Forum hoppers

Hoi allemaal,

Wat fijn dat het zo goed gaat met iedereen hier. Ik heb niet zoveel geluk op het moment maar ik hou me er maar aan vast dat toen het kindje verwekt is dat met alle liefde is gebeurt. Dat is mijn enige troost. Morgen mag ik voor een echo. Ik heb het kunnen verzetten naar de ochtend gelukkig. Kwart voor elf ga ik er met een vriendin heen. Ik ben erg nieuwsgierig naar de echo nu. Ook wel een beetje nerveus dat is logisch.

Ik wens iedereen veel plezier  met de zwangerschap en jullie horen wel van me hoe het gaat. Op dit moment voel ik me niet zo erg gelukkig maar dat snappen jullie vast wel.

Heel erg bedankt voor jullie steun!!!!

Groetjes Petra

hoi!
fijn dat je misselijkheid wat minder wordt diana! en gaaf dat het zo goed gaat met de kleine!
en jose ook, je klinkt heel happy!
nou meiden, volgende keer meer van mij maar ik ben zoooo moe! heb 'n hele leuke maar zware klus gehad vandaag en ben echt op haha.
hebben jullie ook last als je een tijd hebt lopen sjouwen? marije en petra, jullie hebben natuurlijk al kids en die til je ook op neem ik aan....dus dat zou toch wel moeten kunnen, 'zware' dingen sjouwen?
hee meiden, slaaplekker,
petra, heeeeeeeeeeeel erg veel succes morgen bij je echo. ik ben blij dat je vriendin met je meegaat. hoop dat je ervan kunt genieten.
veel liefs
sab

Hey S,

Gelukkig voel ik me sinds gisterenavond ineens intens gelukkig zo met mezelf en dat kleine groeiende wezentje en mn 2 andere kids. Ik besefte ineens dat ik hem totaal niet nodig heb om gelukkig te zijn. Ik voel ineens opluchting en een soort bevrijding. Anders kan ik het niet omschrijven. Ik heb de laatste tijd teveel emoties gehad. Verdriet, pijn, ongeloof, wanhoop, boosheid, ergernis, zelfmedelijden noem het maar op. En opeens viel het allemaal van me af gisterenavond alsof mn ogen zijn geopend.

Ik ben nu een beetje nerveus voor de echo. Ik hoop maar dat alles goed is vandaag, ik wil niets liever dan dat ik dit kindje straks gezond en wel in mn armen mag houden.

Over tillen gesproken, het liefst til ik helemaal niks zwaars en ik doe het ook gewoon niet. Mijn kinderen hoef ik niet meer op te tillen want die zijn al 6 en bijna 8 dus die kunnen gewoon zelf al veel. Helaas had ik de pech dat mijn dochter haar teen had opgengehaald aan een schelp in de vakantie en ze in het verband zit nog steeds. Ik moest haar dus af en toe ff tillen omdat ze niet al te ver kon lopen nog. Dat vond ik erg zwaar en droeg haar zo dicht mogelijk bij me. Gelukkig kan ze nu weer aardig lopen en hoeft het niet meer! Als ik jou was zou ik niet te vaak zo zwaar tillen meid. Kijk maar uit hoor.

Ik ga er nu gauw vandoor zodat ik helemaal klaar ben voor de echo straks hihi....ik laat het jullie weten hoor hoe het is gegaan.

Groetjes en alvast een fijne dag voor iedereen en erg bedankt dat jullie me zo steunen.

Tja hier wat kleinere kinderen nog en die moet ik dus idd nog wel tillen. Probeer het wel zoveel mogelijk te beperken, maar ze fietsen nog niet zelf, dus ik moet ze toch echt voor en achter op de fiets tillen en er weer af..... de jongste een kilo of 12, de oudste een kilo of 16. Kan ze moeilijk laten staan he . En de jongste slaapt nog in een ledikant, kan nog niet zelf in bad klimmen etc etc.
Maar tot de zw.schap tilde ik de jongste eigenlijk altijd uit gewoonte nog van de trap af, dat doe ik dus niet meer, hij kan prima zelf de trap af. Duurt alleen wat langer, maar das een mooie geduld oefening voor mama. De oudste til ik eigenlijk alleen op en af de fiets, maar ja hij valt ook weleens en dan til ik hem toch echt wel op hoor...

Probeer wel dingen over te laten aan mijn man (de avondronde van bad tillen, op de commode, in het ledikant, zware boodschappen etc etc) maar ik ben toch degene die overdag met ze is en ook al zou ik wel minder willen tillen.... dat lukt toch echt niet.

Overigens... de oudste liep pas een maand voor de geboorte van de jongste en die woog er goed in. Toen heb ik echt veel meer gesjouwd dan tot nog toe denk ik.

@Petra: succes bij de echo!!!!

groetjes,
Marije

hoi!
petra hoe laat heb je de echo? in de ochtend toch? succes he!
klinkt goed, zoals je ogen ineens geopend zijn zoals je schreef. probeer dat vast te houden!
tja marije dus jij moet ook nog genoeg gewicht tillen.... ik zal idd wel proberen 't wat te beperken... ik voel 't nu echt in m'n rug en buik dus das niet zo goed denk ik.
jammer he van het weer! nouja, het komt vanzelf wel weer.
ik heb vandaag weer een begrafenis...droevig allemaal.
doei! sabine

Do I need to say more? hihi

Het was fantastisch om te zien. Het kindje bewoog met de armpjes en beentjes en zelfs de kleine vingertjes deden al mee. Het is nu 3,19 cm van kop tot kont haha. Ben erg blij dat het leeft. Er viel echt wat van me af daarbinnen hoor.

@ S,

Sterkte bij de begrafenis.

@ Marije,

Jou kids zijn idd wat jonger dan de mijne en dan heb je geen keus he met tillen. Ik heb het echter ook meegemaakt hoor. Toen ik mn 2e kreeg moest ik ook de 1e nog tillen en het was best zwaar maar goed. Gewoon dicht bij je lichaam tillen dan gaat het het makkelijkst.

wat een supernieuws Petra!
En wat goed zeg dat je zoveel kon zien (vond ik hier juist zo jammer bij de termijnecho dat het voor de echoscopiste wel heel duidelijk was, maar voor ons eigenlijk niet zo). Weer een last van je schouders denk ik, heerlijk.

En idd dat tillen probeer ik zoveel mogelijk dichtbij me te doen, maar merk doordat je nu nog niet echt een buik hebt en het allemaal nog zo makkelijk gaat je toch snel 'verkeerd' tilt of even in de loop een kind van de grond plukt enzo (en dan helemaal fout lekker in de lucht slingeren, vinden ze zo leuk hihi).  Gister met aerobic ook, moet ik echt even nadenken bij sommige dingen: nu niet zo handig dan wel verstandig (maar daar werd ik bij bepaalde bewegingen toch al teruggeroepen door mijn lijf, nu er op voorhand even aan gaan denken ).

@Sabine: bah alweer een uitvaart....sterkte!

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan