Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Hey lieve meiden, 
Echo was helaas niet goed. Leeg vruchtzakje ter grootte van  5 weken ongeveer. Dinsdag naar gynaecoloog voor medicatie om miskraam op te wekken. Heftig.. had het helemaal niet verwacht omdat ik wel echt symptomen had en nu nog.. het is een soort mindfuck. Nu verwerken.. 
Veel succes voor iedereen! ?
 
Nooo @Joye wat verschrikkelijk! Zeker als je hem totaal niet ziet aankomen. Succes dinsdag en sterkte, dikke knuffel!
Wow @Anirbas echt een vechtertje! Poe hartje horen lijkt me heel confronterend. Begrijp je "als", echt een mindfuck. Je gevoel en alles wat er in je lichaam gebeurt. Ik hoop dat dit alles toch een voorbode mag zijn op een goede zwangerschap van een gezond kindje.
@zazou fijn dat je oké bent en heel fijn dat je het kan delen met anderen. 
@rch wat fijn geen bloedverlies! Goede hoop voor dinsdag.
@panda dus toch weer samen hè? Nou ja wie weet en hoe bizar zou het zijn als we dan ook op de zelfde dag bevallen straks. Met hoeveel weken ben jij bij je vorige kindjes bevallen? 
 
Wat zijn er weer veel verhalen bij! 
@JoyE, wow. Ik schrik ervan. Wat onzettend klote dit. Zeker omdat je al zoveel symptomen had. Pff.. echt heel veel sterkte de komende periode ❤️‍? 
@TMAAM, heel blij voor jou, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Wat fijn ook dat je termijnecho al gepland staat, weer wat om naar uit te kijken ?
@Rch, begrijpelijk dat je soms ff geen behoefte hebt om te reageren, zeker in zo een spannende periode. Ik duim voor je dat je kindje goed gegroeid is ten opzichte van deze week. Veel succes alvast dinsdag! 
@Anirbas, wat een heftig verhaal zeg. Ook een pittig proces waar jullie nu doorheen gaan zeg!! Ik leef echt helemaal met je mee en snap zo goed dat sprankje hoop. Wat zijn nu de vervolgstappen? 
 
@joye wow, kan het niet zo zijn dat je zelf gewoon een foute inschatting heb gemaakt van hoe ver je bent? En dat de zwangerschap wellicht gewoon 5 weken is? Dan is een leeg vruchtzakje namelijk niet zo gek, omdat je met 5 is weken zwangerschap niet echt veel ziet. 


Ik ben het echt helemaal kwijt. Ik weet niet wat ik van de echo moet verwachten en hoe die echo de weken meet en wat ik mezelf moet voorhouden. Ik was woensdag bij de huisarts en die ging toen zo een tabel met mij invullen, uitgaande van mijn laatste menstruatie datum en daar van uitgaande zat ik toen op 7 weken en 2 dagen, maar als we uitgaan van de dag van bevruchting zaten we op 5 weken en 2 dagen. Ik heb maandag mijn echo, moet ik er nu van uitgaan dat ik maandag 8weken ben of 6 weken in realiteit. Ik weet niet of jullie mij snappen? Maar ik vind die weken echt ingewikkeld, aangezien ze uitgaan van een 40weken zwangerschap, maar je de 2 weken voor de eisprong in principe helemaal nog niet zwanger bent en pakt de echo dus dit ook gewoon op? 
 
Gloriaa je krijgt 2 weken cadeau haha! Je rekent in principe vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, als je cyclus rond de 28 dagen is. Eigenlijk dus ovulatie + 2 weken. Je zou dus maandag 8 weken zijn. Maar ze kijken gewoon naar de grootte en daar baseren ze de termijn op! 
 
Jeetje JoyE, wat een vreselijk bericht krijg je dan ineens te horen. Totaal onverwacht, helemaal omdat je inderdaad symptomen ervaart. Ik ga er vanuit dat de gyn voor de zekerheid nog wel even checkt ook? 
Veel sterkte samen ?
 
Terug
Bovenaan