Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Joehoeee zoals verwacht belde de assistente van de verloskundige net! 4 jan intake en eerste echo!! Spannendddd!
Kaat volgens mij is het zo dat je in het begin wat klachten hebt omdat je lichaam heel erg moet wennen aan de veranderingen en daarna trekt dat weer wat bij. Vanaf 6 weken kan het weer erger worden en ontstaan de meeste klachten maar net wat ik eerder zei: bij mijn 2 zwangerschappen (beide jongetjes) dus amper klachten!! Heeeeel stiekem hoop ik nu op misselijkheid, omdat ik toch een wens heb voor een meisje... Ik hoor vaak dat mensen misselijker zijn bij een meisje.
Gansjegans heel herkenbaar hoor het ene moment van alles voelen en daarna weer helemaal niks!! Fijn dat je NOD dag geweest is, dat is toch een mijlpaal! 
 
Wauw er waren alweer meer updates haha. 
Eerste echo’s :
Gebruiker 1048: 28 dec
Bolleke 30 dec
ZazouTwee 2 jan
Rch 3 jan
Pandalover 4 jan
TMAAM 5 jan
Kaat 5 jan
Lelietje 5 jan
JoyE 6 jan
Gloriaa 9 jan
Gansjegans 9 jan
 
Hier ook weinig klachten. Dat maakt me aan de ene kant onzeker en aan de andere kant dankbaar voor elke dag dat ik nog niet hoef over te geven want dat ik heb ik de vorige keer acht maanden lang gedaan. 


Wij hebben de vorige keer de nipt met nevenbevindingen gedaan en dat gaan nu weer doen. Tegenwoordig kun je ook met 13 weken al een soort lightversie van de 20 weken echo krijgen hè? Dus er gebeurt best al veel in de eerste weken van het nieuwe jaar straks. 

In de app die ik gebruik staat nu 6+1 en laten ze dan de 'baby' in de zevende week zien. Het begint al ergens op te lijken ?☺️
 
Wij hebben trouwens geen NIPT gedaan bij de andere zwangerschappen omdat ik het toch erg onduidelijk vond. Weet niet meer precies hoe het zat, maar als er iets uitkomt was er ook weer zoveel kans dat het toch niks was.. Echter heeft mijn man gezegd dat hij het nu toch wel graag zou willen omdat we 2 gezonde kinderen hebben en het heel veel impact zou hebben als de 3e dan iets zou hebben. Ik vind het prima om nu wel te doen, maar ja het biedt sowieso geen garanties en het lijkt mij erg stressvol als er wel wat uit komt en bij extra onderzoeken blijkt het toch niks te zijn.. Maar we gaan het zien! 
 
[quote quote=10597299]Hier ook weinig klachten. Dat maakt me aan de ene kant onzeker en aan de andere kant dankbaar voor elke dag dat ik nog niet hoef over te geven want dat ik heb ik de vorige keer acht maanden lang gedaan. Wij hebben de vorige keer de nipt met nevenbevindingen gedaan en dat gaan nu weer doen. Tegenwoordig kun je ook met 13 weken al een soort lightversie van de 20 weken echo krijgen hè? Dus er gebeurt best al veel in de eerste weken van het nieuwe jaar straks. In de app die ik gebruik staat nu 6+1 en laten ze dan de ‘baby’ in de zevende week zien. Het begint al ergens op te lijken ?☺️[/quote]
Is het de zwangerschap+ app? ? ik gebruik deze ook!


Ik heb ook weinig symptomen buiten buikpijn en rugpijn en mijn borsten zijn een klein beetje voller/gevoeliger. 
Ik heb al bij heel veel mensen gelezen dat er in het begin weinig klachten zijn en dat deze komen en gaan dus ik maak me er niet teveel zorgen om. Maar op een bepaalde manier kijk ik toch uit naar meer klachten en me zwanger voelen if that makes sense ?.
over de NIPT test, ik heb het er nog niet met mijn vriend over gehad maar ik ben vrij zeker dat hij alles uitgebreid zou willen laten testen en ik eigenlijk ook. Ik ben altijd graag voorbereid. Al snap ik de tegenargumenten zeker ook wel.
 
Hebben jullie trouwens al nagedacht over een crèche? ?
ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België (waar ik dus woon) kunnen de wachtlijsten lang oplopen, tot makkelijk een jaar. Dus ik denk dat ik onder de kerstvakantie al even mogelijke crèches ga oplijsten en contacteren.
extra moeilijkheid: wij hebben nog geen huis gekocht maar zijn wel al 1,5 jaar op zoek. We weten ook niet waar we willen gaan wonen. Met de komst van een kleintje graag dichter bij onze ouders maar dat zou kunnen betekenen dat ik mijn job moet opzeggen omdat mijn ouders zo ver wonen. En dan zouden we dus niet alleen moeten verhuizen met een baby maar ook tegelijk een nieuwe job moeten zoeken en een huis kopen én een nieuwe crèche vinden op korte termijn. Help ?. 
 
Ah Kaat, hoe gaat het nu? Zoals gezegd is die hcg concentratie echt heel wisselend, een dag na elkaar testen heeft dan ook niet zoveel zin denk ik. Maar snap heel goed dat je je zorgen maakt met wat je eerder hebt meegemaakt. Het is ook lastig om los te laten maar helaas hebben we er ook niet echt controle op dus is loslaten toch het beste ? indd maar van genieten nu je nog niet zoveel merkt, dat komt vast later nog! Ik had een paar dagen geleden ook ineens minder symptomen en nu weer meer. Dikke knuffel!!! ? 
Ik denk dat wij wel een NIPT laten doen.. Ben indd graag voorbereid. 
Anirbas haha oeps dat is ook wel heel veel ineens! Goed idee van de crèche, moet dat ook eens nagaan. 
Hier alles goed. Ben de hele dag een klein beetje misselijk maar vooral in de ochtend en avond. Het meeste voel ik nog m'n borsten, die zijn al echt gegroeid en ik had al cup E ?. Voel me net Pamela Anderson hahaha. Is dat normaal dat ze zo vroeg al groeien? En wat belooft dat voor de aankomende maanden ?.
 
Begin januari klinkt nog heel ver weg hè? Maar is eigenlijk al over 3 weken ??‍♀️?
Ik ben vooral tegen het middag uur super moe... en vanmiddag bedacht ik me, hmm ik voel helemaal niets, maar ik ben wel zwanger! ? ? 
Ik was bij mijn zoontje nu al hartstikke misselijk! Zegt dus niets...
Wij willen dit keer wss ook nipt en nevenbevindingen doen.
Gister hebben we het mijn ouders verteld en morgen m'n schoonouders! ?
 
Terug
Bovenaan