Forum hoppers

He he ben ik ook nog even na een dag vol geren en gevlieg en afspraken en dan nog naar de vk met 4 kids pffff. Maar goed de baby doet het goed, het hartje na lang zoeken gevonden. Ik raakte niet in paniek want ik had hem net ervoor nog gevoeld toen ik daar in die stoel zat. Hij of zij speelde een beetje verstoppertje ofzo. Hij lag met zn rug naar mijn rug zeg maar zoals je als man en vrouw lepeltje lepeltje kan liggen hihi...ja kweet niet hoe ik het anders moet zeggen haha...Maar dan is het hartje erg moeilijk te luisteren dus die vak dat kind echt moeten pesten zodat ie in beweging kwam en ja hoor...eindelijk. De kids vonden het geweldig allemaal overigens.

@ Carina, ik denk dat lime bloemen geweldig zijn. En anders doe je toch 1 muur en de andere kant een effen kleur ofzo? Als het een jongetje blijkt te zijn kan je er dan altijd nog iets jongensachtigs hangen. Snik ik heb geen babykamertje...baal er echt van joh pff maar ja ik ga er maar niet teveel over nadenken. Ik heb het 2 x wel gehad dus...ik weet iig wel hoe het is.

@ S, Tja die bevalling die komt echt en hoe haha...Het gaat eeeeeecht wel pijn doen. Laten we hopen dat het een voorspoedige is zonder al te veel complicaties enzo. Ik ga voor de snelle soepele bevalling dit keer hihi. En ik weet het ook nog niet of ik mn kids er bij wil joh. Ik zie het wel als de tijd dichterbij komt. Die vraag van mn dochter die houdt me nu bezig en het idee staat me eigenlijk steeds meer aan dat ze dan dus wel in de buurt is. Misschien is het wel heel fijn. Ze kan echt een hoop hebben wat dat betreft. Ik heb haar al gewaarschuwd voor bloed etc maar het maakt er nu even niets uit.

Weet je wat  ik leuk vind?  Nu ik naar zeeuwsvlaanderen ga verhuizen kan ik in een geboortecentrum bevallen met speciale kraamsuites waar je familie dus ook gewoon 24u mag blijven. In zeeuwsvlaanderen kunnen de vrouwen niet overal thuis bevallen dus hebben ze een centrum opgericht met aparte kraamkamers die huiselijk aandoen. Er is zelfs een keukentje bij zodat je visite koffie of thee ofzo kunt aanbieden. Toen ik dat las dacht ik meteen Ja dat wil ik. Als mijn kids er dan bij willen zijn is het niet eens een probleem. Ik heb toch al een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen dus thuis kon toch al niet. En dan kan ik nu dus in dat geboortecentrum van het ziekenhuis bevallen. Lijkt me prima te doen.

@ Marije, ik heb me nog nergens aangemeld voor gym of yoga omdat de yoga in de avonduren was hier in de buurt en ik dan niet weg kan. En gym heeft me nooit wat geholpen, dat was hier een theekransje met weinig info die ik nog niet wist. Het heeft me bij de bevalling geen bal geholpen haha..dus dat doe ik niet meer. Ik hoop als ik verhuisd ben dat ik nog een aantal weken daar op het eiland wel yoga kan gaan doen want dat lijkt me zo ontzettend lekker.

Nou meiden ik stop er weer eens mee, ben moe. Gek he? hahaha..

Hey meiden,

Ik heb er wel een hele poos over gedaan om even bij te lezen zeg!!
Even een paar dagen wat minder geweest en je hebt zo een stel berichten bij te lezen...

@ Sabine; ook ik beval al voor de 3e keer, maar heb nog nooit gezegd dat ik het niet meer zou doen.
Wil niet zeggen dat het een pretje is hoor hahaha, maar ja ik denk altijd maar aan iemand: (iemand die jij een watje vind ofzo) als die het kan,  dan kan ik het helemaal!!!
En die oerkrachten komen vanzelf!

@ Marije: Ik snap je gevoelens dat het fijn is om over een bepaalde grens te gaan qua levensvatbaarheid.
Zit er zelf ook zo naar toe te hikken, heb het natuurlijk al eens meegemaakt en dat wil ik nooit meer meemaken...
Maar goed, alles ziet er nog steeds perfect uit en kan nu eenmaal niet de tijd vooruit draaien.Toch maar beetje proberen te relaxen en het over me heen laten komen.

@ carina: Gaat gelukkig nog steeds goed met jou!
En die kwaaltjes die gaan binnenkort vast wel over....

@ Petra; wat leuk dat jullie toch gaan samenwonen, tenminste dat heb ik toch goed begrepen he?
Moest ook zoveel bijlezen dat ik de helft alweer ben vergeten..
Gaat het verder allemaal goed met je?

Hier vandaag de 20 weken echo gehad en dat zag er gelukkig allemaal heel goed uit!
baby was goed op lengte(zelfs wat groter als aantal weken..niet veel hoor...) en we weten nu ook weer wat we gaan krijgen......................
EEN MEISJE!!!!!!

Ja meiden, weer een meid erbij. Ben er helemaal happy mee.
Maar ben ook zo blij dat alles in orde is met de baby, zat er toch wel een beetje over in.
Al had ik daar wel geen reden voor, maar je wilt natuurlijk altijd dat je kindje gezond is, en dan is zo"n echo toch weer wat geruststellend.

Weet iemand hoe het nu met Pat gaat?

Veel liefs Wanda

Hey Wanda,

Super dat je ook weer even langskomt. Geweldig dat je een meisje krijgt en dat alles goed was bij de 20 weken echo. Heel erg fijn voor jullie.

Nu jij over de brug komt met het geslacht ......mag Marije het ook gerusttttt vertellen hoor

Ik heb af en toe nog een stukje meegelezen op het mk forum waar Pat nog wel eens schrijft maar hoe het nu vandaag met haar is weet ik niet. Ze schrijft dacht ik in het topic: we gaan ervoor part 1 of zoiets. Moet je maar eens kijken.

Ik ben echt blij dat het goed met je gaat meid en met de baby. Met mij (ons) gaat het ook heel goed en ja ik ga samenwonen. Ben al dagen vanalles aan het regelen. Wat een drukte maar ik heb er zoveel zin in nu dat is niet te geloven haha. Komt allemaal goed.

Groetjes en geniet ze he.

goeiemorgen...

hahaha dat bevallen he.. ik moet er niet aan denken! wat nou als ik die oerkrachten niet heb? brrr... en ik ben echt vreselijk kleinzerig! volgens mij ben ik zo'n watje waar wanda aan denkt tijdens haar bevalling! hahaha
maar ja je moet er nou eenmaal waat voor over hebben.

toen ik mijn vriend nog niet zo lang kende, ging het ook een keer over kinderen. hij wilde er minstens 2. want eentje vond ie zo zielig... ik heb toen gezegd dat ik dat hele zwangerschap en bevallen verhaal 1 keer ga proberen.. en dan zien we wel verder!
een vriendin van me was na 1 keer helemaal genezen ze is blij met haar zoontje, maar nog een keer bevallen.. nee.
dus wie zegt dat ik er straks niet zo over denk!

gisteren een baaldag gehad... ik was gisteren namelijk 13 weken en 6 dagen.
vorig jaar met 16 weken en 6 dagen kregen we slecht niet van de verloskundige. vorig jaar stortte ons wereldje in.
nu lijkt alles wel goed te gaan... nu worden we waarschijnlijk wel papa en mama.
maar toch blijft bij mij vaak de vraag spelen... waarom toen niet? waarom hebben we eerst zoveel verdroet moeten hebben?

ik hoop vandaag op een betere dag! maar het begin   is in ieder geval al beter, want de wcpot heb ik alleen met mijn billen gezien vanmorgen!
groetjes Carina

hallo allemaal!!!

de commode en kledingkast zijn klaar!!! jippie!!! ik heb er echt daaaagen aan geklust en het resultaat mag er zijn!! het is zo gaaf geworden!! van hele oude meubels zijn het echt gafe dingen geworden! nu het bedje nog, maar de schroeven en belangrijker nog de 'haken' waarmee de verstelbare bodem vast zit, zijn kwijt en ik wil niet gaan verven als die er niet zijn...straks kan het niet in elkaar. gisteren meteen de babyspulletjes die we al hebben in de kasten gelegd en nu ben ik helemaal niet meer te houden haha!
m'n vriend zei: maar we hebben toch nog veel meer?? haha ik dacht ook dat we al heel wat hadden, maar als je het zo in de kast ziet dan valt het toch wel mee. oftewel, ik ga straks eens even lekker shoppen haha!!
hoeveel pakjes hebben jullie van te voren? wij hebben nu 3 complete pakjes in maat 50/56. zal ik daar nog 1 dingetje van kopen en dan nog 2 pakjes in 'n maatje groter? iedereen zegt wel 'je krijgt zoveel in je kraamtijd', maar stel nou dat dat niet zo is :)

@Wanda: heel erg gefeliciteerd met jullie meisje!! had je al een voorgevoel dat je een meisje zou krijgen? echt leuk joh!!

@Marije: volgens mij weet ik wat je krijgt!!! een meisje!!!!! aangezien je in een ander topic schrijft dat je kleertjes van vriendinnen hebt gekregen...hihi!!! maar goed, het kan natuurlijk ook nog steeds een jongen zijn haha. speculeren blijft leuk! :)

@Petra: lekker druk met de verhuisplannen?

@Carina: komt vast goed, die bevalling! een ook al ben je een watje (zoals je zelf zegt haha) dan nog krijg je 'm er vast wel uit!

nou, ik kruip weer even achter de naaimachine. gordijnen afmaken en daarna kan ik aan de gordijntjes voor de beeb beginnen!
en vanmiddag shoppen!!!!! (hebben jullie ervaring met een aankleedkussen van de hema? die wil ik gaan kopen, is lekker goedkoop en we doen er toch een hoes omheen...)

groetjes! sabine

oeh Sabine is los haha pas op stad
Lekker he!

Wij hadden bij de oudste ook maar 3 setjes in maat 56 en 3 in maat 62 in huis, want idd je krijgt zoveel in je kraamtijd... uhuh! Wij kregen toen wel geteld 2 hele setjes kleding hihi. Nou was dat een grote beer hoor, dus 62 paste heel snel (en hij lag de hele eerste week in het zhuis met een infuusje in zijn hoofd, dus eigen kleertjes konden uberhaupt niet eens aan).
Vond het overigens helemaal niet erg dat we niet zo heel veel hadden gekregen, toen ik me eenmaal weer wat beter voelde kon ik lekker zelf voor wat meer in 62 de stad in .
Rompertjes kan je wel wat meer in maat 50/56 hebben, alhoewel ze daar ook vaak weer sneller van over kunnen in grotere maat, dus als de nood aan de man/vrouw komt kan 62 er ook wel vast onder....

Zelf ben en blijf ik van mening: het is snel genoeg bijgekocht! Liever dat je er op dag 3 achter komt dat je er nog wat bij wilt en vriendlief dan wel je moeder of een vriendin op pad stuurt voor wat dingetejes dan dat je straks met heel veel ongebruikt spul in de kast blijft zitten....

aankleedkussen heb ik idd ook zoiets: gaat toch een hoes om??! Wij hebben er 2... toen zwanger van de oudste 1 in de aanbieding gekocht bij de prentatal die heeft een antislip laag op de onderkant. Zwanger van de jongste en met gering leeftijdsverschil was op beide kamers eentje wel lekker en heb ik er eentje voor 5 euro bij de Etos gekocht, werkt ook prima hoor!
Deze keer ga ik die 2e beneden gebruiken, hoef ik niet voor elke luierwisseling naar boven toe en dan ook een peuter mee te nemen naar boven omdat hem alleen beneden laten voor langere tijd niet handig is (en met een spuitluier kan verschonen best wat langer duren ).  Had ook bij de jongste al altijd beneden een verschoning of 2 liggen en wat luiers en doekjes.... eventueel op een hydrofiel luier in de box even verschonen, maar een aankleedkussen op de eettafel is net wat lekkere hoogte.

Veel plezier met shoppen!

groetjes,
Marije

hoi meiden!

@ sabine.. dat wordt leuk! shoppen!
moeilijk he.. welke maat moet je nemen, hoeveel van alles...
gelukkig hebben we al wat tips van marije, want ik ben begonnen met het maken van een lijst met spullen die we nodig hebben... pfff

@ marije.. dus ook een 9 ponder draagt maatje 56?
ik denk dat ik 1 setje kleren in maatje 50 wil halen want het schijnt dat babytjes daar erg snel uitgegroeid zijn. maar als jou verhaal lees van een 9 ponder... dan kan een kindje wat 6 pond weegt toch wel wat langer in maat 50?
AAAH ik woog volgens mij bij de geboort 7 pond en mark ook zoiets. dus ik hoop eigenlijk dat ons gupje ons voorbeeld doet volgen...
(of heeft ons eigen geboortegewicht er niks mee te maken?)

gisteren ben ik op kinderwagenjacht geweest met een vriendin van me.
wat een gedoe zeg!

mijn eisen:
# een stabiele wagen omdat er 2 hondjes naast moeten wandelen (dus dacht ik 4 wielen)
# ik moet ermee over een schelpenpad, door bos en over strand kunnen wandelen (dus grote wielen)
# ik wil het liefst de kleur zwart of grijs in combinatie met limegroen
# als het even kan wil ik ook nog dat de kleine ook naar me toe kan zitten in de kinderwagen.

de 4 grote wielen met een bak die ook naar je toe kan is wel te vinden... maar niet in de kleur die ik zo graag wil!!!
grrrrr

dus nu moet ik kiezen.. ga ik voor de 3 eisen die meer over het praktische gaan, of laat ik het uiterlijke zwaarder wegen?
dilemma! maar gelukkig ga ik ook nog een keer kijken met mijn lief.... ik heb nog ff!

zo ik ben weer terug!
heb me enorm ingehouden, maar heb wel kledinghangertjes, een aankleedkussen en een oranje aankleedkussenhoes gekocht jippie!! ik ga zo een poging doen een foto van de commode bij te sluiten! ligt nu een gewoon kussen op, was even voor de kleur. als het lukt zet ik m'n andere foto's er ook bij! haha!
en nu ben ik moeoeoe! :) echt waar, waaaar is m'n energie!! en de baby is ook al zoooo rustig... pfff. gelukkig dinsdag naar de vk. en dan ook 28 weken!

carina, ik zou toch voor de handigste wagen gaan ipv voor het uiterlijk. welke wagen is het die je hebt gezien? je kunt hem altijd opleuken met gekleurde dekentjes, voetenzak, speeltjes, luiertas... doe je die in het lime en de wagen in een neutrale kleur (zwart, grijs, donkerblauw ofzo) en dan heb je het ook!

marije, bedankt voor je tips! handig hoor, die ervaren moeders hier!! :)

nou ik ga even plat.
groetjes sabine

Terug
Bovenaan