: ja die datum is toch echt een soort van 'heilig'. Hebben nu een goede termijnecho achter de rug, zijn morgen na de 12 weken grens ook op de 13 weken aanbeland... als dan volgende week het hartje klopt, dan is het goed en gaan we toeleven naar echte beweging voelen etc etc maar dat is niet anders dan bij de oudste 2 toen kon ik daar ook niet op wachten. Overigens laat ik me niet tegenhouden om al dingen te kijken enzo. Tuurlijk we hebben al veel, maar toen de jongste kwam hebben we ook wat dingen aangepast in de babykamer en dat doen we nu weer. En dat is best leuk. En ben ook al aan het nadenken voor een echte peuterkamer voor de jongste.  Die plannen gingen na de mk ook de prullenbak weer in, kon het toen niet opbrengen om dan maar vast in het voren te werken en dan met een lege babykamer te zitten (laat het hem met zijn 2 jaar vooral niet horen dat hij op een BABYkamer ligt hoor ).

Zo'n angelsound komt er hier niet in. Zou ik dan alleen maar doen vanuit een stukje onzekerheid door die mk en zou dan ondertussen ook veels te bang zijn dat ik niks hoor en dat het alleen maar komt doordat ik het verkeerd doe en voor niks in de stress schiet. Nee ik hoop om wederom vroeg beweging te voelen (de jongste voelde ik met 14 weken en met 17 weken al dagelijks). Dat is toch de allerbeste controle voor jezelf.

Nou ga nog even lekker op de bank hangen.

groetjes,
Marije

Hallo
Oh ik ga zoooo duimen voor je Petra! De hele weg maken we even leeg joh, het gaat helemaal lukken hoor, ik weet het zeker. Leuk joh, gaan jullie samen even het rijbewijs halen vandaag. En met volgende week vrijdag in het vooruitzicht, heel fijn dat hij meegaat!
Nog een dagje en dan mag ik naar de gyn. Ik heb er zo de kriebels van. Ben benieuwd naar hoe het vandaag was, ik lees het vast wel snel!!!!

Tot later.

Duimduimduim
D

Terug
Bovenaan