Forum hoppers

he meiden,
op uitnodiging van Petra toch ook maar even hier gekeken. Is toch idd wel leuk zo al die onzekere zwangeren bij elkaar.
Die onzekerheid zit er bij mij goed in, al wisselt het per dag. Zaterdag was ik 5w5d en op die dag ging mijn 1e zwangerschap mis. Natuurlijk voel je dan op die dag allemaal krampen en pijntjes. Daar wordt je heus niet vrolijk van. Ik bleef naar de wc lopen om te kijken of er geen bloed in mijn onderbroek zat als ik weer eens wat vocht naar beneden voelde glijden (lekker verhaaltje, maar bij zwangeren onder elkaar mag dat toch). Gek want beide keren dat ik bloed had, voelde ik daar niks van.
Vandaag voel ik me al wel weer wat zekerder. Volgende week donderdag pas een echo, dus moet nog lang wachten voordat ik weet of alles echt wel goed is. Straks ben ik schijnzwanger he, dat zou echt geen grap zijn. Maar dan heb je vast geen positieve test... Een leeg vruchtzakje kan dan nog wel. Bleh wilde dat ik die echo vast gehad had. Wat niet echt meewerkt is dat ik geen symptomen heb. Tuurlijk baal ik als ik straks kotsend boven de plee hang, maar dat geeft tenminste aan dat er hormonen in mijn lichaam aan het werk zijn. Mijn borsten zijn nog maar matig gevoelig. Verder heb ik alleen een dikke buik en bredere heupen. Ik ben zaterdag maar zwangerschapsbroeken gaan kopen (bij de H&M), want ik pas mijn eigen broeken bijna niet meer. Dat komt voornamelijk door die bredere heupen, maar mijn zwangerschapsbroeken blijven toch al wel hangen op dat buikje.
Best lastig om het geheim te houden voor anderen. Gelukkig weten ze het op mijn werk al en kan ik daar lekker uitbuiken. Bij familie en vrienden is het mijn enige normale broek aan die ik nog pas en buik inhouden. Eerst de echo. Dan misschien opa's en oma's inlichten en op vakantie. Daarna hopenlijk snel weer een echo en dan de rest inlichten. Dat is het plan, hopenlijk kunnen we het zo uitvoeren.

En wat las ik nou allemaal over trouwen?? Dat is heus een brug te ver voor mijn vriend. Hij vindt het zonde van het geld. Dus ik hopen op dat miljoen bij de staatsloterij, maar helaas dat ging weer aan onze neus voorbij. Mocht het ooit gebeuren dan wil ik ook de jurk en het feest. De rest van de dag maakt me niet zo uit. Op het feest wil ik misschien nog wel inschikken als we uitgebreid gaan eten, maar die jurk is echt een MUST.

Het erkennen is inderdaad iets dat je op tijd moet doen. Ik dacht daar bij Bas* tijd zat voor te hebben. Tot je op donderdag hoort dat maandag je kind geboren gaat worden. Op vrijdag denk je dan niet, laten we het kind even gaan erkennen. Dat komt pas later in het weekend op. Arthur kon het gelukkig wel in het ziekenhuis doen als uitzondering, maar liep wel in dat kantoortje bij allemaal blijde vaders die hun gezonde kind aan kwamen geven, pijnlijk......
Maar of we het nu eerder gaan doen weet ik toch weer niet. Aan de ene kant wil ik eerst die 20-weken echo voordat we van alles gaan regelen, maar als daarin blijkt dat het weer niet goed zou zijn, moet het kind toch al erkend zijn. Toch maar eens aanzwengelen dan.
De kinderopvangaanvraag is tenslotte ook de deur al uit. Met de kraamzorg en gym wacht ik tot na de vakantie. Dan is er toch meer zekerheid en met 11 weken ben je ook nog wel op tijd volgens mij. Januari is als het goed is ook geen babyboom maand dat zijn mei/juni en september. (vakantie en kerstmaak kindjes )

nou ja zo tik je in ene toch een heel verhaal, maar ja jullie zijn al ruim 200 berichtjes aan het kletsen en zo haal ik zo ongeveer in 1x alles in,

liefs
patricia mama van Bas*

hoi!
leuk patricia, om je hier te zien! ja die onzekerheid he... dat is denk ik iets waar we allemaal pas helemaal vanaf komen als we ons kindje gezond en wel in onze armen hebben.
diana fijn dat je je weer wat beter voelt!

ik had vandaag de 2e controle bij de vk en het was allemaal goed goed goed!! hartje weer gehoord (luxe hoor, zo 2x in een week!) en het klonk goed. m'n baarmoeder is heel erg goed te voelen, de vk zei dat ze hem heel leuk vond. hihi zal ie anders zijn dan bij anderen dan? tis wel echt een bolletje, heel grappig. het schijnt dus dat ik vrij veel last heb van bandenpijn, groeipijn en zelfs van af en toe al een harde buik...oftewel...ik moet erg goed naar m'n lichaam gaan luisteren. maar ik heb nu wel besloten om me niet meer bij ieder pijntje zorgen te maken. het hoort gewoon bij het zwanger zijn. het is ook alleamal zo nieuw! en zo spannend!

wel heel geweldig om het hartje weer te horen...en het besef daarna, dat er dus echt een echte baby in je buik zit, die beweegt en leeft zonder dat ik er iets aan kan doen (behalve hem goed verzorgen natuurlijk). zo bijzonder!!!

wanneer hebben jullie weer afspraken, controles, echo's? wij pas over 4 weken weer. maar dan zijn we wel op de helft! de helft alweer!!

slaaplekker, ik duik m'n bed in!
sabine

Hey Pat, leuk dat je er bent.

Dat je geen symptomen hebt zou ik me niet druk over maken hoor. Heb ik ook vrij weinig, soms denk ik van ben ik het wel hahah maar aan mn eetgedrag en mn borsten merkte ik het dan toch echt wel. Ik ben zooooo blij dat ik niet ziek zwak en misselijk ben, moet er niet aan denken 9 maanden lang pfff. Dus maak je niet druk he hihi. Geniet er juist maar van.

@ S fijn he dat alles zo lekker gaat. Ik mag morgen naar de vk, hartje luisteren, ben erg benieuwd. Ik vind het wel eng ook brrrr.

pfff ik word niet goed van mezelf! zit echt de heeeeeele tijd aan de baby te denken, ben er gewoon helemaal hyper van! zo kun je toch niet werken!! hebben jullie daar ook last van? ik ben zo ongeduldig. :)
doei!! sabine

haha heeeeeel herkenbaar!
Valt nu eigenlijk wel mee, maar bij de oudsten werkte ik nog en dan was ik soms ook lichtelijk afwezig. Toen ik ze goed voelde bijvoorbeeld en ze schopten onder een vergadering... 'huh wat zei je?!?!'

Ach ja het wordt wel beter hoor.... oh nee dan is je kleine er en zit je daar weer met je hoofd

groetjes,
Marije

Hey meiden,

Ik vandaag op pad voor een meegroei-bh. In de eerste winkel was alle ondermode voor de zwangere vrouw uit het assortiment gehaald. Dus ik naar de winkel er naast. Oke die had 1 soort waar ik niet kapot van was. Echt recht toe recht aan. Zat wel lekker maar ik vond het zoooo duur. 34,95 voor een ding wat je maar zo tijdelijk draagt! Ik dacht laat maar ff zitten ik ga wel op internet even struinen. Ik weet nu iig mijn maat en ik ben echt wel geschrokken. Ben van een C cup naar een E cup gegaan...damn  nu maar hopen dat het echt stopt haha. Jullie nog tips voor ondermode? Wil ook nog wat slips.

Groetjes Peet

hoi Petra,
ik ben bij mijn vorige zwangerschap naar Hunkemoller gegaan. Daar was mijn maat echter uitverkocht en ik had hem hard nodig. Dit zag de verkoopster aan mij en toen heeft ze me doorgestuurd naar de HEMA. Daar hebben ze ook geen bijzondere, maar wel goedkope. Ik mocht toen zelfs bij haar komen passen, om te kijken of ik de goede maat kocht, lief he. Ohja dat mocht ik tegen niemand vertellen....................haha
liefs
Patricia mama van Bas*

Hallo allemaal,

Veel plezier Petra vandaag, ik ga morgen en ik ben ook helemaal zenuwachtig. Heel dubbel want ik heb er ook weer zin in.... Pff nog één nacht. Ik ben benieuwd hoe het met je kleine gaat Petra!
Ik werk nu sinds kort vanuit huis en merk dat ik ook niet echt productief ben. Ik kan echt een hele dag bezig zijn met haast niets... baby baby baby Haha.
De BH van de Hema zat voor geen meter, die heb ik terug gebracht, ik heb twee van die niet mooie dure bh's gekocht bij lingeriezaak, best blij mee. Wat wel lekker zit van de Hema: de zwangerschapsstrings! Ben ik heel blij mee. Wel raar want ik heb een hoop stof over nog, het wordt al wel minder...
Contract is inmiddels binnen, klopt niet echt en ik krijg nog twee maanden salaris. Pff ik heb nog niet eens verteld van mijn zwangerschap, en je kan het eigenlijk al zo goed zien..... Ik probeer de zorgen weg te drukken. Leuk hoor op zoek naar een nieuwe baan als je zwanger bent!
Fijne dag
D.

Terug
Bovenaan