Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Ben benieuwd Junidochter!! :)
Zwindo en Paula'tje, jullie zijn in ieder geval al 12 weken. Ik zit nu op 9+1 waarschijnlijk maar heb ook echt al een buikje!! 's avonds enorm maar overdag ook bijna niet meer te verhullen!! Of ik eet gewoon echt teveel ?
Ik ben toch ook weer heel zenuwachtig voor de echo hoor!! Nog 2 uuuurtjesssss! 
 
@Paula'tje, wat lief van je vriendin dat ze je zo een cosleeper aanbood. Wel fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt die je steunen. En nice dat boekje, klinkt interessant. Zal het even gaan googlen en kijken of het mij ook aanspreekt. Jij ook, geniet van je zwangerschap en heel veel sterkte toegewenst in alles. You got this!
@NDec haha en het weer helpt ook niet echt bepaald mee. Kan niet wachten tot het wat warmer wordt.
@Zwindo, ah wat erg dat jullie dat hebben moeten meemaken pff. Geloof erin dat dit een heel gezond kindje zal worden! Ik snap dat je nog wat voorzichtig bent, maar komt goed. Ten allen tijden erin blijven geloven en alleen maar positieve woorden uitspreken over je baby en de zwangerschap. Dat helpt heel erg voor mezelf.
 
Ik herken mezelf idd ook in wat jullie zeggen, dat het in de ochtend heel goed lijkt te gaan en de kwalen dan vooral in de avond opkomen. Ik ben gelukkig niet meer zo misselijk en kan geuren ook nu beter verdragen. En doordat ik dus weer meer kan eten, ben ik ook minder uitgeput de gehele dag. Vanaf deze week merk ik dat mijn buikje ook begint uit te zetten. Ben zo benieuwd naar de volgende echo. Succes dames met jullie echo's de komende dagen.??
 
 
 
De echo was goed! Nu geschat op 8+4, twee dagen verder dan ik dacht! Maandag over een week mogen we weer en dan ben ik dus ruim 10 weken. Nu even genieten van het goede nieuws en we blijven positief. De volgende echo is dus met ruim 10 weken, als die goed is ben ik al een stuk gerust gesteld.
 
Yessss wat goed Junidochter!!! Heel fijn!!
Onze echo was net ook goed! Hij kwam nu op 9+2, dus weer 1 dagje verder. Mooi kloppend hartje met hartslag ongeveer 160, en we zagen zelfs op een gegeven moment een armpje omhoog bewegen. Bizar, zo klein en al zoveel details. De vorige echo was een rondje en nu echt een mini mensje. Ook bij de 3e blijft het weer iets magisch.
Ben zo blij, kan er nu ook weer iets meer van genieten merk ik. En volgende week donderdag alweer de termijn echo ?
 
Junidochter en Pandalover wat fijn dat de echo's goed waren! Nu inderdaad even heerlijk genieten van het mooie nieuws. 
Pandalover Ja mooi hè om te zien dat zoiets kleins al zo bewegelijk kan zijn. Hier nu ook echt al een lekkere druktemaker in de buik hoor.
Paulatje Dan lopen wij nu inderdaad aardig gelijk op! Moet wel zeggen dat ik voor mijzelf wel de gerekende datum van de terugplaatsing meer aanhoud, dus van 5 augustus. We gaan het zien hoe de kleine verder groeit. Volgende week mag ik ter geruststelling weer even gluren, geen idee of ze dan ook weer meten of niet. Anders zien we het begin februari met de 13 weken echo wel. De medische NIPT is trouwens als je eerder een NIPT hebt gehad met een slechte uitkomst. Dan heb je een medische indicatie tijdens een volgende zwangerschap. De test zelf verschilt eigenlijk niet veel meer als van de normale NIPT alleen krijg je nu niet meer de keuze of je ook nevenbevindingen wilt want die zitten er nu standaard in. Hij wordt nu in ons geval ook vergoed. 
Gloriaa Grappig dat jij dus ook meer last hebt in de avond van de kwaaltjes. Ik stap steeds 's ochtends aardig fit mijn bed uit. Stort ergens na de lunch toch weer een beetje in qua moeheid en dan rond 5 uur begint de misselijkheid echt toe te nemen. 
Zijn hier ook meiden die sommige etensware af en toe echt missen dat je dat niet meer kan eten nu? Vorige keer had ik er veel minder moeite mee maar nu vind ik het soms best lastig. Had mijn man laatst lekkere truffelsalami meegenomen kan ik dat niet eten. Uiteindelijk wel zelf een pizza mee gemaakt, maar is toch anders. Het is allemaal voor een goed doel, maar ogh wat kijk ik er nu alweer naar uit dat je gewoon niet hoeft na te denken bij wat je kan eten en wat niet. Sushi, leverworstje, salami, goede steak... Kan me voorstellen dat de meiden die flink misselijk zijn nog op dit moment er totaal niet mee bezig zijn en al blij zijn als ze wat binnen houden haha . 
 
Wat fijn al die goede echo's dames ❤❤❤
 
@zwindo.  Ik had mijn geslacht bepaling met 13 weken en 3 dagen. En ben met bijna 16 weken nog een keer terug geweest  om nog eens te spieken .
Ja het is altijd een heerlijk gevoel als je ze voelt. Al is het nog wel maar minimaal hoor ?
 
Hey Zwindo :) 
Ik krijg geen extra controles om de groei in de gaten te houden.. Over 2 weken weer een echo dus we gaan het zien :) 
Wat spannend, de bloedonderzoeken.. ik duim voor je! 
 
Wat heerlijk weer @Panda en @junidochter dat jullie weer mooie echo's hebben mogen zien van de kleine ?. 
@Zwindo, ik mis vooral echt sushi en garnalen. Ik las dat teveel garnalen niet zo goed voor je zijn, maar dat at ik zelf altijd wel regelmatig ?. 
NIPT komt denk ik ook veel veel alweer dichtbij. Ik heb 30 jan termijnecho en de dag erna ga ik de NIPT laten afnemen. spannend. 
Ben wel weer even onzeker, nu 8,5 dagen ongeveer. En wel misselijk (niet overgegeven, wel kokhalzen) maar ook echt INTENS veel honger. Ik ga bijna twijfelen daardoor of alles nog wel goed gaat. Maar ik blijf maar eten en dan vooral ook zoete troep, zoals chocola of ijs of juist hartig. Nja ik kan nu wel alles eten ?. Iemand die dat herkent op dit termijn ??
Waarom is zwanger zijn zo een onzekere periode.. pff had het echt zo anders in mijn hoofd. Ik mis nog een beetje de roze wolk ?
 
Terug
Bovenaan