Forum hoppers

hoihoi!

getsie jose, wat een gedoe! wel fijn dat je urine schoon is, maar verder is het wel erg vervelend allmeaal! neem maar goed je rust inderdaad. (kun je dat?)

dattig jeetje ze zijn lekker bezig voor jullie!! wel een klein beetje bijdehand dat ze alles zo over nemen! maak je er maar niet druk om en laat je maar lekker verrassen en verwennen! het wordt vast een fantastische dag!!

hier gaat het niet goed, de blaasontsteking is nog helemaal niet over, gisteren werd het zelfs weer erger, weer bloed bij het plassen (sorry hoor!) en heel veel harde buiken, met lichte ongesteldheidskramp erbij. ik ben dus 's middags maar weer in bed gekropen. 's avonds vroeg slapen en 's nachts kwam m'n vriend thuis en die heeft heerlijk z'n hand op m'n buik gelegd en toen is de baby gaan draaien!! jippie! hij lag namelijk zo laag en schopte steeds tegen m'n toch al overgevoelige blaas aan, dus het is een verademing dat hij nu weer omgedraaid is! vanmorgen huisarts en vk gebeld en ik moet een kweek laten maken en krijg andere antibiotica, omdat deze dus niet aanslaat. en van de vk moet ik verplicht rust houden, want die harde buiken horen er wel bij, maar die kramp niet, daar moet ik voor oppassen. gelukkig is het ook niet regelmatig, dus nog geen zorgen maken, maar ik moet het wel voorkomen! bahbahbah ik heb er zo de balen van! m'n vriend is maandag pas weer thuis, dus dat rustigaan doen doe ik dus allemaal in m'n eentje en dat ben ik nu echt even heel erg zat. het is zo ongezellig! kan wel met vriendinnen afspreken, maar dat is toch niet echt rustigaan, en zeker niet zo rustigaan als je met je vriend kan doen. en tja, ik moet toch nog steeds boodschappen halen en eten maken en dat soort dingen. zou wel fijn zijn als hij eens voor me zou kunnen zorgen, maar dat zit er voorlopig dus echt nog niet in. ik heb het er wel moeilijk mee moet ik zeggen. en dit gaat nog zo door tot half oktober. :-(

nou, ik ga even douchen en naar de dokter en ziekenhuis.
groetjes sab

@jose...
wat balen zeg dat je bloeddruk weer hoger is... nu maar hopen dat het rusten wil helpen!

@ sabine...
wat moet jij balen zeg! en dan ook nog zoveel alleen thuis zijn. bah!
nu maar hopen dat de andere antibiotica wel aan wil slaan..

@ dattig..
aan de ene kant is het natuurlijk heel lief dat ze dingen voor je willen regelen, maar als ze alles gaan veranderen... dat zou ik ook niks vinden hoor! het blijft toch jullie bruiloft!

Hey Sab en Jose,

Geen gekke dingen hoor!! Tjonge wat irri als jeje niet goed voelt he.

Wel balen dat je vriend er niet is nu je hem zo nodig hebt he sab, kan dat echt niet anders dan? Hopelijk vinden ze gauw het medicijn voor je wat wel werkt! Sterkte!

Heeej jose, wat een toestand met die bloedruk etc....niet leuk meer zeg. Hou je je rustig? Wel fijn dat met de beeb alles goed is gelukkig. Sterkte ook jij hoor meid. Echt niet leuk om zulke dingen te krijgen. Hoever ben je ook alweer id zwangerschap nu?

Ik ga morgen weer aan de lange trip van anderhalf uur beginnen. Maandag gaan de kids kennis maken op hun nieuwe school, spannend! Ik voel me ook verre van oke moet ik zeggen. Ben echt versleten maar echt diep slapen doe ik niet. Ik doe bijna geen oog dicht. Dat is al een aardig tijdje aan de gang zo. Ik probeer smiddags te slapen maar ook dan komt de diepe slaap niet, het is alsof ik op het randje blijf hangen en die overgang niet maak. Toch klopt dat niet geheel want ik droom toch genoeg hahah....maar voel me gewoon  niet echt uitgerust. De verhuizing eist echt zn tol. En ik doe al zo rustig mogelijk, maar in mn koppie gaat er ook zoveel om he pfff...op dit moment zou ik graag helemaal klaar zijn met alles....en dat is verre van waar. Dit weekend is het nog maar 4 weken tot de verhuizing. Dan hopelijk daarna snel de baby dingen in orde maken want ik voel gewoon dat het snel moet....kweet niet waarom maar tis een gevoel. Zal wel nesteldrang zijn haha.

Meiden hou je haaks he, rustig aan (hoor mij nou pff) en Sab, kan je niet iemand boodschappen laten halen voor je? Wie weet wil er ook nog iemand koken? Of laat wat brengen een keertje, afhaal chinees is ook nog een optie of gewoon lekker koppie soep met broodjes. Niet te moeilijk gaan doen meis. Je vriend is er maandag en dan mag hij eens lekker gaan koken voor jou haha.

Groetjes en tot gauw weer.

hoihoi!
peet jij ook een beetje oppassen he? ik kan me voorstellen dat het heel erg druk is voor je nu, zowel fysiek als in je hoofd. dat is met een 'gewone' verhuizing al zo, laat staan met je kids, met hun nieuwe school, met je baby op komst...laat staan met het samenwonen! hoe staan je kids nu trouwens tegenover hun nieuwe school?

hier ging het vanmiddag even fout, ik was naar 't ziekenhuis geweest en liep in de supermarkt en werd helemaal niet lekker, misselijk, warm/koud en heel erg pijn in m'n onderrug en onderbuik. snel naar huis gegaan en op de bank gaan liggen. het was echt kramperig, alsof ik ongesteld zou worden, heel naar. ik heb de vk maar gebeld en die zei dat ik moest blijven liggen met iets warms op m'n buik en dat ze langs zou komen. eind van de middag kwam ze dus langs, buik gevoeld, hartje geluisterd, dat was allemaal goed gelukkig! ik kreeg een paar keer een harde buik dus ze voelde wel dat het erg geirriteerd was allemaal. ze heeft inwendig onderzoek gedaan en godzijdank zat m'n baarmoedermond nog helemaal goed dicht. echt een opluchting joh. ik moet nu verplicht rust houden en als het goed is gaan de klachten wel over als de antibiotica aanslaat. ik moet dus wel goed oppassen, want die krampjes zullen geen ontsluiting veroorzaken, maar ze kunnen wel overgaan in weeen en dat moeten we niet hebben!

plannen voor vanavond dus maar opgegeven en idd broodjes gegeten ipv te koken. voel me nu al wel wat beter, voornamelijk opgelucht. nu nog van die blaasontsteking af!

nou meiden fijn weekend alvast he! en petra succes met alles... misschien even een dagje niets doen aan de verhuizing, en een beetje ontspannen? kan soms ook wel wonderen doen, zo'n pauze dag...

liefs sabine

Hoi meiden,

Weg goede gevoel, ik zit met gierende zenuwen achter de computer. Ik had vanavond bij het afvegen na het plassen was lichtroze slijm. Ik stond gelijk stijf. Toen met een tampon een test gedaan of er meer zat, daar kwam wat lichtbruin slijm mee. Even gewachten en nog een keer geprobeerd en toen zat er op de top een rode drupppel bloed.
Ik kon wel janken, zo bang ben ik ineens. heb ondanks de avond de vk gebeld en gezegd dat het mis ging. Dat hoefde volgens haar nog niet, je zag wel vaker wat licht bloedverlies aan het begin van de zwangerschap bij de aanleg van de placenta. Ik moest het aankijken dit weekend, als ik maandag nog zo bang ben of als ik meer ga bloeden moest ik bellen en kunnen ze kijken of er gelijk een echo gemaakt kan worden.
Toen herinnerde ik me dat mijn zusje dit ook had bij haar eerste zwangerschap, dus haar gebeld. Zij had het met 6-7 weken. Past precies bij mijn weken.
Maar goed, ik kan nu dus niet slapen van ellende. Ik heb geen pijn,   maar ja, dat had ik bij mijn eerste miskraam ook niet echt. Ik hoop zo dat er niets meer komt, dan vraag ik maandag om een spoedecho. En als het misgaat, laat het dan maar snel gebeuren.
Sorry dat ik dit even spui, maar ik moet het kwijt.

groetjes, keesje

hee keesje!
ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent! maar echt hoor, probeer je nog even geen zorgen te maken, ik heb dit nu zo vaak bij mensen gehoord. idd kan de aanleg van de placenta ermee te maken hebben. en heb je misschien onlangs gevreeen? ik had dat namelijk ook bij 7 weken, gevreeen en de dag erna wat bloederig en de dag daarna wat lichtbruinig bloed en daarna was het over. met die tampon kun je ook een adertje hebben geraakt o.i.d. he. probeer niet meteen het ergste te denken (ook al snap ik dat echt wel!). mijn moeder is zelfs de eerste paar maanden gewoon ongesteld geweest (ze dacht dus dat ze niet zwanger was maar ik zat er al!). het is daar nu allemaal ook heel gevoelig en beter doorbloed en er kan dus best 'ns iets uitkomen.
probeer maar even lekker je hoofd te verzetten vandaag en morgen lekker de vk bellen en om een echo vragen om je gerust te stellen.
veel sterkte he! en we horen het wel als je meer weet he!
liefs sabine

hoi dames,

Nou we zijn weer thuis!
En vragen of er niet zoveel geschreven kan worden helpt dus helemaal niks  Jullie hebben allemaal goed in de pen dan wel op het toetsenbord gezeten zeg!

Onze week was heerlijk. We hebben goed weer gehad (2x een dagdeel regen dat we niet de deur uitkonden). Lekker veel buiten geweest. Voor mij meer rondom het huis dan voorgaand jaar, toen ging ik gerust meerdere keren per dag 1,5 uur erop uit met de hond van mijn ouders, maar nu was 1x per dag naar strand/bos/dorp echt wel genoeg . Heb echter wel enorm genoten van die momenten met mijn ventjes op het strand, samen schelpjes zoeken enzo. Naast mijn bekken merk ik nu ook aan harde buiken die niet wegtrekken als ik te druk ben/doe. Levert wel hele goede excuses op om met je kind op een bankje te gaan zitten met een ijsje erbij . Trekt dan lekker vlot weer weg, maar ja de weken/maanden beginnen toch langzaam wel te tellen hihi.
Afgelopen vrijdag kwam manlief ook nog over met de boot en dus nog een paar dagen met een man meer door gebracht en dat was ook gezellig. In het bos konden de jongens zich lekker uitleven met papa terwijl ik er als een bejaarde achteraan kwam en oma dan maar solidair met mij deed.

Voel me heerlijk uitgerust en ga heerlijk de laatste 2 kalendermaanden in (tis echt nog maar 2 kalendermaanden tot aan 13 november!).

Heb jullie verhalen allemaal gelezen en zal even kort proberen te reageren voor zover ik het allemaal nog weet .

@Pat: gefeliciteerd! Snap dat het allemaal nog zeer spannend blijft, maar felicitaties blijven op zijn plaats bij meer dan 1 streepje en we duimen hier gewoon weer een slag in de rondte op een goede afloop! Echt hard op weg om toch nog allemaal tegelijk hier zwanger aanwezig te zijn!!!!!!

@Keesje: wat een schrik zeg. Hoop/ duim dat het allemaal goed gaat en het idd te maken heeft met de aanleg van de placenta. Zelf heb ik aan het begin van deze zw,schap ook 2x last van gekleurde afscheiding/bloed gehad en ondanks mijn enorme onzekerheid en de spanning die het meebracht was het gelukkig helemaal niks.

@Petra: tis niet niks he zo'n verhuizing.... die troep blijft idd helaas nog wel eventjes. Kan niet zeggen: relax komt wel goed... want ik hoef niet eens te verhuizen en loop afentoe al te stressen over een muur die geverfd moet of een box die nog niet in de kamer staat . Gewoon anderen zoveel mogelijk aansporen het werk voor je te doen .

@Dattig: wanneer is de trouwerij nou ook alweer? En hoe groot/klein lijkt het nu te worden? Wij zijn nog steeds blij met onze klein maar fijn trouwerij. Ben benieuwd wat voor kleding het geworden is!

@Carina, lekker zeg met korting wat dure aanschaffen kunnen verkrijgen. Vond het ook heerlijk om dat soort dingen voor de niet volle mep mee naar huis te kunnen nemen, werd bijna een sport hihi (en aardig gelukt ook). Wij hadden ook al heel vroeg een autostoel in huis die na de maxi cosi komt. Rot niet weg op zolder en die kleuren die er uit gingen vonden wij juist mooier dan de nieuwe collectie, dus doe maar mee hoor voor de helft van de prijs.

@Sabine, hoe gaat het nu met de blaasonsteking? Hoop dat het snel weg is, want lijkt me niet bepaald een pretje....

ehm was het nou José met de hoge bloeddruk en hoge glucose?!?! Hoop dat de bloeddruk nog even wil dalen dan wel stabiel wil blijven en dat de dagcurve verder niks oplevert. Anders wordt het dus even opletten geblazen met de pasta's en andere koolhydraatrijke dingen  (ben blij dat hier ook deze zw.schap de bloedsuikers normaal blijven).

Nog meiden vergeten?! Sorry, dan kom ik er later nog wel een keertje op terug... ga nu even verder lezen op het forum!

groetjes,
Marije (vandaag alweer 31 weken en 3 dagen!!!!)

hee marije!
nou dat klinkt als een heerlijk weekje!! gezellig hoor!! heerlijk zo nog even met je andere jongens weg, voordat de baby komt! jaja, nog 2 maanden... zo zit ik ook al te rekenen! wat een ontzettend spannend idee!! heerlijk geweldig maar ook heel eng en spannend en heel erg echt!
hoe gaat het nu met je bekken? gaat dat beter als je iets rustiger aan hebt gedaan? of heb je niet echt rustiger aan gedaan :)

de antibiotica lijkt dit keer wel aan te slaan, al is het nog niet echt helemaal weg. ik heb me best braaf aan m'n verplichte rust gehouden. vandaag even een hele korte wandeling gemaakt (ik MOEST echt even naar buiten, de deur uit), en na een klein stukje kwamen de harde buiken alweer opzetten, dus dat was niet zo fijn. thuis maar meteen weer naar bed gegaan en 2 uur geslapen. ik heb er nu ook echt een soort spierpijn van in m'n buik.
hee over die bekkenklachten van jou he, voelt dat soms ook als een soort hevige spierpijn op de plek waar je benen je romp ingaan?

groetjes sabine

Terug
Bovenaan