Forum hoppers

Hai meiden, ben ik nog even. Ik zit met iets in mn hoofd en wil eens weten wat jullie daarvan denken.

Mijn dochter vroeg vanmorgen aan mij of zij en haar broertje bij de bevalling mogen zijn. Die gedachte is nog nooit bij me opgekomen omdat ik ze altijd weg wilde hebben. Ik vond het geen goed idee dat ze mij dan zien lijden en omdat het zoiets intiems is etc dacht ik altijd van...die kids moeten weg zodra het begint.

Nu na die vraag van mijn dochter, zit ik er ineens aan te denken ze misschien toch maar mee te laten gaan? Als mijn vriend en misschien mn ouders toch ook in het ziekenhuis zijn kunnen ze gewoon de kids opvangen en als het teveel wordt weghalen? Ik weet het nog niet maar door haar vraag speel ik wel met die gedachte ineens.

Ik denk ook terug aan mijn miskraam, die kreeg ik waar ze bij waren. Ik heb echt de halve dag krampen gehad en in de avond was het best heftig. Ze waren er gewoon bij en het verliep heel natuurlijk. Oke het is niet helemaal hetzelfde maar ik bedoel...ze liepen me niet in de weg en ik had gewoon geen last van ze, ze wisten op dat moment dat ik het zwaar had en pijn had en dat trokken ze ook gewoon.

Ik ga er eens over praten met mn vriend, kijken wat hij ervan vind. Misschien kunnen we duidelijk afspreken dat als het mij teveel wordt of de kids teveel wordt dat ze dan gewoon bij fam blijven ofzo. hihi gekke vraag zo op de vroege morgen he meiden. Maar ik zag dat er toevallig ook een topic over was geopend en toen dacht ik helemaal van, ik ben niet de enige met deze vraag. Dus vandaar.

Nou tot laterssss

hoi Petra,

Lekker dat je goed geslapen hebt! Hier is gelukkig over het algemeen het doorslapen nog geen probleem en manlief was rustig (heeft astma en de laatste tijd heeft hij daar meer last van en dus vooral in de nacht) dus had ook geen reden om wakker te worden... tot dat zijn wekker ging om 6 uur dan.

En vind het helemaal geen rare vraag hoor over je kinderen wel of niet bij de bevalling zijn.... is toch iets wat je bezighoudt? Hier in principe geen kids bij de bevalling.... ik kon de vorige keer pas echt ontspannen toen de oudste opgehaald was. Ik hield onbewust toch van alles tegen, kon de rust niet vinden en zoals je zelf wel weet.... dat bevalt vrij lastig.
Ook zijn de jongens hier nogal dat niemand pijn mag hebben en tja dat doet bevallen toch ook wel en dat kan ik toch niet verbergen op de top van de weeen en denk dat ze er weinig lol aan zullen beleven.... ze zullen de eersten zijn na papa&mama die de baby mogen zien eenmaal na de bevalling.

Maar jouw kids zijn groter, je kan met hun ook dingen overleggen en vooral al uitleggen... dat jij wel pijn zal hebben tijdens de geboorte van hun broertje/zusje en dat dat misschien niet fijn is voor hun om te zien, maar ook dat je het dan misschien toch niet fijn vindt om hun er bij te hebben, maar dat je dat nog niet goed weet nu.... mocht je besluiten ze erbij te laten dat het dus wel duidelijk is dat jij maar ook zij altijd kunnen besluiten dat het niet werkt. Dan moet er idd wel opvang zijn voor hun buiten de verloskamer.... en liever niet je vriend, want die wil er natuurlijk ook bij zijn als zijn kindje geboren wordt! (en ik neem aan dat jij hem er ook bij wilt hebben hihi)

Het lijkt me wel enorm indrukwekkend voor een kind om een broertje/zusje geboren te zien worden, dus het lijkt me dat het verder zo normaal mogelijk gehouden moet worden.... ja het doet pijn, maar dat hoort er 'gewoon' bij etc etc. Het is natuurlijk iets wat gaat gebeuren en wat al heel veel vrouwen met ons gedaan hebben.... het moet niet TE groot worden voor ze...

Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk beslissen!

groetjes,
Marije

ps mijn broer was er wel bij toen ik geboren werd.... dit weet ik natuurlijk alleen maar uit de verhalen . Hij was toen 3 en zat onder het kraambed met lego te spelen . Het schijnt dat hij even zijn hoofd er boven heeft gestoken toen hij mij hoorde huilen en daarna pas weer toen onze vader hem er onder weg haalde om toch eens zijn zusje te komen bekijken hihi)

Hey Marije,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben er nog niet uit maar het is ook nog niet zover. Misschien kunnen ze idd gewoon mee naar het ziekenhuis en als het mij teveel wordt of het 1 van hun teveel wordt dat ze dan gewoon bij eventueel opa of oma in de wachtruimte gaan ziten of zelfs naar huis gaan met ze.

Toen mijn zoontje geboren werd wilde ik echt absoluut mijn dochter niet in de buurt hebben. Bij de eerste weeën al niet eigenlijk omdat ik geen rust kreeg. Pas toen ze weg was gehaald door mijn zus kreeg ik veel meer rust. Wat dat betreft weet ik wat je bedoelt en ik ben benieuwd of ik dat nu weer zal hebben.

Ik voel het nu al anders eigenlijk omdat ze idd al 8 jaar is en  mijn dochter gewoon al zoveel begrijpt. Vanmiddag heb ik het er nog eventjes met haar over gehad en ze zei toen dat ze bloed en pijn niet erg vond en gaf ze zelf aan dan wel weg te gaan als ze het niet meer fijn vind. Ik heb haar gezegt dat dat wel normaal is en dat ik misschien wel heel raar ga doen en harde geluiden ga maken  haha...ze zei doe maar wat jij wil mama, wat jou het beste lijkt maar ze zei er ook bij dat ze zooo nieuwsgierig is naar de baby en in de buurt wil zijn omdat ze direct wil kijken haha...ja ik begrijp het wel hoor. Mijn zoon koos al gauw het hazenpad toen ik over pijn en bloed begon. Die zei nou ik ga wel bij tante laura logeren haha..dus dat is dan ook weer opgelost. We zien het wel tegen de tijd dat het zover is hoe er dan over gedacht wordt door mezelf en mn kids en natuurlijk mn vriend. Hij stond er niet negatief tegenover toen ik het hem vroeg vanavond dus...we zien het wel.

Hoe gaat het verder hier met iedereen vandaag? Het is niet zo druk als gisteren haha

jeetje wat een berichten!
heb ze nog niet allemaal gelezen hoor.. dus alvast sorry als ik ergens op vergeet te reageren...

ik ga niet meer typen dat ik minder kwaaltjes heb, want ze komen gelijk weer in alle hevigheid terug. vandaag en gisteren moeten overgeven. zou het komen omdat ik de wekker vroeg had staan??
vandaag namelijk een ochtendje vervangen... was eigenlijk best leuk met groep 7/8. viel me niet tegen. al was het wel erg vermoeiend. ik heb ze dus wel een andere vervanger laten zoeken voor de komende anderhalve week. want deze week zou ik wel redden, maar volgende week fulltime.. pff nee dat liever niet!
gelukkig begrepen ze me wel! en ik heb zelf iemand aangegeven die graag zou willen vervangen, dus lang moeten zoeken hebben ze niet!

leuk marije dat je denkt dat we een meisje krijgen. ik denk namelijk dat het een jongen word. waarom? geen idee!

oja een babykamer dingetje.... we hebben leuk behang gezien... creme kleurig, maar met grote lime groene en zilver grijze bloemen erop. van die hele grote bloemen zoals kinderen die altijd tekenen. ik had alles al gepakt om daar een muur mee te behangen, maar toen ging ik toch twijfelen.. is het niet te meisjeachtig??? wat nou als het een jongetje is.. ligt ie tussen de bloemen.. wat vinden jullie?

@ petra.. moeilijk hoor.. beslissen of je dochter erbij is of niet. ik denk dat je goed met haar moet afspreken dat het zo kan zijn dat je haar misschien halverwege toch niet bij wil hebben.. dat het dan niet teveel een teleurstelling voor haar is. snappie...
ik moet er niet aan denken al te veel mensen om me heen.
met de miskraam vorig jaar, heb ik 's nachts een uur lang weeen gehad. oen is ze aan mijn zus omschreef vertelde ze dat het waarschijnlijk rugweeen waren geweest. ik was blij dat mijn vriend gewoon sliep en heb hem ook gezegd dat ik het wel zou zeggen als ik hem nodig had. moet er niet aan denken als hij toen de hele tijd bij me had gezeten... dat gaat nog wat worden met de bevalling.. stuur ik hem halverwege weg.. hahahaha!

nou meiden... lees morgen de rest nog wel even terug.. ga nu lekker op bed liggen.. tvtje aan, theetje erbij... mmmm

groetjes

Als jullie dat behang leuk vinden moet je dat lekker op de muur 'gooien'.
Zelf vind ik bloemen niet direct te meisjesachtig hoor.... zouden ze nu knalroze of paars zijn dan werd het weer iets anders .
Jullie maken een mooie kamer voor jullie ukkie en hij/zij zal daar in het begin wel veel liggen, maar natuurlijk weinig van meekrijgen en jullie wel!

Heb ook heel lang een bloemetjesbehang in gedachten gehad, dat werden toen in mijn hoofd weer strepen of ruitjes en inmiddels sta ik op standje neutrale muur in 1 kleur (maar welke kleur.... toch het groen dat ik al heel lang in gedachten heb of toch wat anders?!?!).... aarrrgggghhh ik weet het gewoon echt niet meer, misschien toch die bloemen doen? Haha kom jij met een babykamer kwestie kom ik met ons 'dilemma'.... (scheelt dat ik pas over een weekje of 4 ofzo bezig kan op die kamer, ieeekkkks dan ben ik 32 weken zwanger! dus ik heb nog even de tijd)

groetjes,
Marije

hoi!
hier het 421ste berichtje hahaha! we schieten echt al op! :)
hoe gaat het met jullie?
ik heb zojuist m'n kraampakket binnengekregen!! aaaaaah ik schrok er wel een beetje van.... ziet er wel erg medisch uit allemaal haha!
gisteravond de eerste zwangerschapsyogales gehad, ook zo leuk! het begint nu allemaal wel heel erg echt te worden he! raar besef, dat je nu dus echt bezig bent met de voorbereiding van je bevalling, en dat die bevalling er ook echt aan zit te komen. dat het niet meer zoiets is van "over een hele tijd". spannend! en leuk!
petra ik ben benieuwd wat jullie gaan beslissen over de kids (of alleen je dochter) bij de bevalling. ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. ik heb natuurlijk ook nog niet zoveel ervaring met kinderen van die leeftijd (van geen enkele leeftijd eigenlijk haha!). ik weet wel dat ik 10 was toen mijn broertje werd geboren en dat er bij ons totaal geen sprake van is geweest. wij werden meteen uit school gehaald toen hij er was en ik mocht hem als eerste vasthouden omdat ik de oudste was. dat is mij wel heel erg bijgebleven, ik vond het geweldig! en hij was toen ook nog geen 2 uur oud. het lijkt mij voor jezelf wel moeilijk als je dochter erbij is, denk je niet dat je je zal gaan inhouden voor haar? ik heb geen idee van hoeveel pijn het gaat doen, maar dat zal vast niet heel weinig zijn. en voor haar lijkt het mij ook wel heel erg indrukwekkend, misschien wel een beetje TE. maar goed, er zijn volgens mij genoeg landen waar de kinderen er gewoon bij zijn, en het als iets heel normaals wordt gezien. volg jullie gevoel zou ik zeggen.

eh... ik weet even niet meer wat er verder nog is geschreven...
kan ik nog iets kletsen... ja sinds de yoga is de baby weer heeeeerlijk druk! ik voelde 'm al een paar dagen zo weinig, maar tijdens de oefeningen werd ie wakker en sindsdien is hij lekker bezig! heerlijk!!
ik zit te wachten op een pakketje, zodat ik verder kan gaan klussen aan de babykamer. moet zo even de deur uit dus ik hang maar een briefje op dat ze het gewoon voor de deur zetten ofzo, want je zult net zien!

nou, tot later maar weer!!
groetjes sab

hé Sabine, twijfelde je daar dan aan of die bevalling echt wel aan het eind van de rit zat??!?  Ja daar moeten we met z'n allen toch echt aan geloven over een aantal weken... het komt hard dichterbij november.
En over die pijn... ja het doet PIJN, maaaaarrrr niet zoveel dat je daarna nooit weer wilt (kijk alleen maar naar Petra en mijzelf doen het helemaal vrijwillig voor een 3e keer hihi) al zal je tijdens het eind van je bevalling vast anders beweren (heb het zelf hoe cliche serieus geroepen dat ik echt nooooooooooooit weer zou gaan bevallen, dat moest een andere gek maar doen ).

Heb hier wel de bevestiging gehad dat ik ingeschreven stond voor de cursus, maar daarna nog geen bericht over wanneer die dan zal starten.... zal krap aan worden om dan de lessen nog vol te maken als deze spruit zich ook aan de 'planning' van 40 weken houdt. Ach op zich heb ik het eerder gedaan, maar vind het vooral wel erg lekker om sowieso 1 uur in de week helemaal met deze zw.schap bezig te kunnen zijn, heerlijk.

Vandaag alweer 28 weken en voelt toch ook wel weer als een mijlpaal... Junior is levensvatbaar!!! Oké nou heb ik voor het welbevinden van Junior het liefst dat het nog een week of 10/12 blijft zitten, maar mocht er nu iets gebeuren dan zijn er zeer goede kansen (dit gevoel leeft bij mij redelijk doordat een vriendin van mij enorm prematuur is bevallen).

Nou ik ga nog even een halfuur van de rust genieten... de jongste slaapt nog en de oudste zit nog op school en Junior beweegt er weer lustig op los.
Oh te vroeg geroepen... de jongste wordt net wakker.....

groetjes,
Marije

hihi nou eigenlijk wist ik het wel, van die bevalling... maar het leek nog zo ver weg! hahaha!
ik kijk er ook wel naar uit, ben zo benieuwd hoe het is om dat mee te maken!!

ben benieuwd wanneer jouw cursus start dan... maar dan zal het idd lastig worden om 'm vol te maken!

ik denk ook vaak over de levensvatbaarheid na. een vriend van me heeft met 26 weken z'n kindje gekregen en die is nu 2 en het gaat hartstikke goed! voor mijn gevoel ben ik dus al over die grens heen, en iedere week maakt de overlevingskans weer groter! hij mag van mij best 2 weekjes eerder komen, maar meer ook niet. vorig jaar lag ik op 26 oktober in 't ziekenhuis vanwege de miskraam en dat is de verjaardag van m'n pa, m'n moeder heeft later eens gezegd dat door haar hoofd is geschoten dat ik op 26 okt een kindje zou krijgen (en toen was ik nog niet eens zwanger). ze is helemaal niet van dat soort voorspellingen en uitspraken, dus ik was hier wel verbaasd om. ben benieuwd of ze gelijk krijgt! zou het wel leuk vinden! maar goed, dat is natuurlijk maar gis en raadwerk. we gaan het wel meemaken!

hmm daar gaat je rust dus! helaas! nou, kids vroeg naar bed dan maar, dan heb je vanavond nog even! :)

doei!

Terug
Bovenaan