Forum hoppers

Hallo allemaal (en wat zijn we met veel),
Wanda: hoi! Fijn zeg, ik wil natuurlijk wel meer details, dus ik wacht af!
Haha trouwen, wordt veel over gesproken hier. Wil ik al heel lang en mijn vriend, tsja, hij houdt dus niet van gedoe he... Dus inderdaad geen feest enz. Volgens mij gaat hij het liefst maandagochtend ff langs het gemeentehuis en klaar... Maar dat druist zo ontzettend tegen mijn gevoel in, ik kan het gewoon niet. Ga er voor het gemak vanuit dat ik eenmaal ga trouwen en dan wil ik toch wel een echt feest. Ben al van een heleboel droombeelden af hoor en het feest mag ook best wat kleiner. Maar ik wil dan toch echt wel een stralend middelpunt zijn. Dan met buik ja, lijkt me wel wat.
Denk niet dat het wat wordt helaas. Loop nu enorm mijn vriend te plagen dat hij dan nooit de hele zeggenschap over deze kleine zal krijgen, blijft hoe dan ook minder wettelijk zo he :)
Verder heb ik gedoe met mijn nieuwe baan. Heel leuk allemaal, ben al twee maanden bezig maar ik krijg maar geen contract of geld... En ja dan moet ik dus ook nog gaan zeggen dat ik zwanger ben... daar heb ik dus wel wat stress van. Balen hoor.
Bij die VK zal het vast wel leuk zijn donderdag! Ik ga volgende week vrijdag weer naar de gyn heb er nu enorme zin in maar als ik het toelaat...ook de bibbers.
Nou fijne dag iedereen!

Liefs
D

Hoi allemaal,

Ben vandaag 7 wk en 5 dagen denk ik...
Krijg nog een termijnecho om de exacte datum te bepalen, maar denk dat ik heel goed in de richting zit.
Ben heel heel erg moe en met vlagen misselijk, en een behoorlijk opgezette buik met veel darmklachten.
Maar goed dat neem ik er allemaal wel bij natuurlijk!

Wat betreft al die trouw verhalen hierzo.....tja dat blijft voor mij een lastig verhaal.
Heb het zelf niet zo positief meegemaakt tijdens mijn 1e zwangerschap.

Ik ben namelijk op mijn eigen trouwdag bevallen en dat was niet zo"n pretje, was behoorlijk heftig en kijk er nog steeds erg verdrietig op terug....
Natuurlijk wil   dat niet zeggen dat iedereen op zijn trouwdag bevalt, maar ja dat is dus voor ons zo wel gegaan.

Ik had wel een hele mooie jurk die ze helemaal aan mijn zwangere buik hadden aangepast(al heb ik die nog nieuw in de kast hangen).

Maar eens.... eens gaan we opnieuw trouwen! En dan zijn ook de kindjes erbij, dat is ook wel heel bijzonder vind ik.

Nou meiden, ga nog even wat poetsen hierzo...(voordat ik weer moe ben).

Veel liefs Wanda

Hey Wanda, leuk dat je er bent. Voel je je ondertussen wat zekerder over de zwangerschap?

Meiden het decemberforum is er waar ik dus eigenlijk thuis hoor maarre...ik blijf gewoon bij de hoppers meekletsen want dat is niet datum gebonden he hahaha...

Groetjessss Peet

@Sabine, vergeet ik helemaal op de trouwplannen te reageren....leuk!
Zelf ben ik met ruim 7,5 maand zw.schap nog getrouwd. Was toen zwanger van de jongste en de oudste kon net lopen en bracht de ringen .
Wij zouden het ook niet zwanger relatief klein gedaan hebben, dus belangrijke familie (mijn oma, ouders, broers, zussen) en een paar belangrijke vrienden en dat was het. We zijn om half 11 getrouwd en daarna met iedereen naar een naast gelegen tentje gegaan waar je heel gezellig kan leuten en teuten. Dus koffie, thee en natuurlijk taart (ja je bent zwanger of niet op je eigen bruiloft dan wil je wel taart ). Hebben we best wel even gezeten en daarna gingen de vrienden ieder huns weegs en is mijn oma naar huis gebracht (die was gewoon bekaf) en zijn wij naar het huis van mijn ouders gegaan waar een goede vriend van mijn ouders die kok is een errug uitgebreide lunch had voorbereid.

Voor ons ideaal want de oudste kon in vertrouwde omgeving op bed en ik kon met mijn zwangere pokkel ook nog even ongeneerd onderuit op de bank . Mijn moeder had de tafel en alles echt supermooi aangekleed en met het eten erbij was het gewoon echt restaurant waardig (mijn ouders hebben een enorme tafel dus we pasten allemaal) en gezellig.

Dit was echt zoals wij het sowieso graag wilden en zo was het ook met zwangere buik prima te doen. Was echt onze dag, voelde me met buik echt het middelpunt en zou het een volgende keer weer zo doen!

@Petra, het lijkt me toch wel dat je hier ook blijft meekletsen anders kom ik je aan je virtuele haren terug trekken hoor

groetjes,
Marije

hahaha ja hier nog een!!! (over het aan de virtuele haren terugtrekken dus...!)

klinkt wel heel leuk en gezellig marije, jullie bruiloft! hoe vond je het bij de eerste om te bevallen en niet dezelfde achternaam te hebben als je kleintje? ik wil dat zoooo graag! en dat erkennen en alles staat me zo tegen...dat je dus moet gaan bewijzen en vastleggen dat hij de vader is! ik wil eigenlijk dat dat gewoon 'vanzelf' gaat. nou, we moeten er nog even goed over nadenken... en ik wacht natuurlijk stiekem nog het allermeeste op hem, tot hij een keertje op z'n knieen gaat hihihi!!! jeetje wanda, wat een verhaal joh, bevallen op je trouwdag! kan me voorstellen dat je daar verdrietig op terugkijkt. jullie waren toen zeker wel HET gespreksonderwerp van je omgeving, of niet? zijn jullie later alsnog getrouwd?

petra wanneer moet je nou afrijden?? of ga je ons straks ineens verrassen met een berichtje dat je je roze papiertje hebt gehaald?!

hee marije, wat jij pas zei, over dat de baby nu op zo'n hoogte zit dat je er last van hebt met bukken enzo...volgens mij heb ik dat nu ook. als ik in een stoel zit en ik zit niet netjes rechtop, dan zit het echt dwars daar joh! net of ie klem zit! is het bij jou alweer over?
wanneer heb jij nou je vk bezoekje? wij dinsdag.... heb er alweer zin en zenuwen voor! ;-)

doei meiden fijne dag!

oja, nog even over die fotograaf.... ik hoop echt dat niemand zich door hem laat fotograferen...ik heb zijn site bekeken en het is echt vreselijk lelijk en onsmakelijk!!
is hij zo vervelend bezig geweest een tijd geleden dan?

Sabine hebben wij even mazzel dat Petra niet al te groot is dat trekt wat makkelijker

Maar onze trouwdag was idd erg gezellig! En jij had het over de zomer, lekker buiten eten met z'n allen mmmmm iedereen in een zonnige stemming... zou het bijna deze zomer nog een keertje over doen haha.

Voor wat betreft die achternaam... ik draag nog niet dezelfde achternaam als de rest van het gezin . Ben soms nogal een aparte en draag dus nog steeds mijn meisjesnaam gevolgd door de naam van mijn man. In dagelijks gebruik dus gewoon zoals ik daarvoor heette.... dingen met psz/school ed gebruik ik beide namen dan is er wel een link tussen de achternaam van de kinderen en met mij.

Toen ik van de oudste beviel zochten ze ook helemaal naar de verkeerde baby in het zhuis . Zijn voornaam wordt nog al eens verkeerd uitgesproken en dan met de verkeerder achternaam erbij.... nee die kenden we niet haha.

En dan de erkenning: ook als je wel gaat trouwen zou ik WEL voor die trouwerij erkennen! Onze jongste was ook al erkend door mijn toen nog vriend voor het geval je weet maar nooit wat er nog gebeurt in de komende maanden en dan is hij dus wel de vader van je kindje, anders zal dat nooit ergens op papier staan. Ja ik weet het dingen waar je helemaal niet over na wilt denken, maar hebben wij toen dus wel gedaan (kennisje is dat overkomen toen ze zwanger was.... 5 maand zwanger en toen is haar vriend overleden).

Hier zijn de jongens beide rond 18 weken zw.schap erkent.

Voordeel van trouwen voor de geboorte is dan wel dat na de bevalling je vriend/man niet alsnog gezag hoeft aan te vragen dat moest bij ons dus nog wel bij de oudste (overigens ook niet zoveel werk, maar het is wel weer een extra handeling die je makkelijk vergeet).

Oh ja moet morgen naar de VK.... en ja ben dus ook best wel weer zenuwachtig....

groetjes,
Marije

Hey meiden,

Wat lief van jullie zeg dat jullie me zouden terugsleuren. Nou wees niet bang ik ga nergens heen want ik vind het hier veelste leuk. Ik kan nog even niet zo wennen aan nog een forum er bij hahah...ik begon ooit op het augustusforum toen door naar het miskramen forum van daar weer naar dit forum en nu op het decemberforum. pfffff.

Ik blijf iig gewoon lekker hier bij jullie want met jullie voel ik me echt wel verbonden.

Vandaag ben ik extreem moe zeg. Kan niet meer op mn benen staan dus ik ga mega vroeg mijn bed in. De kinderen die zijn hun tanden al aan het poetsen en die ga ik zo nog voorlezen en ik geloof dat ik dan ook maar ga slapen. Ik kan bijna mijn ogen niet meer open houden haha. Erg zeg.

@ S, ik hoop dat je trouwplannen waarheid gaan worden. Dat zou heerlijk zijn he.

Ik heb zelf die wens al heel lang, dat een man  me ooit zou vragen...zwijmel...Tegenwoordig kom ik alleen maar mensen tegen die helemaal niet meer willen trouwen. Dan hebben ze het heel technisch over een papiertje wat zogenaamd niet uit zou maken. Weet je meiden ik heb er juist echt wel behoefte aan. Het lijkt me zo leuk als iemand dat gewoon met mij zou willen om dat ik ik ben. Gewoon omdat de liefde zo sterk is dat je dat same wilt doen. Ben ik nou gek? Ach, romatisch wel ja haha. Ik blijf gewoon in mijn sprookje geloven en hopelijk komt mijn droom op een dag uit.

Meiden ik ga slapen, voel me super moe! (heb de baby niet meer gevoeld trouwens) zal toch wel oke zijn hoop ik? Brr onzeker gedoe af en toe. Nah ja volgende week naar de vk!

Marije, succes morgen! Het is vast allemaal prima.

Oh ja, afrijden doe ik weer ergens in juni, ik weet zo gauw de datum even niet meer haha...

Terug
Bovenaan