Hé Dattig gefeliciteerd! En de datum staat ook, dus super.
Op zich kan er veel in korte voorbereidingstijd hoor.... wij hebben het denk ik bijna net zo kort vantevoren besloten om toch nog in die zw.schap te trouwen.
Wij zijn aan het eind van de ochtend getrouwd en moesten nog wel een locatie hebben om natijd even gezellig heen te gaan met de aanwezigen. En wel graag zo dichtbij dat ik het een beetje fatsoenlijk kon lopen met zwangere pokkel hihi. Hebben wel een taart gedaan, maar wisten eigenlijk wel een beetje wat we wilden, dus was snel geregeld en bloemen was ook snel klaar (als je het trouwens geen bruidsboeket noemt is het een stuk goedkoper ).
Mijn ouders hebben de lunch geregeld, dus dat scheelde voor ons weer en natuurlijk wel een dagje wezen shoppen voor kleren. Veel plezier met die regeldingetjes!
@Sabine, niet schuldig voelen hoor.... ja jij moet er nu meer voor laten dan je vriend en dat kan best wel even vervelend voelen als jij normaal ook gewend bent om die dingen te doen... volgend jaar mag je weer (als je je spruit zolang alleen wilt laten bij opa&oma of andere oppas dan hihi).
@Petra, ik geloof best dat het heel snel went zo'n vrije ochtend.... en dan wordt Junior geboren en is het weer gedaan met de rust haha. Denk dat ik het de komende weken lekker gebruik om beetje navel te staren en met de tut dingen bezig te zijn. Gordijntjes voor de kamer van de jongste vermaken, overtrekje voor de kinderwagen maken (heb zo'n leuk stofje gekocht vandaag!) en verder niet al teveel. Jammer dat mijn bekken me niet zoveel ruimte geeft dat ik in die tussentijd al klussend bezig kan, maar ja.... aankomende woensdag komt mijn moeder verven en kan ik haar wel hier en daar helpen en dat is ook wel lekker zonder de oudsten om ons heen.
@Carina, ja het is wat zelfs voor de erkenning moet de mama mee.... ja anders kan natuurlijk ook iedereen wel gaan beweren de vader te zijn haha (al zie ik niet wat je ermee opschiet als man om willekeurig kinderen te gaan erkennen ). Bij de oudste zijn wij niet getrouwd. Erkent tijdens de zw.schap en natijd ook de zeggenschap geregeld voor mijn toen nog vriend. Want met erkenning ben je wel de biologische vader geworden van een kind... je hebt nog geen enkel recht. Mocht er dan bijv. iets mij jou gebeuren zou hij in principe bij het kindje weggehouden kunnen worden.... dat is trouwens ook met een paar papieren geregeld, maar wel iets wat je moet doen.
Mijn vriend had me al voor ik uberhaupt zwanger was van de eerste al ten huwelijk gevraagd maar we hadden nog geen datum enzo en toen was ik wel zwanger en wou ik niet met een dikke buik trouwen... om dat dus zo'n 2 jaar later hoogzwanger als nog te doen haha. Wouden het ineens toch wel heel graag. Kindje was al wel erkend door papa voor die tijd. We hoefden echter nu na de bevalling niet meer gezag te regelen enzo. Trouwboekje mee naar het gemeentehuis en klaar.
Hier gaat het verder trouwens lekker zijn gangetje. Gister een beroerde dag met pijn, maar na gisteravond een lang warm bad en daarna een goede nachtrust ging het vandaag een heel stuk beter. Ga wel na het weekend een zw.schapsfysio bellen.... mijn eigenwijze ikje heeft het veld moeten ruimen, ik ga maar eens actie ondernemen. Wil wel zo lang mogelijk de kinderen naar school en psz kunnen brengen en als ik nu al na 1 week zo kapot ben.... dan zie ik dat zonder hulp/tips niet uit zichzelf beter worden.
De oudste vind het nog steeds helemaal geweldig allemaal en de jongste heeft serieus sinds vorige week zaterdag de DVD van de pretecho ELKE dag bekeken. Vind de baby nog steeds helemaal interessant en doordat ik elke keer ook wel vertel wat hij ziet begint hij daar nu zelf ook over.... kijk daar zijn de billen... de baby heeft geen luier aan haha. Zo lief
Nou ja wordt weer een veels te lang verhaal, maar geeft jullie weer wat te lezen
groetjes,
Marije