Forum hoppers

hoi sabine..

lijkt me best stress.. als de kinderopvang maar niet wil lukken.
en dan je vriend die nog zoveel moet werken.. doet hij dat om straks meer thuis te kunnen zijn?

de mijne wil de komende tijd ook wat meer overwerken, zodat hij die uren kan gebruiken voor als de baby er is, of voor een paar dagen extra klussen om de babykamer af te maken.

een 9ponder? pfff dat past bij mij niet hoor.. hahaha
en dat vond je al klein? ik dacht meer aan 6 of 7 pond. haha

van mijn lijstje is nu al niks terecht gekomen. moet onverwachts nog wat boodschappen doen en kreeg onverwachts nog iemand die ff een bakkie kwam doen. erg gezellig, maar van schilderen komt waarschijnlijk weinig terecht vandaag. heb nu bedacht wat meer te poetsen, zodat ik morgen extra tijd heb om te schilderen...

oja.. over dat dikker worden...
ik weet niet precies hoeveel mijn zus was aangekomen, maar geloof dat ze de 20 kilo wel gehaald had.
ik hoop ook niet dat ik har voorbeeld ga volgen. ik zou als ik jou was gewoon gezond blijven eten en misschien wat meer bewegen. maar soms kun je er niks aan doen he!

mijn buikje is ook best behoorlijk voor het aantal weken dat ik ben. maar heb echt niet veel gegeten of gesnoept. ik zal wel wat makkelijker uitzetten?!
je kan nu wel goed zien dat de baby nog onder mijn navel zit. want vanaf mijn navel is bijna geen bolling naar boven. best grappig om te zien!

Tja dat dikker worden. Bij mijn eerste was ik ongeveer 25 kg aangekomen. Ik mag toch hopen dat dat niet nog eens gebeurt zeg. Ik was een nijlpaard, zo opgeblazen. Ik hield veel vocht vast ook en ik  kreeg overal vetkussentjes. Ik herinner me nog goed dat ik een verdikking net boven mijn billen voelde, onderaan mijn rug en dat ik daar voor naar de huisarts ben gegaan. Hij moest lachen en zei, dat komt door je zwangerschap, je bent een vetlaagje aan het aanleggen............ahhhhhh......Ik was zo mooi slank joh en dat bleef dus echt niet zo.

Naar mijn idee snoepte ik niet echt veel, ik at wel meer omdat ik honger had maar niets extreems. Bij de tweede kwam ik zoveel niet aan maar ik moet eerlijk bekennen dat de kilo's van de eerste er toen nog niet eens afwaren. Ik had dus nog vetreserve genoeg.

Nu gaat het wel vind ik. Ik woog 65 aan het begin en de laatste keer op de weegschaal zei me dat ik nu 73 weeg dus dat is zo'n 8 kg. Maar ja de laatste loodjes moeten nog komen en dan gaat de baby aantellen dus ehhh meiden ik hou mijn vingers nog even gekruist wat dat betreft. Het verschil is dan echter wel dat je buik aankomt en niet meer de rest van je lichaam he. In mijn eerste zwangerschap groeide alles aan me naar welke kant dan ook hahaha....ow arme S ik hoop niet dat dit ook jouw lot zal zijn. 1 ding meid, we gaan elkaar gewoon daarna stimuleren het er weer af te krijgen he hihi.

ohohoh hihi! ik hoop het ook niet joh! er was tot nu toe ook nog niets te zien in m'n gezicht, maar die begint nu ook wel wat boller te worden. en ik voel het gewoon op m'n heupen erbij vliegen en m'n borsten zijn ook weer aan het groeien volgens mij. op zich kun je nog echt niet zien dat het 13 kilo is (gelukkig!!!) maar ze zijn het toch echt. ik wil me hier eigenlijk helemaal niet druk om maken, was altijd boos op meiden die zaten te zeiken over het dikker worden, maar toch moet ik bekennen dat ik het niet zo heel erg prettig vind.
heb net 2 haringen gegeten, en vanmiddag een appel, dat is toch wel heel gezond! oja en 6 marsepijnen aardappeltjes. :-( maar ik heb ook gewoon de hele tijd trek.

heeft jullie baby ook zo vaak de hik? vind het zo grappig!

Zal ook weer eens reageren voor ik het niet meer bijgereageerd krijg haha.

@D, wat balen zeg van je baan.... ook al zat het er dik in zoals je zelf al dacht leuk is het niet. Gelukkig krijg je aansluitend nog je zw.schapsverlof uitbetaald door het UWV!!! En dan toch maar voor jezelf beginnen, spannend hoor.

@allemaal, 9 pond is ook nog best klein hoor. Vonden wij namelijk ook van onze oudste en die was toch ook ruim 9 pond. Tuurlijk leg het naast eentje van 6 pond en het lijkt reusachtig (of zoals onze oudste die in het zhuis naast een prematuurtje lag). Oké je begint een kledingmaatje (of 2) groter hihi. Onze jongste was  'maar' 8 pond en dat vonden we pas klein . Ik zei dat ook zo... hij lag net op mijn buik, had hem lekker bekeken en flap het eruit: maar hij is zo klein! Op de weegschaal later en die verpleegkundige dan vragen of ik 8 pond klein vond... eh ja scheelt een pond op hetzelfde aantal cm's dus dat is klein (de oudste had al van die instant michelin ribbeltjes, de jongste was 'dun' in onze ogen hihi).
En Junior... zal ook wel ergens in die regionen uitkomen... ik reken op 8 pond met mogelijke uitloop naar boven toe.

En dat gewicht.... bij de oudste kwam ik er 10 aan en doordat ik zo enorm beroerd was raakte ik er 28 kwijt . Klinkt heel prettig, was/is geen aanrader (ging er in minder dan 3 maand af en wat heb ik mij slap en suf gevoeld). Bij de jongste kwam ik 18 aan en eigenlijk zag ik er niks anders uit dan tijdens de eerste zw.schap.
Nu? Gaat het heel netjes, zit op 5 kilo in de plus (toevallig vanmorgen op de weegschaal gestaan) en dat had ik niet verwacht omdat mijn activiteiten niet denderend zijn (ja je loopt en fiets automatisch redelijk wat met een kind op school, maar toch is een stuk minder actief dan ik gewend ben) EN ik nou niet bepaald leef op water en brood.... Heb deze keer veel meer last van 'ik heb zin in....' en wat dat dan is varieert per week . En geef er veels te veel aan toe vind ik zelf.
En dan toch maar 5 kilo aankomen, geen suiker hebben en toch een grote baby krijgen....

Ach ja.... het is bij mij dus alledrie de keren anders en uiteindelijk zal het er wel af gaan... en anders maar niet allemaal. Net als met striae. Vond ik in het begin heel erg toen ik het kreeg en nu heb ik zoiets: ach je mag best zien dat ik straks 3 kids op de wereld heb staan! Tuurlijk wil ik er goed uitzien, maar dat kan ook best wel met een kilootje extra op de heupen .

groetjes,
Marije (vandaag alweer 30 weken)

Hoi meiden,

Zoals ik Petra beloofde op het andere forum: ik zal mijn geheim met jullie delen:
ik ben zwanger. Ik had daar natuurlijk verteld dat we zouden stoppen met zwanger proberen te raken. We zijn weer braaf condooms gaan gebruiken, maar ja, op vakantie hebben we die dingen dus niet gebruikt en je raadt het al: zwanger!
Ik denk dat het nu rond de 5 weken is, ik heb het dus hier op het forum verteld, maar verder proberen we het zolang mogelij voor ons te houden. We willen net als vorige keer een vlokkentest laten uitvoeren ,dus proberen we het nieuws geheim te houden tot de uitslag, die rond de 14 weken komt. pfff, duurt nog heel lang dus. Maar goed voor je het weet is het november.

Ik voel me goed, ben helemaal niet angstig dat het misgaat. Heel vreemd. Vorige keer was ik vanaf dag 1 bang en nu helemaal niet. Mijn man vindt dat ik te veel reken op een goede afloop. Hij heeft meer de houding: het gaat vast fout, verheug je nergens op. Maar ja, waarom was ik vorige keer bang en nu niet?

Ik heb nog geen kwaaltjes, alleen wat gespannen borsten, maar verder helemaal niets! Dan denk je weer: oh is dat wel goed. Maar bij mijn jongens had ik ook weinig last, wat moe (ernstig moe bij de oudste) en af en toe wat misselijk maar verder niets.
Ik heb vanmiddag de verloskundige gebeld en kan de 19e een echo krijgen!

Ik ben het forum altijd wel blijven lezen, maar deed niet meer mee met het geklets, ik moest alles een plekkie gaan geven, maar vanaf nu zal ik me wel weer wat vaker laten zien. Al meld ik me pas bij mei-moeders aan als ik 14 weken ben. De vorige keer werd ik altijd naar en bang  van alle meldingen van miskramen. Daar ga ik me nu wel voor beschermen.

Ik vind het wel leuk om te lezen dat jullie allemaal zwanger zijn. En sommige van jullie zijn al zo ver! Om jaloers op te zijn.

groetjes, keesje

OH KEESJE WAT GEWELDIG!! GEFELCITEERD!! ik heb er helemaal kippevel van!! jeetje zeg, wat een verrassing en een goed nieuws! en wat fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt! ook al 'moet' je heeeel lichtjes in je achterhoofd hebben dat het wel eens anders kan lopen, (tenminste, misschien moet je dat gewoon eigenlijk helemaal niet hebben!) als je gevoel goed is dan zegt dat volgens mij echt alles!! ik had tijdens mijn 1e zwangerschap ook geen goed gevoel en tijdens deze zwangerschap vanaf dag 1 wel! en het gaat ook goed!
nou, ik ben ontzettend blij voor je! lekker dat je binnenkort een echo krijgt, dan ben je een week of 7 of 8? hou ons op de hoogte he!! ik lees namelijk eigenlijk niet meer echt op het miskraam forum, heeeeel af en toe nog maar. en kom gezellig hier meekletsen! gaat het toch nog lukken, met z'n allen bij de hoppers!! :)
en 14 weken gaat idd vast heel snel... (pfff jeetje dan is onze baby er bedenk ik me nu! oeps haha!)
geniet er heel erg van en ik hoop dat je je zo goed blijft voelen als nu, heerlijk toch, niet zoveel kwaaltjes! ik ben begonnen met yoga en daar vertelde eigenlijk iedereen dat ze in het begin geen kwaaltjes hebben gehad! dus het zegt niets of je ze wel of niet hebt.

gefeliciteerd he!!
groetjes sabine

Oh Keesje wat geweldig nieuws!!!!!!!!!!!
Gefeliciteerd meid, wat ontzettend gaaf dat je op vakantie toch nog zwanger bent geworden.

Zouden we dan toch nog de hele 'club' hier compleet kunnen krijgen, wat zou dat super zijn!

En dat goede gevoel vasthouden hoor.... we gaan voor goede afloop en een goede zwangerschap!!!

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan