Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Ahhh lieve Zazoutwee, heel veel succes met je echo! Ik begrijp echt heel goed dat het spannend is. Met 7 weken moeten ze genoeg kunnen zien op de echo (de mijne is ook met 7 weken). Hopelijk niks aan de hand en is het nog een beetje oud bloed wat eruit moet ??. Kan ook van een gevoelige baarmoeder zijn (gesprongen bloedvaatje o.i.d.). Hou je ons op de hoogte? 
 
Helaas geen duidelijkheid. Ze kon mijn baarmoeder bijna niet vinden op de echo (inwendig) dus we hebben geen goed beeld kunnen krijgen. Ze zag wel een vruchtzakje maar kon niet zien of er iets in zit of niet en de grootte paste meer bij een termijn van 5 weken dan bij 7 weken. Ze stuurt me nu door naar de gynaecoloog voor een second opinion. Ik word morgenochtend gebeld of ik morgen terecht kan of overmorgen. ??Mijn man gaat er vanuit dat het een miskraam wordt. Ik durf het nog niet helemaal los te laten en heb stiekem nog een beetje hoop zolang er nog geen duidelijk beeld van is. 
 
Aaaahhh nee ZazouTwee!!!! ??? Wat ontzettend kut!! Ik duim echt heel hard voor je dat alles toch goed blijkt te zijn! Wat naar dat ze je baarmoeder niet goed konden vinden.. Heb je wel vertrouwen in de verloskundige? Bij onze praktijk maken ze standaard vanaf ruim 7 weken al echo's, bij andere zwangerschappen ook met 7+2 en duidelijk zichtbaar.. En niet eens inwendig. Dus wat raar! Hopelijk mag je morgen al naar de gynaecoloog. Is het bloedverlies alweer gestopt of nog steeds? Wat vreselijk zeg.. Geen krampen of iets? 
 
Ja alle vertrouwen in de verloskundige hoor. Heeft me geweldig begeleid bij mijn zoontje. Dat mijn baarmoeder wat raar ligt heb ik al vaker gehoord. Sterker nog; bij mijn inleiding kregen ze mijn baarmoedermond niet eens goed te pakken om de vliezen te breken ?. Dus ik durf wel te geloven dat het meer aan mijn baarmoederligging ligt dan aan de echoskills van de verloskundige. Uitwendig zag je trouwens alleen maar darmen op beeld. Oeps.
Bloedverlies is er nog steeds. Heel licht maar met afvegen zie ik het wel steeds. Heb niet echt buikpijn. Ver weg een beetje een menstruatie-achtig gevoel maar als ik geen bloed had gezien zou ik misschien zeggen dat dat gewoon het oprekken van mijn baarmoeder is. Ben benieuwd of het door zet. 
 
Wat een spannende en onzekere tijd Zazoutwee. Veel sterkte, hopelijk kun je snel terecht bij de gynaecoloog en hopelijk is alles dan in orde! 
 
Oh zazou, wat vervelend en eng! Laten we hopen dat er niets aan de hand is. Bloedverlies is niet zo uitzonderlijk, maar je weet nog niet wat dit wil zeggen en dat moet heel erg moeilijk voor je zijn. Ik duim ontzettend hard dat morgen alles goed is. ?
 
Ah Zazou, hele dikke knuffel voor jou. Zo kut zo een onzekere periode! Zeker niet opgeven tot dat het tegendeel is bewezen ?. Ik hoop voor je dat je nog iets moois mag zien op de echo bij de gyneacoloog! 
@paulatje, welkom in de groep! Fijn dat je eerste echo in orde was! ?
Ik heb ook een update.. ik heb echt teveel stress, dus ik ga volgende week vrijdag 30 dec toch een eerste echo laten maken. Ik merk gewoon niks van de zwangerschap (behalve pijnlijke borsten). En dat moet juist genieten zijn, maar ik kan er totaal niet van genieten en ben zo bang weer voor een miskraam.. het duiveltje schreeeuwt gewoon "het zal wel weer niet goed gaan". Het zullen vast mijn hormonen zijn, maar toch gekozen voor een vroege echo om te kijken of de zwangerschap dit keer in tact is (vorige keer was het al gestopt bij 4 weken). Het is nu ook precies 5 weken 1 dag, daar waar het vorige keer begon met bloedverlies... whaaaah, het is zo spannend. Ik ga er vanuit geen hartslag te zien, maar ik ben al megablij als de echo klopt met mijn termijn van ong 6 weken dit keer. De testen stellen me ook gewoon totaal niet meer gerust haha. Hopen dat ik deze week geen bloed tegen kom.. Fingersss crossed ?? en hopen op een mooi oud en nieuw! ? dit was weer mijn paniekberichtje van vandaag haha. ?
 
Terug
Bovenaan