Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Ik merk dat ik het ook echt lastig begin te krijgen met de symptomen. Ik loop trouwens al deze hele week in joggingbroeken, spijkerbroeken gaan gewoon irriteren haha.
Gisteravond kwam in één keer al mijn avond eten eruit. Kon in de ochtend en middag al niet echt iets naar binnen krijgen, maar toch een beetje geforceerd. Vanochtend weer kotsen, als dit zo doorgaat... ga ik het heel zwaar krijgen de komende weken. Heb wel ook echt steken bij mijn baarmoeder en soort van menstruatiekrampen. Wel even de VK gebeld omdat ik toch wat ongerust was, maar zij zegt ook (net als internet) dat het er allemaal bij hoort.. nou, de symptomen zijn er in ieder geval.. nu hopen dat de baby goed gegroeid is ten opzichte van vorige week vrijdag!
JoyE, ik ben heel benieuwd! Komen tweelingen voor in de familie ;)? Nog 2 nachtjes slapen en dan weet je het! 
Jullie nog tips tegen die misselijkheid? behalve gemberthee en zoute crackers.. ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet eten en drinken haha.
 
Yeeeh de echo was goed!! Kloppend hartje gezien en ze schatte nu 7+1 (ik had zelf 7+2/3 berekend), maar ze kon het moeilijk meten omdat mijn baarmoeder er niet zo goed voor lag zei ze. Maar ik was al super blij met dat kloppende hartje!!
TMAAM oh ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb ook echt al een buikje heb ik het gevoel. Dat ik het ook super moeilijk kan verhullen onder mijn kleding haha! En ook het liefst jurkjes aan ipv broeken!!
Ndec en Kaat vreselijk he die misselijkheid!!! Ik heb het ook nog steeds, de hele dag door. En 's avonds is het vooral ook heel erg,maar ik las dat hoe moeier je bent hoe misselijker je wordt. Gelukkig nog niet echt hoeven overgeven, ik vind dat echt zooo vreselijk dat ik het ook echt tegen hou, maar zo op dat randje van net niet overgeven is ook echt niet chill. Sta dan echt te kokhalzen. Maar goed, het is voor het goeie doel!!
De termijnecho heb ik 26-1 omdat we vanaf de 27e een week op wintersport zijn. Dan zou ik volgens de berekening vandaag 10+2 zijn.
Nu zit ik wel met een ander dilemma. De enige mogelijkheid om het mijn schoonfamilie te vertellen (wanneer we dus met z'n allen zijn, en mijn schoonouders gaan de week voor ons ook nog op wintersport) is 15 Jan. Dus over anderhalve week. Dan zou het dus bijna 9 weken zijn.. Toch vind ik dat aan de ene kant spannend en twijfel nu dus nog een "pret" echo te plannen de 14e. Wat zouden jullie doen? Anders wordt het pas 5 feb vertellen als mijn zoontje jarig is... Hmmm.. Wat zouden jullie doen? 
 
Kaat ah wat vervelend zeg! Volgens mij kan pepermunt(thee) ook helpen.. ik ben met vlagen misselijk maar lang niet zo erg als jij! Niet fijn natuurlijk maar voor een goed doel en ook wel een goed teken toch :)
Tweeling komt bij gezin van m'n schoonmoeder voor. Niet bij mijn familie. Denk dat het voornamelijk vanuit moeders kan in de genen moet zitten lijkt me (omdat ik 2 eitjes zou moeten lozen dan). Kans is wsl klein. Vooral als jullie ook allemaal al zeggen buikje te voelen dan zal het wel normaal zijn en maar 1 baby zijn haha.
Panda jeeeej wat goed!! Gefeliciteerd!! haha het lijkt wel of je echt een vervelende schoonfamilie hebt, wat doen ze allemaal? ?. Extra pretecho is altijd leuk!! Vanaf wanneer kan het via de buik?  
 
Rch Dat moet echt even schrikken zijn geweest. Ik hoop voor je dat het inderdaad gewoon een latere eisprong is geweest. Hoe dan ook zal deze komende week even heel lastig worden en voorbij kruipen. 
TMAAM spannend! Nog even wachten en dan weer je meer. 
NDec Dat vroeg op bed kennen herken ik ook wel ik lag er gisteren al om half 9 in. Kon mijn ogen gewoon niet meer openhouden zo moe. 
Kaat Vervelend dat je nu zoveel last begint te krijgen. Ik heb zelf in het begin vaak ook van die mariakaakjes bij mij gehad dat ik zo om de zoveel tijd even een kaakje naar binnen kon stoppen wat enigzins hielp qua misselijkheid. Oja en qua broeken draag ik zelf van die flared legging/broeken die zijn lekker elastisch zien er nog steeds leuk uit, maar rekken dus wel lekker mee.
Pandalover Wat fijn dat je echo goed was en je een mooi kloppend hartje hebt gezien! Zo'n opluchting is dat dan. En wat betreft je dilemma. Ik zou zeggen gewoon vertellen. Als het toch nog fout zou gaan zou je het bij hun ook niet voor je houden. Je kan altijd zeggen dat het nog pril is en je het verder nog niet breed wilt delen, maar het al wel wilde vertellen. En als een extra echo je helpt om je zekerder te voelen en je kan die inplannen moet je dat ook gewoon doen. 
Hier vandaag ook weer een goede echo gehad! De armpjes beentjes beginnen zich al mooi te vormen, kleine was al lekker druk aan het doen en vooral ook dwars aan het liggen. Bleef ons zeg maar aankijken ipv een zijprofiel om alles goed te kunnen meten. Ondanks dat wel een meting kunnen doen die ook weer keurig bij het termijn past. Hartje klopte ook sterk en duidelijk. Dus weer een klein stukje meer zekerheid. Ik verwacht vandaag of morgen nog een telefoontje van het ziekenhuis, want zijn daarnaar doorverwezen voor een intake om alle mogelijke onderzoeken in ons geval te bespreken. Ook mijn 13 en 20 weken echo's zullen daar gedaan worden als GUO's. Dus heel fijn dat we even extra in de gaten worden gehouden. Volgende week in ieder geval de officiële termijn echo (dan 10+4 weken)! 
 
Zwindo wat goed!! Echt fijn he als je dan zo'n bevestiging krijgt met een echo!
Oja Kaat wat betreft de misselijkheid zouden inderdaad Maria kaakjes moeten helpen, die heb ik nu ook besteld bij de boodschappen haha. Bij mij werken tucjes trouwens ook goed, maar mede omdat ik een lage bloeddruk heb en zout dus fijn is. Croissantjes werken ook heb ik van meerdere zwangere vriendinnen vernomen?! En kamille thee!
JoyE haha nou dat klopt wel. Ik heb echt een hele slechte band met mijn schoonfamilie. In die 16 jaar (ja ja) is er zoveel gedaan en gezegd wat zo ontzettend kwetsend is geweest, met name door mijn schoonouders en mijn schoonzus (zus van mijn man), dat ik me er heel moeilijk overheen kan zetten. Ik zie ze alleen met verplichte dingen als verjaardagen en feestdagen en dat is echt doorbijten. Vorig jaar weekend weg geweest met ze : volledig uit de hand gelopen met naar elkaar schreeuwen aan toe. Ik doe alleen mijn best omdat ik mijn kinderen de band met neefjes en nichtjes niet wil ontnemen maar als het aan mij had gelegen... Misschien toch maar gewoon die extra echo inplannen!! Zou ik over anderhalve week echo hebben, en dan weer over anderhalve week de termijnecho. Klinkt best goed haha! 
 
Panda och jeetje, wat lijkt me dat ellendig! Steunt je man je wel goed of is het voor hem ingewikkeld? Snap dat het met de kinderen en dan de betrokkenheid van je schoonfamilie erg lastig is 
 
Pandalover Ik had even niet meegekregen dat de band met je schoonfamilie zo slecht is. Hoe staat je man erin om het hen te vertellen? Hier overigens ook iemand waarbij sinds kort een heleboel schoonfamilie gedoe is ontstaan. Net nu we juist dichter bij hen zijn komen wonen, ook omdat mijn man hun heel erg mistte. Nou Zelfs die zegt nu ik herken ze gewoon niet meer en we hadden volgens mij beter kunnen blijven waar we zaten. Maar luister vooral naar je gevoel. Als je man er ook geen haast bij heeft om het hen te vertellen. Wacht je er desnoods gewoon even mee.
 
 
Ja ik zit een beetje in dubio, want als we het "te laat" vertellen is het ook weer gezeur, zucht, maar ja moet me eigenlijk natuurlijk niks aantrekken van hun mening!!
Ik zat even het lijstje terug te zoeken en klopt het dat TMAAM, Lelietje en Kaat vandaag de echo hebben?! ? En JoyE morgen? Spannend!! Veel succes en plezier!
En hoe is het met Anirbas en Rch?Ik ben het even kwijt wanneer jij weer een echo hebt Rch? Nog bloedverlies gehad? En Anirbas jij had nog een afspraak met de arts ook over medicatie toch? 
 
Terug
Bovenaan