Forum hoppers

Hahah nou dan moet ik maar naar de Hema, zal ik wel weer een week moeten wachten. Ik kom alleen op woensdag in de stad als de kids naar zwemles gaan! Pfff

Bij   Hunkemoller bij ons in de stad was er geen zwangerschaps ondermode meer te krijgen. Wel nog in Breda en Goes zei die mevrouw of op internet ofzo zei ze. Ik was een beetje verontwaardigd...alsof er geen zwangeren meer wat nodig hebben ofzo? Die mevrouw vond het gelukkig zelf ook raar haha.

Misschien dat ik op internet nog wat vind, ik ga maar even zoeken.

Vanmiddag om half 4 naar de vk!!! spannend.

goedemorgen!!
succes bij de verloskundige vandaag! en jij morgen dattig!
wat een gedoe met je werk joh! bah!

over bh's, ik heb een foldertje gekregen van Carriwell, geen idee waar ze dat verkopen en of het duur is, maar het ziet er wel aardig uit. (de bh-vormige bh's dan...de rest lijkt wel een half hemd!)
op www.hm.com kun je ook zwangerschapslingerie kopen bij de h&m! en dat is gratis of 1 euro om terug te sturen als het niet past. misschien is dat wat om even te proberen!

ik heb een deadline vandaag dus ga eens proberen een paar uur niet aan de baby te denken haha! ben benieuwd!!

fijne dag! sabine

hoi,

Pat, vergeet ik helemaal te zeggen: leuk dat je nu ook hier komt koekeloeren! En die onzekerheid ehm tja denk dat dat nog wel even blijft. Heb hier nog niemand na een mk weer zien schrijven die niet onzeker was (en kan je nagaan, genoeg vrouwen zonder mk en alles rond jullie Bas* natuurlijk en die zijn ook onzeker). Wanneer mag je voor een echo (heb je vast wel geschreven, maar ben soms een beetje een zeef ).

Petra en Dattig, weer naar de VK! Spannend toch weer he.... had het ook nog weer met de laatste controle hoor en ik denk de volgende keer weer. Alhoewel... dan hebben we in de ochtend de 20 weken echo dus is VK formaliteitje denk ik.

Zelf heb ik toen ik zwanger was van de oudste ook 2 meegroei bh's van de hema gekocht. Tis echt hema, dus lekker recht toe recht aan, maar dan kan het ook wel bijna overal onder, geen poespas en randjes enzo. Nu draag ik al voedingsbh's. In principe zelfde idee, zitten ook prima.
Daar heb ik 1 dure van, van het merk Anita. En die zit perfect! Is een beugelbh (als die goed zit kan dat namelijk best) en ach heb de jongste 2 jaar bv gegeven en nu dan in de zw.schap, straks hopelijk weer lang voeden.... ja dan kan er nog wel eentje af denk ik (als ik kijk wat we anders aan voeding kwijt waren geweest... dan heb ik die bh er in een maandje wel uit haha).

Succes met een paar uur niet aan je beeb denken Sabine.... gaat vast lukken... of niet.

groetjes,
Marije (vandaag alweer 17 weken!)

Hey meiden

Gisteren naar vk geweest en hartje gehoord geweldig om te horen.
Baarmoeder groeit goed, bloeddruk goed, en bloeduitslagen goed alleen ben ik Rhesus D negatief, ik hoefde mij geen zorgen te make kan geen kwaad zij ze alleen met 30 weken kom ik wat strakker onder controle te staan, en krijg ik een spuit in mijn been en gaan ze mijn bloed in de gaten houden.

Meer menesen die die dit hebben, of ervaringen uit de omgeving

liefs Diana

Hey diana, ik zou het niet weten. Ik heb mijn bloedgroep kaartje ontvangen en daar stond het volgende op. A+ RH(d): pos.

Wat dat inhoudt weet ik niet maar ik ga vanmiddag naar de vk en dat eens even vragen.

Ja ik heb er weleens over gelezen dat je dan een spuit krijgt. Ze kunnen dat heel goed allemaal in de gaten houden. Ik geloof dat je na de bevalling ook nog een spuit krijgt toch?

Heb bh's gevonden op internet van mamalisious...of hoe schrijf je het ook alweer. Het zijn meegroei en voedingsbh's in 1. Lijkt me geweldig want die kan je dan een stuk langer dragen ook. Scheelt nogal wat geld met wat ik gisteren in de winkel vond en het ziet er nog leuk uit ook. Als ik vanmiddag een hartje hoor ga ik geijk bestellen. En ze hebben er nog veel meer leuks voor niet zo heel veel. Ben benieuwd hoor haha.

Groetjes Peet

hé Diana, fijn dat alles weer goed was!
Jij zal die spuiten krijgen omdat er een kans is dat je kindje een positieve bloedgroep heeft. Mocht jullie bloed met elkaar in contact komen (oa bij de geboorte kans op, vandaar dat je als het goed is ook na de geboorte nog een spuit krijgt) dan kan jij antistoffen aanmaken tegen die positieve bloedgroep.
Dat je dan een spuit krijgt is overigens vooral van belang voor een volgende zw.schap, dan zou je lijf kunnen zeggen: ho wacht nog meer positief bloed dat dacht ik niet. Doordat jij dan nu een prik krijgt zal je lijf ook een volgend kindje gewoon 'accepteren'.

Vriendin van mij heeft dit ook, die heeft net de 30 weken injectie gehad en zal idd na haar bevalling nogmaals een prik krijgen.

groetjes,
Marije

Hoi meiden,

Ik kom net terug van de vk en ook bij mij is alles goed. Nu kan ik echt opgelucht ademhalen. Het hartje klopte als een klein treintje, baarmoeder goed gegroeid. Mooie bloeddruk van 100/60 dus ik kan ff heerlijk genieten. Over 4 weken pas terug. Ben echt wel blij en opgelucht jahoeeeeee....nu gauw die meegroeibh's aanschaffen hahaha...

Groetjesssssss

@diana: ik ben A-negatief en krijg ook elke zwangerschap zo'n antiD spuit in mijn bil!
Zijn best gemene spuiten, maar natuurlijk voor een goed doel...
Je krijgt ze na elke bevalling en rond de 30 weken zwangerschap, maar ook na een miskraam.

@Petra: Ben benieuwd hoe het bij de verloskundige is gegaan???
Hopelijk een mooi hartje kunnen horen

@Pat; leuk dat je ook hier naartoe bent gekomen, is toch fijn om je hart te kunnen luchten bij mensen die allemaal  ongeveer in hetzelfde schuitje zitten.
Voel je je goed?

Hier vandaag 9 weken, maar krijg maandag een termijnecho en dan weten we het bijna zeker.
Heel veel misselijk, vooral "s avonds en moe moe moe!!
Mijn gezicht begint ook allemaal een beetje te tekenen, sommige mensen valt het zelfs al op (EN DAN ZIEN ZE MIJN BUIK NIET EENS).
Bij de zwangerschap van mijn dochter tekende mijn gezicht ook zo erg en had ik ook veel last van bultjes, vraag me toch stiekum af of het niet weer een meisje zal gaan worden...

Gr Wanda

Terug
Bovenaan