Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Gloriaa en Gansjegans, jullie hebben morgen de echo toch? Spannend! Veel succes en plezier!!
Junidochter hoe is het met jou? Sta je er nog steeds zo nuchter en positief in? Ik hoop het natuurlijk wel voor jou!! Nog even wachten en dan mag jij ook. Spannend!!
Lelietje, TMAAM, Kaat, hoe is het met jullie?
Pfff hier nog steeds misselijk. Gistermiddag leek het wat beter te gaan. Meteen helemaal in de stress. Nou vandaag, bleghhh! En het ergste is dat ik vanaf dinsdag weer moet werken.. Ik heb echt nog geen idee hoe ik het ga verbergen. Met zo'n rol Maria kaakjes op mijn bureau valt ook nogal op denk ik hahaha. En thuis af en toe echt aan het kokhalzen letterlijk. Dus dat wordt nog een uitdaging.. Wil toch nog wel 3 a 4 weken wachten met vertellen eigenlijk..
En Kaat nog even terugkomend op jouw eerdere bericht volgens mij over croissantjes en tonnetje rond worden. Nou ik denk dat ik dat gewoon weer lekker wordt hoor haha. Bij allebei de vorige zwangerschappen 20-25 kilo aangekomen. En ik neem nu ook al af en toe een croissant of saucijzenbroodje (was bij mijn vorige zwangerschap ook echt mijn verslaving maar helpt ook tegen de misselijkheid) als lunch.. Dus dat wordt nog wat haha! Maar ik ken ook vriendinnen die super slank waren en bleven ondanks elke dag croissantjes, dus het kan wel ?
 
@Panda, hahahaha van die crossiantjes was ik niet, weet even niet meer wie dat bericht had getypt, maar lekker doen!! Ik eet ook echt alleen wat ik wil en waar ik zin in heb en probeer wel fruit te eten tussendoor. 
Maar ik geef nog steeds elke dag minimaal 3 tot 6 keer over. Ik hou eigenlijk geen eten meer binnen. Ik heb nu emasefane (als ik het goed schrijf) gehad tegen misselijkheid, ben er nu net mee begonnen. Ik hoop echt dat ik nu wat meer binnen mag houden. Kutte is alleen dat ik er niet mee mag rijden de komende dagen ?. Maarja, ik werk dan gelukkig thuis. Maar ik herken wel wat je zegt Panda, als het dan even weg is.. gelijk daar weer stress om hahaha. Maar goed, dat moeten we leren waarderen eigenlijk ?. Maar heel fijn dat je nog niet echt moet overgeven, mocht dat wel zo zijn, dan kunnen ze je gwn deze medicatie voorschrijven! 
Snap wel dat het lastig is geheim houden op werk op deze manier... zou je het niet al aan je leiding willen vertellen? Zodat ze er rekening mee kunnen houden? ?..
Ben ook benieuwd hoe het gaat met de rest? ?
 
Hoi Kaat
Ik lees nog steeds mee met jullie dus reageer even op jouw berichtje over de misselijkheid. Ik heb de hele zwangerschap van mijn zoontje emesafene gebruikt en mocht daar gewoon mee autorijden. Op een gegeven moment heb ik ook primperan gekregen en daarmee mocht dat niet. Dat snapte ik ook wel want daar werd ik half high van en ben ik ook snel weer mee gestopt. Hopelijk kun jij met de emesafene ook gewoon autorijden. Veel succes met het overgeven! Het is zo vervelend, ik weet hoe je je voelt. Wat mijn uiteindelijk het meeste hield was rust. Als ik veel deed (niet eens zozeer lichamelijk maar ook gewoon qua prikkels/indrukken) was het overgeven het ergst. Achteraf had ik het veel eerder rustiger aan moeten doen. Succes!
 
Ach Kaat wat vervelend! Ik herken het van mijn vorige zwangerschap, niet dat alles eruit kwam maar toch vaak wel meerdere keren per week. Hopelijk slaat de medicatie goed aan en voel je je snel beter. Het is een goed teken en betekent dat je HCG super op peil is maar ik weet nog dat ik daar op den duur echt geen boodschap meer aan had als ik kotsend boven het toilet hing. 


Hier gaat het verder zijn gangetje, nog steeds bij vlagen misselijk en ook wat overgeven her en der en 's nachts kan ik wel eens wakker worden met het gevoel dat mijn borsten in de fik staan ? Het vervelendste vind ik tot nu de vermoeidheid, kan niet wachten tot dat weer wat weg trekt. 


Ik zit ook te twijfelen om nog een keer de VK te bellen voor tussendoor. Anders ben ik 25 januari aan de beurt voor de termijnecho. 


Hoe is het met de rest? 
 
Ach meiden. Ik lees af en toe nog mee maar wat een hoop verdrietige verhalen. Sterkte en veel liefs.
Voor de rest hoop ik dat het een mooie zwangerschap wordt zonder al te veel kwaaltjes (lees al veel over misselijkheid..) 
 
Heyy,  mogen hier ook mensen mee praten die in juni zijn uitgerekend ?
Ik heb met een aantal in de nod forums gezeten .
Maar jullie groepje is lekker actief en dat vind ik leuk!!?
 
Heb net mijn echo gehad en alles was goed. We hebben het hartje ook horen kloppen. De grootte van de baby kwam ook overeen met het aantal weken (8 weken). We gaan nu plannen om het onze ouders en broers/zussen te vertellen ?
 
@ Froetiee, Tuurlijk mag je meepraten, super leuk juist! Hoe is het nu met je? Al lekker inkopen aan het doen voor de kleine meid? En heb je veel klachten of valt het mee? 
@Zazou, wat lief dat je nog meeleest! Ik mocht de eerste paar dagen geen autorijden omdat het invloed heeft op de rijvaardigheid, maar goed, ik heb toch even gereden en ging wel prima. Hoe is het met jou? 
@Noenoe, ik lees ook nog steeds met jullie mee! Voor jou komt je NOD ook al dichtbij, heel spannend. Hoe voel je je? Hoop dat je snel bij ons mag aansluiten!
@Gloria, wat fijn om te horen dat je een goede echo hebt gehad!! ?
Nou ik heb dus alleen gisteravond de medicatie geslikt en heb tot nu toe echt alles binnen gehouden en heb nu ook dikke eetbuien, omdat ik eindelijk weer kan eten. Merk inderdaad wel dat als ik weer moe word dan moet ik kokhalzen, of echt bij scherpe geuren. Heb ook 2 uur geslapen vanmiddag omdat ik me toch wat "zeeziekig" en na het slapen ging het wel weer. Zo fijn om eindelijk weer te kunnen eten. Hopelijk blijft het even zo.. ? 
 
Terug
Bovenaan