Forum hoppers

Hallo,

Leuk zeg die verhalen over de 3d echo's. Wel raar trouwens dat het mij nu nog afgeraden is omdat er straks mooiere plaatjes te zien zouden zijn omdat ik dan verder ben. (nu 26 weken en 5 dagen jawel) 3 sept gaan we dus.
Grappig want ik was gister bij de gyn en die heeft voor 5 sept een echo gepland, dat wordt een leuke week (hoop ik)! De gyn had al met de internist overlegd en hij denkt dat het toch beter is om een keizersnede te doen duh, dat had ik hem al in het begin verteld. Maar goed dat wilde hij niet geloven, nu gaat hij zelfs naar een symposium om meer te leren over zwangerschap en de ziekte van Crohn. Haha waar mijn baby al niet goed voor is. Maar goed om dus terug te komen op de vraag over wanneer bevallen: het wordt ws de laatste week van oktober/eerste week van november. Als de baby meewerkt he. Om een of andere reden denk ik te weten dat het precies een dag voor de afspraak zich aan gaat dienen!
Hee jammer zeg dat je je zo rot voelde op je vakantie, te warm en dan ook niet veel kunnen... bah balen. Lief dat je vriend wel terug wilde voor je. Nou je zal wel goed afkoelen met dat rot weer hierro! Sterkte verder.
Ik vertrek donderdag, ben benieuwd! Naar Cannes,daar is het ook goed warm. Maar goed ik ben van mezelf al niet zo avontuurlijk dus ik zal ws alleen maar mezelf (en baby) tegenkomen bij de uitstapjes, beetje cultuursnuiven en natuur/ marktjes/winkeltjes kijken. Veel zitten dan maar!
Oh en dames: het is volgens mij erdoor: we gaan trouwen, haha. Heel romantisch: omdat het handiger is. Maar goed het wordt toch nog best een leuk feestje denk ik zo. Klein maar fijn. Vriendlief gaat vandaag de gemeente bellen om te vragen wanneer het kan (als hij dat echt doet vandaag he, hij zou het gisteren  al doen...). Eerst zien dan geloven! Dan zoiets als trouwen en daarna lopend naar restaurant/café voor borrel met tapas... klaar. Misschien dan nog twee nachtjes daarna weg 'huwelijksreisje'.
Hee en die darmen he... inderdaad niet 'persen' (doe dat later maar een keer). Bij mij helpen zemelen (door de yoghurt of muesli heen) en lopen... Met dat laatste komt de stoelgang goed op gang. Na eten bijv. een klein eindje om... lukt mij het beste. En als ik buikpijn heb: in bad (als dat niet kan een warme douche of hand op je buik). Nou sterkte ermee.
Tot snel!
Liefs D

@Dattig, ook praktisch kan een romantische leuke dag worden hoor, gefeliciteerd!
Heeft je vriend inmiddels gebeld met de gemeente over onderrouw? (vaak wordt dan een datum geprikt).
Wij wouden het hoe dan ook klein houden en met de enige grootouder, ouders, broers en een paar vrienden was het dat ook, maar hartstikke leuk. Oh ja en onze oudste niet te vergeten natuurlijk, die was er ook al haha.

@Carina, jammer dat je niet alles kon doen op vakantie, maar je hebt er toch wel van genoten neem ik aan.... even lekker weg. Enne.... klinkt goed een grote babykamer, lekker de ruimte voor een luie stoel etc etc. Als jullie spruit groter is genoeg ruimte om te spelen.. die ruimte vult zich vanzelf (want echt waar wat een 'zooi' er in de loop der jaren wel niet in je huis gaat komen haha)

Eh en wie de eerste hopper is?!
Dattig en ik zijn allebei op 13 november uitgerekend, maar of wij dan ook de eersten zijn? Misschien even een klein lijstje uitgerkende data in dit topic opnemen? Vind het zelf ook wel leuk om het overzicht eens te zien.... en er kunnen altijd nog meer hoppers bij!

Hoe is het verder met iedereen?!

groetjes,
Marije

Oeps Sabine ben ik helemaal vergeten te reageren op jullie gave echo
Mooi he, ben jij nu ook al helemaal verliefd hihi

Enne ben benieuwd of jullie het goed gezien hebben tijdens de echo of dat jullie toch in de verkeerde hoek zitten met jullie vermoeden. Dat horen we nog wel he na de geboorte of je juist zat of niet?!

Nogmaals sorry dat ik vergeten was te reageren op dat stukje.... mag ik het op de vergeetachtigheid door hormonen gooien?!

groetjes,
Marije

Hoi meiden daar ben ik ook weer even. Beter laat dan nooit haha. Ik heb hele drukke maar wel leuke dagen! De laatste vakantie week voor de kids en dan gaat het gewone leven weer beginnen voor ons hier.

@D, fijne vakantie meid, ik hoop dat je tegen de warmte kunt. Lekker rustig aan doen gewoon. Avontuur hoef je nu zeker niet meer op te zoeken met je dikke buikie haha. Dus slenter maar lekker langs kraampjes en winkeltjes. Dat is toch ook hartstikke leuk joh. Geniet er maar van. Tof dat je gaat trouwen joh. Echt super.

@S, leuk dat je een goeie echo hebt gehad! Mogen wij het niet weten wat je denkt dat het is? hahahaha...vast niet he.

@Carina, balen dat je niet alles kon doen maar goed. Zo is het nu eenmaal he als je zwanger bent zijn de dingen anders. Ik had ineens dat ik niet meer in het water durfde te springen van het zwembad pffff, ik ben als een oud vrouwtje van het trapje gegaan hahaha. Ach ja.....

Een lijstje met uitgerekende data is misschien geen verkeerd idee Marije. We kunnen alles al zo moeilijk onthouden nu haha. Ik ben 13 december uitgerekend.

Hoe gaat het verder met iedereen? Wanda? zusterjose en 19 1

Hoi hoi,

Hier alles goed hoor, gewoon een beetje druk met voorbereiden van het feestje van onze dochter.... En ook nog bij 2 vriendinnen op kraamvisite geweest deze week.
Voor de rest alles prima in orde, beeb beweegt erg veel en alles ziet er erg voorspoedig uit, al word ik wel weer een beetje angstig omdat die 24 weken weer in de buurt gaat komen.
Zal goed zijn als we die weer voorbij zijn, blijft toch een gevoelig punt tijdens de zwangerschap..

Nog 2 dagen werken en dan lekker vakantie, ben er zo aan toe.Even gewoon lekker met zijn 3en relaxen , niks wat moet.

Leuk idee zo"n schema.
Mijn uitgerekende datum is 7 jan.09
Zal ik het zo doen?

Dattig                 13 november 2008
Marije                 13 november 2008
Petratjuh        13 december 2008
Wanda               07 januari       2009

Van de rest wist ik het niet...

Groetjes wanda

hoi meiden!!

nounounou marije schandalig! haha nee hoor! dat maakt toch niet uit! oh maar echt, ik ben inderdaad helemaal verliefd. de foto's leg ik 's avonds naast m'n bed en voordat ik ga slapen lig ik ze uitgebreid te bekijken... en 's morgens als ik wakker word ook weer. dan gaan ze mee naar de kamer en in de loop van de dag sta ik er nog een paar keer bij weg te zwijmelen. ik zie aan m'n vriend ook zo dat hij ook helemaal verliefd is! als ik er iets over zeg dan begint hij helemaal te glimmen, zo schattig!
ik denk trouwens wel dat we echt goed hebben gezien wat we krijgen..... m'n ouders hebben het ook gezien en vooral m'n vader is al helemaal overtuigd haha! maar ik wil er nog niet al te veel rekening mee houden...we hebben er tenslotte niet voor geleerd! :)

wanda fijn dat alles goed gaat met je. kan me voorstellen dat het spannend is nu die 24 weken er weer aankomen. wanneer is het zover? het zal vast allemaal goed gaan en als die tijd voorbij is dan heb je dat ook weer gehad en kun je je zorgen weer wat opzij zetten.

jeetje petra is de vakantie nu alweer bijna voorbij? wat is dat snel gegaan zeg. ja idd de scholen gaan gewoon al bijna weer beginnen! hebben jullie ook het idee dat de tijd wat sneller begint te gaan? in het begin was ik echt de weken vooruit aan het duwen, en nu blijkt dat het toch best wel vanzelf gaat! :)

ik lag gisteravond op de bank naar m'n bewegende buik te kijken, en toen zag ik ineens dat mn navel echt begint te veranderen, hij is wat minder diep en het lijkt of het 'midden' 'los' begint te raken...ohoh straks plopt ie naar buiten! hebben jullie dat ook?

oja hier het lijstje (het lukt mij niet 'm in 't groen te krijgen:

Dattig 13 november 2008
Marije 13 november 2008
Sabine 18 november 2008
Petratjuh 13 december 2008
Wanda 07 januari 2009

volgens de dame van de pretecho is de baby wat groter en zo kwam ze op een andere uitgerekende datum uit, namelijk 11 november. maar ik weet toch echt wel hoe oud de baby echt is en hoe m'n cyclus is verlopen... trek me er dus maar niets van aan. kan toch prima zo zijn dat ie net een groeispurtje heeft gehad ofzo? het zijn ook maar computermodellen waar zij mee samenwerken zou je denken.

nou meiden, fijne dag!
groetjes sabine

Gelukkig maar dat het me vergeven wordt
En voor wat betreft die foto's.... hier staat de mooiste in een lijstje in de kamer te pronken en de rest bekijk ik ook dagelijks hoor haha. Zooooo leuk. Mijn ouders kwamen gister terug van vakantie en hebben hun dus ook die ene foto laten zien en ze waren nu al trots op hun 3e kleinkind (enne... ik heb denk ik wel een vermoeden over wat jullie dan denken gezien te hebben dan wel wat het is haha).

Die uitgerekende datum... als ze zuiver naar formaat kijken dan is onze Junior al zovaak van datum verandert . Dat begon met 14 ging naar 13 november, met de screeningsecho was het ruim 2 weken groter dan GEMIDDELD (tis niet voor niets een gemiddelde) en zou ik dus zelfs in oktober uitkomen (wat gewoon echt niet kan) en met de pretecho was het een week groter.... dan wel als gemiddelde van verschillende gemeten 'onderdelen'   want als het echt wat zei, dan zou het hoofd in oktober geboren worden en de beentjes pas halverwege november  (over een marathonbevalling gesproken haha).

Onze oudste 2 waren ook groter dan gemiddeld maar zijn netjes met de termijn geboren en deze zal ook wel weer groter zijn. We krijgen ze gewoon niet kleiner denk ik dan.

@Petra... nog een paar daagjes dus en dan is het weer school gaan. Hier zijn de scholen deze week alweer begonnen en onze oudste is dus nu een echte kleuter en geniet met volle teugen van zijn eerste school week, de jongste is voor het eerst naar de psz geweest dus ik had gister een vrije ochtend! Was dat even vreemd hihi.

@Wanda, kan me voorstellen dat je tegen die 24 weken 'aanhikt'. Dat de tijd maar lekker snel mag gaan en je daar voorbij bent!

Eh lijstje vergeten te kopieren die zet ik er zo nog wel even los bij.

groetjes,
Marije

uitgerekende data hoppers

Dattig                                  13 november 2008
Marije                                  13 november 2008
Sabine                                18 november 2008
Petratjuh                          13 december 2008
Wanda                                07 januari 2009

Terug
Bovenaan