Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Jeetje panda, wat een verhaal over je schoomfamilie. Om naar van te worden, begrijp heel goed dat je daar dan mee zit. Mensen denken sowieso echt niet na over wat ze wel/niet kunnen zeggen tegen een zwangere vrouw. Word soms ook gek van alle vragen en ongevraagde adviezen ?. 
Fijn @NDec om te horen dat de echo dit keer helemaal goed was met een mooi kloppend hartje. ?
Het is stil hier maar ik denk dat we ons allemaal lekker ziek voelen. Ik zit er ook helemaal doorheen net als jou hoor Gloria. Voel me ook dehele dag door ziek, slik die medicatie, maar ik blijf nog overgeven, tanden poetsen, weer overgeven, eten, ziek voelen, moe zijn word er nu wel gek van..weet helemaal waar ik het voor doe, maar toch, blijft vervelend.. ik werk gelukkig thuis, maar voel me af en toe schuldig, doe nu echt veel minder aan werk dan voorheen ?. Ik hoop dat de klachten richting week 12 weg trekken en dat het niet mn hele zwangerschap gaat aanhouden.... 
 
@Anirbas, mooie manier van afscheid nemen. Fijn om te horen dat de mk verder "goed" verlopen is en je er niet al teveel last van hebt gehad. Het blijft rot, fysiek is nu over, maar mentaal zal het natuurlijk tijd kosten... ik hoop dat je weer heel snel bij ons kan aansluiten samen met Zazou en JoyE ?.
 
Anirbas: wat mooi dat je het een plekje hebt gegeven in de tuin. Dat hebben wij na de miskraam ook gedaan. Vond het een prettig idee dat het een 'fysiek plekje' heeft gekregen.
Hier woensdag dan eíndelijk de echo! Merk dat ik nu wel wat meer gespannen en zenuwachtig begin te worden. Terwijl ik er de andere keren echt super relax en nuchter heen ging.
Ik ben nog wel behoorlijk moe, sliep gisteren vóór 20u al. Maar ook om en om flink zieke kindjes thuis die veel vragen en enorm druk op het werk. Heb het idee dat ik mijn tieten bijna zie groeien haha, en ook die buik 's avonds, voel me nu soms 's avonds al een walrus!
 
 
@Anirbas, inderdaad mooie manier van afscheid nemen. Heel veel sterkte toegewenst en ik heb er volle vertrouwen in dat we je weer snel terug zullen zien onder het forum 'zwanger zijn' met een positieve einde ?!
 
@Kaat- ik weet precies hoe je je voelt haha, en inderdaad het is voor iets moois. Ik merk dat de misselijkheid deze week wat begint af te nemen, sinds dat ik elke ochtend wat eet voordat ik uit bed stap. Dat is dan weer fijn, ik eet ook wat meer en loop wat minder rond met een rommelende maag. Ben nu 9 weken.
@NDec, fijn zo een positieve echo.
 
Hoop dat jullie lekker genieten van de zwangerschap ondanks de kwalen en onzekere momenten af en toe. Ik weet niet of er meer mensen hier zijn die net als ik een eerste kindje verwachten, maar hoe bereiden jullie je voor op de komst van de baby? lezen jullie boeken bijv. of ? Wat is nou echt een tip/weetje dat elke mom 2 be moet weten bij de komst van de baby?
 
 
Anirbas, inderdaad heel mooi om op zo'n manier afscheid te nemen. 
Junidochter vandaag je echo!! Spannend!! Laat je het weten?
Ik heb om 18u ook nog een extra echo gepland. Vind het zo lang duren tot de termijnecho volgende week donderdag haha, dus betaal 'm gewoon zelf. Toch ergens ook weer heel spannend of het hartje nog klopt en alles goed zit, merk ik. Terwijl ik nog steeds elke dag ontzettend misselijk ben en ook zoooo moe, dus ergens zou je denken dan dit het vast goed. Maar even bevestiging is wel fijn. 
Het was afgelopen weken inderdaad wat stiller hier, ik zelf ook, maar heeft echt te maken met vermoeidheid en het niet lekker voelen. Ben al blij als ik de dag op het werk overleefd heb. Manlief is ook echt anderhalve week flink ziek geweest dus de zorg voor de 2 kids kwam alleen op mij neer. Zat er wel even doorheen. Maar goed, we gaan nu allemaal richting de 9 a 10 weken volgens mij?! Dus nog even doorbijten en dan word het hopelijk beter qua kwaaltjes!!! ?
 
Spannend Junidochter! Veel plezier. 

Inderdaad Gloriaa, Kaat en Pandalover, ik voel me de laatste tijd ook echt niet mezelf. Vooral erg moe. Blij als ik de werkdag door ben gekomen en naar bed kan ?
 
Hoi meiden,
 
Even wat afwezig geweest beetje drukke dagen op werk en privé. Nog steeds eigenlijk maar even een pauze genomen om weer bij te lezen.
Anirbas Dat lijkt mij inderdaad een mooie manier om er toch even bij stil te staan en er op een mooie manier afscheid van te nemen. Ik ben ook blij voor je dat het toch allemaal zelf opgang is gekomen en je niet ook nog weer extra medicijnen of een ingreep nodig hebt gehad. Heel veel succes met het traject weer verder hoop dat je snel weer een mooie goede plakker te pakken hebt die goed blijft zitten en je, je weer hier mag aanmelden. 
Rch wat fijn dat het toch allemaal goed gegroeid is op de nieuwe echo en dat je dus toch minder ver blijkt te zijn als gedacht. Krijg je nu nog wat vaker controles om de groei in de gaten te houden? Hieroverigens nu rond de 12 weken en buikje begint nu wel een beetje uit te zetten.
JoyE Heel veel sterkte kan me goed voorstellen dat het met alle symptomen een hele grote mindfuck is. 
Froetie Wat leuk dat je hier aansluit! En een dochter! Met hoeveel weken heb je de geslachtsbepaling laten doen? Wat heerlijk dat je haar al begint te voelen zo leuk!
Gloriaa Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Wij hebben onze vorige dochter met 18 weken zwangerschap verloren. Dus hopelijk wordt dit wel ons eerste gezonde kindje. Ik zit nu nog in een fase dat ik nog niet echt spulletjes durf te kopen of al verder vooruit durf te kijken, omdat ik ergens bang ben om het allemaal te jinxen ofzo. Is idioot maar vindt het gewoon rete spannend.
Kaat Vervelend dat je, je zo misselijk voelt en dat die medicijnen ook niet echt willen helpen.
Junidochter succes met de echo! Kan mij heel goed voorstellen dat het voorlopig nog even spannend blijft gezien je vorige ervaring. 
Paulatje fijn dat je vermoeidheid alweer minder wordt! 
Pandalover Jeetje wat een verhaal ook weer over je schoonouders. 
 
Bij ons was het deze week een tema van bloedprikken. Maandag UMCG voor de medische NIPT en vanmorgen voor het reguliere bloedonderzoek, want ja dat kon niet in het UMCG (heel vaag). Nu dus een hele spannende wachtperiode, met hopelijk deze keer een goede uitslag. Vorige week hebben we onze termijn echo gehad, waarbij we iets naar voren zijn gezet ipv 5 aug zou de datum nu 2 aug zijn. Dus kleine was flink gegroeid! haha. Nou zijn we allebei ook niet heel klein. Al hoop ik niet dat het een mega baby wordt... Ik zou nu dus 12 weken zijn als we de termijnecho aanhouden. Buikje begint ook al een beetje uit te zetten, die met name savonds al aardig zichtbaar is. Onze naaste familie en vrienden weten het nu wel en heb het ook aan een aantal collega's verteld waarmee ik veel samenwerk aangezien we toch ook wat extra controle afspraken hebben. Volgende week mogen we weer even gluren naar de kleine en begin februari staat onze 13 weken echo gepland. Voor nu probeer ik mezelf bezig te houden tot we de uitslag van de NIPT binnen krijgen. Qua kwaaltjes denk ik sochtends vaak dat het een stuk beter gaat om er aan het einde van de dag weer moe en beroerd bij te zitten. Mijn misselijkheid is dan ook erger einde middag/avond ipv 's ochtends/overdag. 
 
Terug
Bovenaan